نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغازه خودکشی - ژان تولی

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Mina Obodi
۱۴۰۲/۶/۲۸
اینکه همه چیزهایی که باعث میشد از زندگی خسته و ناامید باشی رو از زبان آدمهای مختلف بیان میکرد و آلن همیشه نیمه پر زندگی رو بهمون یاد آور میشد منو خیلی تحت تاثیر قرار داد، فهمیدم حتی اگه همه دنیا هم افسرده باشن و زندگی سخت باشه اگه خودت دلیل شادیت باشی و به زندگی مثبت نگاه کنی و زیبایی هاشو ببینی هم خودت لذت میبری هم میتونی دید دیگران رو به زندگی عوض کنی. درضمن صدای آقای شکیبا شنیدن این کتاب رو جذاب تر میکرد
سحر شمسی
۱۴۰۱/۹/۲۸
کتاب فوق العاده‌ای بود داستانی بسیار جذاب داشت که واقعا شنونده رو با خود همراه میکرد داستانی که بهمون یادآوری میکنه که حتی در بدترین شرایط زندگیمون باز هم یه چیز قشنگ وجود داره که بخوایم براش زندگی‌ کنیم و امید و انرژی مثبت داشته باشیم و وجود انسان‌هایی با انرژی و دیدگاه مثبت در کنار ما تأثیر شگفت انگیزی در رفتار و زندگی ما داره🙏🏻
همچنین صدای جناب شکیبا که داستان رو خیلی جذاب تر میکرد هم تأثیر بسزایی داشت ممنون
Elaheh GHZ
۱۴۰۰/۵/۱۰
خیلی قشنگ بود، داستان جدید و متفاوتی داشت.
اما نظر مهمی که داشتم اینه که آقای شکیبا بازیگر توانمندی هستند ولی این دلیل نمیشه راوی خوبی برای خوانش کتاب باشن. ضعیف کار کردن.
برای اینکه نظر من رو کاملاً متوجه بشید بهتره کتابهایی که افراد حرفه‌ای مثل آقای آرمان سلطان‌زاده، خانم فریبا متخصص، آقای رضا عمرانی و این دسته از عزیزان خوانش کردند رو بشنوید، زیبایی فن بیان و نوع گفتارشون کاملاً شنونده رو جذب میکنه.
faezeh ghiyasinasab
۱۳۹۹/۸/۳۰
کتاب بسیار خوبیه ونماد واقعی جامعس در مقیاس بزرگتر هر جامعه‌ای ب امید نیاز داره هر چند اندک و کوچیک ب مرور زمان همین الن کوچولو‌ها و لبخند‌های کوچیک میتونه باغی از گل و شادی ب وجود بیاره ولی اخر داستان خودکشی الن؟؟؟ این سوال بزرگ شبیه ب عقاید یک دلقک ب وجود میاد ک چرا روشنفکران، دانشمندان سازندگان شاهکا ر‌های کمدی دنیا رو شگفت زده میکنند و امید وار ولی خودشون در نهایت خود کشی میکنند و یا تنهایی رو انتخاب میکنند؟؟
آرشام بابااحمدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب واقعا حس و بوی متفاوت بودن رو به شما میدهد؛ شاید اگه قبل از خوندن این کتاب از من میپرسیدن که ترکیب غم، افسردگی و طنز فوق العاده باشه با خنده از کنارش رد میشدم اما الان فهمیدم که زود نباید قضاوت کنید. اگه بخوام در مورد یه گیر کوچولو به این کتاب بدم. حتما به قابل پیش بینی بودنش اشاره مستقیم میکرمم؛ اما از قدیم گفتند که هر اثر خوبی مشکلات میکروسکوپی داره که نمیشه بهش توجه نکرد
Arezoohastam
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب صوتی مغازه خودکشی روایتگر طنز تلخی از جامعه ناامید و افسرده است که دنبال خودکشی هستن در این کتاب ثابت میکنه که یه ادم چطور میتونه روی روحیه بقیه تاثیر بذاره و به زندگی امیدوارشون کنه شخصیت آلن واقعا دوست داشتنی بود اما آخر داستان شوک آور و دور از انتظار بود، به شخصه پیشنهاد میکنم گوش دهیدو لذت ببرید با صدای دلنشین اقای هوتن شکیبا کتابی بسیار شنیدنی ست، ممنون از کتابراه عزیز
khashayar khajehnoori
۱۳۹۹/۹/۸
از کتابهایی بود که سیاهی طنز ش را بیشتر در انتهای آن میشه متوجه شد و چه سیاهی کاملی هم هست! فصل آخر بنوعی گیج کننده و نافی اصول کلی که از کاراکترها شناختم پیش رفت... اما در کل خیلی از جاها خندیدم و خیلی از مواقع هم از سپید و سیاهی که نمونه ذکر میشد یاد جامعه خودمون افتادم، بیخود نیست جوامع پویا دائم به فکر تفریح اهالی هستند و در روبرویشان جوامع دیگر به فکر برگزاری مجالس غم و گریه.
