معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا

عکس جلد کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا

دفترچه راهنمای کامل خودرو ساینا شامل بخش‌های مختلفی از جمله معرفی خودرو و تجهیزات، رانندگی با خودرو، نکات رانندگی و فوریت‌های فنی است. اتومبیل ساینا موفق شده است به عنوان یک خودروی خوب و ایمن در میان خودروهای تولید داخل معرفی گردد. ساینا یک خودروی کاملا ایرانی است. این خودرو دارای موتور ۱. ۵ لیتری می‌باشد که با استاندارد یورو۴ اروپا تطبیق دارد و هم‌چنین این اتومبیل دارای ترمز ABS می‌باشد که از سیستم EBD بهره گرفته است. ابعاد ساینا با طول ۴۲۱۵ میلی‌م‌تر، عرض بدون درنظر گرفتن آیینه‌ها ۱۶۶۳ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۴ میلی متر در نظر گرفته شده و وزن آن بدون سرنشین ۱۰۵۰ کیلوگرم تعیین شده است.

از دیگر ویژگی‌های ساینا می‌توان به مصرف سوخت ساینا در سیکل ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد که این خودرو را در ردهٔ خودروهای کم مصرف قرار داده و این موارد قطعا رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

ساینا با کمربند ایمنی قابل تنظیم ارتفاع و پیش کشندگی، نمایش دمای محیط بیرون، قفل مرکزی، قفل ایمنی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دارای کابینی مطمئن برای سرنشینان و مجهز به سامانه نگهدارنده صندلی کودک است.

ساینا دارای ۲ ایربگ سرنشینان جلو و سیستم ضد سرقت است و همه امکانات به روز شده در خصوص آینه‌ها، صفحه نمایش، سنسور پارک دنده عقب در آن دیده می‌شود.

می‌تواند حداکثر ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این موتور‌‌ همان پیشرانه M۱۵ است و روی آن گیربکس ۵ سرعته دستی نصب شده است.

گفتنی است ساینا در دو مدل EX و SX ارائه شده است و باتوجه به اینکه مدل SX از شیشه عقب برقی، سیستم تهویه اتوماتیک و آیینه‌های برقی محروم مانده، قیمتی کمتر از EX دارد و برای این خودرو رنج قیمت ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

خودرو ساینا حاصل مدیریت پلتفرم گروه خودروسازی سایپا است. مدیریت پلتفرم یکی از ویژگی‌های خودروسازان بزرگ دنیاست. خانواده‌های ایرانی می‌توانند تمام انتظارات خود را از یک خودروی خانوادگی در این محصول مجسم نمایند. ویژگی‌هایی هم‌چون آرگونومی مناسب، دسترسی آسان به تجهیزات داخلی، طراحی مطلوب نمای بیرونی و هم‌چنین سیستم تعلیقی که از استاندارد‌های روز دنیا پیروی می‌نماید را می‌توان در این خودرو دید.

تمامی این ویژگی‌ها عنوان شده می‌تواند لذت صفر تا صد رانندگی را برای سرنشینان این محصول به ارمغان آورد.

نقد و بررسی خودرو ساینا

معایب:

کیفیت مونتاژ

متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ ساینا اصلا رشد نداشته و ایرادات مونتاژی‌اش زیاد است. فاصله نامناسب بین درز قسمت‌های مختلف این خودرو بسیار زیاد بوده و شما نمونه بارز این ضعف را می‌توانید در درزهای صندوق عقب و ناحیه سپر پیدا کنید. در برخی از موارد اتصالات خارجی و داخلی نیز درست انجام نشده و این نیز موجب پدید آمدن صدای کاذب و مشکلات متعدد می‌شود. درب‌های ساینا نیز مانند تیبا در بعضی موارد خوب چفت نمی‌شوند. کیفیت پایین مونتاژ در خودروهای داخلی بسیار مرسوم است اما سایپا یک پله نسبت به سایر شرکت‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کند و همین باعث می‌شود که ساینا نتواند اعتماد ما را به خود جلب کند.

بدنه ضعیف

نبود موسسه استاندارد ایمنی مناسب و به‌ روز در ایران باعث شده که کیفیت ایمنی و بدنه خودرو‌ها چندان تعریفی نباشد. خودروهای پراید، تیبا و ساینا از جمله محصولات سایپا هستند که دچار ضعف ایمنی بدنه هستند. اگر این خودرو‌ها در موسساتی مانند CNCAP تست شوند، بعید بنظر می‌رسد که ایمنی آن‌ها تایید شود. بدنه ساینا ایمنی چندانی از لحاظ تحمل قدرت نخواهد داشت و این را مبتدی‌ترین افراد در صنعت خودرو نیز می‌توانند تشخیص دهند. سایپا برای کاهش وزن این خودرو روند ایمنی را در پیش نگرفته است. ما با نشستن بر پشت فرمان ساینا که حدود ۱ تن وزن دارد، احساس ایمنی خوبی نداشتیم و این یعنی خطر در حوادث رانندگی.

