نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات سفیر - نیلوفر شادمهری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
نسترن رضائی
۱۳۹۷/۷/۱۸
برخلاف نظر دوستان من خیلی این کتاب رو نپسندیدم. احساس می‌کنم به خاطر جذابیت کتاب و تاثیر بیشتر روی خوانندگان اتفاقات اغراق آمیز تر از آنچه واقعا بوده روایت شده. در بحث با مسیحی، سنی، لائیک و... همیشه همه نمیتونن از دین و مکتبشون به خوبی دفاع کنند ولی این خانم به بهترین شکل میتونه!!!! یعنی کامل کامل به همه چی مسلط بودن و طرفداران ادیان دیگه نه!!! یه جاهایی از کتاب هم، بعضی رفتارهای نچندان خوب رو جز عادات فرانسوی‌ها می‌دونه و در یک جای دیگه ص 21 (اغلب زنان اهل تسننی که من دارم توی فرانسه میبینم متاسفانه از فرانسویا بدتر لباس می‌پوشن. یه ماه و دو ماه هم نداره. تمام طول سال وضعشون اینه) آیا ممکن نیست به جز خود ایشون که حالا شیعه و معتقد به حجاب هستند ایرانی شیعه که حجاب نداشته باشه و به سبک فرانسوی‌ها و چه بسا بدتر لباس بپوشه؟!! صد درصد هست و همه ما ایرانی‌ها این رو میدونیم و من بارها در سفرهایی که به خارج از کشور داشتم این رو دیدم. پس این جور مسائل به این شکل نباید در کتاب عنوان بشه و به نظرم نسبت دادن یک خصوصیت بد به یک ملیت اونم توی کتابی که ممکنه مخاطبان زیادی داشته باشه درست نیست و اشکالات دیگری هم در کتاب دیدم که در اینجا مجال بحث نیست.
Azizi Azizi
۱۳۹۷/۹/۷
سلام خیلی عالی بود کمی شبیه دوران خوابگاهی منه اولین بارم بود که وارد خوابگاه میشدم ومنم مذهبم سنی بودبرای نمازظهرماروصداکردن رفتیم که نمازبخونیم به یه معلم گفتم من مذهبم سنی است اشکالی نداره اینجابخونم نگاه چپ چپی کردومکث چندثانیه‌ای گفت برواونور وایسا ببینم ناظم چی میگه. به من اجازه ندادن خیلی ناراحت شدم (حالااین کاررونمیکردچی میشدمنم اونجا نمازمیخوندم نشانه وحدت بین سنی وشیعه هم بود انگار بوی اسلام نبرده بود مگه توهمون قران خدانگفته به ریسمان الهی چنگ زنید وپراکنده نشوید) ورفتم خوابگاه نمازخوندم بچه هافکرمیکردن سنی هااعتقاددارن اگه 3نفرشیعه روبکشیم میریم بهشت درصورتی که مامعتقدبودیم به قران (کسی نبایدبه ناحق کسی روبکشه) البته منهم درموردشیعه گمان‌های بدی داشتم چون توی اقوامم برعلیه شیعه هاصحبت میکردن که اونامشرکنومن هم تاییدمیکردم حتی خانوادم هم مخصوصا. باهم کلاسی هام که شیعه بودن درموردشرکشون صحبت کردم ولی اونا نمیتونستن قانعم کنن چون بیشتردوست داشتن حرف خودشون روتاییدکنن ودلیل قانع کننده نداشتن کسایی که من باهاشون درارتباط بودم. اصلا خودشون هم نمیدونستن چه اعتقادی دارن یااگه دارن چرادارن فقط چون ما شبیه اونا نبودیم بدشون میومد یه جورای نژادپرست بودن (به علاوه سنی‌های متظاهرکه بوی ایمان نبردن واوناهم نژادپرست بودن) منم رفتم سراغ سخنرانی روحانیون اقای قراعتی پناهیان ماندگاری فرحزاداقای مهندسی دیدم نه بابا اینامثل ماهستن درواقع عین ماهستن بقول یه آقایی که گفتن شیعه‌ها نبایدبه سنی‌ها بگن آنهابرادران ماهستن بایدبگن آن‌ها نفس ماهستن. (قولی شبیه به همین مضموم).
