نقد، بررسی و نظرات کتاب مرز پرگهر: ایران خورشید تمدن جهان - کتاب اول - بهرام افراسیابی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Hemmat .N
۱۳۹۴/۱۲/۲۴
۲) کوروش دوم بنیانگذار امپراطوری عظیم هخامنشیان است. در این کتاب اقدامات مهم کوروش و حمله به بابل و نجات یهودیان در بند در بابل و بیان آن نطق مهم و سپس آن منشوری که امروز به منشور حقوق بشر معروف است از مواردی است که در این کتاب مهم آمده است. ماجرای ذوالقرنین که در قرآن کریم سوره‌ی مبارک کهف نیز آمده نیز از موضوعاتی است که در این کتاب مهم مورد بررسی قرار گرفته است.!
Hemmat .N
۱۳۹۴/۱۲/۲۴
نویسنده در این کتاب تاریخ ایران را از زمان مادها، بویژه برآمدن کوروش دوم و تأسیس امپراطوری عظیم و شاهان قدرتمند آن مخصوصا کوروش دوم، داریوش اول و خشایارشاه را مورد بررسی قرار داده و به تمدن و فرهنگ آنان در تخت جمشید، بیستون پرداخته و ترجمه‌ی سطوری از آن را بیان کرده است. ناگفته نماند که تمدن و شاهنشاهی ساسانی نیز مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.
شیما فرشادی
۱۳۹۵/۳/۵
کتاب بسیار زیبا و روان و ساده و بی‌نظیری بود،‌ای کاش الان کلاس چهارم بودم واز این کتاب برای تحقیقاتم استفاده می‌کردم. اگر این کتاب را مطالعه نکنید، خیلی چیزها رو درباره‌ی تاریخ نیاکان خود از دست دادید! از من گفتن بود، بعد نگین نگفتیا!
محمد جواد دین نما
۱۳۹۵/۸/۱
با تشکر از کتابراه و جناب افراسیابی بابت زحمت زیادی جهت آگاهی هم نوع خود میکنند. جز تشکر و خوندن اثر کاری نمیشه کرد برای جبران.
علی علیپناهی
۱۳۹۶/۱/۱۰
خوب بود با قراردادن این کتاب‌های خوب برای در دسترس مردم قرار دادن به حفظ فرهنگ این سرزمین کمک می‌کنید
Ali Azizi
۱۳۹۶/۲/۸
این کتاب باید جلد دیگه هم داشته باشه که توی سایت نیست یا اصلا چاپ نشده ادامه ش؟
فاطمه پارسا
۱۳۹۶/۱/۹
خیلیی ممنون بسیارعاللییییی🙏🙏🙏
روح الله کریمى
۱۳۹۶/۱/۱۰
سودمند و پربار
کاربر ع
۱۳۹۶/۱۲/۱۹
خیلی کتاب بدی بود از إمامان بیشتر بگید