دانلود کتاب میم مثل لاغری


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب میم مثل لاغری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب میم مثل لاغری

کتاب میم مثل لاغری نوشته هومن اولادی، به شما کمک می‌کند تا در صورت داشتن اضافه وزن، طبق راهکارهای گفته شده وزنتان را کم کرده و به وزن دلخواهتان برسید.

کتاب میم مثل لاغری، اگر چه در ظاهر با هدف غلبه بر چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن نوشته شده اما در حقیقت، بهترین منبع اطلاعاتی برای کسانی است که به سلامتی خود اهمیت داده و پیشگیری را بر درمان مقدم می‌دانند.

به احتمال زیاد، شما به دلیل اضافه‌وزن یا ابتلا به یکی از بیماری‌های مرتبط با آن مشغول مطالعه‌ی این کتاب هستید؛ در این صورت یک خبر خوشحال کننده این است که با مطالعه این کتاب و رعایت دستورالعمل‌های آن، در کمتر از 90 روز، از تغییراتی که در سطح سلامتی و تناسب‌اندامتان رخ داده است شگفت‌زده خواهید شد. این یک شعار یا وعده‌ی انتخاباتی نیست! این حقیقتی است که بعد از سه ماه، شما هم آن را تائید و دیگران را به مطالعه این کتاب تشویق خواهید کرد.

شالوده‌ی این کتاب بر این باور استوار است که رژیم‌ها و محصولات لاغری، کار نمی‌کنند؛ که اگر کار می‌کردند نه تنها شما اکنون مشغول خواندن این کتاب نبودید، بلکه هیچ انسان چاقی هم در جهان وجود نداشت. اگر باورهای رایج در زمینه‌ی چاقی و لاغری و دستورالعمل‌هایی که برای رفع مشکل چاقی وجود دارند درست بودند، بدون شک، تا به امروز چاقی هم مانند طاعون و فلج اطفال ریشه‌کن شده بود. مشکل اینجاست که به جای درمان ریشه‌ای چاقی، با شعارهایی مانند کم بخور و بیشتر ورزش کن، به برطرف کردن نشانه‌های چاقی پرداخته شده و اصل بیماری مغفول مانده است. اگر هم کسی نتوانست با این توصیه‌ها به وزن و اندام دلخواه خود برسد، بدون شک متهم به تنبلی و بی‌اراده بودن خواهد شد.

یک ساعت عقربه‌ای را تصور کنید، چرخ‌دنده‌ها و اجزای داخلی ساعت به شکلی کاملاً دقیق و مرتبط با هم تعبیه شده‌اند، به نحوی که این مجموعه به شکلی کاملاً هماهنگ، مشغول به کار است تا زمانِ درست را نشان دهد. این ساعت تا زمانی که بر اثر تماس با آب، ضربه‌ی فیزیکی و یا تمام شدن باتری از کار بیافتد به کار خود ادامه خواهد داد. آیا منطقی است به جای تعمیر آن در هنگام از کار افتادگی، برای اینکه زمان درست را نشان دهد، هر 15 دقیقه عقربه‌ی بزرگ را به اندازه‌ی 90 درجه جابه‌جا کنیم و خوشحال باشیم که ساعتمان زمان درست را نشان می‌دهد؟ استفاده از رژیم‌ها و محصولات لاغری برای رسیدن به سلامتی و اندام دلخواه به همین اندازه خنده‌دار است! تنها راه رسیدن به سلامتی و تناسب‌اندام پایدار، بالا بردن سطح آگاهی و تغییر سبک زندگی است و هر راهی غیر از این، بدون شک محکوم به شکست است.

این کتاب شامل پنج فصل است. فصل اول با نام زنجیره‌ی عشق، در حقیقت مقدمه‌ای است برای کتاب میم مثل لاغری که در آن دلیل نوشتن کتاب شرح داده شده است. در فصل‌های دوم و سوم به کالبدشکافی باورهای رایج در زمینه‌ی کاهش وزن و تناسب‌اندام پرداخته و درستی یا نادرستی آن‌ها بررسی شده است. در فصل چهارم با ملزومات شناخت دلایل چاقی و اضافه‌وزن آشنا خواهید شد تا در فصل پنجم، بتوانید با کمک این ملزومات، از استراتژی نهایی تغییر سبک زندگی به منظور کاهش وزن و رسیدن به تناسب‌اندام پایدار رونمایی کنید. 90 روز شما از همین حالا شروع شد!

