معرفی و دانلود نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا

عکس جلد نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا

نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا نمایشنامه‌ای از نیل سایمون است که ماجراهایش در اتاق هتلی مجلل در بورلی هیلز اتفاق می‌افتند. این نمایشنامه کمدی چهار صحنه‌ی مستقل از هم دارد و در هر قسمت آن داستان کشمکش و تنش میان زوج‌هایی که در هتل مستقر هستند، روایت می‌شود. این نمایشنامه‌ی مشهور بارها به روی صحنه رفته و یک فیلم موفق هم از روی آن اقتباس شده است.

درباره‌ی نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا

«دایان: خدا اونو لعنت کنه. خدا تو رو لعنت کنه. خدا آکادمی اسکارو لعنت کنه. خدا کالیفرنیا رو لعنت کنه. خدا همه‌چیو لعنت کنه.

سیدنی: تو آب‌وهوای اینجا چی هست که مذهب رو در تو بیدار کرده؟»

کتاب صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا (California Suite) نوشته‌ی نیل سایمون (Neil Simon) از چهار صحنه‌ی مجزا و مستقل تشکیل‌شده که همگی آن‌ها در یکی از هتل‌های مجلل لس‌آنجلس اتفاق می‌افتند. سوئیت‌های 203 و 204 این هتل هر بار میزبان زوج‌های عجیب‌وغریبی است که برای تعطیلات یا کار در آنجا هستند. اقامتی که کم‌کم به کابوس تبدیل می‌شود.

در قسمت اول که مسافری از نیویورک نام دارد، نیل سایمون داستان زنی نیویورکی را روایت می‌کند که اجباراً به این هتل آمده تا با همسر سابقش در مورد دختر نوجوانشان صحبت کند. دختر آن‌ها که از زندگی با مادرش خسته شده، خانه را ترک کرده و به لس‌آنجلس آمده تا در کنار پدر مشهور و موفقش زندگی کند. و حالا زن چاره‌ای ندارد جز اینکه دوباره شوهرش را تحمل کند تا بهترین تصمیم را برای دخترشان بگیرند.

قسمت دوم کتاب صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا، ماجرای مرد تاجری است که برای کار از فیلادلفیا به لس‌آنجلس آمده. او شب را با یک روسپی در یان اتاق سپری کرده و صبح که از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد همسرش در راه هتل است. مرد سراسیمه تلاش می‌کند از شر روسپی خلاص شود و تمام آثار شب قبل را از بین ببرد.

اپیزود سوم این نمایشنامه‌ی نیل سایمون، مسافری از لندن نام دارد. داستان یک بازیگر زن بریتانیایی که برای اولین بار نامزد جایزه‌ی اسکار شده و به همراه شوهرش به هتل آمده تا در مراسم روز بعد شرکت کند. زن می‌داند که شانسی ندارد و از طرف دیگر شرایط ازدواجش هم خیلی مناسب نیست. همین‌ها باعث اضطراب و ترسش می‌شوند و او را کم‌کم به دیوانگی می‌کشانند.

و در بخش چهارم کتاب صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا، ماجرای دو زوج شیکاگویی است که برای تعطیلات به بورلی هیلز و این هتل آمده‌اند. استو و گرت، و مورت و بث خیلی با هم صمیمی هستند و همیشه اوقاتشان را هم می‌گذرانند. در تعطیلات همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه یک روز همگی برای تنیس می‌روند. در این بازی بث آسیب می‌بیند و شوهرش مورت، استو را مقصر می‌داند. ناگهان اوضاع دگرگون می‌شود و همه‌چیز بهم می‌ریزد.

نیل سایمون در نوشتن نمایشنامه‌هایی با شخصیت‌های کم و فضای محدود چیره‌دست بود. او به‌خوبی شخصیت‌های نمایش‌هایش را می‌شناخت و از رفتارها و کلیشه‌های آن‌ها آگاه بود. در آثار او اتفاق‌های ویژه‌ای نمی‌افتد و صرفاً حوادثی پیش‌پاافتاده و معمولی باعث بروز تنش و خلق موقعیت‌های کمیک می‌شوند. به خاطر همین سادگی است که آثار او بسیار اجرا می‌شوند و بسیار پرطرفدار هستند.

کتاب اتاقی در هتل کالیفرنیا، به ترجمه‌ی شهرام زرگر، توسطِ انتشاراتِ نیلا روانه‌ی بازارِ کتاب ایران شده است. نسخه‌ی صوتیِ این کتاب، توسط نشر صوتی واوخوان تولید و منتشر گردیده است.

در نکوداشت کتاب اتاقی در هتل کالیفرنیا

  • برای آن‌هایی که تصورشان از لس‌آنجلس، یک خیابان طولانی است که باید با بدبختی و بیچارگی در آن جای پارک پیدا کرد، نمایشنامه‌ی نیل سایمون کمک بزرگی خواهد تا تصورشان عوض شود. (نیویورک‌تایمز)

اقتباس‌های سینمایی و نمایشی از کتاب اتاقی در هتل کالیفرنیا

نمایشنامه‌ی اتاقی در هتل کالیفرنیا از مشهورترین آثار سایمون است و به خاطر همین در چند دهه‌ی گذشته بارها در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته. اما از موفق‌ترین آن‌ها می‌توان به اجرای جن ساکس اشاره کرد که 455 شب روی صحنه بود. این نمایش از ژوئن 1976 تا ژوئیه‌ی 1977 به‌طور مستمر در سالن یوجین اونیل برادوی اجرا شد.