نعمان نعمان
۱۳۹۷/۳/۲۸
خارق العاده بود. به همه توصیه میکنم خوندنش رو. نویسنده اعتقادات اسلامیش رو خیلی ساده و کاربردی و در متن زندگی روزمره به بقیه معرفی میکنه. همینطور فتح بابی بود برای من برای تفکر و مطالعه بیشتر در مورد بعضی موضوعات مطرح شده. چیزی که کتاب رو جذاب تر میکرد. ایمان راسخ نویسنده بود به اعتقاداتش که در نتیجه تفکر و مطالعه و تلاش به دست اومده بودن و تو وجودش نهادینه شده بودن. اون یک مسلمان واقعی بود. اعتقاد راسخش به حضور امام زمان بسیار تحسین برانگیز و الهام بخش بود
Tanin.N
۱۴۰۲/۳/۳
با سلام
کتاب دارای حال و هوای صمیمی و طریقه نوشتاری محاوره گونه و پر از بخش‌های گفت و گو میان شخصیت‌ها بود که به نظر شخصی من برای بیان و حتی آموزش مسائل اعتقادی شیوه دلچسبی حساب می‌شد، هرچند بهتر بود بعضا به جای تکیه بر کلیشه‌های ملیتی و شخصیتی بیشتر به عمق افکار افراد پرداخته می‌شد. خواندن این کتاب باعث بالابردن اعتماد به نفس شما را در مواجه با پرسش‌هایی که شاید یک به اصطلاح خارجی که صرفا از روی کنجکاوی (یا حتی تخریب کردن باور هایتان) مطرح کند را بالا می‌برد، همچنین منظره کوچکی از آنچه که شاید در کشور‌های غیر مسلمان به آن بر بخورید نشان میدهد. اصالت و پایبنی به عقاید که در متن کتاب آشکار شده قابل تقدیر است هرچند نمی‌تواند به عنوان یک کتاب خوب به کسی معرفی شود که اعتقادات مشابه را ندارد و میخواهد از طریق مطالعه با دیدگان ایرانیان مسلمان در رابطه با دیگر ادیان و مذاهب آشنا شود.
ممنون از تلاش‌های شما
elham F
۱۴۰۰/۵/۲۰
کتاب به زبان راحت و طنزگونه نوشته شده. نویسنده سعی کرده از مسائلی که در خارج از کشور پیش میاد و معمولا مورد سوال قرار می‌گیره با زبان طنز و استدلالی صحبت کنه. استدلال‌های ایشون در مورد مسائل اسلامی را کم و بیش پسندیدم. من سالها در کشورهای مختلف زندگی کرده‌ام و بعضی از این مسائل برام پیش آمده بودن بنظرم اگر کسی و بخصوص جوانی قصد داره با فرهنگ ایرانی_ اسلامی در خارج از کشور زندگی کنه خوبه این کتاب رو بخونه. ولی بعضی از مسائلی که گفته بودن را من شخصا در خارج از کشور ندیدم. مثلا برخوردی که در فروشگاه لوازم ورزشی اتفاق افتاده بود. که البته این موضوع را نفی نمی‌کنم و شاید برای من تابحال پیش نیامده.
در کل کتاب قشنگه و کار نویسنده که تجربیات و خاطراتش رو نوشته کار زیبایی است.
مریم ‌
۱۴۰۰/۱۱/۲
سلام
به نظر من خیلی از داستان‌ها ساختگی بودن و اغراق بیش از حد داشت
و در کل کتاب، فرانسه و کشورای خارجی و مردمشون رو بد و بی فرهنگ نشون دادن و ایران رو عالی!