Helia Am
۱۳۹۸/۱۰/۱۸
راستش بنظرم محتوای کتاب خیلی سطحی هست و صرفا اسمو موضوع جذابی داره و ارزش مطالعه نداره. داستان فقط ناامیدم کرد. و نتونست انگیزه و مثبت اندیشی و امید ب زندگی رو القا کنه یا حتی معنی و مفهوم ناامیدی و مرگ رو به تصویر بکشه. آلن اونطور که نویسنده ازش انتظار داره نقش پررنگی نداره و اونطور که خواننده یا شنونده کتاب توقع داره تغییر و تحول بنیادی رو تو خانوادش ایجاد نمیکنه ولی خط داستان بزور میخواد این رو ب ما قالب کنه.
reyhaneh mozafari
۱۳۹۸/۵/۲۱
صدای آقای هوتن شکیبا فوق العاده بود. این کتاب یک کتاب با یک نگاه تازه به موضوع خودکشی بود من این کتاب رو خیلی دوست داشتم اول به خاطر صدای آقای شکیبا این کتاب رو خریدم ولی بعد موضوع داستان منو جذب کرد. خیلی‌ها در کنار ما زندگی می‌کنند که افسردگی دارن یا قصد خودکشی دارن و ما تنها با چند جمله که چیزی از ما کم نمیکند می‌تونیم اونا رو نجات بدیم یا انکی اونارو امیدوار کنیم هر چند موقت.
فرهاد احمدزاده
۱۴۰۳/۱/۱۵
خطر اسپویل. کتاب بسیار متفاوتی بود که دنیا را به سبکی کاملا متفاوت بیان میکنه. عجیب‌ترین لحظه آخر کتاب که آلن خودش را رها کرد که البته میشه مثبت فکر کرد و باور ‌داشت آلن خودش را در آغوش خانواده جدیدش رها کرده و شاید نویسنده این باز بودن پایان داستان را انتخاب کرده تا بهمون این فرصت را بده که مثل آلن خوشبین باشیم و به همه چیز مثبت نگاه کنیم و بپذیریم که آلن خودکشی نکرده.
Maryam
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب بسیار بسیار عالی‌ای هستش
از اون دسته کتابهایی که با خوندن چند جمله‌اش قند توی دلتون آب میشه
اگر قراره کتابی بخونید و به آینده امیدوار بشید، یا بتونید در حال زندگی کنید، یا ناامیدی را دور بریزید؛ دنبال کتاب‌های انگیزشی نباشید. گوش دادن به خوانش زیبا و جذاب هوتن شکیبای جان، در حالی که داستانی سرشار از امید و زندگی رو بهتون گوشزد میکنه بهتر از خواندن هر کتاب انگیزشی است
Nastaran Ghadimi
۱۳۹۸/۸/۱۸
موضوع کتاب خیلی جالب بود طنز تلخی که توش بود ولی آخرش که آلن دید خانواده‌اش با امید به نجات زندگیش متحول شدن با کشتن خودش اونها رو نابود کرد و اینکه گفته شد مأموریتش به پایان رسیده دو تا برداشت میشد کرد یا اینکه شادی خانواده‌اش هدفش بود و یا اینکه آخرش همه امیدها رو نابود کردن بود.
خلاقیت نویسنده عالی بود اما آخرش رو دوست نداشتم.
روای اما بی‌نهایت عالی بود.