سال 1977 یک فیلم سینمایی موفق هم از روی آن اقتباس شد. این فیلم را هربرت راس ساخت و در آن جِین فوندا، مایکل کِین، مگی اسمیت و والتر متیو بازی می‌کردند. این اثر نامزد سه جایزه‌ی اسکار، ازجمله بهترین فیلم‌نامه برای نیل سایمون، شد. درنهایت مگی اسمیت جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد.

کتاب صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی به علاقه‌مندان تئاتر و همین‌طور دوستداران متون طنز توصیه می‌شود.

با نیل سایمون بیشتر آشنا شویم

ماروین نیل سایمون (2018-1927) نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و از مشهورترین کمدی‌نویسان قرن بیستم آمریکا بود. او به خاطر آثارش سه جایزه‌ی تونی و یک پولیتزر به دست آورد و به خاطر فیلم‌نامه‌هایش هم چهار بار نامزد اسکار شد. سایمون اواخر دهه‌ی 1940 نوشتن برای رادیو و تلویزیون را آغاز نمود و خیلی زود استعداد و توانایی‌اش را نشان داد. برنامه‌هایی که او می‌نوشت برای چند سال متوالی نامزد جایزه‌ی امی شدند. در دهه‌ی 1960 او فعالیت‌های تئاتری‌اش را شروع کرد و به‌سرعت به شهرت و موفقیت رسید. نمایش‌های او پشت هم و برای صدها شب در برادوی اجرا می‌شدند. او فقط در یک سال یک‌میلیون دلار از حق اجراهای نمایشنامه‌هایش به دست آورد. «شایعات»، «گمشده در یانکرز» و «کله‌پوک‌ها» ازجمله مشهورترین آثار او محسوب می‌شوند.

در بخشی از نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا می‌شنویم

نور صبحگاهی از میان پرده‌های باز اتاق نشیمن به درون می‌تابد. در تضاد با آن، اتاق کاملا تاریک و به زحمت قابل دیدن است. پرده‌ها و پشت‌پنجره‌ای‌ها کشیده شده‌اند. از تخت‌خواب صدای بلند و کش‌دار خمیازه‌ای به گوش می‌رسد: «آووووخ خدای من!»

بلند می‌شود و به سوی دستشویی راه می‌افتد. حرکت او چون مرده‌ای متحرک نشانگر خماری و سردرد پس از شبی می‌خوارگی است! ماروین میشلز حدودا چهل‌ودو ساله است. تیشرت به تن و شرت و یک لنگه جوراب سیاه به پا دارد. موهایش آشفته است. صدای غِرغِره کردنش به گوش می‌رسد. از دستشویی بیرون می‌آید، به سوی تخت‌خواب باز می‌گردد. می‌رود روی تخت و می‌نشیند.

«اوووم دیگه هیچوقت، هیچوقت، هیچوقت، هیچوقت ....»

می‌نشیند و سعی می‌کند نفس بکشد که ناگهان از زیر لحاف دستی بیرون می‌آید. دستی زنانه...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
پرده‌ی یکم - صحنه‌ی یکم: مسافری از نیویورک
36 دقیقه
صحنه‌ی دوم: مسافری از فیلادلفیا
35 دقیقه
پرده‌ی دوم - صحنه‌ی یکم و دوم: مسافرانی از لندن
25 دقیقه
صحنه‌ی سوم: مسافرانی از شیکاگو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا
نویسنده
مترجمشهرام زرگر
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات نیلا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا

شاهین ف
۱۴۰۲/۳/۲۵
خیلی با کیفیت بود. هر داستان رو توهمین روز اول دو بار گوش دادم. داستان زوج سوم رو خیلی دوست داشتم. و داستان چهارم منو یاد مشکلات اخیر خودم با دوستام انداخت که خیلی خنده دار شد از یه جایی به بعد.
Nazan salhi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
این نمایش نامه به من حس شیرین سرک کشیدن و گوش دادن دعوا‌های خانوم و اقای همسایه رو داد.
بامزه بود. پیشنهاد میکنم
بهار اکبری
۱۴۰۲/۷/۹
نمایشنامه‌ای بود با اجرای خوب و یادآوری مطالبی که گاهی کاملا یادآور زندگی خودمونه
بنظرم ارزش گوش دادن داشت
ندا اکبری
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
یک نمایشنامه‌ی مدرن با طنزی جالب. من از این که گوش دادم راضی هستم.
سعیده ضیادیدگان
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
فقط از حیث نمایشنامه بودن کار جذابیه وگرنه من سیر داستانها رو زیاد نپسندیدم
پريا رضايي
۱۴۰۲/۶/۱۵
برای سرگرمی بد نبود بازیگران عالی بودن ممنون از زحمات کتابراه و بازیگران محترم
Siavash Hosseini Fard
۱۴۰۲/۴/۴
خیلی خوب هم اجرا شده و هم نوشته شده در سبک خودش بسیار جالب بود
حسام حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خوب بود ولی خوانش‌ها رو چندان دوست نداشتم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا

برای دریافت نمایش صوتی اتاقی در هتل کالیفرنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.