و جوری بود که مردم ادیان دیگه هیچ اطلاعاتی راجب دینشون نداشتن و چیزی نمیدونستن و تاکید بر این بود که کلا فکر نمیکنند! ولی ایشون همه چیز رو میدونستن و در لحظه و برابر هر سوال سختی بدون آمادگی قبلی بهترین جواب رو میدادند!
و ایشون خودشون رو به سبب پوششون از خانم‌های دیگه کاملا برتر میدونستن و اجازه قضاوت رو درباره اونها به خودشون میدادن به خاطر پوششون.
و در قسمتی که توی قطار بودن هم به حیوانات خیلی توهین شد هم صاحب اونها.
در کل اگر مجبور نبودم این کتاب رو نمیخوندم.
عطیه بیات
۱۳۹۹/۸/۲۹
من قبلا این کتاب رو یه بار امانت گرفتم و خوندم...
بسیار کتاب عالی بود. حتما سعی کنید بخونیدش مطمٔن باشید پشیمون نمیشید...
این چند وقته خیلی به موضوع مذهب و اعتقادات و... علاقمند شده بودم... ‌و با اینکه قبلا این کتابو خونده بودم بازم تصمیم به خوندش گرفتم و بسیار لذت بخش و دوست داشتی بود... ولی بازم سوالات متعددی در رابطه با مذاهب در ذهنم باقی مونده😞
و اصلا از خونده دوباره این کتاب جذاب و پرماجرا خسته نشدم و مثل دفعهٔ اول برام جذاب بود
در این کتاب خانم شادمهری خاطراتی که در پاریس و خوابگاهشون اتفاق افتاده رو با سوالات و توضیحاتشون دربارهٔ اسلام و ایران به زیبایی توصیف کردند... واقعا عالی بود
متشکرم از کتابراه
uosef auobi
۱۳۹۷/۳/۱
واقعا عالی خودم را در فرانسه تصور کردم و فهمیدم خانم شادمهری چه کشیده و تاآخرادامه خواهم داد
سمانه رضایی
۱۳۹۷/۲/۳۰
کتابی بود که از خواندنش پشیمان نشدم. توصیه میکنم بخوانید
70 91
۱۳۹۷/۶/۴
در چند خط ابتدایی که شروع به خواندن اثر کردم، از لحن محاوره‌ی آن خوشم نیامد اما کمی که جلوتر رفتم، دیدم با توجه به قالب اثر، اتفاقا انتخاب لحن محاوره بسیار هوشمندانه بوده است. محتوای کتاب در زمان تحصیل خانم نویسنده قبلا به صورت روزنوشت در قالب یک وبلاگ منتشر می‌شد. هوشمندی و قدرت بیان و مباحثه‌ی خانم دکتر شادمهری، خواننده را به وجد می‌آورد. ضمن اینکه ایشان علاوه بر مسایل اعتقادی، در رشته‌ی تحصیلی خودشان نیز موفق و زبده هستند. کتاب برای من، بسیار بسیار دلچسب بود. از آن دست آثاری بود که می‌توانی یکنفس بخوانی و بعدش بگویی: «خیلی خوشمزه بود!».
ثنا آزاد
۱۳۹۷/۱۰/۵
آیا نویسنده، پیام من رو می‌خونه؟ فقط می‌خواستم ازش تشکر کنم و بگم ایران خیلی به نویسنده‌هایی مثل شما احتیاج داره. نویسنده‌هایی که افکار و عقیده‌های زیبا رو زیبا بنویسند. خیلی از خوندن کتابتون لذت بردم. خاطرات سفیر یک روش زندگی و برخورد با محیط رو به ما نشون می‌دهد. قلم صمیمی و یاده نویسنده منو یاد قلم جین وبستر میندازه و کتاب چه از نظر موضوع زندگی خوابگاهی، چه از نظر تفاوت نویسنده به بقیه‌ی بچه‌های خوابگاه و هم از نظر نگارش منو یاد بابالنگ دراز میندازه. انشالله فصل‌های بعدی کتاب رو هم به زودی چاپ کنید.
