معرفی و دانلود کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها

عکس جلد کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها

چگونه از خودمان در برابر بازی‌های فکری دیگران محافظت کنیم؟ کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد نوشته‌ی ریچارد پل و لیندا الدر به شیوه‌های غلط استدلال اختصاص دارد که افراد برای توجیه رفتارهایشان به کار گرفته و گاه از آن‌ها برای فریفتن اطرافیان استفاده می‌کنند. این اثر متفاوت گوشه‌های تاریک ذهن را به شما نشان می‌دهد تا با شناخت پنهان‌ترین تکنیک‌های فکری، از خود در برابر حیله‌های اشخاص سوءاستفاده‌گر محافظت کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد

شاید عنوان کتاب این تفکر را به وجود آورد که با اثری از علم منطق مواجه‌اید، یا زیرعنوان وسوسه‌آمیزش یعنی «44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها» نویدبخش راهنمایی برای تسلط بر دیگران باشد، اما کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد (The thinker's guide to fallacie) هیچ یک از دو هدف بالا را دنبال نمی‌کند. لیندا الدر (Linda Elder) و ریچارد پل (Richard Paul) در اثر پیش‌رو از حیله‌های ذهنی رایج پرده برمی‌دارند تا شناخت عمیق‌تری از شیوه‌ی تفکر به دست آورید و بتوانید از خودتان در برابر افراد سودجو یا ناآگاه محافظت کنید.

تمرکز اصلی کتاب بر تکنیک‌هایی است که در اختیار تمام انسان‌هاست و مانند تیغی دو‌لبه، قدرت خاتمه بخشیدن به کشمش‌ها یا مرعوب کردن دیگران را به آن‌ها می‌بخشد. تشخیص اینکه همه‌ی افراد از قدرت نهفته در کلام آگاه نیستند یا توان به‌کارگیری آن را ندارند دشوار نیست، اما چه چیزی این تفاوت را ایجاد می‌کند؟ چرا بعضی اشخاص با کمک مغالطه‌ها، موانع تحقق اهدافشان را کنار می‌زنند درحالی‌که گروهی دیگر ضمن تسلط بر دانش ذهن‌فریبی آن را به کار نمی‌گیرند؟ آیا تعریفی دقیق برای چنین تمایزهایی وجود دارد؟

نویسندگان کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد کنجکاوی‌های ما را در این مورد برطرف می‌کنند و سپس راهکارهایی برای تقویت مهارت‌های استدلالی به شما ارائه می‌دهند. با شنیدن مطالب این اثر شگفت‌انگیز موفق می‌شوید تفکر انتقادی را از بازی‌های ذهنی تمییز دهید، آداب مناظره یا بحث منطقی را فرابگیرید، از افتادن در دام حیله‌های دیگران بپرهیزید و متوجه شوید ما چگونه گاهی شخصاً توسط مغالطه‌های خودمان از نتیجه‌گیری صحیح در مسائل دور می‌شویم.

شنیدن این اثر که توسط نشر صوتی ماه آوا تهیه شده برای تمام اشخاص ضروری است،‌ اما دانشجویان و فعالین دانشگاهی، به‌خصوص رشته‌های نظری، بیشتر از همگان به محتوای آن نیاز دارند. جهان ما دنیایی است که مردم تحت‌تأثیر رسانه‌های قدرتمند، کورکورانه در جهت هدف یا سیاستی خاص پیش می‌روند. جوانان دانشجو در چنین فضایی باید خود را به ابزارهای فکری اساسی مجهز کنند تا اولاً از قربانی شدن اندیشه‌هایشان جلوگیری نمایند و ثانیاً، آگاهانه از ملحق شدن به جمع سردسته‌های جریان‌های غالب بپرهیزند.

مهدی خسروانی ترجمه‌ی کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد را برعهده داشته‌ و نسخه‌ی کاغذی آن توسط انتشارات نشر نو به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به تمام افرادی که خواهان حفظ استقلال فکری خود هستند و سعی دارند تفکر انتقادی را بیاموزند تا از افتادن در دام بازی‌های ذهنی دیگران دوری کنند توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد بیشتر آشنا شویم

دکتر ریچارد پل یکی از چهره‌های برجسته‌ی جریان تفکر انتقادی بود و عناوین گوناگونی را در این حوزه به تألیف درآورد. او مرکز تفکر انتقادی دانشگاه ایالتی سونوما را در سال 1980 تأسیس و به‌عنوان رهبر این جنبش، کارگاه‌های آموزشی مختلفی را برای مدرسان برگزار کرد.

دکتر لیندا الدر روان‌شناس تربیتی و یکی دیگر از افراد شناخته‌شده در زمینه تفکر انتقادی است. او به مدت 25 سال مدیریت اجرایی مرکز تفکر انتقادی را برعهده داشته و خارج از این چهارچوب، علاقه‌ای شخصی به پژوهش در زمینه‌ی رابطه‌ی فکر و احساس دارد.

