معرفی و دانلود کتاب مهندسی من: پیش درآمدی بر مباحث دوران ما

عکس جلد کتاب مهندسی من: پیش درآمدی بر مباحث دوران ما
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی من: پیش درآمدی بر مباحث دوران ما

کتاب مهندسی من نوشته‌ی علیرضا موذن، کمک‌تان می‌کند تا هم‌زمان با شناخت بیشتر و بهتر عصر و زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، به شناخت خوبی نیز از خودتان نیز دست یابید و از این طریق کیفیت زندگی‌تان را بهبود ببخشید.

درباره‌ی کتاب مهندسی من:

اگر خود را فرزند زمان خویش می‌دانید؛ یعنی عصر و زمانه خود را به خوبی می‌شناسید و همچنین مباحثی چون «تفاوت‌های بنیادین دوران ما با گذشته»، «انواع جریان‌های مهم حاکم بر این دوران»، «راه بهتر و مؤثرتر زیستن و مهارت‌های زندگی در هزاره سوم»، «سواد رسانه‌ای»، «تفکر نقادانه»، «مهم‌ترین پرسش‌های اعتقادی رایج در این زمانه و پاسخ آن‌ها» و... را می‌شناسید؛ نیازی به این مجموعه و امثال آن ندارید. ولی اگر فکر می‌کنید که به دنیا آمدن و زیستن در این دوران پرماجرا، به تنهایی برای شناخت آن کافی است، باید بدانید سخت در اشتباهید. به عنوان مثال، اگر تصور می‌کنید چون هر روز با رسانه‌ها سروکار دارید و چهره‌های رسانه‌ای را از اقوام خود بیشتر می‌بینید و می‌شناسید، پس سواد رسانه‌ای هم دارید، باید بدانید که معنای اصطلاحی و علمی سواد رسانه‌ای چیز دیگری است، مهارتی که مزایا و اهمیت بسیاری دارد.

کتاب مهندسی من نیز به این موضوع می‌پردازد که برای زندگی در هر عصر و زمان باید آن دوران را بسیار خوب شناخت. در دوران بحران هویت بسیاری از عوامل در شکل‌گیری شخصیت افراد نقش دارند. هویت هر شخصی نیز از مهندسی چند گروه تأثیر می‌پذیرد. پس هدف از این آگاهی و شناخت، مهندسی بهینه زندگی و به خصوص آینده است.

درواقع شناخت هر دوره و زمانه، برای زیستن در آن زمان ضروری است. شناخت «دوران پیچیده و دگرگون‌شده ما» نیز با هدف بالا بردن آگاهی، کارآمدی و توانمندی، برای زندگی بهتر و مؤثرتر، متناسب با دنیای مدرن امروز، ضروری‌تر است.

کتاب مهندسی من (My engineering) پیش‌گفتاری است بر این مهم. این کتاب، بر شناسایی عوامل مؤثر بر هویت و شخصیت آدمی متمرکز شده و مهندسان و معماران «من» را در حد نیاز فهرست کرده است، با این هدف که خود بتوانید در معماری شخصیت خویش، آگاهانه، نقش بیشتر و بهتری ایفا کنید.

این کتاب به صورت یک درس‌نامه و برای استفاده در یک دوره آموزشی ارائه شده است. محتوای آن نیز در گذشته برای طرح و بحث در جلسه‌های آموزشی و کلاسی تولید شده بود. بعد از آن نویسنده این را به گونه‌ای گردآوری کرد تا بتوان از آن به صورت خودآموز نیز بهره برد. اگر کتاب به عنوان منبع آموزشی توسط مدرسان مورد استفاده قرار گیرد، شاید در بعضی از درس‌ها، با توجه به نیاز مخاطب، سرعت آموزش عوض شود یا به بعضی از مطالب یا جزئیات توجهی نشود. درگیر کردن مخاطبان با سؤالات پی در پی با هدف افزایش قدرت نقد هوشمندانه، کلاس‌های بسیار فعال، سرعت مطلوب، حفظ جذابیت کلاس و... برای این دوره، تصویری از یک کلاس مناسب را ارائه می‌دهد.

کتاب مهندسی من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید به شناخت خوبی از خودتان و دوران کنونی دست پیدا کنید، این کتاب برای شماست.

با علیرضا موذن بیشتر آشنا شویم:

او دکترای علوم قرآن و حدیث دارد و رشته‌ی فلسفه‌ی اسلامی را نیز در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده است. علیرضا موذن مجموعه دوران ما را تأسیس کرده که هدف آن شناخت ویژگی‌های عصر جدید است. او طراحی و اجراهای برنامه‌های آموزشی این مؤسسه را نیز خود بر عهده دارد. مؤذن علاوه بر اینکه از اعضای هیئت تألیف فکر و سواد رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش است، به عنوان استاد دانشگاه، نویسنده، محقق و... نیز فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب مهندسی من می‌خوانیم:

من واقعاً چه جور آدمی هستم؟ دیگران در مورد من چگونه می‌اندیشند؟ چند نفر هستند که مرا دوست دارند و دلشان برای من می‌تپد؟ در مقابل، آیا کسانی هستند که دوست دارند سر به تنم نباشد؟ چقدر و چرا؟ من کیستم؟ ویژگی‌های من کدامست؟ چرا این چنینم؟ من کیستم؟ راستی، این پرسش ساده‌ای است یا مشکل؟

آفریقایی و چینی به کنار، چرا در پیرامون خود، شاهد وجود مثلاً دو برادر، با دو شخصیت متفاوت و متضاد هستیم، با آن که هر دوی آن‌ها پنیر و هویجو گوسفند می‌خورند و از یک پدر و مادر و جامعه ریشه گرفته‌اند. به بیان شفاف‌تر، شخصیت و هویت ما چگونه شکل گرفته است؟ از چه اموری متأثر بوده‌ایم؟ آیا خود به تنهایی، مهندس و معمار شخصیت خود هستیم یا عوامل بسیار دیگری بدون دخالت و آگاهی ما در تکوین شخصیت ما نقش داشته‌اند؟ آن عوامل چیستند؟

فهرست مطالب کتاب

درس 1: آنچه پیش رو دارید
درس 2: اسیر و زندانی
درس 3: مهندسان
درس 4: مهندس بزرگ من
درس 5: «مهندسی من» و «دوران ما»
درس 6: مهندسی فردا
درس 7: تلاش برای مهار آینده
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی من: پیش درآمدی بر مباحث دوران ما
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-208-846-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی من

حجت روشی کهنوج
۱۴۰۱/۶/۲۳
جدا دنبالش بودم. کتاب مفید‌ای ه
مربیان فرهنگی حتما بخوانند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی من

برای دریافت کتاب مهندسی من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.