فاطمه کلیان
۱۳۹۷/۴/۱۰
تشکر میکنم از امام خامنه‌ای بابت سفارش مطالعه این کتاب چون کتاب فوق العاده اس، این خانوم باغیرت قلم شیوا و جذابی داره، پسرای ۹ ساله‌ام عاشق این کتاب شدن، آخر هر فصل بعنوان‌ی ایرانی شیعه هم به این خانم افتخار میکنیم و هم اینکه بخاطر نوع نوشتارش کلی میخندیم از بس بامزه نوشتن، ان شاالله عاقبت بخیر بشن 🍃🌸
اکبر شهرانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خاطراتی که زاییده واقعیاتی هستند که از برخورد با جهان لاییک غرب متولد شدند. روایت یک دختر شیعه‌ای که با نور اعتقادات راسخ خود همراهانش را یا هدایت می‌کرد یا به تأمل وا می‌داشت.
برخورد راوی با مخاطبان یک برخوردی حذفی نبود. و سکوت هم نبود. روشنگری بود از دین اسلام؛ در کمال ادب و احترام. شاید درس عبرتی هم برای من نوعی است که با اینکه در یک کشور اسلامی زندگی میکنم برای پاسداشت دینم در جاهایی که لازم است هزار بهانه بیاورم اما یک دختر شیعه در جهانی متفاوت از فضای فکری هر شیعه‌ای به زیبایی روشنگری میکند.
Mohammad Hassan ....
۱۳۹۹/۱/۲۵
واقعاً کتاب فوق العاده‌ای بود 👍که مطالعه آن را به همه به خصوص دخترای ایرانی پیشنهاد میکنم. خودم به عنوانِ یه پسر ۱۹ ساله واقعاً از استدلال‌ها و جواب‌هایی که یه دختر، در خارج از وطنش، در برابر اتهامات و شبهاتی که به دین و کشورش به ناحق وارد میکنن، استفاده کردم و از آن مهمتر کلی کیف کردم و لذت بردم. به امید اینکه همه ما به شکلی عقایدمان را ساخته باشیم و آنقدر به آن‌ها معتقد و مسلط باشیم که بتوانیم، در موقع لزوم، با استدلال و به حق، از آن دفاع کنیم. 🙏🙏🙏.
سید طاها طباطبایی
۱۳۹۷/۳/۳
واقعا عالی بود
محشر بود
کتاب را که شروع کردم با اینکه بعد از نماز صبح بود روزه بودم و از ظهر روز قبل تا آن لحظه بیدار مانده بودم تا مطالعه‌اش تمام نشد دلم نیامد کتاب را زمین بگذارم.
mohsen nourian
۱۳۹۹/۸/۱۰
یک کتاب بسیار عالی. حقیقتا از خواندن‌اش لذت بردم و به داشتن چنین هم وطن‌هایی به خودم میبالم.
خانم شادمهری نمونه یک دانشجوی ایرانی اسلامی است که در غربت هم اصالت و فرهنگ خودش را حفظ میکنه بلکه توسعه و گسترش میده.
ای کاش همه دانشجویان ما چنین سفیرهایی برای کشور عزیزمان بودند تا شاهد اعتلای ایران و ایرانی در جهان باشیم نه اینکه مانند بسیاری از افراد که با گذر از مرز‌های کشور همه داشته‌های سرزمین مادری را به فراموشی می‌سپارند!
