معرفی و دانلود کتاب انسان و جامعه

عکس جلد کتاب انسان و جامعه
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان و جامعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان و جامعه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان و جامعه

کتاب انسان و جامعه اثر خواندنی فرهاد یوسفی، دارای فصل‌هایی از پدیده‌های گوناگون اجتماعی‌ست که هر کدام به موضوعی چالشی و بحث برانگیز اختصاص دارد. انسان و جامعه به معرفی مباحث پایه‌ای جامعه‌شناسی، تاریخ جامعه و جامعه آرمانی می‌پردازد.

این کتاب جنبه‌های گوناگون روابط اجتماعی و مسائل مهمی که در جامعه وجود دارد را مطرح می‌کند و فرهاد یوسفی با زبانی ساده و روشن دیدگاه خود را نسبت به ابعاد مختلف پدیده‌های اجتماعی ابراز می‌دارد. او به مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین مسائل بشر که همواره با آن سر و کار دارد، می‌پردازد. یوسفی از تأثیر عوامل و پدیده‌های اجتماعی گوناگون بر هم سخن می‌گوید. شما در این کتاب با تفکر سیستمی نویسنده آشنا می‌شوید تفکری که او پدیده‌های اجتماعی را نه تنها علت و معلول هم دیگر می‌داند بلکه پارادایمی از ارتباط اقتصاد و توسعه علمی و فرهنگ‌مندی اجتماع را به تصویر می‌کشد.

مؤلف در بیان اهمیت هر فرد در جامعه می‌گوید: «هنگامی که از جامعه سخن به میان می‌آید به طور ناخودآگاه انسان نیز خود را نمایان می‌کند و این دو در کنار یکدیگر باید مکمل هم باشند. یک جامعه پیشرفته به اجزاء تشکیل دهنده آن که همان مردم هستند بستگی دارد. به میزان شناخت بشر از محیط اجتماع خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند علوم اجتماعی و رفتارشناسی اجتماع پدید آمدند.»

مسائل متنوعی که در کتاب انسان و جامعه (Human and Society) مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند از علم، هنر، قانون، توسعه، فرهنگ، ارزش، اقتصاد، طبقه‌بندی اجتماعی و...

کتاب انسان و جامعه برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر به تمامی افرادی که به زمینه جامعه‌شناسی و فلسفه زندگی اجتماعی علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده کتاب انسان و جامعه:

- برای رسیدن به علم و آگاهی با بهره‌گیری از سیر تکاملی بشر در شناخت ارزش‌ها، عبور از مسیر روش‌های تجربی و علمی از طریق علیت ضرورت دارد. (مارکس وبر)

- فرد و کنش به‌عنوان یک واحد اساسی در هر اجتماع است. فرد بالاترین حد و تنها انجام دهنده رفتار همراه با معنی است. (جامعه‌شناسی ماکس وبر، تألیف ژولین فروند)

- جامعه عبارت است از دسته‌ای از مردم که با هم زندگی می‌کنند و به هم تعلق دارند به طوریکه نه‌تنها در یک یا چند مقطع نفع می‌برند، بلکه در مجموعه‌ای از منافع بسیار گسترده مشترک هستند که زندگی‌شان را دربرمی‌گیرد. (رابرت مک‌یور)

در بخشی از کتاب انسان و جامعه می‌خوانیم:

هر جامعه باید برای تودۀ جوان خود یک ساختار طبقه بندی دقیق داشته باشد زیرا جوانی یک بحران فراگیر است که درواقع امکان برهم خوردن تمرکز در هویت شخصیتی در دورۀ نوجوانی به صورت بالقوه وجود دارد که نهایتاً از طریق اعتقاد به یک ایدئولوژی اجتماعی تبدیل می‌شود. در اینجا است که بحران قابل حل می‌شود. به طورکلی هر جامعه دارای نیاز روانشناختی برای نظامی از ایده‌هاست که برداشتی از جهان را قابل قبول میکند. این مبنای ساختن ارزش‌هایی است که جوان با توجه به آنها، بحران جوانی را طی می‌کند و به یک هویت پایدار تا آخر عمر می‌رسد. البته بسیاری معتقدند که دنیای مدرن و به طوری کامل مدرنیته، حس هویت را زایل می‌کند و شرایط آنومیک را پدید می‌آورد. اگر در جامعه امروز بخواهیم به موضوع جوان با یک نگاه جامع مسائل را موردبررسی قرار دهیم شاهد هستیم جوان در مباحث کلی تنها به کار، ازدواج، مباحث مربوط به زندگی، اوقات فراغت و... خلاصه نمی‌شود. اصل جایگاه جوانان، توجه توان خودساختگی آن است که می‌تواند جامعه‌ای شکوفا پدید آورد.