این دو در کنار یکدیگر کتاب‌های متعددی را منتشر کردند که بسیاری از آن‌ها به زبان فارسی برگردانده شدند. آنچه در ادامه می‌خوانید گوشه‌ای از آثار ریچارد پل و لیندا الدر است:

  • آشنایی با تفکر تحلیلگرانه (The Thinker's Guide to Analytic Thinking)
  • آشنایی با هنر دقیق خواندن (Thinker's Guide to How to Read a Paragraph)
  • آشنایی با هنر پر مایه نوشتن (How to Write a Paragraph)
  • راهنمای اندیشوران برای استدلال مهندسی (The thinker's Guide to Engineering Reasoning)
  • آشنایی با هنر تفکر راهبردی (The thinker's Guide to the Art of Strategic Thinking)
  • 25 روز برای بهتر فکر کردن و بهتر زندگی کردن (25‎‎ ‎Days to Better Thinking and Better Living)
  • آشنایی با مبانی استدلال اخلاقی (Miniature Guide to Understanding the Foundations of Ethical Reasoning)

در بخشی از کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد می‌شنویم

اکثریت غالب انسان‌ها باورهایشان را آزادانه برنگزیده‌اند و باورهایشان نتیجه شست‌وشوی مغزی و شرطی‌سازی اجتماعی است. آن‌ها درباره اندیشیدنشان تأمل نمی‌کنند و ذهنشان فرآورده عامل‌های اجتماعی و شخصی است؛ عامل‌هایی که هیچگاه آن‌ها را نشناخته‌اند، مهار نکرده‌اند و حتی به آن‌ها نپرداخته‌اند. باورهای شخصی این افراد غالبا ریشه در پیش‌داوری‌هایشان دارد.

کلیشه‌ها، تصویرهای کاریکاتوری از امور، ساده‌سازی‌های بیش از اندازه، تعمیم‌های فراگیر، وهم‌ها، توهم‌ها، دلیل‌تراشی‌ها، دوراهی‌های کاذب و مصادره به مطلوب‌ها بخش اصلی اندیشیدن آن‌ها را تشکیل می‌دهند. اگر سرنخ انگیزه‌های آن‌ها را بگیریم و دنبال کنیم به دلبستگی‌ها و ترس‌های نامعقول، نخوت‌ها و حسادت‌های شخصی،‌خودبزرگ‌بینی فکری و ساده‌لوحی می‌رسیم؛ دلبستگی‌ها، ترس‌ها و ... که بخشی از هویت آن‌ها شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
بخش اول
43 دقیقه
بخش دوم
41 دقیقه
بخش سوم
38 دقیقه
بخش چهارم
32 دقیقه
بخش پنجم
46 دقیقه
بخش ششم
29 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد: 44 ترفند کثیف برای برنده شدن در بحث‌ها
نویسنده،
مترجممهدی خسروانی
راویحمید یزدانی
ناشر چاپی نشر نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد

زهرا محسن زاده
۱۴۰۲/۲/۸
باسلام
قبل از خواندن این کتاب کلمه «مغالطه» را شنیده بودم و حتی شاید خودم هم از این کلمه استفاده می‌کردم اما به حق نمی‌دانستم که اینهمه مصداق دارد.
در حین شنیدن این کتاب صوتی جملات و سخنرانی‌های سیاست مداران در ذهنم تداعی میشد. انگار که دارم برنامه‌های تلویزیون را تماشا میکنم.
تمامی گویی یک و
سیاستمداران کورس کامل مغالطه کاری را پاس کرده‌اند.
به نظر من این کتاب از این باب که ذهن خواننده (شنونده) را با مغالطه آشنا میکند این امکان را می‌دهد که افراد در بحثها و سخنرانی‌ها مهارت تشخیص مغالطه را کسب نمایند خوب است اما اینکه بخواهیم در کلاممان از مغالطه‌ها استفاده کنیم که حرف خود را به کرسی بنشانیم خوب نیست.
به نظرم مغالطه را بگذاریم برای سیاستمداران. ما مردم عادی به آن نیازی نداریم.
با تشکر از کتابراه
کرامت
۱۴۰۲/۱۲/۴
در مراودات روزمره و مباحثه و مجادله با افراد در طول زندگی شاهد خطای ادراکی و بعضا تعمدی هستیم.
مرحوم حسن زاده‌ی آملی فهم منطق را در همین گپ و گفت‌های روزمره می‌دید و می‌گفت در همین گعده‌ها انسان پی به مغالطات می‌برد حال برای یادگیری انواع و اقسام و مبانی این مغالطات این کتاب بسیار کاربردی و گیرا
می‌باشد، نکته مهم در مورد این کتاب صوتی یادداشت برداری و گوش کردن چند باره مباحث است چرا که همانند رمان نیست که با شنیدن آن یک خط داستانی را در پیش بگیریم و اگر در قسمتی هم چندان توجه نداشته باشیم خط کلی داستان را از دست ندهیم، بنابراین در کنار گوش کردن به این کتاب برای فهم و درک موضوعات باید یادداشت برداری را در دستور کار قرار داد
روح اله خادمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
با سلام و سپاس کتاب مطالب و مثالهای خوبی در رابطه با مغلطه و سفسطه بیان می‌کنه، شاید بعضی از ان مغلطه‌ها را ناخودآگاه انجام بدیم ولی نمی‌دونیم مغلطه است. با این کتاب با ۴۴ مغلطه پرکاربرد آشنا می‌شید هرچند تعداد مغلطه‌ها نامحدود و بی شمار است. از خانم هاشمی که تهیه کننده این کتاب صوتی هستند تشکر مثل می‌کنم. همیشه بهترین و مفیدترین کتاب‌ها را به کتاب صوتی تبدیل می‌کنند و مثل همیشه با بهترین مترجمین و گویندگان. امیدوارم کتاب‌های بیشتر و مفیدتری در زمینه متقاعدسازی تهیه و عرضه بشود. با تشکر مجدد از خانم هاشمی و کتابراه
ضیافت فتحی سقزچی
۱۴۰۲/۲/۲۸
خیلی خوب بود هرچند برای من تکراری بود ولی خیلی عالی توضیح داده بود. فقط توی ترجمه یکم از کلماتی استفاده شده بود که خیلی بی‌معنی بودند که می‌شد به جاش از کلمات خیلی عامیانه تری هم استفاده شود.
اگر از ترجمه مزخرفش چشم پوشی کنیم خوندنش رو برای همه‌ی افراد توصیه میکنم. البته اینجا شنیدنیه 😂
Reza Aghajani
۱۴۰۲/۱/۵
بسیار کتاب خوب و مفید و کاربردی هست برای افرادی که می‌خوان مغالطه‌ها رو متوجه بشن و بتونن از گزاره‌های صحیح و مناسب در گفتگو هاشون و استدلال هاشون استفاده کنن یا گزاره‌های نادرست رو متوجه بشن. البته که این کتاب در کنار خواندن نیاز به یادگیری و تمرین داره تا کامل بتونن از ابزار استفاده کنن.
مصطفی قنبری
۱۴۰۲/۷/۲۹
بعد از شنیدن این کتاب متوجه میشی که چقدر از این مغالطه‌ها بصورت آگاهانه و یا شاید خیلی از آن‌ها بصورت غیر آگاهانه در اطرافمان استفاده میشه. در کل کتاب خوبی است و ارزش یکبار خواندن یا گوش کردن رو داردو کمک میکنه مغالطه‌ها رو بهتر بشناسیم. ممنون
نشمین باقری
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
کتاب عالیه خصوصا برای مردم عادی همچون خودم…گوینده هم خوش صدا هستن فقط به نظرم برای کتاب‌های داستانی عالی هستن برای این نوع کتاب یکم تغییر در لحن شون شاید بهتر باشه ولی در کل گویندگی مطلوب بودن
آیرین شجاعی
۱۴۰۲/۲/۱۹
کتاب درون مایه خوبی داره، اما صدای گوینده با سرعت نرمال واقعا کسالت بار هستش، من تمام کتاب رو با سرعت ۲ برابر گوش کردم، لطفا با صدای گوینده متفاوت تری از سبک این گوینده هم باز نشر کنید ممنون
فاطمه زارعان
۱۴۰۲/۵/۱۵
خیلی انسان رو به فکر فرو می‌بره و اگه فقط گذرا میخواستم گوش بدم واقعا حیف میشد برای همین سعی میکردم نکته برداری کنم که باعث شد بیشتر از قبل کتاب رو درک کنم
محمد محسنی نسب
۱۴۰۲/۴/۲۳
انتظار داشتم یک کتاب فنی با اصطلاحات تخصصی علم منطق مواجه باشم اما این کتاب صرفا مملو از مثال‌های مختلف است و کمتر روی مباحث نظری تکیه می‌کند.
هاله شهیدی
۱۴۰۲/۳/۲۹
به نظر من کتاب جالبی نبود
به خصوص صدای گوینده خیلی یکنواخت بود و انگیزه خوندن رو از بین می‌برد
من توصیه نمیکنم کتاب کاربردی نیست
ابوالفضل مرادی
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب خوبی بود و اینکه مثال‌های عینی و واضح داشت بسیار مفید بود و نکته بعد صدای جذاب گوینده بود که لذت شنیدن کتاب رو دوچندان می‌کرد
محمد رضا نظری
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کتاب ارزشمندی است. پس از مطالعه، بیش از پیش سخن دیگران را تحلیل میکنید و پس از آن، تفکر خودتان را مو شکافی خواهید کرد!
مهدی
۱۴۰۲/۹/۲۴
کتاب کتاب خیلی خوبیه ولی کاش بجا صوتی متنی شو میگرفتم خیلی اروم میخونه آدم حوصلش سر میره، کاش دور تند داشت
سیده سارا میرطالبی
۱۴۰۲/۴/۵
با سلام با عرض پوزش از خواننده کتاب‌ای کاش این کتاب رو شخص دیگری خونده بود مجبور شدم نسخه چاپی رو تهیه کنم
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد

برای دریافت کتاب صوتی مغالطه‌های پرکاربرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.