نقد، بررسی و نظرات کتاب دیپلماسی و مأموریت دیپلماتیک - بهرام نوازنی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
محمد جواد
۱۴۰۱/۹/۲۹
با سلام و عرض ادب
کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک حاوی مطالب جامع، کامل و بسیار ارزنده‌ای می‌باشد. کنوانسیون ۱۹۶۱راجع به روابط دیپلماتیک وکنوانسیون ۱۹۶۳ درباره روابط کنسولی به درستی ترجمه شده و خطاهای ان در منابع دیگر در متن کتاب نشان داده شده وتصحیح شده است. و کتاب دارای محتوای بسیار اموزنده و کاربردی می‌باشد.
موسی چگینی
۱۴۰۱/۹/۱۵
با مطالعه این کتاب ارزشمند هرآنچه درمورد دیپلماسی (روند شکلگیری، چارچوبهای دیپلماسی و کنسولی، کنوانسیون ها) میشه آگاهی کامل پیدا کرد. از استاد بزرگوار جناب دکتر نوازنی تشکر میکنم بخاطر نگارش این کتاب جامع و کامل و همچنین توجهی که به ابیات شاهنامه داشتند که نشان دهنده فرهنگ غنی ایران زمین از دیر باز بوده و هست.
فاطمه فتحی
۱۴۰۰/۴/۴
به نظر بنده کتاب جامع بود چون از منابع و اسناد مختلف و معتبر مورد بررسی قرار گرفته و فصل چهارم مصونیت‌ها که ارائه بنده بود استاد به صورت کامل مفاهیم را مورد بررسی و کنکاش قرارداده بودند که نیازی به مراجعه به منبع دیگر نبود وبرای درس 2واحدی حقوق کنسولی دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک کتابی جامع و کامل بود. ممنون فتحی
آرزو دودانگه
۱۳۹۸/۹/۲۶
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز؛ کتاب دارای مطالب جامع و کاملی بود به طوری که باتوجه به منابع مفیدی که در کتاب وجود دارد حتی خواندن تنها همین کتاب میتواند اطلاعات بسیاری را به مخاطب منتقل کند و همچنین متن کتاب روان است و درک مطالب به راحتی صورت میپذیرد.
ممنون از کتاب کامل و پرمحتوای شما.
مریم حیدری
۱۳۹۸/۷/۲۲
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت استاد گرانقدر، این کتاب ازنظربنده کتاب علمی وپرباری است اما باتوجه به عنوان درس که حقوق دیپلماتیک وکنسولگری است هیچ فصلی ازاین کتاب به کنسولگری نپرداخته است ازاین رو بهتر بودکه درکنار فصول دیپلماتیک یک فصل نیز به کنسولگری اختصاص داده شود
محمد عبدالرحمن اف
۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با عرض سلام خدمت دوستان! این کتاب خیلی خوب و مفید است مخصوصا برای کسانی که به رشته علوم سیاسی علاقمندند و در این رشته تحصیل میکنند و به هیچ زبان خارجی مسلط نیست، چرا که با زحمت‌های استاد نوازنی ترجمه‌ی بسیار دقیق و با ارائه مفاهیم با دو زبان اصلی روابط دیپلماسی که انگلیسی و فرانسوی هست به نشر درامده است.
جواد دباغی
۱۴۰۰/۳/۳
کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک نسبت به کتاب‌های دیگر در این حوزه از متن روان و ساده و قابل فهم برخوردار است و پیچیدگی‌هایی که در متن بعضی از کتاب‌ها وجود دارد در آن اثری دیده نمیشود و همچنین مطالب کتاب بروز میباشند و سعی شده مطالب با مصداق توضیح داده شود تا برای مخاطب قابل فهم باشد.
مریم پورمهدی
۱۴۰۰/۲/۱۱
با سلام، کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک خیلی کتاب جامع و کاملی هست. چون تقریبا به همه جزئیات دیپلماسی پرداخته است. نکته‌ای که برای بنده جالب بود این هست که با وجودی که در روابط بین دولت‌ها خیلی به مصونیت‌های دیپلماتیک تاکید شده ولی همچنان در بعضی مواقع دیپلمات‌ها دچار مشکل می‌شوند.
هانیه نجارلو
۱۳۹۸/۱۰/۱۴
با سلام وخسته نباشید خدمت استاد نوازنی.