طراحی داخلی

طراحی داخلی ساینا بسیار بد است و طراحان خلاقیت مثبتی در این کابین از خود نشان نداده‌اند. غربیلک فرمان ساینا مانند تیبا بسیار زشت طراحی شده، دریچه‌های هوا نیز نسبت به تیبا تغییرات جزئی داشته‌اند که چندان به زیبایی کابین کمکی نکرده‌اند. دستگیره بازکردن درب خودرو دایره‌ای شکل طراحی شده و کلید‌های کنترلی روی درب خودرو هم بسیار بد فرم قرار داده شده‌اند. کنسول و داشبور ساینا طرحی متفاوت نسبت به تیبا دارند اما این طراحی جدید به معنای زیبایی بیشتر نیست.

کیفیت متریال کابین

انتظار می‌رفت که ساینا جنس داخلی بهتری نسبت به تیبا داشته باشد اما متاسفانه سایپا هیچ تغییری در این جنس اعمال نکرده و ساینا نیز همانند تیبا از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت ساخته شده که واقعا نمی‌توان هیچ نکته خوبی درباره این کابین گفت. صندلی‌ها نیز کاملا مشابه تیبا هستند و اثری از راحتی در آن‌ها دیده نمی‌شود. این کابین اصلا دلیل خوبی برای افزایش قیمت این خودرو نیست و اگر قرار باشد خودرویی رشد قیمت داشته باشد، باید تغییرات مثبت نیز در آن اعمال شود.

پیشرانه

ساینا مجهز به پیشرانه ۱. ۵ لیتری با قدرت ۸۷ اسب‌بخار است که دقیقا‌‌ همان موتور تیبا بوده و متاسفانه بیشتر از آنکه قدرت داشته باشد، صدا دارد و در ساینا این صدا اگرچه نسبت به تیبا کمی کمتر شده اما هنوز هم وجود دارد و آزاردهنده است. علاوه بر این اگر خودروی ساینا با ۵ سرنشین بزرگسال پر شده باشد، نمی‌توان انتظار عملکرد خوب و مناسبی داشت. بنابراین اگر خانواده شما بیشتر از ۴ نفر جمعیت دارد، ساینا انتخاب خوبی نیست.

هندلینگ

ساینا به واسطه وزن کمی که دارد در شرایط رانندگی به خصوص زمانی که شما با آب و هوای نامناسب در جاده روبرو هستید، عملکرد خوبی نخواهد داشت و کاملا طبیعی خواهد بود که خودرو چسبندگی مناسبی به آسفالت نداشته باشد. با عبور خودروهای سنگین از کنار خودروهایی مانند تیبا و ساینا، به‌خاطر همین وزن کم، تکان‌هایی به کابین وارد می‌شود که کنترل خودرو را کمی سخت می‌کند.

قیمت

درحال حاضر ساینا با قیمتی در حدود ۲۸ میلیون تومان عرضه می‌شود که تنها تغییر مثبت آن نسبت به تیبا، سیستم تهویه مطبوع خودکارش است. هم‌چنین در همین رنج قیمت شما می‌توانید خودروهایی مانند سمند و پژو ۴۰۵ را خریداری کنید که در بسیاری از موارد از ساینا عملکرد بهتر و کیفیت بیشتری دارند. بنابراین، قیمت ۲۸ میلیون تومانی چندان برای این خودرو مناسب نیست و شاید همین دلیل باعث شده که شاهد تعداد کمی از این خودرو در خیابان‌ها هستیم.

مزایا:

طراحی ظاهری

اگر بخواهیم طراحی خارجی ساینا را با سایر محصولات سایپا مقایسه کنیم، بدون شک ظاهر این خودرو خیلی بهتر از پراید و تیبا شده است و بیشتر می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. در نمای روبرویی خودرو، طراحی منحنی وار کمتر دیده می‌شود و چراغ‌های جلو نیز کشیده و زیبا طراحی شده‌اند (زیبایی چراغ‌های ساینا در حد و اندازه خود خوب است و شما نباید توقع طراحی مرسدس را در این خودرو داشته باشید)

جلو پنجره و سپر نیز طراحی خوبی دارند و نسبت به محصولات هم‌رده، زیبا‌تر شده‌اند. البته در نمای روبرویی نقاط ضعفی دیده می‌شود که اگر سایپا کمی هدفمند عمل کند می‌تواند به‌جای تولید خودرو با نام‌های جدید، فیس‌لیفت محصولات خود را با برطرف کردن ضعف‌ها عرضه کند تا کمی بین‌المللیتر عمل کرده باشد. بخش عقب ساینا بسیار خوب و منطقی طراحی شده است.

ابعاد مناسب

نباید فراموش کنیم که ساینا یک خودرو کوچک شهری است و برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است چرا که ابعاد مناسب این خودرو باعث می‌شود شما راحت‌تر بتوانید با آن رانندگی کنید و مشکلات پارک خودروی شما کمتر شود. ساینا از نظر ابعادی، طول ۴۲۱۵، عرض ۱۶۴۵ و ارتفاع ۱۴۸۴ میلی‌م‌تر دارد. کاملا مشابه تیبا. بنابراین ساینا یک خودرو مناسب برای شهرهای پرجمعیت است.

