نقد، بررسی و نظرات کتاب ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس - سلما لاگرلوف

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
زهره چگنی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خانم سلما لاگِرلوف، معلم و نویسنده سوئدی است که در سال 1858 در ملکی به نام مُرباکا به دنیا آمد. او اولین رمان خود را در با نام «حماسه یوستا برلینگ» و در سن 33 سالگی به رشته تحریر درآورد. او اولین نویسنده زنی بود که در سال 1909 به کسب جایزه نوبل در رشته ادبیات نائل شد. او همچنین اولین بانوی سوئد بود که در سال 1914 به عضویت انجمن سوئد درآمد.
در سال 1902، هیئت انجمن مربیان ملّی سوئد در این صدد بود تا کتاب جغرافیا را برای مدارس عمومی به نگارش درآورد. لذا از لاگرلوف خواستند که این مهم را برعهده بگیرد. وی سه سال از زندگی خود را وقف مطالعه بر روی طبیعت و آشنایی با زندگی حیوانات و پرندگان کرده است. او در همه جا در جستجوی کتاب-های فولکلور و اسطوره¬ای شهرستان¬های مختلف کشور بود. و این داستان¬های اساطیری و فولکلور را با نبوغ خود در ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس گنجاند. این کتاب در دو نسخه چاپ شد. نسخه اول با نام «ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس» در سال 1906 چاپ شد، و نسخه دوم کتاب به نام «سفر پرخاطره نیلس هولگرسون» در سال 1907 به چاپ رسید. معمولاً این دو نسخه را در یک کتاب و با عنوان «ماجراهای شگفت¬انگیز نیلس» منتشر می¬کنند.
بر روی اسکناس ۲۰ کرونی سوئد تصویر سِلما لاگرلوف و بر پشت اسکناس تصویری از داستان ماجراهای شگفت‌انگیز نیلس چاپ شده‌است. وی در سال 1940 و در سن 81 سالگی دار فانی را وداع گفت.
sheykh eshragh
۱۳۹۹/۶/۱۳
یکی از بدترین ترجمه‌هایی که تا حالا دیدم. به نظر می‌رسد مترجم از گوگل ترنسلیت استفاده کرده و حتی برای یک بار هم متن ترجمه شده را بازخوانی نکرده. باعث تاسف است که مترجم ارزش کتاب را درک نکرده است.
. .
۱۳۹۹/۱/۷
عالی بود از کارتونش بهتر بود