دانلود کتاب رام کردن ذهن سرکش


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب رام کردن ذهن سرکش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب رام کردن ذهن سرکش

کتاب رام کردن ذهن سرکش اثر پرفروش فیث جی. هارپر اثری بسیار کاربردی است که با بررسی جدیدترین یافته‌های علم روانشناسی به شما راهکارهایی عملی جهت ترک عادات غلط ذهنی و بهبود عملکرد مغز ارائه می‌دهد.

دربارۀ کتاب رام کردن ذهن سرکش:

چه می‌شد اگر می‌توانستید بفهمید تمام افکار و احساسات چطور به وجود می‌آیند و از کجا سرچشمه می‌گیرند؟

کتاب رام کردن ذهن سرکش (Unfuck Your Brain) دربارۀ آنچه در مغز اتفاق می‌افتد برایتان توضیحاتی کاربردی و قابل فهم ارائه می‌دهد. هدف نویسنده از نگارش این اثر، تنها معرفی دیدگاه‌های نظری نیست؛ او ضمن ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهش‌های خود، تمرین‌های مفیدی را به شما آموزش می‌دهد که با انجام آن‌ها می‌توانید گام بزرگی در جهت بهبود وضعیت روانی و ترک اضطراب و افکار بیهوده بردارید.

روان‌درمان‌گر، مشاور و متخصص تغدیه و مسائل جنسی، فیث جی. هارپر (Faith G. Harper) با زبانی طنز و لحنی صمیمانه، روش‌های درمان زیادی را در این کتاب معرفی و بررسی می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت این کتاب دربارۀ مسائل پیش‌افتاده‌ای است که سر راهمان قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد در زندگی احساس رضایت و آرامشی را که دلمان می‌خواهد داشته باشیم. به تعبیر نویسنده این مزخرفات، رویدادهای تروماتیک هستند. این کتاب برای افرادی که واکنش‌های استرسی شدید، اضطراب، غم، خشم، افسردگی، رفتارهای اعتیادآور و... دارند، به شدت مفید خواهد بود. اگر بخواهیم این اثر شگفت‌انگیز را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم تروما ریشۀ تمام دردسرها و اختلالات ذهنی است. برای بیشتر آشنا شدن با این اصطلاح و مفهوم آن، این کتاب انگیزشی و الهام‌بخش را مطالعه کنید.

شاید در بعضی مقاطع، خواندن این کتاب برایتان دلهره‌آور شود! بعضی از پاراگراف‌های آن ممکن است ته دلتان را خالی کند، چون حقایق اصلی دربارۀ زندگی و تجربه‌تان را هدف قرار می‌دهد و اندکی ناامید می‌شوید، اما نویسنده بلافاصله تمرینی برای ترک آن عادت اشتباه ذهنی ارائه می‌کند.

خواندن کتاب رام کردن ذهن سرکش به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خواندن کتاب‌های کاربردی روانشناسی علاقمندید و خواهان دوری از اضطراب و وسواس‌های ذهنی هستید، این اثر فوق‌العاده را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب رام کردن ذهن سرکش می‌خوانیم:

بیایید فرض کنیم هنگام رانندگی در فرست‌ استریت تصادف شدیدی کرده‌اید. پس کاملاً منطقی‌ است که از آن به بعد رانندگی در آن خیابان ذهنتان را شدیداً مشوش کند. بنابراین سعی می‌کنید از آنجا اجتناب کنید. درنهایت این کار چنان خط مشی‌تان می‌شود که هر آنچه شاملِ بودن در نزدیکی آنجا بشود هرگز اتفاق نمی‌افتد. شما اصلاً دلتان نمی‌خواهد با فکر کردن دربارۀ رانندگی در فرست‌ استریت دچار فروپاشی ذهنی شوید. شما می‌خواهید به زندگی عادی برگردید. ولی تا زمانی‌که از رانندگی در آن خیابان دوری کنید، احساس وحشتی را که با یادآوری آن تصادف بهتان دست می‌دهد عمیق‌تر می‌کنید.

