معرفی و دانلود کتاب جغرافیای تفکر

عکس جلد کتاب جغرافیای تفکر
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جغرافیای تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جغرافیای تفکر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جغرافیای تفکر

ریچارد ای. نیسبت در کتاب جغرافیای تفکر، به مقایسه‌ی جامعی پیرامون نحوه‌ی تفکر در فرهنگ شرق و غرب دست زده است. یافته‌های نیسبت، چالش‌های کشمکش برانگیزی را در عقاید و باورهای جهانی در زمینه تفکر و استنباط‌های بشری به نمایش می‌گذارد.

کتاب جغرافیای تفکر (The geography of thought)، بر مبنای دیدگاهی قوم‌نگارانه با نگارش مراحل و نتایج آزمون‌های تجربی که با هوشمندی، طراحی و تفسیر شده‌اند، نه تنها به وضوح معنا کمک کرده، بلکه وارد لایه‌های عمیق‌تر ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و زبان شناختی نیز شده است. این کتاب یکی از تئوری‌های بنیادی علوم غربی، فرضیه یکی بودن روش و نحوه‌ی تفکر انسانی در هر کجای کره زمین، غرب یا شرق، شمال یا جنوب را به چالش می‌کشد.

منظور ریچارد ای. نیسبت (Richard E. Nisbett)، از غرب عمدتاً اروپا و آمریکای شمالی و منظور از شرق، آسیای شرقی و به خصوص چین است. وی با هدف شناخت ریشه‌های تفکر از یک سو زمینه‌های فلسفی، تاریخی، بوم‌شناختی و جغرافیایی را مورد توجه قرار داده و از سوی دیگر با طرح سوالات و فرضیات چالش‌انگیز به کاوش در فرآیندهای شناختی از منظر روان‌شناسی اجتماعی و بین فرهنگی پرداخته است.

دکتر ریچارد ای. نیسبت در طی سالیان اخیر به تدریس روانشناسی در دانشگاه ییل آمریکا پرداخته و در حال حاضر در دانشگاه میشیگان و در دانشکده‌ی مشهور و معتبر تئودور ام. نیوکمب مشغول به تدریس می‌باشد. وی موفق به دریافت جایزه بورسیه‌ی علمی معتبر انجمن روانشناسی آمریکا معروف به بورسیه‌ی تحقیقاتی ویلیام جیمز شد و همچنین در سال ۲۰۰۲ بورسیه تحقیقاتی موسسه جان سیمون گوگن هیم را نیز دریافت نمود. وی نویسنده و ویراستار عناوین چندین نشریه دانشگاهی بوده و هم اکنون نیز در ایالت میشیگان آمریکا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب جغرافیای تفکر می‌خوانیم:

کره‌ای‌ها و آمریکایی‌ها، هر دو، آن دسته از قیاس‌های منطقی را که نتایج قابل قبول داشتند، دارای اعتبار، درجه‌بندی کردند. با این وجود، همانطور که انتظار می‌رفت کره‌ای‌ها در مقایسه با آمریکایی‌ها بیشتر تحت تأثیر قابلیت پذیرش موارد قرار می‌گرفتند. هیچ پرسشی در مورد این تفاوت وجود ندارد. زیرا این تفاوت بر این اساس قابل توجیه است که شرکت‌ کنندگان کره‌ای در مقایسه با آمریکایی‌ها از قابلیت کمتری در اجرای عملیات منطقی برخوردارند. کره‌ای‌ها و آمریکایی‌ها مرتکب تعداد خطاهای یکسانی در قیاس‌های منطقی و انتزاعی خالص شدند. تفاوت‌ها بین دو گروه، بر این اساس قابل توجیه است که آمریکایی‌ها در مقایسه با کره‌ای‌ها، با توجه به عادات مربوط به کاربرد قوانین منطقی، در ارتباط با وقایع روزمره می‌توانند این قوانین را با سهولت بیشتری به کار برند، بنابراین ظرفیت بیشتری در نادیده گرفتن قابلیت پذیرش نتیجه‌گیری‌ها دارند.

آسیایی‌های شرقی بیشتر از آمریکایی‌ها جنبه‌های منطقی را بر اساس معمول، متداول و قابل قبول بودن نتیجه‌گیری‌ها ارزیابی می‌کردند. همچنین آن‌ها بیشتر بر اساس مطلوبیت نتیجه‌گیری‌ها به ارزیابی جنبه‌های منطقی اقدام می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
تمجید از کتاب جغرافیای تفکر
پیش‌گفتار مترجم
مقدمه
بخش اول: قیاس منطقی و تائو (راه طریقت)
بخش دوم: ریشه‌های اجتماعی تفکر
بخش سوم: زندگی با یکدیگر در مقابل تنها به سر برد
بخش چهارم: "آیا چشم‌ها را در پشت سر خود گذاشته‌‌اید" یا " آن‌ها را روی توپ قرار داده‌‌اید"؟
بخش پنجم: "آیا ذات بد، فرد را به کار زشت وا‌ می‌دارد" یا "دیگران باعث می‌شوند که این کار را انجام دهد"؟
بخش ششم: آیا جهان از اسامی‌ تشکیل شده یا از افعال؟
بخش هفتم: "آیا این منطقی نیست"؟ یا "آیا شما نکته‌ای منطقی دکرده‌اید"؟
بخش هشتم: آیا ماهیت تفکر در همه جا یکسان نیست؟
سخن آخر: پایان روان‌شناسی یا برخورد عقلانیت؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جغرافیای تفکر
نویسنده
مترجمحمیرا برزیده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-289-072-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جغرافیای تفکر

farzad fakham
۱۳۹۸/۱۱/۹
کتابی مفید، راهگشا، چالشی، بامنطقی استواربرای شناخت تفاوتها و نهایتا نیل به تفاهم فرهنگی در جهان آشفته امروز، کتابی که جایش درتفگرامروزخالی بود و بموقع عرضه شد
آزاد عبداله پور
۱۴۰۱/۳/۳۰
بحث تعامل تمایزهای فرهنگی و‌ویژگیهای جامعه شناختی با کارکردهای شناختی بحث جذابی است که امثال برول، ویگوتسکی و... به این پرداخته‌اند. کتاب نیسبت هم از این حیث قابل تامل است.
طاهر فانی حق
۱۳۹۹/۵/۱۸
بسیار کتاب جذاب و علمی‌ای بود
روند کتاب بسیار دقیق و جالب پیش می‌رفت
و در آخر نتیجه گیری پر معنایی داشت
ساقی گل پور
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
ترجمه و ویراست خوبی نداشت.
و متن کتاب خیلی تعمیم‌گراست و نگاه تک بعدی به قضایا داره.
اما در مجموع موضوع جالبیه.
سپهر صالحی عمران
۱۴۰۰/۵/۴
من با پیشنهاد استاد دانشگاهم این کتاب را خواندم. کتاب بسیار خوبی بود و ارزش مطالعه را دارد.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب جغرافیای تفکر

برای دریافت کتاب جغرافیای تفکر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.