اگر جوان را تنها محدود به همان مباحث بالا کنیم نه با مذهب هماهنگ و نه با هیچ چارچوب عقلانی (اینکه جوان را فقط بهعنوان فرصت شغلی یا کار بپنداریم) پس باید بر این امر متوجه بود که بیان ساختارها در جامعه برای جامعه جوان، خود نگرش‌های کاربردی پدید می‌آورد که بی‌نهایت حائز اهمیت است. ارزش‌ها در جامع، اگر به مفهوم ارزش در اصطلاح دانش جامعه‌شناسی توجه کنیم خواهیم فهمید عقایدی که افراد یا مجموعه‌ای از انسان‌ها دربارۀ آنچه مطلوب، بد یا خوب، مناسب است، دارند را ارزش نام گذارده می‌شود. البته ممکن است در کتاب‌های گوناگون در مورد این مفهوم به نحو دیگری توضیح داده‌اند اما تعریف بالا یک تعریف نسبت مختصر است که در ادامه در مورد آن بیشتر بیان می‌شود.

در مورد نوع ارزش‌ها در جامعه، جنبه‌های بنیادین دیگری از تنوعات رفتارهای انسان‌ها وجود دارد. ارزش‌ها معمولاً از عادات و رفتارهای آدم‌ها سرچشمه می‌گیرد. البته در تعریف این موضوع مهم در جامعه‌شناسی می‌توان بسیار سخن گفت اما به طورکلی به کارهایی که برای اعضای یک مجموعه اهمیت دارد و آرمان مشترک آن گروه یا مجموعه تلقی می‌شود، ارزش نام دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول / نگاهی به جامعه‌شناسی قرن نوزدهم
بخش دوم / جامعه امروز 
بخش سوم / مفهوم جامعه‌شناسی
بخش چهارم / مفهوم دیالکتیک در جامعه
بخش پنجم / جامعه و حکومت
بخش ششم / مفهوم آنومیک در جامعه امروز
بخش هفتم / علت‌های آنومی در جامعه
بخش هشتم / هویت جامعه 
بخش نهم / مفهوم نژاد در جامعه
بخش دهم / طبقه‌بندی جامعه 
بخش یازدهم / مال ک طبقه‌بندی گروههای اجتماعی 
بخش دوازدهم / اقتصاد و جامعه
بخش سیزدهم / اقتصاد به‌ عنوان یک نظام درون اجتماعی 
بخش چهارهم / توسعه و مفهوم آن
بخش پانزدهم / ضرورت پیشرفت کشاورزی در جوامع درحالتوسعه
بخش شانزدهم / شروع علوم اجتماعی
بخش هفدهم / تأثیر علم در جامعه
بخش هجدهم / ارزشهای علمی در جامعه 
بخش نوزدهم / علم و پدید آوردن نسبی زندگی آرام در اجتماع 
بخش بیستم / نقش فرهنگ در جامعه
بخش بیست و یکم / تأثیر فرهنگ در رفتار اجتماعی
بخش بیست و دوم / هنر در اجتماع 
بخش بیست و سوم / ویژگی‌های یک جامعه خوب
نتیجه‌گیری
منابع 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان و جامعه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-6419-88-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان و جامعه

زهره چگنی
۱۳۹۹/۷/۲۲
اثری است با موضوع اجتماعی، که به مشکلات جوامع بشری نگاهی خاص دارد و با مفاهیم شناخت جامعه، نقش انسان را در بازخورد روابط اجتماعی‌اش بیان میکند.... درون مایه کتاب رنج جوامعی است که با مشکلات خود دست به گریبان هستند و علت فروماندگی شان نیز، عدم آگاهی از روابط حاکم بر ضوابط یک جامعه است.... کتابی است که نقش جامعه شناختی را بین انسان و جامعه بیان گو هست...
ملیکا پورحاجی
۱۳۹۹/۷/۳۰
کتابی بسیار عالی و مفید هست حتما امتحان کنید فوق العاده هست
بهزاد نادرخانی
۱۳۹۹/۷/۲۲
کتابی بسیار پر محتوا با نثر بسیار روان. با تشکر
میترامرادی
۱۴۰۳/۱/۱۵
بسیار عالی ممنون از شما
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب انسان و جامعه

برای دریافت کتاب انسان و جامعه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.