در بخشی از کتاب میم مثل لاغری می‌خوانیم:

فرض ‌کنید یک‌ ماه علاوه ‌بر حقوق، پاداش هم دریافت ‌کرده‌اید؛ آیا لزوماً همه‌ی درآمد اضافه را پس‌انداز می‌کنید؟ یا اینکه احتمال ‌دارد بودجه‌ی بیشتری به‌ مواردی اختصاص ‌دهید که قبلاً بودجه‌ی کمی دریافت‌ می‌کردند؟ ممکن‌ است دل‌ را به‌ دریا زده به یک رستوران خوب بروید، لباس گرانی را که دوست ‌داشتید بخرید و یا حتی اضافه دریافتی را برای سفری رویایی خرج ‌کنید. این مثال درباره‌ی بودجه‌بندی انرژی در بدن هم صدق‌ می‌کند. وقتی بدن انرژی اضافه دریافت ‌می‌کند لزوماً تمام آن را به‌صورت چربی ذخیره‌ نمی‌کند.

بدن می‌تواند بودجه‌ی انرژی اضافه را به عضله‌سازی اختصاص ‌دهد و به ‌این ‌ترتیب میزان عضله‌ها بیشتر شده و بدن خوش‌اندام‌تر و قوی‌تر خواهد شد؛ از طرفی افزایش میزان عضله‌ها می‌تواند باعث بالا رفتن متابولیسم پایه، مصرف انرژی بیشتر و کاهش میزان چربی‌های بدن شود. بدن می‌تواند انرژی اضافه را صرف ساخت استخوان‌های قوی‌تر کند و این بار اگر چه ممکن ‌است وزن بالا برود، اما چربی اضافه در بدن ذخیره نشده و استحکام استخوان‌های بدن بیشتر شده ‌است. این 550 کالری مازاد می‌تواند به‌صورت گرما از بدن خارج‌ شود و یا حتی می‌تواند تمایل فرد به فعالیت را بیشتر کند. اگر با کاهش میزان انرژی پوست و مو آسیب دیده‌ باشند و یا به‌ هر دلیلی نیاز به ترمیم باشد، با افزایش بودجه‌، بدن می‌تواند به ترمیم و بازسازی پوست و مو بپردازد. 550 کالری اضافه می‌تواند صرف افزایش کارایی سیستم عصبی و مغز شود و به‌ این ‌ترتیب توانایی و تمرکز شخص را در انجام کارهای روزانه بالا ببرد. حتی ممکن‌ است 550 کالری اضافه باعث‌ شود که مغز به غده‌ی تیروئید دستور دهد که ترشح بیشتری داشته ‌باشد؛ بنابراین انرژی‌ اضافه، نه‌تنها باعث چاق‌شدن نمی‌شود، بلکه می‌تواند با افزایش میزان سوخت‌وساز، باعث کاهش وزن شود.

یک حالت ناخوشایند هم وجود دارد که در آن، ممکن است کالری‌های اضافه به‌صورت چربی در بدن ذخیره‌شده و باعث چاقی شوند. حتی در این‌ حالت هم اگر چربی‌ها در جای درستی ذخیره شود (برای مثال برای خانم‌ها به‌جای شکم و پهلو در سینه و باسن ذخیره‌ شود) باعث خوش‌اندامی شده و از آن استقبال‌ می‌شود.

شواهدِ موجود نشان‌ می‌دهد که پُرخوری لزوماً باعث افزایش وزن و کم‌خوری باعث کاهش وزن نخواهد شد؛ بسیاری از افراد با اندکی پُرخوری چاق می‌شوند و به‌محض کاهش میزان انرژی ورودی علائم ناخوشایند کاهش انرژی ورودی ازجمله ریزشِ ‌مو و آسیب دیدن پوست در آن‌ها نمایان می‌شود؛ اما بسیاری از افراد اگر میزان غذای خود را کم کنند، لاغر می‌شوند و با افزایش انرژی ورودی تمامی اتفاقات خوبی که گفته‌ شد برایشان اتفاق‌ خواهد افتاد. این موضوع نشان می‌دهد که: چاقی و لاغری به چیزی فراتر از میزان کالری‌های ورودی و خروجی مرتبط است.