امین نظام
۱۳۹۸/۷/۳۰
کتاب زیبایی بود. تراژدی تلخ زندگی کردن و امیدوار بودن در کنار این همه فضای منفی اطراف و خبرهای منفی اخبار و... یکی از جالبترین نکات کتاب اسامی خانواده تواچ هست که همگی از شخصیتهای معروفی هست که دست به خودکشی زدند. در پایان داستان هم نشون داد که یک ظاهر شاد چقدر بیشتر از بقیه از درون غمگینه و افسردگی چهره‌ای نداره. در کل داستان خوب، صدای راوی خوب. پیشنهاد میکنم گوش کنید.
فائزه میرسلطانی
۱۳۹۸/۵/۲۴
سوژه کتاب جالب و خلاقانه بود. پرداختن به این سوژه در دنیای امروز نیاز بود تا باز زبان طنز، حقیقت‌های تلخ زندگی تکراری را بررسی کند. شاید بهتر بود پایان کتاب جور دیگری باشد، شاید هم نویسنده برای دوری از کلیشه‌ی عاقبت تقابل خیر و شر چنین پایانی نوشته. در کل این سوژه‌ی جذاب می‌توانست بیشتر پرداخته شود تا به گیرایی قصه اضافه کند. این کتاب جذاب و متفاوت را از دست ندهید.
Sahar Saha
۱۳۹۸/۵/۴
یکی از بدیع‌ترین کتاب‌هایی که خوندم، ایده‌ی کتاب حرف نداره، فقط شاید معنی کار آخر آلن رو نفهمیدم، متوجه نشدم آخه چرا اونکارو کرد.... کتاب در مورد تبدیل امید به نا امیدی به شکلی جالب، طنز و خیلی جدیده... صدای گوینده همخیلی خوب بود هر چند که بهتر بود بعضی جاها کلمات مرلین رو، یا فریاد زدن هارو با احساس تر بیان کنه.... درکل خیلی عالی بود ممنونم
یاسمین خلفی
۱۴۰۱/۸/۲۹
این کتاب رو دوبار گوش دادم واقعا عالیه خصوصا صدای گوینده خیلی خوب بوده
روایتگر یک خانواده با شغلی عجیب در یک زمان نامعلوم هست که انگار داره این پیغام رو میرسونه که ادم تو این شرایط وضعیت که ادم پشت بندهم داره خبرای بد میشنوه زندگی کردن کار دشواریست این درحالیست که ما باید انگیزه‌های خودمون رو برای ادامه دادن پیدا کنیم و شاد باشیم و شادی ببخشیم.
بتول صدیقی پور
۱۴۰۰/۱/۳۰
گوینده زیبا و بدون نقص داستان رو روایت میکنه که من خیلی دوست داشتم. هرچند میتونست کمی احساسات رو از طریق تغییر لحنش بهتر منتقل کنه ولی بی شک اقای شکیبا یکی از گویندگان مورد علاقه من هستن و دوست دارم بازم از ایشون کتاب گوش کنم. داستان هم بسیار جالب بود و مفهومش رو خیلی دوست داشتم. خوبه که ادم کتابهایی بخونه یا گوش کنه که پیام بزرگی هم داشته باشه.
معصومه انصاری
۱۳۹۹/۲/۲۱
نویسنده قدرت تخیل خوبی داشته، ولی به نظرم زیاد جالب نبود که جنبه‌های منفی اینقد پررنگ بیان شدن. وَ تنها فرد مثبت داستان پایان به اون غم انگیزی داشته باشه. گوینده کتاب خیلی خوب بود ولی بازم به نظرم واسه یه کتاب با چند شخصیت چند نفر صدا گذاری کنن خیلی بهتره.. صدای زن و بچه باید متفاوت باشه که تأثیر گذاریش بیشتر باشه
Saba H
۱۳۹۸/۹/۱۵
به نظرم کتاب واقعا جذابیه، باید هر ترکش رو دوباره گوش داد، کتاب پر از تضاد‌های جذابیه، " آلن " تضاد بین مرگ و زندگیه، با این که داستان شاید به نظر بچگانه و یا حوصله سر بر به نظر بیاد، اما پر از نکته‌های آموزنده هستش، کتاب راه عزیزم ممنونم. و اما صدای اقای شکیبا واقعا زیبا و رسا هست و از گوش دادن لذت می‌برید. امیدوارم زندگی ما هم مثل "آلن شاد باشه"
faezeh kazemi
۱۳۹۸/۷/۵
سبک و نوشتار کتاب رو دوست داشتم و توصیه میکنم بقیه هم بخونن. کتاب جالب و جدیدی بود. آقای شکیبا گوینده خوبی هستن و به نظر من هم کتاب و هم گویندگی خیلی خوب بود. امیدوارم برای بقیه کتاب‌ها هم دقت بشه. من کتاب جستارهایی در باب عشق رو هم خریدم ولی واقعا گوینده مناسبی نداشت و بسیار منوتون و کسل کننده بود و در نهایت کتابش رو خریدم و خوندم.
