معرفی و دانلود کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی

عکس جلد کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی
قیمت:
۳۰۰۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی

کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی به قلم علی اکبر ابوالفتحی، راهنمایی مروری برای دانشجویان و محققان حوزه‌ی علوم پزشکی است که مطالب مهمی را درباره‌ی انواع هورمون‌ها، نقش هورمون‌ها، اشکال تولید، ترشح و مکانیزم‌های عمل آن‌ها بر اساس جدیدترین تحقیقات علمی جمع‌آوری کرده است. همچنین تأثیراتی که هورمون‌ها بر سیستم‌های عصبی و گوارشی می‌گذارند و نقشی که در ابتلا به بیماری‌ها دارند، در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی

هورمون‌ها چقدر بر زندگی ما تأثیر دارند؟ آیا رفتار ما متأثر از فعل و انفعالات هورمونی بدن ماست؟ هورمون‌های زنانه و مردانه چه هستند، چه نقشی را در مسئله‌ی بلوغ بر عهده دارند و کدام ویژگی‌های مربوط به جنس‌ها را تعیین می‌کنند؟ علم هورمون‌شناسی با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و در عین حال اهمیت بسیار زیادی در شناخت متابولیسم حیاتی بدن دارد. فعل و انفعالات مختلفی که در بدن انسان رخ می‌دهد، توسط سیستم عصبی و سیستم اندوکرینولوژی تنظیم و کنترل می‌شود و ثابت شده است هورمون‌ها نقش پررنگی در تنظیم سیستم عصبی انسان نیز دارند.

کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی مجموعه‌ای گردآوری شده از آخرین تحقیقات علمی است و انواع هورمون‌ها را از نظر مکانیزم، بیوشیمی و فیزیوپاتولوژی تشریح می‌کند. علی اکبر ابوالفتحی با سال‌ها تجربه در زمینه‌ی تدریس بیوشیمی هورمون‌ها و اندوکرینولوژی برای دانشجویان پزشکی، این کتاب مروری را تألیف و تدوین کرده است.

نوییسنده در این کتاب عملکرد چندگانه‌ی هورمون‌ها و مکانیزم عمل آن‌ها را به صورت اندوکرین، پاراکرین و اتوکرین توضیح می‌دهد، اثراتی که بر یکدیگر می‌گذارند را بررسی می‌کند و نقششان در ابتلا به بیماری‌های مختلف را بر می‌شمارد.

کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی در 13 فصل گردآوری و تدوین شده است. بعد از ارائه‌ی مقدمات لازم برای آشنایی با هورمون‌ها، گیرنده‌ها و راه‌های انتقال پیام هورمونی را مطرح می‌کند. در فصول بعدی به بررسی تک تک غده‌های هورمونی از جمله هیپوتالاموس، هیپوفیز، اپیفیز، تیروئید، پاراتیروئید، تیموس و ... می‌پردازد. در ادامه نیز هورمون‌های مؤثر بر دستگاه گوارش، تولید مثل و نقش هورمون‌ها در بیماری‌هایی مثل دیابت، آلزایمر، پارکینسون و ... بررسی می‌شود.

کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و محققان پزشکی و رشته‌های وابسته به علوم پزشکی مناسب است. کسانی که به مطالعه‌ی متابولیسم بدن و هورمون‌های آن علاقه دارند نیز می‌توانند این کتاب را بخوانند.

در بخشی از کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی می‌خوانیم

احتمالاً هیچ بافتی در بدن وجود ندارد که تحت تأثیر سیستم عصبی و اندوکرینی نباشد. میزان تولید و ترشح هورمون‌ها توسط ارتباطات پیچیده اعضای دستگاه اندوکرینی با یکدیگر و با سیستم عصبی تنظیم می‌شود. چنانچه سیستم عصبی خود متأثر از عمل هورمون‌ها بوده و برعکس حداقل بخشی از غدد اندوکرینی تحت کنترل عصبی می‌باشند.

نوروترانسمیترها در مقایسه با هورمون‌ها اولاً مستقیماً از سلول‌های عصبی به سلول‌های هدف آزاد می‌شوند، ثانیاً اثر آنها سریع و موقتی است (در حد میلی ثانیه) و اثر آن‌ها کاملاً اختصاصی است. درصورتیکه هورمون‌ها از سلول‌های اندوکرینی ترشح شده و اثر آن‌ها در مقایسه با ناقل‌های عصبی طولانی بوده (در حد دقیقه و روز) و از طریق خون به سلول‌های هدف می‌رسند و اثر آن‌ها گسترده است. امروزه مشخص شده است که برخی از ناقل‌های عصبی می‌توانند به خارج از سیناپس‌ها نفوذ یافته و به صورت پارا واتو هورمون عمل بکنند.

فهرست مطالب کتاب

شیوه نگارش کتاب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: گیرنده‌ها و راه‌های انتقال پیام هورمونی
فصل دوم: هیپوتالاموس و غده هیپوفیز
فصل سوم: غده صنوبری (اپی فیز)
فصل چهارم: غده تیروئید
فصل پنجم: غدد پاراتیروئید
فصل ششم: غده تیموس
فصل هفتم: هورمون‌های دستگاه گوارش
فصل هشتم: پانکراس اندوکرینی
فصل نهم: هورمون‌های استروئیدی
فصل دهم: غدد فوق کلیوی
فصل یازدهم: اندوکرینولوژی تولید مثل
فصل دوازدهم: بافت چربی به عنوان اندام اندوکرینی
فصل سیزدهم: اوتاکوئیدها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمائی بر هورمون شناسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اردوی سوره
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات642
زبانفارسی
شابک978-622-6419-68-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی

برای دریافت کتاب راهنمائی بر هورمون شناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.