این کتاب دارای مطالب کامل و جامع هستش و دارای فصل بندی و چهار چوب بندی خوبی هستش و تحولات دیپلماسی در دوره‌های مختلف تاریخی را بررسی کرده است که بسیار مفید برای دانشجویان علوم سیاسی و کسانی که علاقمند به فن دیپلماسی هستند.
باتشکر
فاطمه صفری فرد
۱۳۹۸/۹/۲۷
با سلام وخسته نباشید خدمت دکتر نوازنی
این کتاب منبع مناسب برای آشنایی با دیپلماسی و اعضا و ارکان و وظایف نهاد‌ها و اشخاص مربوطه هست و به خاطر نگارش ساده و روان و جامع آن و عدم استفاده از کلمات مبهم بسیار ساده و قابل فهم است و نیازی به مطالعه چندین کتاب برای فهم مفاهیم ارائه شده نیست.
لیلا آشوری
۱۳۹۸/۹/۱۸
سلام خدمت استاد محترم و دانشجویان رشته علوم سیاسی
این کتاب یکی از کتاب‌های کاربردی است که در زمینه دیپلماسی نگاشته شده است که به آشنایی دانشجویان با شغل و وظیفه دیپلمات کمک وافری میکند و به شکل جامع تمامی نکته‌هایی که دانستن شون لزومت دارد را در بر میگیرد.
زهرا بهرامی
۱۳۹۸/۷/۲۰
با سلام
کتاب دیپلماسی متن و منابع بسیار عالی دارد. برای علاقه مندان به رشته‌ی علوم سیاسی و دانشجویان علوم سیاسی بسیار مفید است و توصیه میشود.
این کتاب دارای بخش‌ها و چارچوب‌هایی هست که خیلی خوب طبقه بندی شده‌اند و باعث درک بهتر و علاقه مند شدن به مطالب کتاب میشود. با تشکر از دکتر نوازنی
محمد منصوری
۱۳۹۸/۴/۱۰
با سلام.
کتاب بسیار ارزشمندی می‌باشد که به طور دقیق به تاریخ دیپلماسی در دوران‌ها و حکومت‌های گذشته و پرداختن به مهم‌ترین نوآوری‌های این حکومت‌ها در دوران باستان پرداخته است. همچنین به دیدی تیز و موشکافانه به اشکالات دیگر نویسندگان حوزه دیپلماتیک نیز اشاره و به رفع آن‌ها مبادرت شده است.
منا عباسقلی ها
۱۳۹۷/۱۰/۸
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی دکتر نوازنی
کتاب دارای مطالب خیلی خوبیست. به اطلاعاتم افزوده شد. در این کتاب از منابع زیادی استفاده شده پیشنهاد میکنم علاقه مندان به دیپلماسی حتما این کتاب رو مطالعه فرمایند. باتشکر ازدکتر نوازنی
زهرا معروفخانی
۱۴۰۰/۳/۲
با سلام
پیوست سه کتاب که راجع به مقررات تشکیلاتی، استخدامی، مالی و انضباطی وزارت امور خارجه است که به طور کامل ۱۶۱ ماده آن را توضیح داده و در انتهای این کتاب قرار گرفته مفید و موثر هست چون در ادامه و ارتباط با مباحث اصلی کتاب و به نوعی کامل کننده مباحث هست. با تشکر از شما
سعید محمدی
۱۳۹۸/۱۱/۱۳
سلام خدمت دوستاران علوم سیاسی

این کتاب بسیار مفید درباره اداب و روش‌های کنسولی میباشد و میتوان گفت به دلیل این همه رفرس فراوان جامع‌ترین کتاب در این زمینه نیز میباشد این کتاب علاوه بر مطالب و قوانین خارجی به قوانین داخلی نیز پرداخته است که ارزش ان را دو چندان میکند.
گیسو آلبوناصری
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد نوازنی بنظر من این کتاب داری محتوای ارزشمندی است منابعی که در این کتاب استفاده شده بسیار خوب و جامع است مطالعه این کتاب را به علاقه مندان آداب کنسولی و دیپلماسی و علاقه مندان به سیاست پیشنهاد میکنم. با سپاس فراوران
معصومه قاسم خواه
۱۳۹۷/۱۰/۹
باعرض سلام وخسته نباشید، کتاب مورد نظرکتابی مفید وپرباری درزمینه دیپلماسی وکنسولی میباشد. محتوای این کتاب اطلاعات زیادی را درباره انواع دیپلماسی دراختیار دانشجویان علوم سیاسی قرار داده است. خواندن این کتاب را به علاقه مندان این زمینه توصیه می‌کنم
سبحان خلدی
۱۳۹۷/۱۰/۸
باسلام خدمت دوستان دکتر نوازنی و دوستان عزیز.
