معرفی و دانلود کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول

عکس جلد کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول

کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول به قلم زهرا دهقان، رمانی‌ست عاشقانه و جذاب از تاریخ شکوهمند ایران باستان که در هزاره‌ی نخست پیش از متولد شدن مسیح روایت می‌شود و از عشق، شجاعت و مبارزه صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول:

به جرأت می‌توان گفت که ایرانیان یکی از متمدن‌ترین، پیشرفته‌ترین و شادمان‌ترین مردمان جهان باستان بودند. جشن‌هایی همچون نوروز، مهرگان و سده، سازه‌هایی همچون تخت جمشید و یافته‌هایی مانند آن‌چه که در شهر سوخته به دست آمده است یک صدا بر درستی این ادعا گواهی می‌دهند. به همین خاطر این وظیفه‌ی بزرگ ماست که تاریخ و فرهنگ کشور خود را بشناسیم و آن را سرمشقی قرار دهیم و چراغ راهمان کنیم برای ساختن آینده‌ای بهتر.

نایریکا ماجرای عشقی است که میان کش‌مکش‌های ایران و توران زاده شده و چاره‌ای ندارد مگر بالیدن در میان جنگ و خون. داستان کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران از عشقی ممنوعه شروع می‌شود. سرزمین توران، همسایه ایران، شاهزاده‌ای به نام مهرداد دارد که با اصرار پدرش یعنی پادشاه و علی‌رغم میل و علاقه خود با دختری از نژاد خودشان ازدواج کرده است. مهرداد روزی اتفاقی دختری شجاع و زیبا را در بازار می‌بیند، این دختر که نامش میتراست فرزند یکی از تاجران ایرانی‌ست و دختری متفاوت از دیگران است که به نبرد و تیراندازی علاقه دارد.

دیدار مهرداد و میترا باعث می‌شود تا علاقه‌ای میان این دو شکل بگیرد. اما ازدواج شاهزاده‌ای از توران و دختری از ایران غیرممکن است اما هیچکدام از آن دو نمی‌دانند که این عشق آتشین چه سرنوشت سخت و عجیبی را به دنبال دارد...

حوادث کتاب نایریکا در روزگاری رخ می‌دهد که کمتر از یک هزار سال از زندگی زرتشت پیامبر گذشته است. ایرانیان دین تازه را پذیرفته‌اند اما تورانیان همچنان برای ماندن بر آیین پیشینیان خود پافشاری می‌کنند.

درواقع دشمنی دیرینه‌ی ایران و توران که از روزگار فریدون آغاز شد و با کشته شدن زرتشت به دست سربازان تورانی شدت گرفت، همچنان پا بر جاست و سدی‌ است استوار در برابر یگانگی فرهنگی دو کشور که همواره پیشینه‌ و سنت‌های یکسانی داشته‌اند.

زهرا دهقان هدف از آفرینش این داستان را بازگو کردن شماری از جشن‌ها، آیین‌ها و شیوه‌ی زندگی ایرانیان در گذشته‌ای بسیار دور دانسته و تلاش کرده تا گزیده‌ای از تاریخ سلسله‌هایی همچون کیانیان و پیشدادیان را به تصویر بکشد. بخش‌های تاریخی داستان از روی منابع تاریخی و مستند به تصویر کشیده شده و تلاشی‌ است برای شناخت هرچه بهتر پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی این سرزمین.

در این میان، بخش عاشقانه و شخصیت‌های اصلی داستان بیشتر بر پایه‌ی تخیل نویسنده نوشته شده است. بی‌گمان خواندن تاریخ در قالب یک داستان بسیار جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر از خواندن مقاله‌ای در این زمینه است.

در انتها باید گفت که نایریکا، ماجرای اشک و لبخند است. داستان دلاوری‌هاست؛ داستان نوادگان فریدون و سیاوش و کیخسرو. داستان کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران: جلد اول، پنجه بر ریشه‌ی تاریخ‌ِ ژرف ایران کشیده و در سه هزار سال پیش پدید می‌آید. جایی که میان جنگ و خون، عشق شکوفا می‌شود.

کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه و تاریخی از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول می‌خوانیم:

سه ماه پس از ازدواج میترا و شاهپور، نامه‌ای به دست میترا رسید و او را از رسیدن کاروان به چین آگاه ساخت. گمان می‌رفت که شش ماه در شهرهای گوناگون چین بمانند و سپس به توران بازگردند.

مهرداد هنوز سخنی با پدرش نگفته بود. نمی‌خواست جان میترا را به خطر اندازد. خانه‌ای کوچک در شهر خرید و بانویی رازدار را برای همنشینی با همسرش به آن‌جا فرستاد. شاهپور همه‌ی تلاشش را می‌کرد تا بیشترین زمان را با همسر پنهانی‌اش بگذراند اما گاهی چنان درگیر دربار می‌شد که هفته‌ها از دیدار میترا بازمی‌ماند.

