دانلود کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید

کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید به قلم کری کوپر و هوارد کان، نه تنها به افراد شاغل ‌در کنترل استرس محیط کار کمک می‌کند، بلکه راهکارهایی برای کنترل و کاهش استرس روزمره برای همگان ارائه می‌نماید.

آیا از استرس در محل کار خود رنج می‌برید؟ نگران نباشید – شما تنها نیستید. سازمان بین‌المللی کار، که در ژنو سوئیس مستقر است، سال‌ها بر روی استرس مرتبط با کار متمرکز شده است و ادعا می‌کند که یکی از مهم‌ترین مساله در بسیاری از کشورها و انواع محل‌های کار، استرس است.

استرس سبب ایجاد بیماری‌های گردش خون، دستگاه گوارش و سایر مشکلات جسمانی، مشکلات روان‌تنی و روانی اجتماعی، و ‌بهره‌وری پایین می‌شود. در سطوح سازمانی هزینه استرس برای هر کارمند حدود 601 پوند (معادل 10 میلیون تومان) برآورد شده است.

پروفسور کری کوپر (Cary Cooper) و دکتر هوارد کان (Howard Kahn) شما را برای گذر از مسیر مدیریت و کنترل استرس در محل کار راهنمایی می‌کنند. آن‌ها در کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید (50things you can do today to manage stress at work) به شما کمک می‌کنند تا بدانید استرس چیست، چرا و چگونه در محل کار رخ می‌دهد و توصیه‌های عملی ارائه می‌کنند تا بتوانید تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

هدف از این کتاب کمک به شماست تا بتوانید فعالیت‌هایی را انجام دهید که هم از منظر فردی و هم مدیریت استرس‌تان در کار را مدیریت و کنترل کنید. همچنین روش‌هایی که بتوانید برای سازگاری با استرس در کار استفاده کنید، توضیح داده شده است – مانند تنفس عمیق یا ورزش – و به شما نشان خواهد داد که چگونه تغییر شرایط (چه در کار یا جای دیگر) می‌تواند سبب استرس شما شود.

ابتدا به شما نشان می‌دهد که استرس چیست و علل عمده استرس در کار کدام است. سپس به شما پیشنهاد می‌دهد که به عنوان شخص، سرپرست یا مدیر چه کار می‌توانید انجام دهید تا این مسائل را مدیریت کنید. در برخی موارد نشان خواهد داد که استرس چگونه افزایش می‌یابد.

کتاب حاضر به سفارش اداره کل سرمایه انسانی بانک ملت‌ ترجمه شده و مطالب آن برای استفاده همکاران بانک ملت طی سال 98-1396 بر روی سایت اینترانت بانک قرار گرفت.

از جمله کارهایی که می‌توانید برای مدیریت استرس در کار انجام دهید:

- افزایش انعطاف‌پذیری در کار
- بهبود موثر مهارت‌های مدیریت زمان
- آموزش روش‌های سازگاری با سیاست‌های اداری
- یادگیری روش‌های افزایش انگیزه خودتان و همکاران‌تان
- شناسایی علل استرس و یادگیری نحوه تشخیص آن‌ها

در بخشی از کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید می‌خوانیم:

در سال 2006 گزارش شده بود که شخصیت‌های درونی تمایل به نتایج کار مطلوب دارند، مانند وظایف و تجارب اجتماعی مثبت و انگیزه شغلی بیشتر، شواهد زیادی وجود دارد، که حتی باور به داشتن کنترل، با پیامدهای بی‌شمار مثبتی همراه است.

عدم کنترل با اشکال گوناگون بر هم خوردن سلامت همراه بود. در واقع، کنترل کم در کار پیش بین خودکشی میان کارگران مرد ژاپنی بود. این بدان معناست که بازنویسی شغل برای افزایش کنترل کارکنان ممکن است استراتژی ارزشمندی در پیشگیری بوده یا حداقل خطر خودکشی را کاهش دهد.

شواهد نشان داده است که اگر بتوانید سرعت کارتان و وظایفی که انجام می‌دهید را انتخاب کنید، علائم استرس کمتری نسبت به افرادی که کنترلی در کار ندارند نشان می‌دهید. اگر، با وجود هر کاری که انجام می‌دهید، نتوانید بر نتایج اثر بگذارید، ممکن است دست از تلاش بردارید.

در ضمن، اگر کنترل بسیار زیادی بر کار خود داشته باشید، و خودِ کار نیز چنین چیزی از شما بخواهد، این از بهترین نوع مشاغل از منظر استرس و فشار است. بدترین نوع مشاغل، آن‌هایی است که کنترل کم و خواسته‌های بالا دارد. دانشگاه تگزاس از سوی دیگر گزارش کرده است که افرادی که با فشار کم مواجه می‌شوند و کنترل کمی بر کارشان دارند در مقابل کارکنانی که مسئولیت‌های عمده را در کار داشتند بالای 50 درصد بیشتر احتمال داشت طی ده سال پس از رها کردن کارشان فوت کنند.