کتاب دیپلماسی و فنون دیپلماتیک از دکتر نوازی را خواندم، بسیار کتاب پربار و خوبی بود و به اندوخته‌های بنده اضافه شد.
این کتاب برای دوستداران سیاست توصیه میشود.
ممنون از دکتر نوازنی بابت تالیف این کتاب عالی.
کبری گلباز
۱۳۹۷/۴/۲
باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت استاد گرانقدر، این کتاب ازنظربنده کتاب علمی وپرباری است اما باتوجه به عنوان درس که حقوق دیپلماتیک وکنسولگری است هیچ فصلی ازاین کتاب به کنسولگری نپرداخته است ازاین رو بهتر بودکه درکنار فصول دیپلماتیک یک فصل نیز به کنسولگری اختصاص داده شود
Saeed akbari
۱۴۰۱/۸/۳
با سلام خدمت استادنوازنی عزیز ودانشجویان گرامی این کتاب رو به علاقه‌مندان حوزه دیپلماسی پیشنهاد میکنم به دو دلیل: ۱- بیان روان در توضیح مطالب واستفاده از منابع گوناگون
۲- توضیح سیر تحولات دیپلماسی در دوره‌های گوناگون وبیان تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها
پریا جلیلی
۱۳۹۹/۱۰/۲
سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
کتاب دارای مطالب عالی و آموزنده و مفید برای دانشجویان علوم سیاسی است.
از نکات مثبت و روشن میتوان اشاره کرد که کتاب دارای انسجام است و توضیحات کامل هستند از این رو ابهامی در آن وجود ندارد با تشکر
علیرضا شریفی محترم
۱۳۹۹/۹/۱۴
با سلام و خسته نباشیید خدمت استاد عزیز دکتر نوازنی
کتاب بسیار جامع و کاملی بود. و برای کسی افرادی که در رشته علوم سیاسی هنوز اول راه هستند خواندن این کتاب پیشنهاد مییشود.
از نظر فهرستی، کتاب بسیار زیبا دسته بندی شده بود.
با تشکر
Mehde Ansarepor
۱۳۹۸/۱۰/۱۲
با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی جناب آقای نوازنی، بنده کتاب شما را مطالعه نمودم و مطالب جدید و بحث‌های جامع و مفیدی را یاد گرفتم و به اطلاعاتم افزودم. توصیه‌ام به دوستان اینه که این کتابو مطالعه نمایند که کتابی بسیار خوبیه. باتشکر از دکتر نوازنی.
محدثه سادات پرپنچی
۱۳۹۸/۹/۲۶
با سلام خدمت استاد محترم
این کتاب اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با بحث دیپلماسی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
پیشنهاد میکنم مباحثی در این کتاب مانند تشریفات دیپلماتیک هر کشور و آداب نشست‌های سیاسی به صورت جزئی تر مطرح شود.
محمد حیدری
۱۳۹۷/۱۱/۲
با عرض سلام و احترام
در کل کتاب جامع و مفیدی بود. به نظرم اگر از سخنان قصار دیپلمات‌های بزرگ تاریخ در قسمت‌های مختلف کتاب از جمله ابتدای فصول و ذیل موضوعات مرتبط استفاده شود موجب ارتباط بهتر خواننده با مطالب مطروحه خواهد شد.
با تشکر. محمد حیدری
آرزو خلفی
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز و دانشجویان علوم سیاسی
این کتاب منبعی جامع برای یادگیری فنون دیپلماسی است و با خواندن این کتاب به اطلاعاتم افزوده شد.
خواندن این کتاب را به تمام دانشجویان علوم سیاسی پیشنهاد میکنم. با تشکر
منوچهر خراسانی
۱۳۹۷/۱۰/۹
با درود خدمت گردآورنده کتاب.
