معرفی و دانلود کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی

عکس جلد کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی

کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی که به قلم فریبرز رئیس دانا نوشته شده، مجموعه‌ای از مقالات او را در برمی‌گیرد که در آن‌ها به موضوع اقتصاد و جوانب مختلف آن پرداخته است. این اثر برای علاقه‌مندان به این علم بسیار خواندنی و الهام‌بخش است.

درباره‌ی کتاب جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی

اقتصاد و جنبه‌های مختلف آن یکی از موضوعاتی است که همواره برای فعالان این حوزه خواندنی و جالب‌توجه بوده است. کتاب جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی به قلم فریبرز رئیس دانا، از جمله آثار خوب در این زمینه‌ به شمار می‌رود که حرف‌های قابل تاملی برای گفتن دارد. این کتاب که مشتمل بر بیست‌وپنج مقاله است، با در نظر گرفتن عناوین مختلف سعی دارد تا جوانب گوناگونی از علم اقتصاد را مورد بررسی دقیق قرار دهد و ابعاد تازه‌ای از آن را بازنماید. این مقالات موضوعاتی همچون ایالات متحده، تضاد منافع و درگیری جهان، آینده‌ی نفت، روند جهانی شدن و جایگاه ایران، بیکاران و کارگران کم‌بنیه، قربانیان اقتصاد جهانی، تهدید‌های جهانی‌سازی برای توانایی شغلی زنان، ... را بررسی می‌کنند. با توجه به این موضوعات، می‌توان گفت که کتاب جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی اثری جامع در این حوزه است و توانسته نظر منتقدان و خوانندگان را به خود جلب کند. جالب است بدانید که تعدادی از مقالات جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی در حقیقت سخنرانی‌ها و خطابه‌های فریبرز رئیس دانا هستند که پیاده‌سازی شده‌اند.

نویسنده خود معتقد است که با نوشتن این مقالات و ارائه‌ی سخنرانی‌های مرتبط با آن، ابعادی از مسئله‌ی جهانی شدن اقتصاد را بررسی می‌کند که به‌عمد از نظرها پنهان شده‌اند. او به این مسئله اشاره می‌کند که این پدیده مثل هر مسئله‌ی دیگری در علم اقتصاد جوانب مختلف و خوب و بد بسیاری دارد که در جریان پذیرش آن باید به آن‌ها توجه کرد. مقالات حاضر در این کتاب، حاصل بیست‌وپنج سال پژوهش فریبرز رئیس دانا است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران کتاب‌هایی با موضوع اقتصاد و مسائل مربوط به آن هستید، کتاب جهانی‌سازی قتل عام اقتصادی انتخاب خوبی برای شماست.

با فریبرز رئیس دانا بیشتر آشنا شویم

فریبرز رئیس دانا نویسنده، اقتصاددان، استاد دانشگاه، سندیکالیست، فعال در زمینه‌ی حقوق بشر و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران بود. او که در سال 1323 در تهران به دنیا آمده است، در سال 1398 بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. وی یکی از مشهورترین اقتصاددانان معاصر ایران به شمار می‌آید. فریبرز رئیس دانا در حقیقت طرفدار اقتصاد چپ‌گرا بود و در مدرسه‌ی اقتصاد دانشگاه لندن تحصیل کرده بود. رئیس دانا در طول حیاتش، بیش از پانزده کتاب در زمینه‌ی اقتصاد و جامعه‌شناسی تالیف کرده است که از میان آنان می‌توان به کتاب‌هایی همچون اقتصاد سیاسی توسعه، چند کاوش در سیاست و جامعه، گ‍ف‍ت‌آم‍ده‍ای‍ی در شعر معاصر ایران: زمینه‌های اجتماعی و سیاسی، گف‍ت‌آم‍ده‍ای‍ی در ادب‍ی‍ات و.. اشاره کرد.