 ۱۲۴ صفحه، ۴۶۱ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-215-600-8 

چاپ ۱۳۹۸: ۵۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۲۹۰۰۰ ت - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: زنجیره‌ی عشق!
بخش اول: من، چگونه من شدم؟
این قصه، عاشقانه نیست!
بخش دو: به آغوشِ سبزِ سلامتی خوش آمدید!
این قصه، عاشقانه شد!
مُکَمِل آموزشی فصلِ اول
فصل دوم: کالری‌های دوست، کالری‌های دشمن!
اما راهکارهای به‌اصطلاح علمی برای کاهش وزن
کالری‌شماری؛ خوب، بد، زشت؟
داستان غم‌انگیز 100 کالری ناقابل
پُرخوری یا کم‌خوری، مسئله این است؟!
چه ‌اتفاقی ‌می‌افتد اگر آگاهانه و به ‌اختیار، روزانه 550 کالری کمتر مصرف‌ کنیم؟
چه ‌اتفاقی می‌افتد اگر آگاهانه و به ‌اختیار، روزانه 550 کالری بیشتر مصرف‌ کنیم؟
ارتباط آتش‌سوزی یک ساختمان و اضافه‌وزن
گرسنگی؟ تعریفی رایج اما نادرست
مُکَمِل آموزشی فصلِ دوم
فصل سوم: ورزش، شریکِ دزد یا رفیقِ قافله؟
خرافات چیست؟
ورزش، تلاشی مذبوحانه برای لاغری
اگر بدون افزایش انرژی ورودی، فعالیت خود را بیشتر کنیم، چه اتفاقی در بدن خواهد افتاد؟
ورزش، جاده‌ای با تابلوی حداکثر سرعت!
پدیده‌ی جبران متابولیک
فصل چهارم: ملزوماتِ شناختِ فیلِ اضافه‌وزن!
شمع شماره‌ی یک: مسمومیت
هفت گام به ‌وجود آمدن تمام بیماری‌ها
گام اول: کمبود انرژی
گام دوم: مسمومیت
گام سوم: تحریک
گام چهارم: التهاب
گام پنجم: زخم
گام ششم: تصلب یا سفت‌ شدن
گام هفتم: سرطان
شمع شماره‌ی دو: هومیوستازی
شمع شماره‌ی سه: هورمون
شمع شماره‌ی چهار: انسولین و مقاومت به انسولین
شمع شماره‌ی پنج: شاخص گلایسمی
مُکَمِل آموزشی فصلِ چهارم
فصل پنجم: مهار تورم اقتصادی، الگویی برای کاهش وزن!
چه چیزهایی باعث بالا رفتن سطح انسولین می‌شوند؟
مگر بدون نان و برنج می‌شود سیر شد؟
اگر نان و برنج نخورم، ریزشِ ‌مو پیدا خواهم کرد.
شکر و کربوهیدرات‌های ساده، هولوکاست هزاره‌ی سوم!
آیا شخصی که اضافه‌وزن ندارد می‌تواند از شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده ‌کند؟
استراتژی نهایی برای لاغری
بنویسیم ریزه‌خواری؛ بخوانیم میان وعده!
تاریخچه‌ی وعده‌های غذایی
تعداد وعده‌های غذایی از دیدگاه اسلام و طب کهن
آخرین سنگر! لام مثل لاغری
و اما گام اول
مُکَمِل آموزشی فصلِ پنجم
«فهرست گلایسمی مواد غذایی»
سبزیجات
میوه‌ها
حبوبات
فرآورده‌های حیوانی
گوشت‌ها
قند و شیرینی
غلات
آجیل‌ها

راهنمای دانلود کتاب میم مثل لاغری

برای دانلود کتاب میم مثل لاغری و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  میم مثل لاغری
زهرا عبدی
۱۳۹۹/۴/۲۷
یکی از بهترین و مفیدترین کتابهاییه که در مورد رژیم تندرستی خوندم و می‌خوام بارها بخونم تا برام ملکه بشه. زبانی بسیار شیوا و قابل فهم. من اضافه وزن ندارم و تقریبا لایف استایل بسیار سالمی دارم ولی باز بیشتر...
میثم بابایی
۱۳۹۹/۴/۲۷
بی نظیر و بسیار کاربردی
محبوبه کمال دهقان
۱۳۹۹/۵/۷
بسیار عالی و کاربردی
توصیه میکنم حتما بخونید. مسائل جدید و جذابی رو بیان میکنه
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۸)