نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادر - پرل باک

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
Pejman Pirmoradi
۱۳۹۹/۷/۴
شما در کارهاى پرل باک پیچیدگى و شرح جزئیات رو نمیبینید، اما کل داستان و شخصیتها در عین سادگى روایت بسیار موشکافانه و پیچیده پیدیدار میشوند و اعمال و رفتار هر یک از آن‌ها خلق الساعه و ناگهانى و سوپرایز کننده و مهیج نیست. بلکه ریشه یابى آن در کل داستان قابل پیگیرى و پیش بینى میباشد. شخصیتها حتى اسم هم ندارند و جایگاه خانوادگى و یا اجتماعى معرف آن‌ها در طول داستان است و نیاز هم به اسم ندارند!!! چرا که جامعه چین کومونیسم را برنگزیده بلکه منتج به آن شده و در این جامعه ماقبل کومونیستى میبینم باز این سیستم و سنت‌ها هستند که کاربرد دارند نه رفتار انسانها...
کتاب خوبى بود مثل نسل اژدها از همین نویسنده که قبلاً خوندم.. صداى راوى به ذات زیبا و دل انگیز است اما در انتقال احساس شخصیتها و تغییر لحن موفق نبوده.
یاسمن کیا
۱۴۰۲/۶/۱۰
بار عذاب و رنجی که زنها متحمل می شن رو نه مرزهای جغرافیایی، نه دوران های تاریخی، نه نظام های سیاسی، نه ادعاهای پوچ دینی و نه تفاوتهای فرهنگی نمیتونن ذره ای کم کنن. و گویا این سرنوشت هر زنی بوده که فارغ از نژاد و ملیت و زبان، چه به عنوان دختر، چه همسر و چه مادر وزنه ای به مراتب سنگین تر از مرد به دوش بکشه و همزمان نادیده هم گرفته بشه.
نسترن رضائی
۱۳۹۸/۹/۲۶
نثر کتاب بسیار ساده و قابل فهم و صدای راوی دلنشین بود. آخر داستان این سوال برای ادم پیش میاد که آیا تمام این اتفاقات ناگواری که برای مادر افتاد واقعا کفاره گناهش بوده؟! و خیلی سوال‌های دیگر که ذهن ادم رو درگیر میکنه و جای بحث داره
س ض
۱۳۹۸/۷/۱۴
کتابی بسیار زیبا. با هم ذات پنداری بسیار زیاد. داستانی بسیار تاثیرگذار. با اجرای عالی. از شنیدن این داستان بسیار لذت بردم. شنیدن این کتاب را به همه‌ی کسانی که رمان جای خالی سلوچ را دوست داشتند پیشنهاد می‌کنم.
Mojgan Hatai
۱۴۰۲/۲/۱۰
کتابی ساده و روان و گویا...
داستان زنی که به تنهایی بار سنگین زندگی را به دوش میکشه....
واقعا عالی بود. خوشحالم که وقت گذاشتم و خواندمش. من رو به یاد جای خالی سلوچ استاد دولت آبادی انداخت.
مسعود کوهستانی
۱۳۹۸/۸/۹
نیمی ازکتاب راکه خواندم بیشترمتوجه متن روان، عمیق وسادهٌ آن شده ودوباره ازابتدا بادقت بیشتری بافاصله کوتاهی بپایان رساندم، توصیه اکید برای مطالعه یا شنیدن صوتی آن دارم.
Soheila Valinezhad
۱۳۹۸/۱۰/۲
وقایعی که فراوان دیده میشه وشاید بارها از این تلختر، ولی قلم وبیان شیوا وسلیس باعث اشتیاق شنیدن میشه.
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۱/۷
داستان ساده ولی بسیار زیبایی بود
چقدر مادر زن زحمتکشی بود و چه قدر از دنیا چیزی نفهمید
مجید محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰
کتاب بدی نبود و سرگرم کننده بود.