شکوه جوادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب خاطرات سفیر کتاب خوبی بود در این کتاب خاطرات دانشجویی است که برای تحصیل به فرانسه میره و در انجا از دین اسلام و همچنین از کشورمون دفاع میکنه ولی یک عیبی که این کتاب داشت این بود که ادم احساس میکرد یکم اغراق توش است و واقعی نیست یعنی این خانم در فرانسه کاری جز تبلیغ دین نداشت و چون یک دانشجوی معمولی بوده ومن نمیتونم باور کنم که این خانم مانند کسانی که سالهامبلغ دین هستند و نسبت به همه ابعاد دین مسلط هستن اسلام را به دوستاش معرفی میکنه
مجید ملاحسن
۱۳۹۷/۱۰/۱۹
از خواندن این کتاب لذت بردم
به خانم شادمهری برای تسلط به اعتقاداتش تبریک میگم کاش همه ایرانی‌ها این تسلط رو داشتند و میتونستند از دین و مذهب و ایران دفاع کنند
کاش داستان ادامه داشت
من منتظر بقیه‌اش میمونم
Yeganeh Rakhshani
۱۳۹۷/۳/۳
این کتاب بی‌نظیره مخصوصا واسه دخترخانم‌های انقلابی و مسلمون واقعی...
Nikdehghan majid
۱۳۹۷/۲/۳۰
عالیه واقعا بنظرم این کتاب گمشده خیلی هاست در مواجه با مسائل روز
Saeed mollaee
۱۳۹۷/۲/۲۴
کتاب خیلی خوبی بود، واقعا متن جذاب تنظیم شده به طوری که خواننده می‌تواند با نویسنده همزادپنداری کند.
لذت بردم واقعا.
مهدیار بیات
۱۴۰۰/۱۱/۵
نمی دونم بخندم به این کتاب یا گریه کنم
کتاب باهام کاری کرد که از نویسنده‌های زن بدم بیاد
گرچه این خانوم قصه بافی بیش نیست!
آدمی ک می‌ره فرانسه باید یکم از خودش سازگاری نشون بده. خب وقتی شما مسلمونی و دینت رو دوست داری چرا رفتی فرانسه!
این کتاب کاملا معلوم ک اغراق زیادی کرده و فقط خواسته بچه گول بزنه و واقعا بعد از خوندن این کتاب
هیچ چیز خواستی حس نکردم
فقط رفتم امتحان دادم
Hamid Balakhanian
۱۳۹۸/۳/۲
بنام خدااین کتاب بسیار عالی بودومطمئنا"به دوستان خودم معرفی میکنم. چیزی که دراین کتاب باید به ان توجه کرداین است که انسان با باورهای خود میتواندبقیه را راهنمایی کند. به نظر من ما باید در اطراف خودمان همیشه این گونه نگاهی داشته باشیم وبا رفتارمان مردم راجذب کنیم. خانم شادمهری با عمل به رهنمودهای اسلامی بهترین تبلیغات را برای اسلام داشته است. موفق باشید.
شبنم شیخ
۱۳۹۸/۱/۵
عالی بود. انقدر جالب بود که همشو یه شبه خوندم و اصلا نمیتونستم زمین بزارمش. یه الگوی رفتاری خوب برام شدن. اینکه اطلاعاتم رو در زمینه دینم بیشر کنم، از آموزه‌های دینیم با غرور دفاع کنم و.... به علاوه اینکه برام جالب بود ماهیت تفکر غرب و تاثیرش تو زندگی مردم رو انقدر از نزدیک لمس می‌کردم. چون همیشه تا قبل این به دید مدینه فاضله و انسان‌های فوق متمدن بهشون نگاه میکردم
فاطمه جون
۱۳۹۹/۷/۱۹
کتاب خیلی خوبی بود، و خواننده رو با چالش‌های زیادی رو به رو میکرد، جوری که وقتی کسی از خانم شادمهری سوالاتی در مورد خدا و اسلام و ایران میپرسید ناخودآگاه من هم به عنوان خواننده جواب‌هایی رو حاضر میکردم...
در کل، خیلی قشنگ و روان نوشته شده بود و نویسنده قلم خیلی خوبی داشت...
واقعا دوست دادم یک ملاقات حضوری با خانم شادمهری داشته باشم...