به این فکر کنید که تصادف به چیزی تبدیل شود که نتوانیم آن را کنترل کنیم. نشخوار فکری نوعی توجه ناخواسته و وسواس‌گونه به الگوهای افکارمان است. این موضوع نکتۀ موردبحثی است که باعث اختلاف‌نظر می‌شود. خطایی در برنامه‌نویسی. در مورد تصادف آن‌قدر فکر می‌کنیم و فکر می‌کنیم تا عقلمان را از دست می‌دهیم، چون به نظر می‌رسد این نشخوار فکری همه‌چیز را تحت کنترل خودش درمی‌آورد.

اساساً ما با ادامه‌ دادن همان رفتار انطباقی برای ایمن نگه ‌داشتن خودمان (همین که با خود می‌گوییم در فرست استریت رانندگی نکن، آنجا اتفاقات بدی می‌افتد.) آن واکنش‌های احساسی خاص (اضطراب و ترس) و آن افکار خاص (تصادف خیابان فرست استریت) را بیش از پیش تقویت می‌کنیم. بنابراین مدار بازخوردی را در چرخه‌ای ثابت نگه می‌داریم.
باشد شاید تو درست بگویی. ولی همۀ آن خاطرات و تراوشات ذهنی ناخواسته چه؟ همان احساساتی که برای فرار از آن‌ها تا ته دنیا خواهیم رفت. درعوض شاید شما هیچ توجهی به این موضوع که دوباره در فرست استریت رانندگی کنید نشان ندهید.

آیا این هم نشخوار فکری ا‌ست؟ نه احتمالاً.

باز هم قضیه مربوط به سیم‌کشی مغز است. فرار از یک حس خاص باعث می‌شود به همان اندازه که درباره‌اش فکر می‌کنید دوام بیاورد. قیاس تمثیلی عفونت را به‌ یاد دارید؟ این افکار هم چرک می‌کنند. اجتناب و نشخوار فکری هر دو به یک شکل عمل می‌کنند... یک نوار موبیوس که می‌گوید هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند و به ‌هیچ‌جا نمیرسی. نشخوار فکری روشی‌ است بیهوده برای پافشاری بر منطقی جلوه ‌دادن آن تجربه و اجتناب از این امر صرفاً امتناع از پذیرش آن است آن هم به‌صورت آگاهانه. نشخوار فکری و اجتناب راه‌هایی هستند برای کنترل تجربه‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم. به جای آنکه این اتفاق را به‌عنوان حقیقت بپذیریم و راه‌هایی برای پردازش واکنش‌هایمان بیابیم از دو روش بالا استفاده می‌کنیم.

 ۱۸۴ صفحه، ۸۵۰ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-6983-80-8 

چاپ ۱۳۹۹: ۳۹۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۱۹۰۰۰ ت - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه
مغز چگونه به فنا می‌رود
چگونه تروما مغز را تغییر می‌دهد
رام کردن ذهن سرکش
بهتر شدن: مغز خود را از نو آموزش دهید
دریافت کمک (حرفه‌ای): گزینه‌های درمان
اضطراب
خشم
اعتیاد
افسردگی
اهمیت احترام به غم و اندوه
کتاب‌های پیشنهادی
سپاسگزاری‌

راهنمای دانلود کتاب رام کردن ذهن سرکش

برای دانلود کتاب رام کردن ذهن سرکش و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  رام کردن ذهن سرکش

نظرات کتاب رام کردن ذهن سرکش

Joumangj Joumangjjj
۱۳۹۹/۱۰/۲۴
به به عجب کتابیست
توصیه به همه‌ی کسانی که بر ذهن خود اراده ندارند
عالییییسستتت
وحید قنادی
۱۳۹۹/۱۲/۲۱
زیاد خوشم‌نیومد چیزی که قابل توجه هستش نویسنده از خودش زیاد تعریف می‌کنه
مشاهد همه نظرات (۲)