مصرف سوخت

مصرف سوخت مناسب همیشه یکی از گزینه‌های اصلی ایرانی‌ها برای خرید خودرو بوده است. ساینا از این لحاظ نیز عملکرد خوبی دارد. این خودرو در حالت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند و این یک عدد خوب محسوب می‌شود.

سیستم تهویه

ساینا در ۲ تیپ ساده و لوکس عرضه خواهد شد، البته سایپا معنی لوکس بودن را به طور کامل زیر سوال برده است اما باید بگوییم که ساینا در مدل معمولی از سیستم تهویه مناسبی برخوردار است و بخش تهویه، سرمایش و گرمایش بسیار خوب و مناسب کار می‌کند. هم‌چنین شما می‌توانید سیستم تهویه دیجیتالی را برای خودرو خود انتخاب کنید و با پرداخت هزینه بیشتر، یک سیستم تهویه بروز‌تر داشته باشید.

 
 

فهرست مطالب کتاب

خودروی شما در یک نگاه
معرفی خودرو و تجهیزات
رانندگی با خودرو
نکات رانندگی
فوریت‌های فنی
دوگانه سوز
نگهداری خودرو
مشخصات خودرو
گارانتی خودرو
فهرست نمایندگی ها
فهرست موضوعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کامل خودرو ساینا
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا

علی حیدرپور
۱۴۰۲/۴/۲۱
این خیلی خوب بود که هم تصاویر و هم برخی از متن‌ها رنگی بود این موضوع باعث شده بود که تو خواندن متن کتاب خواننده خسته نشه همچنین اطلاعت خیلی خوبی ارائه کرده بودند متشکرم
سکینه مهربانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
با سلام خیلی عالی توضیح داده شده و ممنون از کتابراه
دنبال کتاب با ماشین دیگه‌ای بودم که دوستان گفتند ساینا شبیه هستش ممنون
استفاده کردم خدا اجر اخرت و خیر دنیا را نصیبتان کند
محمد عظیمی
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب خوبیه البته من کوییک دارم یه اطلاعاتی درمورد فیوز خواستم که نداشت اما بخش فنیش برای این خانواده ینی ساینا و کوییک خیلی خوب و بدرد بخوره
محمدرضا
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
کتاب بسیار کاملی بود و به من خیلی کمک کرد تا بتواند طرز صحیح استفاده از خودرو ساینا را بیاموزم و همچنین با قسمت‌های مختلف این خودرو آشنا شوم.
Farhad Abbas Ghorbani
۱۴۰۰/۲/۲۱
سلام. بخاطر شباهت با تیبا به سیستم تهویه در ساینا اصلا اشاره نکرده و اطلاعات مشترک در دو خودرو توضیح داده که من به خواستم نرسیدم. متشکرم
فاطمه مالکی
۱۴۰۲/۶/۹
عالی بود چون ازنکات فنی بی بهره بودم در آزمون رانندگی رد شدم با افزایش شناخت و مطالعه این کتب کمک بزرگی به ما میشه موفق باشید
مسعود مینائی
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
دست‌مریزاد اطلاعات کامل است اما‌ ای کاش پرسنل و کارگران هم به همین دقت در تولید خودرو عمل می‌کردند
Ali Asghari
۱۴۰۲/۷/۱۸
می‌تونست خیلی کاربردی تر نوشته شود. ولی باز خوبه. تو خیلی از موارد به دارندگان ماشین کمک می‌کند
مهدی هاشمی
۱۴۰۱/۱۱/۸
خیلی ممنون از این کتاب من خودرو ساینا دارم و با خواندن این کتاب با ماشین خودم بیشتر اشنا شدم با تشکر از شما
عباس چگنی
۱۴۰۲/۹/۵
خوب بود خیلی چیزها که بعد از خرید خودروم نمیدونستم آگاهم کرد. دمتون گرم
محمد رمضانی
۱۴۰۱/۴/۱۲
خیلی خوب بود من خیلی دنبال این کتاب بودم که اینجا پیداش کردم
طیبه جمشیدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
سلام خداقوت. عالی و مفید بود سپاس از لطفتون. سلامت باشید 🙏🌹
توحید گاطع زاده
۱۴۰۰/۱۱/۶
خیلی خوب بود دیگه حتی خودم میتونم بعضی از کارای ماشینو انجام بدم
آرین رستمی
۱۴۰۰/۹/۲۹
ب نظرم ساینا میتونه ماشینی باشه که بجای ماشین‌هایی مثل پراید و... ب فروش برسه
محمد تیموری
۱۴۰۰/۳/۱۱
عالی است و من اطلاعاتی رو که نیاز داشتم براحتی موفق به مشاهده انها شدم
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا

برای دریافت کتاب راهنمای کامل خودرو ساینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.