کتاب داری مطالب مفید و خوب است و در ضمن از نکات مثبت آن پیشنهاد اصطلاحات جدید به جای اصطلاحات قبلی که در ترجمه‌ی از کنوانسیون وین که در هنگام تصویر از سوی مجلس وقت صورت گرفته بود است.
سارا درویش وند
۱۳۹۷/۱۰/۲
باسلام به خدمت شما استاد گرامی
این کتاب از جامع‌ترین کتب دیپلماسی بود که تا الان مطالعه کرده بودم
نظریات شما به علت حضور میدانی
پخته تر جزیی تر دقیق تر و مهندسی تر شده بود
که واقعا اطلاعات مارا بالا برد
باتشکر سارا درویش وند
شیما شمسی
۱۳۹۷/۷/۲۹
تصور کاملتری از مطالب کتاب داشتم. به عنوان یک پژوهشگر دورۀ ایلخانی، این بخش از کتاب به حدی موجز و نارسا بود که یکه خوردم. انتظار داشتم در بخش دیپلماسی ایلخانی، به عنوان دورۀ تأثیر گذار در پایه گذاری دیپلماسی ساختارمند، دقت و جامعیت تاریخی بیشتری را در بر بگیرد.
جعفر عباسی
۱۴۰۱/۸/۳
این کتاب برای کسانی می‌خواهند از نحوه ارتباط کشور‌ها با هم اطلاع داشته باشند بسیار مفید هست برای
انهای که قصد مهاجرت و یا علاقمند همکاری با سفارت خانه کشور‌های دیگر دارند پیشنهاد می‌شود که این کتاب را مطالعه کنند
جعفر عباسی
زینب شادکام
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
با عرض سلام خدمت دوستان... کتاب بسیار کامل و جامع است و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید... خصوصا دوستان رشته علوم سیاسی واقعا کتاب اطلاعات زیادی بهتون میده امیدوارم خوشتون بیاد و خیلی ممنونم از استاد نوازنی بزگوار نویسنده کتاب
فاطمه بهادران
۱۳۹۹/۸/۲۷
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی
مطالب کتاب بسیار مفید و ارزشمند می‌باشد و بطور کامل با دیپلماسی و ابعاد آن در این کتاب آشنا می‌شویم و بسیار شیوه راحت و روان آموزش داده شده است و از فن بیان شیوایی برخوردار است.
Kimiya Rezaei Rezaei
۱۳۹۹/۸/۲۴
باسلام خدمت دکترنوازنی و دانشجویان رشته علوم سیاسی. این کتاب دارای مطالب قوی و جامع ایی درباره‌ی مبحث دیپلماسی است و به خوبی میتواند پاسخ گوی سوالات مربوط به این موضوع باشد. پیشنهادمیکنم این کتاب رو مطلعه کنید.
امین رفیع
۱۳۹۸/۴/۱۰
سلام و عرض خسته نباشید خدمت جناب دکتر نوازنی بنده کتاب حقوق دیپلماتیک را مطالع نموده واطلاعات جامعی رادر خصوص دیپلماسی و امور کنسولی بدست اورده و خواندن این کتاب را به تمام کسانیکه قصد ورود به این حوزه را دارند توصیه میکنم باتشکر
حمیده امین زاده
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
باسلام خدمت استادعزیز... دیدگاه بنده نسبت به کتاب شما بدین صورت است که جریان ‌و تحولات دیپلماسی و شکل گیری ان به صورت منسجم بیان شده و سیری جذاب و خواندنی دارد.. تشکر فراوان برای جمع آوری مطالب مفید
امیرحسین سلطانیان
۱۳۹۷/۱۰/۸
با سلام خدمت شما آقای دکتر نوازنی و دانشجویان گرامی
به دوستان علاقه مند به مباحث کنسولی و دیپلماتیک توصیه میشود کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک دکتر نوازنی رو مطالعه کنند این کتاب در این حوزه جز بهترین هاست.
بهروز لطیفی
۱۳۹۷/۳/۲
به نام خدا:
با تشکر از زحمات استاد عزیز جناب آقای دکتر توازنی:
کتاب دیپلماسی و مأموریت دیپلماتیک حاوی مطالب بسیار مفیدی در زمینه تاریخ دیپلماسی وانواع آن بوده که به نظر بنده مطالعه آن برای ما لازم میباشد.
