معرفی و دانلود کتاب قدرت موزه‌ها 1401: دو زبانه

عکس جلد کتاب قدرت موزه‌ها 1401: دو زبانه
قیمت:
۴۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت موزه‌ها 1401 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت موزه‌ها 1401 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت موزه‌ها 1401: دو زبانه

کتاب قدرت موزه‌ها 1401 آلبوم موسیقی سارا الهی است. این کتاب با ایده‌ی پیوند دیرینه‌ی موزه‌ و موسیقی به رشته‌ی تحریر درآمده و حاصل تلفیق موسیقی سنتی ایران با نمونه‌های کلاسیک غربی است. تمام قطعات این مجموعه از ساختاری آرامش‌بخش برخوردارند و اختصاصاً جهت پخش در فضای موزه ساخته شده‌اند. شایان ذکر است که این کتاب ردی از نمادها و پیشینه‌ی تاریخی مردم ایران‌زمین را در بر دارد و ارتباط میان جنبه‌های مختلف هنر را آشکار می‌کند.

درباره‌ی کتاب قدرت موزه‌ها 1401

سارا الهی در کتاب قدرت موزه‌ها 1401، موسیقی و فضای موزه‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده است. به باور او موزه و موسیقی، هر دو از نمادهای مطرح و الهام‌بخش در فرهنگ ایرانی هستند که پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند. او قصد دارد در کتاب پیش‌ رو از این پیوند صحبت کند و مخاطب را نسبت‌ به فرهنگ و پیشینه‌ی هنری خود آگاه سازد.

بی‌تردید در عصر کنونی، تاریخ، تمدن، پیشینه و هنر جوامع از طریق موزه‌ها معرفی می‌شود. درحقیقت، موزه مکانی است که رویدادها و فرهنگ هر سرزمین را به نمایش می‌گذارد و هویت ملی را به تماشاگران خود یادآور می‌شود. موسیقی هم به‌عنوان زبان مشترک انسان‌ها از این قاعده مستثنی نیست. موسیقی هر منطقه، نماد فرهنگ و آداب‌ورسوم آن است و اطلاعات ارزنده‌ای درخصوص هنر و مردم در اختیار شنونده قرار می‌دهد. سارا الهی، وجه اشتراک موزه و موسیقی را دست‌مایه‌ی نگارش کتاب پیش‌ رو قرار داده تا با آمیزش آن‌ها به تصویری جامع از میراث ایران‌زمین دست پیدا کند. او باور دارد که میراث موسیقی ایرانی همپای آثار نگهداری‌شده در موزه‌ها قدم برداشته است. بنابراین مطالعه‌ی همزمان آن‌ها می‌تواند درک علاقه‌مندان را نسبت‌به فرهنگ و هنر ارتقا دهد.

قطعات موجود در کتاب قدرت موزه‌ها 1401 همچون سایر آثار سارا الهی، تلفیقی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک غربی هستند و هارمونی آرامش‌بخشی دارند که مناسب پخش در فضاهای مختلف موزه است. درنهایت، باید توجه داشت که این کتاب دوزبانه است؛ درنتیجه تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی که با زبان فارسی آشنا نیستند می‌توانند از مطالعه‌ی آن لذت ببرند.

کتاب قدرت موزه‌ها 1401 را انتشارات شمشاد منتشر کرده است.

کتاب قدرت موزه‌ها 1401 برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران فرهنگ ایرانی، علاقه‌مندان به موسیقی، هنر و تاریخ مخاطبان اصلی کتاب پیش‌ رو هستند.

با سارا الهی بیشتر آشنا شویم

سارا الهی، نویسنده و آهنگساز ایرانی‌ست که در سال 1367 متولد شده است. او که از کودکی به نوازندگی علاقه داشته، در هشت‌سالگی نواختن پیانو را آغاز می‌کند و اکنون به تدریس این رشته هم اشتغال دارد. از او تاکنون پنج کتاب منتشر شده که همگی در حیطه‌ی موسیقی‌اند. در این میان می‌توان به کتاب «24 قطعه برای پیانو»، کتاب «منتخبی از قطعات کلاسیک برای پیانو» و کتاب «از نوای دلنشین موسیقی ایرانی تا آوای پیانو کلاسیک غربی» اشاره کرد. انتشار آلبوم «پرواز خیال‌انگیز» از دیگر فعالیت‌های شاخص سارا الهی است.

در بخشی از کتاب قدرت موزه‌ها 1401: دو زبانه می‌خوانیم

قطعه‌ی غروب: ملودی‌اش تداعی یک زخم غم و رنج قدیمی است که نه درمان کننده و نه کشنده است. زخمی از جنس ناکامی و یأس. یأس از شکست‌های تاریخی‌ای که ذره ذره و فرسایشی انسان را از پا در می‌آورد. شکست‌هایی که اشیای تاریخی برایمان روایت کرده‌اند. داستان قطعه‌ی «غروب» یادآور زمانی است که بنا به ناکامی‌های تاریخی به بن بست ناامیدی رسیده‌ایم و در انتهای روشنایی و ابتدای شب قرار گرفته‌ایم؛ و در اعماق وجود خود هیچ راه گریزی نمیبینیم اما در پس این ناامیدی همواره به امیدی می‌اندیشیم که سیر تحولات اشیا و روایتهای تاریخی برایمان بازگو می‌کنند. باید با تمام سختی‌ها و مشکلات و ناامیدی‌ها، یک راه برای خود بسازیم و آن را هموار کنیم.

فهرست مطالب کتاب

کهکشان
غروب
آسمان
قاصدک
افق
رنگین‌کمان
شفق

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت موزه‌ها 1401: دو زبانه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-622-5737-14-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت موزه‌ها 1401

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت موزه‌ها 1401

برای دریافت کتاب قدرت موزه‌ها 1401 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.