معرفی و دانلود کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic

عکس جلد کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic
قیمت:
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic

کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic تألیف شبنم وداد تقوی و معصومه وداد تقوی، محیط زبان مبتدی اسمال بیسیک را معرفی می‌کند و شیوه‌ی کدنویسی در آن را با مثال‌های متعدد توضیح می‌دهد. این راهنما که برای برنامه‌نویسان غیرحرفه‌ای، نوجوانان و کودکان تدوین شده، انواع متغیرهای این نرم‌افزار را شرح می‌دهد، در مورد حلقه‌ها و دستورهای شرطی صحبت می‌کند و نحوه‌ی ترسیم شکل با کمک کتابخانه‌ی لاکپشت را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic

بسیاری از کسانی که دوست دارند وارد حوزه‌ی برنامه‌نویسی شوند، با یک چالش بزرگ روبرو هستند؛ این‌که با کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنند. در حال حاضر ده‌ها زبان توسعه داده شده که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی ساده و برخی پیچیده، تعدادی عمومی و تعدادی دیگر تخصصی هستند. این وضعیت باعث شده تا کاربر غیرحرفه‌ای در انتخاب مسیرش کمی سردرگم شود.

در سال 2008، شرکت مایکروسافت ایده‌ای برای حل این مشکل مطرح کرد که با استقبال خیلی خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. این شرکت که پیش‌تر زبان برنامه‌نویسی ویژوال‌بیسیک را عرضه کرده بود، در آن سال نسخه‌ی ساده‌تری از آن توسعه داد. این زبان جدید که اسمال بیسیک نام گرفته بود، اساساً برای کاربران مبتدی و کودکان و نوجوانان طراحی شده بود. اسمال بیسیک محیطی ساده با تنها 14 کلمه‌ی کلیدی داشت. به این شکل هرکسی می‌توانست با آن ارتباط برقرار کند و آن را خیلی زود فرا بگیرد. برای آشنایی با این زبان، منابع زیادی در دسترس است، اما یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic تألیف شبنم وداد تقوی و معصومه وداد تقوی است. این راهنما به بحث‌های اولیه و مباحث ابتدایی اسمال بیسیک می‌پردازد و می‌کوشد خواننده را با محیط و ابزارهای اصلی آن آشنا کند.

زبان برنامه‌نویسی بیسیک یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های کامپیوتری محسوب می‌شود که در دهه‌ی 1960 توسعه پیدا کرد. تا پیش‌ از این برهه، فقط دانشمندان از کامپیوتر و زبان‌های آن استفاده می‌کردند، اما در دهه‌ی شصت میلادی تحول بزرگی رخ داد و کاربران عادی هم افزایش پیدا کردند. بیسیک با این هدف عرضه شد تا این دسته از کاربران هم بتوانند کد بنویسند. بنابراین ایده‌ی اصلی آن سادگی و همه‌منظوره‌ بودن بود. با استقبال از آن، بعدتر مایکروسافت نسخه‌ی ویژوال‌بیسیک را ارائه داد که درواقع نسخه‌ی توسعه‌یافته‌ی بیسیک محسوب می‌شد. ویژوال‌بیسیک نیز زبانی ساده بود که کاربران می‌توانستند سریع با آن ارتباط برقرار کنند. این محبوبیت به حدی بود که برآورد شده در سال 2008، بیش از 50 درصد برنامه‌های تجاری با این زبان نوشته‌شده بودند. مایکروسافت در ادامه‌ی پروژه‌ی خود، سعی کرد این زبان را ساده‌سازی کند تا کودکان و دانش آموزان و مبتدیان هم بتوانند با آن کار کنند. درواقع بتوانند برنامه‌نویسی را با این زبان شروع نمایند. اسمال بیسیک محصول همین پروژه است که به موفقیت هم دست‌یافت. شبنم وداد تقوی و معصومه وداد تقوی در کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic پس از بیان مفاهیم کلی، تلاش می‌کنند شیوه‌ی کدنویسی در آن را بیاموزند. آن‌ها متغیرها، حلقه‌ها و دستورات شرطی اسمال بیسیک را توضیح می‌دهند و برای هریک چندین مثال ذکر می‌کنند. همچنین کتاب‌خانه‌ی گرافیکی لاک‌پشت را معرفی می‌نمایند و نحوه‌ی ترسیم اشکال هندسی با کمک آن را آموزش می‌دهند.

کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای برنامه‌نویسان مبتدی مناسب است. کسانی که می‌خواهند با مفاهیم ابتدایی برنامه‌نویسی آشنا شوند، مخصوصاً کودکان و نوجوانان، می‌توانند از این راهنما استفاده کنند.

در بخشی از کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic می‌خوانیم

زبان برنامه‌نویسی اسمال بیسیک (بیسیک کوچک) برای نخستین بار، در ماه اکتبر سال 2008 میلادی و توسط مایکروسافت معرفی شد و برای استفاده نهایی، در 13 ژوئن سال 2011 منتشر گردید، که در آن زمان، تعدادی فایل‌های راهنمای تدریس و آموزش کار با این زبان نیز، به صورت همزمان بر روی MSDN ارائه شدند.

این زبان برنامه‌نویسی توسط (Microsoft DevLabs) و به‌عنوان یک پیش‌نمایش فناوری توسعه داده شد، که حاصل کار این گروه، در سال 2008 ارائه شد. مخاطبان و کاربران اصلی این زبان برنامه‌نویسی، افرادی هستند که می‌خواهند برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و قبلا هیچ تجربه‌ای در این خصوص نداشته‌اند. ازاین‌رو، هم کودکان و نوجوانان، و هم بزرگسالان مبتدی می‌توانند از این زبان برنامه‌نویسی استفاده نمایند و وارد دنیای برنامه‌نویسی شوند. در میان استفاده‌کنندگان این زبان برنامه‌نویسی، حتی افرادی در سن 8 سالگی مشاهده می‌شوند که پس از آموزش این زبان، به‌راحتی توانسته‌اند به سمت زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالاتر، مانند ویژوال بیسیک (Visual Basic) کوچ کنند و از ویژوال استدیو اکسپرس (Visual Studio Express) استفاده نمایند.

نخستین گروهی که به صورت آزمایشی از این زبان برنامه‌نویسی استفاده نمودند، عده‌ای دانش‌آموز مقطع راهنمایی بودند، که والدین اکثر آن‌ها، از کارمندان مایکروسافت بودند. همچنین، در یک کارگاه آموزشی عملی، از این زبان برنامه‌نویسی برای آموزش برنامه‌نویسی به 25 دختر نوجوان، که در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بودند، استفاده شد. نتیجه همه این آزمایش‌ها، حاکی از کارایی این زبان، برای آموزش مبانی برنامه‌نویسی و برنامه‌سازی، به کودکان و نوجوانان است.

فهرست مطالب کتاب

طرز نصب SMALLBASIC
برنامه‌نویسی و زبان SMALLBASIC
آشنایی با محیط اصلی
شروع کار با برنامه
طرز ذخیره‌سازی فایل
دومین برنامه در SMALLBASIC
استفاده از متغیرها در برنامه
آشنایی با قواعد نام‌گذاری متغیرها
کاربرد متغیرها با ذکر مثال
مثال اول: بازی با اعداد
مثال دوم: تبدیل فارنهایت به سلسیوس
شرط‌ها
آشنایی با ELSE در ساختار شرطی IF
GOTO دستور
طرز کار با حلقه‌ها
حلقه FOR
حلقه WHILE
گرافیک در SMALLBASIC
تنظیم پنجره گرافیکی
توضیح خطوط برنامه
رسم خط در SMALLBASIC
توضیح برنامه
رسم کردن و پر کردن اشکال هندسی
توضیح خطوط اصلی برنامه
رسم مربع‌های متداخل
معرفی شی لاک‌پشت
حرکت شی لاک‌پشت
رسم یک مربع توسط شی لاک‌پشت
تغییر رنگ خطوط ترسیمی لاک‌پشت
استفاده از تابع TURN در شی لاک‌پشت
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات90
زبانفارسی
شابک978-622-218-116-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۲۶,۱۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic

برای دریافت کتاب آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسمال بیسیک Microsoft Small Basic و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.