🌺🌹🌻❤
Zohreh Farrar
۱۳۹۸/۳/۱۲
این کتاب یجور تلنگری هست به ماهایی ک خودمون رو مسلمون میدونیم ولی تقریبا هیچ اطلاعاتی از اسلام نداریم و لازمه که بهمون یاداری بشه فلسفه‌ی بعصی از کارایی ک میکنیم چی هست. پوینت مثبت دیگه‌ای ک این کتاب داره اینه که به شبهات هم پاسخ میده اونم به ساده‌ترین روش. به شخصه خیلی کتاب برام جداب و مفید بود و به دوستان هم پیشنهاد میکنم
سیاه مشق
۱۳۹۷/۵/۱۶
ممنون کتابراه از تخفیف ویژه
تقریبا نصف کتاب رو خوندم. روش بحث خوبی داره. مطمئن و البته کاملا خلاقانه و متفکرانه مخاطب رو وادار به فکر و دفاع از عقایدشون میکنه چون مطمئنه قدرت دفاع ندارن ازربس که اسلااام عزیزمون کامله.
مرحبا
مریم میرزایی
۱۳۹۷/۲/۲۱
کتاب پر متحوی و جذابی بود
بسیار از خوندنش لذت بردم
AryanNaderi
۱۴۰۱/۶/۱۴
امریکایی‌های که از امریکا نفرت دارن میاد
۹۹ درصد مردای فرانسوی بیشعور و چندش اورن
تمام عرب‌های اهل سنت بی منطق و خودباخته هستن
اساتید دانشگاه‌های برتر فرانسه که در بحث با این خانوم توی دو جمله کیش و مات میشن و منطقشون صفره
و... دیگر گزافه گویی‌هایی که متاسفانه ملت باور میکنن
نسترن کریمی اصل
۱۳۹۹/۷/۲۱
از وقتی کتابمو شروع کردم نتونستم زمین بزارمش واقعا عالی بود و اعتقاداتمو به چالش کشید حتی اگه اتفاق‌ها مستند نباشه من از پرسش و پاسخ‌ها و بحث‌ها لذت برم و خیلی چیزا برام روشن تر شد و یاداوری شد متن کتاب خیلی جذاب و روون بود هم باهاش خندیدیم هم بغض کردم و هم حس غرور کردم‌ای کاش همه‌ی ما بتونیم یک نیلوفر شادمهری باشیم
مرجان طاهری
۱۳۹۷/۱۲/۱۱
من به این کتاب سه ستاره دارم اما خود اپلیکشن 5 ستاره رو زرد کرد! در مورد کتاب باید بگم یکم برای رمان بودن ضعیف هست اما محتوا و موضوع بسیار جذاب. به نظرم اگر بهتر داستان سرایی می‌شد موفق تر بود. بعضی جاها که سوال در مورد مسائل صدر اسلام میشد واقعا شک داشتم که آیا نویسنده انقدر سریع و در لحظه همه چیز رو میدونسته!!!!
سید سعید موسوی
۱۳۹۷/۱۰/۴
سلام!
کتاب خیلی خوبیه. حالا که خوندمش، دلیل توصیه‌ی امام خامنه‌ای رو برای مطالعه‌ی این کتاب فهمیدم.
افتخار کردم به ایرانی بودن این بانو!
آفرین به ایشون که تحت تأثیر جو قرار نگرفتند و اصالت ایرانی، اسلامیشونو حفظ کردن...
و با خوندن این کتاب میشه تأثیر مادر رو تو زندگی فهمید.
مادر هست که انسان میسازه...
کاربر nastooh
۱۴۰۰/۲/۱
جالب، پرمفهوم و سرشار از چینِشِ جدید، از دانسته‌های خیلیامون
اینکه چیزایی رو که می‌دونی بتونی عمیقا باور کنی خیلی به نظرم کار مهمیه
و این کتاب نه تنها شخصیت اصلیش یه همچین ویژگی‌ای داشت بلکه به مخاطب کمک می‌کرد یه همچین ویژگی رو در خودش ایجاد کنه و به دانسته هاش اطمینان پیدا کنه😊
الهام ابراهیمی
۱۳۹۹/۲/۱۸
ادبیات بیان کتاب کوچه بازاری بود نویسنده کتاب اصلا در سطحی نبود که‌ بتونه بنویسه کتاب ویراستاری و ویرایش اصلا نشده بود خیلی از خوندنش اذیت شدم اما کاری که خانمه انجام داده بود تبلیغ اسلام می‌کرد تنها وجه مثبت کتاب بود البته خیلی خیلی ایراد به نحوه‌ی تبلیغش وارده این کتاب مناسب بچه‌های زیر ۱۵ سال هست.... ممنون از عوامل خوب کتاب راه.