مطالعه معروفی بر کارکنان دولت بریتانیا نشان داد که کنترل کم در کار می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی میان کارمندان زن و مرد شود. بیماری قلبی می‌تواند از نقش‌های با کنترل کم ناشی شود، و اگر کنترل افزایش یابد، می‌تواند سبب کاهش خطر بیماری قلبی عروقی شود. سیاست‌های سازمانی که برای کارکنان قدرت تصمیم‌گیری در مورد کارشان داده یا تنوع بیشتری در وظایف کاریشان ارایه می‌دهند، می‌توانند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کنند.

فهرست مطالب

تقدیر و تشکر
سخن نویسندگان
سخن مترجم
فصل اول: در مورد استرس در محل کار
فصل دوم: خودِ کار
1. وقتی کار بسیار زیادی برای انجام دادن دارید، چطور با آن سازگار شوید؟
2. وقتی کار بسیار کمی برای انجام دادن دارید، چطور با آن سازگار شوید؟
3. چطور با سرعتِ کار همگام شوید؟
4. چگونه با نوبت‌های کار هماهنگ می‌شوید؟
5. چطور با مهلت اتمام کار مواجه می‌شوید؟
6. اگر ‌رایانه‌تان باعث استرس شما می‌شود چه کار کنید؟
7. وقتی ‌رایانه بد عمل می‌کند، چطور آرام بمانید؟
8. چه کار کنیم شرکت در جلسات کمتر ‌استرس‌زا باشد؟
9. چطور پول بیشتری بدست آورید.
10. چطور با کار در یک دفتر باز سازگار شوید؟
11. چگونه با کار کسل کننده، خسته کننده و تکراری کنار بیایید؟
فصل سوم: نقش شما در سازمان
12. سرعت کارتان را کنترل کنید.
13. اگر نقش شما در سازمان مبهم بود چه کار کنید
14. چگونه بر تعارض نقش غلبه کنیم.
15. اگر دیگران نقش شما را تایید نکنند چه کار می‌کنید؟
فصل چهارم: پیشرفت شغلی شما
16. چگونه با فشار ارتقا مقابله کنید.
17. چگونه با ناامنی شغلی مقابله کنید.
18. چگونه با ارتقای زیاد یا ارتقای کم مقابله کنید.
19. چگونه بر کمبود آموزش غلبه کنید.
20. چگونه با عرضه یک ارایه سازگار شوید.
فصل پنجم: روابط در کار
21. چگونه با هیجانات خود در کار مقابله کنید.
22. چگونه حمایت بین افراد را در کار بدست آورید.
23. چگونه با قلدری و آزار و اذیت در کار مقابله کنید.
24. اگر‌ایده‌هایتان همیشه رد شوند چه کار کنید؟
25. چطور با اخراج کردن افراد سازگار شوید.
26. چگونه با همکارانتان مواجه شوید.
27. چگونه برای همکارانتان انگیزه ایجاد کنید.
فصل ششم: هویت و فرهنگ سازمان شما
28. اگر ساختار سازمان باعث استرس شما‌ می‌شود، چه کاری باید انجام دهید.
29. چطور تعهدتان را به سازمان افزایش دهید.
30. چطور فرهنگ سازمان را تغییر دهید.
31. سیاست‌های اداری و چگونگی انطباق با آن
32. چطور با پارتی‌بازی در محل کارتان مواجه شوید.
33. چطور مطمئن شوید که تبعیضی در محل کارتان وجود ندارد.
34. چطور با خشونت در کار مواجه شوید.
35. چگونه با نزاکت سیاسی در محل کار مواجه شوید.
36. چگونه می‌توانید سازمان را بیشتر به خود متعهد کنید.
فصل هفتم: تعادل کار - زندگی
37. منعطف کار کنید تا تعادل کار – زندگی خود را بهبود بخشید.
38. چگونه با سفر کاری سازگار شوید.
39. چطور زندگی شخصی و کاری خود را جدا نگه دارید.
فصل هشتم: استراتژی‌های شخصی
40. از تنفستان برای سازگاری با استرس استفاده کنید.
41. کنترل استرس‌تان با استفاده از بیوفیدبک (بازخورد زیستی)
42. از تمرین آرامش برای آرام شدن و مدیریت استرس‌تان استفاده کنید.
43. با خودتان (مثبت) صحبت کنید و استرس خود را تسکین دهید.
44. چگونه از آرام سازی پیشرونده برای مدیریت استرس‌تان استفاده کنید.
45. از تصویرسازی برای کمک به مقابله با استرس استفاده کنید.
46. یک برنامه همیار کارمند (EAP) چگونه‌می تواند کمک کند استرس‌تان را مدیریت کنید؟
47. از ‌برنامه‌ریزی عصبی – زبانی (NLP) و درمان رفتاری شناختی (CBT) برای مدیریت استرس‌تان استفاده کنید.
48. چطور مدیریت زمانتان را بهبود بخشید.
49. چطور می‌توانید انعطاف پذیری خود را در کار افزایش دهید.
50. چطور انگیزه بدست آورید؟
کلام آخر
خواندنی‌های مفید
پیوست محصولات مفید

 ۱۹۰ صفحه، ۲ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-622-95685-1-4 

چاپ ۱۳۹۷: ۳۵۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۲۲۰۰۰ ت - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید

برای دانلود کتاب 50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  50 کاری که می‌توانید امروز برای مدیریت استرس در کار انجام دهید