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۸/۸
داستان با تموم رمان‌ها و داستان‌هایی که تا الآن خونده بودم متفاوت‌تر بود، یه چیز خاص، یه ایده عالی. خیلی لذت بردم و توی نصفه روز تمومش کردم، درآخر هم غمگین شدم، آلن گویا از همه غمگین‌تر بود اما رسالت و ماموریتش رو برای تغییر خانواده‌ش انجام داد و رفت. بنظرم هرکس یکبار حداقل باید گوش بده بهش. صدای هوتن شکیبا و خوانشش هم عالی بود.
Mariiam mozzafarii
۱۴۰۲/۴/۲۹
**خطر اسپویل**
سی ثانیه آخرو دوباره از سر گوش کردم... فک کردم اشتباه شنیدم 😳😳
و آلن خودش را رها کرد....
پسر بچه‌ای که خودش افسردگی داشته ولی بخاطر شاد شدن خانوادش رفتار نمایشی داشته و شاد و سر حال برخورد میکرده😦😦
دقیقا کاری که خیلی از ماها میکنیم...
کتابش ارزش گوش کردن داشت... مرسی از هوتن شکیبا بخاطر روایت داستان🙏🙏
عسل
۱۴۰۲/۱/۷
کتابی با درون مایه‌ی طنز با باطن تلخ، داستانش به شدت ساده بیان شده، ولی این مفهوم رو میرسوند که افراد میتونن انرژی از هم دریافت کنن. یعنی اطرافیان الن از اون انرژی مثبت میگرفتن و الن‌ از اطرافیانش انرژی منفی. و شاد کردن خانواده هدفی بود که بعد از رسیدن به اون هدف و انگیزه، کار اون هم تموم شده
گویندگی آقای شکیبا هم عالی بود
elen sh
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
کتاب خاص وجالبی بودبخصوص باصدای آقای شکیبا خیلی خیلی جذابش کرده بود
، البته آخرش ناراحت شدم
درموردامیدبه زندگی وشورزندگی بودکه مقابلش افسردگی ومرگ قرارداره بصورت طنزبه این موضوعات پرداخته شده ویسری نکته هاوآموزه هاداره که توروزمرگی هامون کمتربهش توجه میکنیم مثل مثبت اندیشی وشوق زندگی ودیدن زیباییهای زندگی، پیشنهادمیکنم گوش بدین جالب بود👏
سید مهرداد قهاری
۱۳۹۹/۱۰/۷
مغازه خودکشی روایتی گیرا و دلنشین و سبک از زندگانی ۴ نا امید است که در غاری سیاه گیر افتاده‌اند. و زمانی که نور (امید) به آن‌ها می‌رسد چون چشمشان هنوز به روشنایی عادت نکرده نمی‌خواهند با او بروند. این داستان واقعا یک کمدی فانتزی سیاه به تمام معناست. خوانش کتاب هم توسط هوتن شکیبا مطلوب بود. این کتاب رو هرگز از دست ندهید.
بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۷/۱۶
تو نظرها خوندم خیلی افراد از خودکشی آلن تعجب کردن
البته همه رو نخوندم
ولی به نظرم شاید در داستان همه افرادی که خودکشی میکردن از ناامیدی بود ولی آلن مسیر رو برعکس رفت و در اوج امید و پس از هدیه دادن اون به خانواده و همشهری هاش رفت در واقع ماموریت رو تمام کرده بود تو خود داستان هم ذکر میشه
البته این نظر منه و میتونه درست یا غلط باشه
Mina Naghdbishi
۱۳۹۹/۱/۳۱
یعنی من نفهمیدم از این کتاب بترسم یا بخندم؟ خیلی باحال بود 🤪نمیدونم چقدر تخیل میتونه قوی باشه که بتونه همچین کتابی بنویسه. افسرده بوده این آقا یا کمدین بوده؟؟؟؟ ولی خیلی تخیلی و واقعی بود😂😂 به نظر من یه کتاب کمدیه باحال بود که با صدای اقای شکیبا مثل یک فیلم تصورش کردم. 🌹🌹🌹🌹 در کل دوستش داشتم خیلی خاص بود👧فقط آخرش 🖤
زهرا حاجیان
۱۳۹۹/۱/۱۹
این کتاب عالیییییه کمدی سیاهی که تا جمله آخر برای شنونده معنی خاصی نداره ولی وقتی جمله آخر را میشنوی تمام جملات و فصل ااش خط به خط برات مرور میشه. روی منکه خیلی تاثیر گذاشت تا یه آدمی باشم که برای خوشی اطرافیانم تلاش کنم:) من این کتاب صوتی را گوش ندادم و کتابش را خوانده بودم و نظری درباره‌ی صدای گوینده ندارم.
sima ghavidel
۱۳۹۸/۹/۱۹
تازه چند ثانیه از تموم شدن داستان میگذره عالی و قوی بود و چه پایان فروریزنده‌ای داشت...
اخرین لحظه حس کردم تمام بدنم یخ کرد
هنر نویسنده اونجاس که افراد رو تا اخرین لحظه مشتاق نگه میداره تا چنین پایانی رقم بزنه...
دیالوگ‌هایی که بین افراد ردوبدل میشه و پارادوکس‌هایی که داره جدای از طناز بودنش گاهی ادم رو به فکرفرو میبره
parsa vaziri
۱۳۹۸/۹/۵
واقعا واقعا این نویسنده ذهن عجیبی داره چون همه‌ی ما عادت داریم نیمه‌ی خالی لیوانو تو زندگی ببینیم اما این کتاب اونقدر به نیمه خالی اهمیت میده که خواننده مجبور به دیدن نیمه پر میشه. میتونه با استفاده از لجبازی‌های مغزش وقتی که کتاب داره سعی میکنه مغزشو سمت بدترین بدی‌ها ببره به زور خوبی‌ها رو ببینه واقعا فوق العادس
amineh Sh
۱۳۹۸/۶/۱۳
کتاب جالبی بود اما بنظر من با این هزینه میشد کتابهای بهتری خرید، البته من به شخصه با نویسنده‌های وطنی بهتر ارتباط میگیرم شاید به همین خاطره ک این کتاب زیاد به دلم ننشست
اخر داستان کسی که به همه امیدِ زندگی کردن میداد و حال همه رو خوب میکرد، کسی ک باعث میشد بقیه فکر خودکشی رو از سرشون بیرون کنن، خودکشی کرد!!
این اصلا جالب نبود
رویا عسکری
۱۳۹۸/۶/۱۰
به خاطر نظرات مثبت کتاب رو خوندم ولی داستان از نظر اصلا جذاب نبود و بسیار ابتدایی بود با اینکه نویسنده سعی در القا مفهوم زیبای امید در این زمونه ناامیدی‌ها داره.
فکر میکنم نظرات مثبت بیشتر به خاطر راوی بود که البته شکی در توانمندی آقای شکیبا نیست ولی من راوی آقای سلطان زاده رو بیشتر میپسندم.
البته از نظر من همه کتابها ارزش خوندن دارن
فرهاد.
۱۴۰۲/۶/۲۷
سلام این کتاب روند تاسف باریو شروع کرد و در تمام این ادم‌ها فقط یک نفر امید به زندگیو معرفی کرد تمام شنونده‌ها حتی من طرفدارش شدم. نشون از این میده که سرشت هر کسی زندگیو زنده بودن را دوست داره.
در طریقه مرگ همه به دنبال بهترین پر عشق‌ترین حالت مردن بودن بوسه. شاید برای عشق حاضر به مردن بودن و... عالی بود راوی
فاطمه محمدی
۱۴۰۱/۹/۲۸
اگر افسرده باشی و همش به فکر خودکشی باشی، این کتاب بهترین راه واسه تجدید نظر ازین کاره…، خیلی راحت شیوه‌های خودکشی رو یاد میده ولی از یک طرف زیبایی‌های زندگی خیلی بیشتر از اینه که بخواییم بخاطر یکسری مشکلات گذرا که اکثریت دارن باهاش دست و پنجه نرم میکنند خودمون رو انقدر بدبخت بدونیم که بخواییم بمیریم.