مونا فغانی
۱۴۰۱/۹/۲۹
با سلام و احترام
کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک حاوی مطالبی جامع بوده و دسته بندی مطالب و ترجمه کنوانسیون‌ها به نحو احسن صورت گرفته است و به عنوان یک منبع معتبر قابل استناد است.
با تشکر از زحمات فراوان دکتر نوازنی
امیرحسین نوروزی
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
با عرض سلام و خسته نباشید
کتاب جامع و کاملی در بحث مباحث دیپلماسی هست
و باید‌ها و نباید‌های روابط دیپلماتیک و قوانین و رفتار‌ها و نحوه عملکرد و... به خوبی تشریح شده و از منابع موثقی در کتاب استفاده شده است.
فاطمه کشتکار
۱۳۹۸/۹/۲۶
با سلام خدمت استاد محترم کتاب دارای مطالب قوی و جامع ایی درباره‌ی مبحث دیپلماسی است و به خوبی میتواند پاسخ گوی سوالات مربوط به این موضوع باشد. همچنین دارای عنوان بندی مناسب و طرح جلد متناسب با موضوع می‌باشد.
پویا نایب لو
۱۳۹۸/۳/۲۲
باسلام، این کتاب دارای یک منبع اطلاعات از تاریخچه دیپلماسی در دوره‌های مختلف است که نویسنده این اطلاعات را از منابع گوناگون جمع آوری کرده وتوانسته به خواننده اطلاعات خوبی را در این حوضه ارائه داده است.
مهدی عبداله وند
۱۳۹۷/۹/۲۷
با سلام خدمت دکتر نوازنی عزیز و دانشجویان گرامی
کتاب دیپلماسی و ماموریت دیپلماتیک در بر دارنده‌ی نکات ریز و عمیقی میباشد از دانشجویان میخواهم این کتاب را مطالعه نمایند
مهدی عبداله وند
محمدمهدی کریم نیا
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
سلام
کتاب فن دیپلماسی نوشته دکتر نوازنی کتاب بسیار مفیدی بوده و نکاتی که در آن در عین کامل بودن اما به سادگی و روان بیان شده‌اند بر قوت کتاب می‌افزاید.
با تشکر از دکتر بهرام نوازنی
Mahya Yousefpour
۱۳۹۹/۸/۳۰
سلام خدمت استاد گرانقدر دکتر نوازنی
کتاب کامل و جامعی در مورد دیپلماسی می‌باشد و امیدوارم که دانشجویان علوم سیاسی بهره‌مند از مطالب مفید این کتاب باشند.
با تشکر از زحمات شما
Mehrnaz Kardan
۱۳۹۹/۸/۲۲
با سلام خدمت استاد نوازنی و دانشجوهای رشته علوم سیاسی. این کتاب محتوای بسیار خوبی در مورد دیپلماسی دارد و پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را مطالعه کنید و بهره ببرید از مطالب
زینب چگینی
۱۳۹۹/۸/۸
باسلام وخسته نباشیدبه استادگرامی دکترنوازنی ودانشجویان عزیز-کتاب پربارومفیدی بودبنده این کتاب روبه دانشجویان دیپلماسی معرفی میکنم حتمامطالعه نمایند، کتاب پرمحتوای بود، ممنون ازدکترنوازنی
نیما یحیی زاده
۱۳۹۹/۷/۲۶
با سلام خدمت استاد و تمامی دانشجویان رشته علوم سیاسی. این کتاب، کتابی پر بار بوده و از دوستان علاقه مند به موضوعات مربوط به دیپلماسی حتما این کتاب را مطالعه کنند.
فاطمه آشوری سینکی
۱۳۹۸/۹/۲۴
بسیار کتاب خوبی هست ک ب تفضیل به موضوعات دیپلماسی پرداخته در عین حال دارای متن ساده و روان، دارای اطلاعات بسیار زیاد دررابطه با دیپلماسی و ارجاعات فراوان ب منابع انگلیسی و فارسی
shahla Najafi
۱۳۹۸/۲/۲۰
باسلام
کتاب جامعی در زمینه دیپلماسی می‌باشد و به صورت نسبتا جامع به تحولات تاریخی دیپلماسی اشاره شده است.
اگر به انواع دیپلماسی مثل دیپلماسی فرهنگی نیز اشاره می‌شد به نظر جامع تر بود.
<< 1 2 3 >>