اکنون در پایان بهار سی و دومین سال پادشاهی اردشیر، میترا نامه‌ای دریافت کرده و آگاه شده بود که کاروان پدرش به نزدیکی مرز توران رسیده‌ است. هنگام آن رسیده بود که مهرداد با پدرش گفت و گو کند و همسرش را به دربار ببرد.

نخستین بار که مهرداد تلاش کرده بود با شاهنشاه درباره‌ی عشق و دختری که به او وابسته بود گفت‌وگو کند، پدرش سخت خشمگین شده و او را از خود رانده‌ بود. همسرش نیز چنان آزرده شده بود که گویی روزگاری دلداده و دلباخته‌ی یکدیگربوده‌اند. یک‌بار مهرداد، بانوی جوانش را -بدون آنکه کسی از کیستی او آگاه باشد- به دربار برد تا مگر مهرش را به دل پدرش بیندازد اما نیرنگش کارگر نشد.

تابستان رسیده بود اما خبری از کاروان بازرگانی نمی‌آمد. هرچه پیش‌تر می‌رفتند ترس و نگرانی از آینده نیز بیشتر می‌شد. ناخرسندی شاهنشاه و ناآگاهی از روزگار بازرگانان همچون خوره به جان زن و شوهر جوان افتاده بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
هزاره‌ی نخست پیش از زایش مسیح: تابستان سال سی‌و دوم پادشاهی اردشیر
بهار سی و یکمین سال پادشاهی اردشیر
آذر ماه بیست و نهمین سال پادشاهی اردشیر
بهار سال سی‌و یکم پادشاهی اردشیر
سال سی و سوم پادشاهی اردشیر
بهار سال سی‌ و یکم پادشاهی اردشیر
سال سی و دوم پادشاهی اردشیر
تابستان سال سی و دوم پادشاهی اردشیر
سال سی و سوم پادشاهی اردشیر
سال سی و هفتم پادشاهی اردشیر
سال سی و هشتم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهلم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهلم پادشاهی اردشیر
بهار سی و نهمین سال پادشاهی اردشیر
بهار سال چهلم پادشاهی اردشیر
بهار سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهلم پادشاهی اردشیر
تابستان سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
تابستان سال چهلم پادشاهی اردشیر
تابستان سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
پاییز سال چهلم پادشاهی اردشیر
تابستان سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
تابستان سال چهل و یکم پادشاهی اردشیر
زمستان سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
تابستان سال چهل و یکم پادشاهی اردشیر
زمستان سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
بهار سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
تابستان سال چهل و یکم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و دوم پادشاهی اردشیر
سال چهل و سوم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و دوم پادشاهی اردشیر
سال چهل و سوم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و دوم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و چهارم پادشاهی اردشیر
بهار سال سی و نهم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و چهارم پادشاهی اردشیر
سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر
بهار سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر
پاییز سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر
آبان سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر
بهمن ماه سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر
بیست و نهم بهمن ماه سال چهل و هفتم پادشاهی اردشیر»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات یمام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات492
زبانفارسی
شابک978-600-877245-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول

کاربر یاری
۱۴۰۱/۹/۱۵
در کل رمان جالب، سرگرم کننده و تا حدودی آموزنده بود. هر چند برخی جاها تا اندازه‌ای غیر قابل قبول و غیر واقعی به نظر می‌آمد، که البته شاید مقتضای رمان نویسی همین باشد. اینکه سعی شده از کلمات و عبارات عربی متداول، استفاده نشود و به جای آن کلمات فارسی استفاده شده قابل تقدیر است. به نظر من اشکال اصلی و این است که، جلد اول بدون نتیجه گیری بدون سرانجام رها شد. در صورتی که در رمانهای چند جلدی، هر جلد آن به یک سرانجامی میرسد و جلد بعد روایت جدیدی است از رویدادها واتفاقاتی که برای همان شخصیتهای اصلی داستان می‌افتد.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۶/۱۷
داستان خوبی است و بیانگر تقسیم کشور پهناور ایران توسط شاهزادگان با دسیسه‌های درباریان. و اینکه از بدو تشکیل حکومت‌ها، شاهان و حاکمان عروسک‌های بیش نبودند و تمام تصمیم‌های توسط وزیران و درباریان گرفته می‌شد. و چیزی که اهمیت نداشت رونق و پیشرفت کشور و رفاه و امنیت مردم بود. حالا اگر تحقیق جامع صورت و گیرد. بیشتر سرمایه داران اروپایی آمریکایی از نوادگان همین درباریان هستند که ثروت ایران را به یغما برده‌اند. (برای اطلاع بیشتر در گوگل وزیران ثروتمند فراری) جستجو شود. ممنون
محمد ...
۱۴۰۱/۶/۲۲
سلام دوستان داستان دقیقا شبیه کتاب سرگذشت آب وآتش خانم برادران هست تاجاییکه من هرچی میخوندم ازقبل میدونستم چی میشه پس به کسایی که کتاب آب وآتش وخوندن توصیه میکنم اینونخونن چون هیچ جذابیتی نداره، واونایی که کتاب سرگذشت اب وآتش ونخوندن توصیه میکنم اونوبخونن جای کتاب نایریکا چون کامل تره وجذابتره، خانم نویسنده علاقه به نویسندگی رودر شماتحسین میکنم ولی خواهش میکنم رمان تکراری ننویسین
زهرا عظیمی
۱۴۰۱/۵/۳۰
از خواندنش لذت بردم همین که تلاش شده بود هیچ واژه بیگانه‌ای نداشته باشه خودش یه امتیاز به حساب میاد. واینکه من هیچ اشتباهی توش ندیدم جز شخصیت نگهبان نایریکا که با اینکه خودشم یه جور اشرافزاده بود اما خوب رفتار درخور یک بزرگزاده باهاش نمیشه مثل همین سیلی زدن نایریکا بهش با اینکه جز ارتش زنان بود به نظرم گذاشتنش به عنوان نگهبان و دستور شنیدن از نایریکا و یا رفتار بد داریوش باهاش جالب نبود
محبوبه مهدیزاده
۱۴۰۲/۲/۸
کتاب خوب و داستان قشنگی هست و ارزش یک بار خواندن را دارد، البته بسیار بسیار شبیه کتاب آب و آتش خانم برادران هست داستان آب و آتش را خیلی بیشتر دوست داشتم تمام صحنه‌ها و صحبت‌ها و حتی نوع نگارش داستان بسیار شبیه کتاب آب و آتش بود، خوبی این کتاب این بود که با واژه‌های فارسی زیادی آشنا شدم و سعی شده بود کاملا فارسی نوشته بشه اما داستانش برای من کمی تکراری بود چون کتاب آب و آتش را خونده بودم
آرزو منوچهری
۱۴۰۱/۷/۶
خسته نباشید میگم به نویسنده محترم بخاطر کپی برداری که داشتن حتی خیلی ازجمله‌ها مثل کتاب آب وآتش بود. بخاطر اینکه قضاوت اشتباه نکنم سال چاپ هردوکتاب رانگاه کردم.
به خوانندگان محترم توصیه میکنم کتاب آب وآتش که نام پادشاه وخیلی از اسامیها درست هست بخونندهزینه برای این کتاب نکنند.
Sara mp
۱۴۰۳/۱/۱۲
جذاب و خواندنی پیشنهاد میکنم بخونید حتما خیلی روان سلیس احسنت و درد بر نویسنده‌ی توانا مخصوصا این متاب ما رو با ایین‌های فراموش شده اشنا میکنه در کنارش درس زندگی و بردباری و عشقی پر از فراز و نشیب لذت بردم ممنونم
مهناز عباسی
۱۴۰۱/۷/۲۴
متن کتاب خیلی گیرابود، نوشته‌ها عمیق و صمیمی بود وقتی میخوندم منو غرق میکرد درتاریخ و انگار خودم همراه نایریکا بودم.
حرف اضافی و تکراری نداشت
پرازاحساس بود واقعا خیلی دوسش داشتم
مرضی ک
۱۴۰۱/۶/۷
با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده محترم❤ کتاب بسیاررررر جذاب باقلم بسیاررر روان فقط چند نقض کوچک داشت که انشاا‌. ‌... در قلمهای دیگر از بین میرود آرزومند آرزوهای زیبایتان هستم ❤❤
Maryam Shaabani
۱۴۰۱/۵/۳۰
خب از خوندنش راضی بودم من سال هاست ک به کتاب خوندن علاقه پیدا کردم ولی تقریبا 3سالی میشد ک کتاب نخونده بودم الان دوباره شروع کردم و خب از خوندنش راضیم دوسش داشتم..
الهام برنا
۱۴۰۱/۹/۲۹
کتاب خوب بود ومن مثل سایرین معتقدم که کتاب شبیه کتاب آب و آتش بود ولی خب برای کسایی که به تاریخ و نحوه رفتاروپوشش‌های گذشته باشکوه کشورمون علاقمندهستند خوب بود
زهرا مالکی
۱۴۰۱/۸/۲۴
داستان زیبا وجذابی است من تا بحال داستان تاریخی به این زیبایی نخونده بودم جلد دوم روهم حتما می‌خونم ودوست دارم بدونم که این داستان واقعیت داره یانه
مرجان گلی پور
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
کتاب جذاب و خوبی بود ولی در بعضی قسمت‌ها کمی با حقیقت و واقعیت مقایرت داشت اما در کل موضوع داستان انسان رو مجذوب به خواندن میکرد
سارا سلیمانی
۱۴۰۲/۵/۱۸
داستان جالبی داشت ولی اینکه پرش‌های زمانی را اطلاع نمیداد و از یک اتفاق به اتفاق دیگر مپرید برای همین گیج کننده بود
مهسا بایی
۱۴۰۱/۸/۱۲
چقدر لذت بردم، ممنون از قلم توانای نویسنده‌ی محترم، کاش آثار بیشتری رو در کتابراه ازاین نویسنده ببینم
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول

برای دریافت کتاب نایریکا: شاهدخت گمشده‌ی توران - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.