Mahsa Banan
۱۴۰۱/۸/۲۷
به نظرم کتاب خیلی ضعیفی هست و ایراد بزرگی که داره این هست که موضوع کتاب (خودکشی) مناسب افراد بزرگسال هست درحالی که متن داستان زیادی ساده و مناسب نوجوانان هست و این تناقض بزرگی هست که باعث میشه کتاب برای هیچ رده سنی مناسب نباشه. و ایراد بزرگ دیگه کتاب اینه که در آخر آلن خودکشی میکنه و کل هدف کتاب زیر سوال میره😐
T.r
۱۴۰۱/۸/۶
اول از همه صداها و گویندگی بی نظیر بود اما از پایان کتاب راضی نبودم چرا وقتی به هدفش رسید و مردم رو شاد کرد از این صحنه‌های زیبا استفاده نکرد و وقتی میتونس نجات پیدا کنه خودشو کشت شاید بعد از اون دوباره مثل قبل بگن حتی او که انقد شاد بود خودکشی کرد ماهم بکنیم این به نظرم مشکل کتاب بود وگرنه داستان نسبتا جذابی داشت
F.K
۱۴۰۰/۲/۲۵
عالی
بهترین کتابی که گوش دادم
من نمیخوام داستان کتاب رو برای کسانی که هنوز این کتابو نخوندن یا گوش نکردن لو بدم فقط میگم ۵ستاره واقعا واقعا برای این کتاب کمه و ارزش ۱۵هزارتومان رو داره
پس بهتون سفارش میکنم بخریدش واقعا باصدای گرم آقای هوتن شکیبا داستان محشری میشه
از خریدن این کتاب پشیمون نمیشید قول میدم😉😊
پریا راد
۱۳۹۸/۶/۹
موضوع داستان، فضاسازی و دیالوگها بدیع و به طرز عجیبی پایان غیر منتظره است گویندگی این داستان از بهترینها بود فقط قسمت‌های داد زدن خوب بیان نشده بود میگفت فریاد زد بعد آروم دیالوگ گفته میشد ولی لحن‌ها و تغییر صداها از بهترین‌ها بود
ممنون از کتابراه و خسته نباشید به جناب شکیبا
محمد محمدکرمی
۱۳۹۸/۵/۲۹
یه کتاب باحال، یه کتاب جذاب، گوینده عالی، متن عالی، دیالوگ‌ها عالی، اصلا فوق عالی. یه کتاب بسیار بسیار بسیار منفی و فوق العاده زیبا. یک کتابی که در حین خواندن اون متوجه خیلی چیزها میشویم. کتابی که دید ما رو به زندگی عوض میکنه. حتما بخونید. هم میخندید هم تعجب میکنین هم به فکر فرو میرین. عالیه اقا
S H
۱۳۹۸/۵/۵
یک داستان زیبا و دلنشین. قصه‌ای که همه را به فکر فرو می‌برد که چقدر گاهی شبیه شخصیت‌های داستان هستیم. کتابی است که از شنیدن ان لذت خواهید برد و یک پایان غیر قابل پیش بینی در انتظارتان خواهد بود.
negar soltani
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
کتاب خوب باید ازش تعریف بشه که دیده بشه شنیده بشه محشر بود هوتن شکیبای عزیز با این صدا پیشگی حرفه‌ای چند برابر داستان رو جذاب و دلربا کرده بود و خوب اصل داستان مفهوم عمیقی داره و انتهای داستان شوک عجیبی به شنونده وارد میکنه چه قدر خوب تونست حالم رو دگرگون کنه ممنون از کتابراه
Zeinab Samie
۱۴۰۲/۶/۱۶
کتابی بود که نگرش متفاوتی به دنیای اطراف داشت (مخصوصا ایده شهربازی) و برای من بسیار جالب بود و از طرفی صدای آقای شکیبا داستان را بسیار زیبا کرده بود ولی در پایان نتوانست حس داستان را منتقل کند و پایان غیر منتظره ایی داشت که با کل داستان در تضاد بود! چندین بار گوش کردم تا مطمئن شوم!