omid rajaei
۱۳۹۸/۱۲/۲۳
سلام. نمیدونم چرا با خوندن کتاب به این نتیجه رسیدم که این یک داستان ساختگی است برای بیان یک سری جوابیه به شبهات دم دستی جامعه ما. بنظرم اینکه یک نفر بدون مطالعات و آمادگی قبلی و تخصص در مباحث دینی یکهو جواب‌های حوزوی و منطقی میده، یک کمی غیر قابل باوره... شایدم من خیلی بدبینم اما در هرحال کتاب خوبیه و قابل استفاده...
سحر سلمانی
۱۳۹۸/۸/۲۶
مفاهیمی که درباره اسلام یاد داده میشه خوبه. ولی یکی از بزرگترین مشکلات کتاب مهاوره نویسیه. چیزی که باعث میشه آدم احساس کنه که نویسنده فقط خاطره هاشو نوشته ما به جای کتاب داریم دفترچه خاطرات میخونیم. و اینکه چرا انقد تو فرانسه مسلمونا زیادن؟ این خیلی معقول نیست. عرب‌ها هم توی کتاب خیلی بد نشون داده شدن.
ya110 sah
۱۳۹۷/۱۰/۲۸
خدا قوت به نویسنده‌اش،

بیانی صمیمی، استوار، منطقی و معقول در عین لطافت و شوخ‌طبعی، از نویسنده‌ای توانمند که دارای هویت مستقل و آگاه است و روایت واقعی زندگی‌اش جذابیت فوق العاده‌ای را ایجاد کرده.
واقعا عالی و کم نظیر بود
الگوی خوبی برای جوانان خصوصا خانمها می‌باشند.
محمد آقاسی
۱۳۹۷/۸/۲۳
کتاب خوبی بود. به جرات بگم از محدود رمان‌هایی بود که در کمترین زمان به خاطر زبان سلیس و روانش خوندم و در این کتاب به این که فرد به دنبال حقیقت بره و از اعتقاداتش در محیطی نسبتا متغایر با این اعتقادات دفاع کنه رو تونسته زیبا به تصویر بکشه با احترام به افراد مقابل.
Reza Motamedi
۱۳۹۷/۳/۲۲
این کتاب فوق العاده اس. موقع خوندنش هم میخندید، هم گریه میکنید، هم به فکر فرو میرید و...
جداً خوندنش رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم 😉
پرند قهرمانی
۱۳۹۷/۲/۲۱
کتابی که به پیشنهاد رهبر معظم باشد حتما مفید خواهد بود. مطالعه این کتاب وقت زیادی نمی‌گیره چون متن ساده و روان داره.