در بخشی از کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی می‌خوانیم

مدرنیته و ورود تقریباً همگانی بشری به جهان مدرن در قرن بیستم، هم آگاهی‌های تازه‌تر و هم تهدیدهای جدی و با سابقه را نسبت به آزادی، حیثیت، ارزش‌ها، منافع مادی و رفاه اجتماعی و استقلال شخصی انسان‌ها مطرح و تثبیت کرد. در چنین شرایطی، چنان که دیوید لیتل نیز می‌گوید، طرح پدیده حقوق بشر پاسخی ضروری به این تحول است و از همه مهم‌تر می‌باید در ارتباط با محیط اجتماعی، متغیر و از تکامل لازم و منطقی برخوردار باشد. در چالش میان یونیورسالیست‌ها (جهانی‌گرایان) و نسبی‌گرایان، اولی‌ها به وجود یک حقوق ارائه‌شده بنیادین و فراگیر از سوی جامعه بین‌المللی معتقدند؛ اما دومی‌ها برای عرف و سنت‌های بومی در تعیین حقوق بشر نقش جدی قائل‌اند. جهانی‌گرایان، نسبی‌گرایان را به تلاش برای اعمال خودکامگی و حفظ سنن سرکوبگر و نسبی‌گرایان، جهانی‌گرایان را به کوشش برای تحمیل ارزش‌های غربی، یا به‌دلیل منافع اقتصادی و امپریالیستی یا به‌دلیل سلطه سیاسی و فرهنگی، متهم می‌کنند.

واقعیت این است که از حقوق بشر استفاده‌های تبعیض‌آمیز، تحمیل‌گرایانه و ریاکارانه زیادی از سوی دولت‌های غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به عمل آمده است و دخالت‌های ناروا، ناعادلانه و زورگویانه در دفاع از اسرائیل، جنگ ویرانگر علیه مردم ویتنام، دفاع از خودکامگان کشورهای عربی، ابراز خشم و نفرت و آزار در محاصره و تحریم علیه کشور کوبا، همگی با منطق دفاع از حقوق بشر صورت گرفته یا با آن همراه بوده است. اما این نمی‌تواند استدلالی کافی در دست نسبی‌گرایان باشد. زیرا آنان نیز در طول تاریخ مدرن، به کرات تحت عنوان دفاع از ارزش‌های ملی و هویت دینی و جز آن، به سرکوب، ایجاد وحشت، اعمال حکومت‌های استبدادی و قتل عام و نظامی‌گری دست زده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
یک. ستم جهانی
دو. امنیت قضایی ما و امنیت قضایی گات
سه. ارزیابی سیاست: تعدیل اقتصادی در ایران (گفتگو)
چهار. کالبدشکافی اقتصاد و زمین‌گیر و بیماری‌پذیر (گفتگو)
پنج. گات 94 و تأثیر آن بر ساختارهای اقتصادی و کشورهای آفریقا
شش. ایالت متحده، تضاد منافع و درگیری جهان
هفت. جهانگیر آموزگار چه می‌آموزد
هشت. چرا این سیاست و چرا آن سیاست
نه. گفتگوی تمدن‌ها و راهیابی به صلح و عدالت اجتماعی
ده. رویکردها به جامعه مدنی در گفتمان فرهنگ‌های جهان
یازده. آینده نفت: پیش‌بینی انتظاری یا پیش‌نگری کنشگرانه
دوازده. ایلغار آمریکا در افغانستان- خطر کجاست
سیزده. گفتگو در تابش آگاهی‌های نورس جهانی‌سازی
چهارده. در کوره نسل‌سوزی صهیونیسم چه کسی می‌سوزد
پانزده. پیرامون روند جهانی شدن و جایگاه ایران (گفتگو)
شانزده. بیکاران و گارگران کم‌بنیه، قربانی بی‌عدالتی بهداشتی می‌شوند
هفده. تهدید چندجانبه جهانی‌سازی برای حقوق بشر
هجده. جهانی شدن، گسترش سرمایه‌داری انحصاری غرب است (گفتگو)
نوزده. تاراجگاه سرمایه‌های ملی بهشت نیست، جهنم است
بیست. سلطه جهانی و حفاظت صلح‌آمیز از محیط زیست بشری
بیست‌ویک. تهدیدهای جهانی‌سازی برای توانایی شغلی زنان
بیست‌ودو. هویت ملی در برابر ویرانگری جهانی‌سازی
بیست‌وسه. سلطه ویرانگرانه، این بار از نوع جهانی-بومی
بیست‌وچهار. امپریالیسم دموکراسی را سرکوپ می‌کند
بیست‌وپنج. فصلی سرد از اصلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات524
زبانفارسی
شابک978-964-351-212-6
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی

برای دریافت کتاب جهانی سازی قتل عام اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.