Yas
۱۴۰۲/۳/۲۹
شخصیت فوق العاده آلن بود که باعث شد این کتاب رو ادامه بدم، یه پسر 11 ساله که با وجود تاریکی مطلقی که در خانواده و شهر و آدم هاش وجود داشت مثل نوری بود سرشار از امید و حس زندگی...
در رابطه با کلیت داستان هم به نظر من میشد قوی تر باشه ولی به طور کلی خوب بود
گویندگی آقای شکیبا هم خوب و جالب بود.
متین سلوکی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
جالب نبود، شبیه این موضوع رو بار‌ها و بار‌ها شنیده بودم و هیچ کجاش منو به وجد نیاورد یا به فکر فرو نبرد. موضوع‌هایی که یه سرو گردن از مغازه خودکشی بالاتر بودن مثل فارنهایت ۴۵۱ که بسیار لطیف و دقیق و فلسفی بود... تولی به دنبال ارزشی بود که خودش نتونست به تحریر درش بیاره... هیچ جای داستان منو نگرفت.
علی بداغی
۱۴۰۱/۴/۱۴
چقدر این کتاب عالی بود، صدا گذاری و موسیقی متن عالی بود، متن کتاب و داستان رو بسیار دوست داشتم، این داستان خیلی شبیه زندگی‌های امروزی هستش، اینجا هم همه ما امید هستن همه ناراحت هستن، ولی میشه توی همین اوضاع هم زیبایی‌های رو پیدا کرد، دلایلی برای زندگی پیدا کرد. خواندن این کتاب واقعاً لازمه.
Masoume
۱۴۰۱/۳/۳
عالی بود هم داستان و هم ترجمه و هم گویندگی آقای هوتن شکیبا❤ از بین کتاب و انیمیشنی که از روی آن ساخته شده من پایان بندی انیمیشن رو بیشتر دوست داشتم؛ امیدوارانه تر بود ولی از یک طرف هم یک سری اتفاقات جالب و خاص داستان مثل آن بوسه‌ی مرگ مرلین در انیمیشن نبود. در کل کتاب بسیار خوبی بود و دوست داشتم.
Saba Foroughi
۱۴۰۱/۲/۷
من هم کتابش رو خوندم هم کتاب صوتی رو گوش دادم، به جرات میتونم بگم کتاب صوتی خیلی جذابتر بود و آقای شکیبا خیلی خوب به شخصیتها روح دادن.
درمورد خود کتاب هم باید بگم یک فانتزی سیاهه که در سرتاسر داستان شما مرگ رو در کنار امید حس میکنید و نویسنده از اواسط کتاب حال خوبی رو منتقل میکنه.
Fatima or
۱۴۰۰/۵/۷
خیلی داستان و روند عالی‌ای داشت. در طول داستان اصلا خسته نشدم! صدای اقای شکیبا هم بینظیر و عالی بود و خیلی خوب بود. پایان بندی جوری بود که واقعا نمیشد حدس بزنی چی قراره بشه و من لحضه اخر کاملا شوکه شدم و همین واقعا باعث شد این کتاب بعنوان اولین کتابی ک خوندم بینهایت به یادموندی باشه
لیلا محسنی پور
۱۴۰۰/۳/۲۶
کتابی عالی که یادآوری میکنه که ما در اکثر مواقع میتونیم انتخاب کنیم که چه قسمتی از زندگی رو ببینیم، روی شیرین و زیبا یا روی تاریک و سیاه و اینکه چقدر رسانه و اخبار و موزیکی که گوش میدیم میتونه در دید ما به زندگی و دنیا تاثیرگذار باشه، صدای آقای شکیبا هم زیبایی کتاب رو چندبرابر کرده بود
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۰/۲/۴
کتاب نشانگر شرایط کنونی انسان در این قرن آشوب زده است که اکنده از وقایع و اخبار ‌منفی است ولی جرقه مثبتی کم‌کم میتواند این جمع آشوب زده را تغییر ‌دهد و با پایان ماموریتش به زندگی خود نیز پایان بخشد. ولی‌ آیا این جرقه از افکار‌ مثبت فرد بود یا منفی مشخص نیست فقط باید گفت یک ماموریت بود.
<< 1 2 3 4 5 6 7 >>