صدیقه محمدی
۱۴۰۱/۹/۵
کتاب در نظر اول جالبه ولی من زیاد خوشم نیومد، خانم نویسنده خیلی دچار غرور و منبت بود و ایجاد دافعه می‌کرد، و باورش هم سخته که اون چیزایی که می‌گفت اتفاق افتاده بلکه اگر هم بحثی داشته بعداً موقع نوشتن کتاب استدلال‌ها رو اضافه کرده نه موقع گفتگو چنین استدلال‌هایی کرده باشه
Red fish
۱۳۹۹/۲/۸
خیلی عالی بود. ممنونم از نویسنده که این تجربیات رو باهامون درمیون گذاشت. نمیتونم حسم رو بیان کنم واقعا خیلی دوست داشتم این کتابو. بهتون افتخار میکنم و امیدوارم منم اگه یه روز توی این شرایط قرار گرفتم بتونم سربلند بشم. دوستیتون هم که فوق العاده بود و تک تک لحظه هاش قشنگ بود
معصومه خداپرست
۱۳۹۸/۷/۱
کتاب خوبی بود. و من مطمئنم که نویسنده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده ولی با قلم زیبا تلخی اونا رو گرفته و باعث میشه خواننده حس بدی پیدا نکنه. به نظرم ارزش داره وقت بذارید و بخونید. من که کتابش رو به دوستان خودم معرفی و پیشنهاد کردم بخونن
آیدا حاجی احمدی
۱۳۹۸/۲/۱۱
صد در صد با کلامتون موافق نیستم ولی یه جاهایی درسته نویسنده خیلی مغرورانه نوشته بود. کلا همه جای دنیا بده و فقط ایران خوبه
تو قسمتی که خانم شادمهری تو قطاره و کنار یه سگ نشسته خییلی به حیوانات توهین میکنه و این حس خوبی بهم نداد در حالی که خود من خیلی هم اهل داشتن حیوانات خانگی نیستم.
فاطمه عبداللهی خوب
۱۳۹۷/۱۲/۱۲
واقعا کتاب عالییییییی بود خیلی جالب بود من کم تر پیش میاد رمان بخونم ولی این یکی محشر بود قلمش عالی بود عالی حس خیلی خوبی داشت واقعا شخصیت‌های این چنینی باعث افتخار یک ملت هستن خیلی خوب از کشور ایران دفاع کرده واقعا عالی بود احسنت به ایشون و احسنت به تربیت ایشون
ریحانه اسفندیارپور
۱۳۹۸/۳/۱۰
کتاب خیلی خوبی بود مطلبی که در این کتاب خیلی فکر من رو به خودش مشغول کرد قسمتی بود که نوشته بود مادرم بدون توجه به سن من در 5 سالگی ازم می‌خواسته که وجود خدا رو براش اثبات کنم. این می‌تونه جواب خیلی از سوالات در خصوص شخصیت ثابت قدم و مطلع این خانم باشه.
مطهره شاکریان
۱۳۹۷/۸/۱۵
از اون کتاب‌هایی بود که باید بهشون بگی تا حالا کجا بودی؟😉کتاب فوق العاده‌ای بود. دو دل بودم ک این کتاب رو بگیرم یا نه ولی خوندن فقط دو سه صفحه‌ی اولش قانعم کرد ک ارزش خوندن داره.
کتابی ک از نوادر خلقته. لحنش عالی داستان عالی محتوا و مفهوم عالی شیوه‌ی بیان عالی. حتما بخونید
ثمین پویا
۱۳۹۷/۲/۳۰
بسیار زیبا بود. به زودی جلد بعدیش هم منتشر میشه و میشه فهمید که ریاض شیعه شد یا نه یا امبروژا مسلمان شد؟
خداداد پورفلاحی
۱۴۰۲/۹/۲۸
تجربیاتی که برای راوی بعنوان یک دانشجوی مسلمان شیعه اتفاق می‌افتد، نحوه‌ی برخورد او با اتفاقات واقع شده و بیان واقعیات، راهنمای خوبی است برای آنان که می‌خواهند بدانند و آنانی که همه چیز را در جایی دیگر می‌جویند.
حفظ شئون و اصالت مهم است مهم.
محمد
۱۴۰۲/۱/۸
ی کتاب خوب علاوه بر اینکه زندگینامه‌ی شخص رو مطالعه میکنی کلی مطالب برای یادگیری داره
و جواب کلی از سوالات رو میگیری
و همینطور میفهمی مشکل جامعه‌ی امروز چیه و هرکشور و هر مردمی مشکلات خودشون رو دارن
البته نویسنده بنظرم یکم طولانیش کرده
1 2 3 4 5 6 >>