معرفی و دانلود کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری

عکس جلد کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری

کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری نوشته‌ی شهریار علی‌کرمی و بهزاد پسوده، انواع ماشین تراش، قسمت‌های مختلف و نحوه‌ی بستن کار روی آن‌ها را مرور می‌کند و فرآیندهای تراشکاری با این ماشین‌ها را می‌آموزد. نویسندگان در این کتاب آموزشی می‌کوشند روش‌ها، ابزارها و پارامترهای ضروری تراشکاری را به‌صورت ساده و کاربردی به مخاطبان خود توضیح دهند.

درباره‌ی کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری

ماشینکاری فرآیندی است که طی آن به یک قطعه‌ی فلزی شکل و اندازه‌ی خاصی داده می‌شود. در این پروسه قطعه روی ماشین نصب ‌شده و با ابزارهای خاصی بر آن کار انجام می‌گیرد تا فرم پیدا کند. با ماشینکاری می‌توان عملیات‌های مختلفی انجام داد؛ تراشکاری، فرزکاری، سوراخ‌کاری، صفحه‌تراشی و سنگ‌زنی از جمله عملیات‌های مرسوم آن به‌حساب می‌آیند. قدمت ماشینکاری به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد اما نمونه‌های نسبتاً مدرن ماشین تراش در ابتدای قرن نوزدهم در اروپا به وجود آمدند. در این زمان ماشین‌هایی افقی درست شدند که این فرصت را به ماشینکار می‌دادند تا روی قطعات چوبی یا فلزی کار کند. در نیمه‌ی اول قرن بیستم که به عصر طلایی ماشین‌کاری معروف است، این ابزار تحولات زیادی به خود دید و گسترش پیدا کرد. در این دوران ماشین‌ها هم از لحاظ فناوری توسعه پیدا کردند و هم ازنظر تکنیکی متنوع‌تر شدند. حالا ماشینکاری یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر صنعت و تولید است و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بدون آن ناتوان خواهند بود. کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری نوشته‌ی شهریار علی‌کرمی و بهزاد پسوده، کتابی راهنماست که می‌کوشد فرآیند تراشکاری را به شیوه‌ای ساده و کاربردی به شما بیاموزد. در این کتاب خواننده با اجزا و قطعات ماشین تراش آشنا می‌شود و یاد می‌گیرد که چطور با تراشکاری یک قطعه را به فرم دلخواه خود درآورد.

شهریار علی‌کرمی و بهزاد پسوده کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری را در شش فصل تدوین کرده‌اند. آن‌ها در فصل اول تاریخچه‌ی این فرآیند را مرور و انواع ماشین‌های تراش را معرفی می‌کنند. در این قسمت خواننده با ماشین تراش‌های کوچک مرغک‌دار، معمولی، ابزارسازی، عمودی، پیشانی‌تراش و سری‌تراش آشنا خواهد شد. نویسندگان در فصل دوم اجزای یکی از رایج‌ترین ماشین‌تراش‌ها، یعنی ماشین مرغک‌دار اونیورسال ساخته‌ی ماشین‌سازی تبریز را شرح می‌دهند. در این فصل در مورد جعبه‌دنده‌ی اصلی و پیشرو، میله، محور، کلیدها و دیگر قسمت‌های دستگاه بحث می‌شود. آن‌ها در ادامه نحوه‌ی بستن قطعه کار روی همین مدل ماشین را توضیح می‌دهند. مثل‌اینکه چطور باید از سه‌نظام و چهار نظام استفاده کرد و یا نحوه‌ی به‌کارگیری کولت و لینت ثابت و متحرک چطور است. کتاب در فصل سوم وارد فرآیند تراشکاری می‌شود و انواع آن را بیان می‌کند. در این فصل مهم‌ترین شیوه‌های تراشکاری مثل برقوزنی، سوراخ‌کاری، شیارزنی، روتراشی و داخل‌تراشی و برشکاری توضیح داده می‌شود. علی‌کرمی و پسوده در فصول بعدی کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری ابزارهای تراشکاری و شیوه‌ی محاسبه و تعیین سرعت برشی، عمق برش، تعداد دور و دیگر پارامترهای موردنیاز برای این فرآیند را آموزش داده و درنهایت فصل آخر کتابشان را به ماشین تراش‌های پیشرفته اختصاص می‌دهند. در اینجا ماشین CNC، اجزا و طرز کار با آن شرح داده می‌شود.

کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری، با آموزش کلیات این حرفه شما را برای ورود به کارگاه آماده می‌سازد. این راهنمای کاربردی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری برای چه کسانی مناسب است؟

کارآموزان کارگاه‌ها و دانشجویان رشته‌های فنی و مکانیک می‌توانند این کتاب را مطالعه کرده و از آموزه‌های آن بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری می‌خوانیم

همان‌طوری که از اسم این دستگاه مشخص است این ماشین به صورت عمودی قرار می‌گیرد. سه نظام آن بسیار بزرگ و به‌طور عمودی قرار گرفته و دارای حرکت دَوَرانی است. این نوع دستگاه‌های تراش برای ماشین‌کاری قطعات بزرگ، سنگین و دیسکی‌شکل ایده‌آل هستند، زیرا امکان بستن قطعه راحت‌تر، بهره‌برداری بهتر و فضای کمتری را فراهم می‌کند. نحوه‌ی قرارگیری قطعه‌کار روی میز به شکلی است که دارای بیشترین پایداری بوده و صلبیت تراش عمودی با توجه به ساختار بدنه‌ی آن نسبت به تراش افقی بهتر است و لذا حجم باربرداری می‌تواند بیشتر باشد. بستر ریخته‌گری‌شده یک تکه دستگاه در جذب ارتعاشات حین ماشین‌کاری عالی بوده و انتقال حرارت مناسب آن باعث به حداقل رساندن انبساط حرارتی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
مقدمه‌ی مولفان
فصل اول: تاریخچه‌ی ماشین تراش و انواع ماشین‌های تراش
فصل دوم: قسمت‌های مختلف ماشین‌تراش و روش‌های بستن قطعه‌کار
فصل سوم: فرآیندهای تراشکاری
فصل چهارم: پارامترهای ماشین‌کاری در تراشکاری
فصل پنجم: ابزارهای تراشکاری
فصل ششم: ماشین‌های تراش پیشرفته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-218-464-3
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری

برای دریافت کتاب مبانی ماشینکاری به روش تراشکاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.