معرفی و دانلود کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه

عکس جلد کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه

کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه نوشته‌ی ژیلا تقی زاده، به روایت زندگی فردی می‌پردازد که با بیماری دردناک و غم‌انگیز سرطان دست و پنجه نرم می‌کند و رابطه او با جامعه پیرامونشان را به تصویر می‌کشد.

کتاب صوتی به اندازه‌ی یک نقطه، نامزد جایزه پروین بوده و بیماری‌ لاعلاجی را معرفی می‌کند که شاید خیلی‌ها با آن درگیر شده‌اند. این کتاب شرح کوتاهی از نحوه آشنایی شخصیت اصلی رمان با این بیماری را بیان می‌کند و آن را جزئی از شخصیتش قرار می‌دهد. در طول داستان نوع ارتباط آن فرد بیمار با دیگر اشخاص داستان که به واسطه‌ی این بیماری با یکدیگر آشنا شده‌اند، بیان می‌شود. هم‌چنین این کتاب بستری را برای معرفی تیپ‌های شخصیتی مختلف و نیز درک رویدادها و واکنش‌های ‌آنان در مقابله با یکدیگر ایجاد می‌کند. ژیلا تقی زاده برای نگارش این رمان در پی اسنادی بوده که بتواند آن را به واقعیت نزدیک‌تر کند و در این کار موفق هم شده است.

ژیلا تقی‌زاده خود به شخصه با این بیماری دردناک روبه‌رو شده و حس آن را درک کرده و دردها و رنج‌های آن را تجربه کرده است. به همین دلیل است که توانسته با احساسی حقیقی و درست درد‌ها، روحیات، صحنه‌ها، تجربه‌ها، حالت‌ها، درونیات و هر چیز دیگری که بیمار در هنگام بیماری با آن مواجه می‌شود را به خوبی به تصویر بکشد.

ژیلا تقی زاده کیست؟

ژیلا تقی‌زاده یکی از فعالان ادبی پرکار و نویسندگان معاصر و درخشان است، او در کنار نویسندگی، نقاشی هم می‌کند و سال‌های بسیاری در حیطه‌های گوناگون هنری مانند تصویرگری کتاب کودک، گرافیک، نمایشنامه‌نویسی برای رادیو، طراحی عروسک و صحنه نمایشی مشغول به کار بوده است. هم‌چنین تقی زاده مدت‌هاست که یک نشست ادبی به اسم «نویسان» را در کارگاهی برای دوست‌داران داستان کوتاه برگزار می‌کند، آن‌ها در این نشست داستان‌های کوتاه را می‌خوانند و مورد نقد و بررسی قرار می دهند. او چندین بار در مسابقات ادبی داور بوده است.

یکی از منتقدین در مورد این رمان جذاب و گیرا می‌گوید:

«تقی‌زاده در مقام نویسنده، با بهره‌گیری از تجربه‌ی داستان‌نویسی خود، اثری خلق کرده که تعلیق و کشش داستانی مناسب را داراست و بر پایه‌ی شناخت از تفکر مخاطب نوشته شده است. در شرایطی که جامعه‌ی مخاطب داستان نویسنده‌، روزانه با اخبار متعددی درباره‌ی بیماری‌های شایع‌شده در جامعه روبه‌روست، او هوشمندانه این موضوع را محور داستان خود قرار داده و خودش را با بدنه‌ی فکری مخاطبش به صورت عام همراه کرده است.»

در قسمتی از کتاب صوتی به اندازه یک نقطه می‌شنویم:

حالا دیگر بیشتر دوستانم و فامیل می‌دانند باز سرطانی‌ام. می‌دانند این بیماری گران، خیلی کشنده است و برای همین قرنطینه‌‌ی سفت و سختی دارم. هنوز پیش مامان هستم. حالم هی می‌ریزد به هم و هی آرام می‌گیرد. بلوز پشمی بابا تنم است که آن وقت‌ها می‌پوشید و در آخرین عکسش هم همین را به تن داشت، ولی نمی‌دانم چرا یک ذره بوی بابا را نمی‌دهد محض دلخوشی؟! فقط یک ذره. که به خودم بقبولانم که هست. مثل شیمی درمانی‌های سال‌های پیش‌تر. هست که کمک کند. که نگاه نگرانش را از من می‌دزدد و هی از مامان می‌پرسد: «این بچه چرا باز ناخوش شد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
55 دقیقه
آذر
65 دقیقه
دی
84 دقیقه
بهمن
71 دقیقه
اسفند
52 دقیقه
فروردین
12 دقیقه
اردیبهشت
5 دقیقه
بیست و یک روز
7 دقیقه
بیست و چند روز بعد
4 دقیقه
چند ماه بعد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه
نویسنده
راویمریم محبوب
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه

منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۳/۳۰
فوق العاده بود. نثر روان و عامیانه ارتباط مخاطب و شخصیت‌های داستان رو صد چندان قوت می‌بخشد.
من تجربه همراه بیمار مبتلا به کنسر رو دارم و تمام حالات و فضا سازی داستان برام ملوس بود وقتی ژیلا تک تک علایم و واکنش‌های بدنش به شیمی درمانی و عوارض رو می‌گفت اینقدر برام آشنا بود که فقط گریه میکردم و خدا
رو شکر میکردم که خواهرم سلامتیش رو بدست آورد و از اون دوران گذر کرد
اوایل کتاب چند باری خواستم دیگه ادامه‌اش رو گوش ندم ولی بعد دیدم کتابی سراسر امیدو امیدواری و تقویت کننده روحیه برای مخاطب.
گیتی
۱۴۰۲/۴/۵
کتاب جذاب وعالی با صدای دلنشین و واقعیت این بیماری که سخت جان فرسا مبارزه با سرطان سخت و مقاومت بردباری بالا میخواد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه

برای دریافت کتاب صوتی به اندازه‌ یک نقطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.