نقد، بررسی و نظرات کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن - پیتر عطیه

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
وحید
۱۴۰۳/۱/۱۰
هدف دکتر عطیه کمتر این است که به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید و بیشتر به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه به سلامت بلندمدت فکر کنید تا بهترین برنامه را برای خودتان به عنوان یک فرد ایجاد کند.
پس از مطالعۀ کتاب مانایی درخواهید یافت که:
• چرا آزمایش سالانۀ کلسترول به اندازۀ کافی در مورد خطر واقعی مرگ ناشی از حمله قلبی به شما چیزی نمی‌گوید.
• اینکه ممکن است قبلاً به یک بیماری کبدی بسیار شایع و در عین حال تشخیص داده نشده مبتلا شده باشید که می‌تواند عامل بیماری‌های مزمن پیری باشد.
• چرا ورزش قوی‌ترین «دارو» برای افزایش طول عمر است.
• چرا باید رژیم‌های غذایی را فراموش کنید و به جای آن بر بیوشیمی تغذیه تمرکز کنید و از فناوری و داده‌ها برای شخصی‌سازی الگوی غذایی خود استفاده کنید.
• چرا تلاش برای سلامت جسمی و طول عمر، اما نادیده گرفتن سلامت عاطفی، می‌تواند نفرین نهایی همه باشد.
پیری و طول عمر بسیار مهم‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. سرنوشت ما سنگ تمام نگذاشته است. با نقشه راه مناسب، می‌توانید مسیر متفاوتی را برای زندگی خود ترسیم کنید، مسیری که به شما امکان می‌دهد بیشتر از ژن‌های خود زندگی کنید و هر دهه را بهتر از دهه قبل کنید.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب مانایی علم و هنر بلند زیستن دومین کتابی است که از تحقیقات نیویورک تایمز در مورد یافت راهکارهایی برای افزایش طول عمر انسان دیدم. در این کتاب نه تنها تلاش شده تا برای به تأخیر افکندن مرگ چاره جویی گردد بلکه سعی بر این بوده تا کیفیت زندگی نیز حفظ گردد و این دیرپایی با بیماری‌های حاد و مزمن همراه نگردد. نگاه متفاوت کتاب به مقوله پیری از نکات جالب آن است و اگر چه سعی دارد آنرا به تعویق اندازد اما مقوله پیری را مترادف و مقدمه مرگ نمی‌داند. مرگ در نظر محققان این کتاب به دو بخش دفعی و تدریجی دسته بتدی شده که تلاش‌ها برای اجتناب از مرگهای دفعی موفق و در نوع تدریجی چندان ثمر بخش نبوده. اگرچه سبک زندگی، تغذیه مناسب، خواب کافی، ورزش و تحرک، دوری از استرس، شاد زیستن از عوامل دیرپایی است اما ژنتیک هم بعنوان عاملی تعیین کننده در طول عنر و سلامت نقش دارد و کنترل آن دشوار است. با تشکر لز اطلاع رسانی کتابراه
الهام فتحی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب مانایی یک کتاب بسیار عالی برای علاقه مندان به رشته‌های پزشکی ومفید برای کسانی است که دوره‌های پزشکی را میگذرانند. موضوع کتاب درباره درست زندگی کردن، کیفیت زندگی در دوره‌های مختلف هرسنی است واینکه قبل از رسیدن به سن پیری باید تغذیه سالم، ورزش، ویک برنامه زندگی باکیفیت را اجراکرد تا طول عمری مفید داشته باشیم. نویسنده کتاب دستیارجراح ودرمان پانکراس را دریک بیمارستان به نام جان هاپکینز رامیگذراند، وتحقیقات بسیاری برای درمان بیمارها واینکه چطور جلوی تشکیل بیماری را بگیره. انجام داد. بنظر او (بایداز بیرون کشیدن ادمهایی که درروخانه بودند دست بکشیم وبه بالادست رود برویم تاعلت سقوط افراد را پیداکنیم.)
تلاش بسیاری کرد تا ریشه بیماری را کشف کنه وتاقبل ازاینکه دیر بشه وبیماردروضعیت مرگ بیفته راه بیمارنشدن را بدست بیاره
آخرکتاب داروهایی که برای بیماران تجویز میشده را تحلیل وتوضیح میده
مطالعه این کتاب نه تنها برای یک پزشک بلکه برای افراد عادی هم مفیدهست اگرزندگی سالم میخواهند ازهمان دوران جوانی یک برنامه خوب وباکیفیت از تغذیه، ورزش، روح وروان سالم را برای خودشون داشته باشند وخیلی طبیعی است که نه تنها بیمار نمیشوند بلکه عمر طولانی تر وسالمتر از بقیه افراد خواهند داشت.
امیرحسین گیلانپور
۱۴۰۳/۲/۹
تصمیم گرفتم جای خوندن کتابها و تلاش برای به خاطر سپردن همه مطالب مهمشون، چند تا نکته‌ای رو که میتونم وارد سبک زندگی خودم کنم از هر کتاب بردارم و این کتاب قطعا از اون کتاب هاییه که نکات علمی و کاربردی که به کارتون بیاد داره راهکار‌های کتاب مثل باقی کتاب‌ها به این صورت نیست که هر روز فلان قدر پیاده روی کنید، n کیلومتر بدوید، فلان غذا رو بخورید و به این غذا‌ها لب نزنید، بلکه با توضیحاتش به شما کمک میکنه خودتون وارد عمل بشین و با اطلاعاتی که به دست آوردید خودتون برنامه شخصی‌ای که به درد زندگی خودتون میخوره رو بسازیددید علمی و بروزی داره و اول از همه به قول خودش ۴ اسب سوار (بیماری قلبی، سرطان، بیماری‌های عصبی مثل آلزایمر و سلامت هیجانی) که اونجوری که باید پزشکی (پزشکی ۲) نتونسته برای پیشگیری یا درمانشون به موقع وارد عمل بشه و جلوشون رو بگیره بررسی میکنه و بعد راهکار‌هایی میده برای بهتر و سالم زیستن، نه صرفا بلند زیستن، این که چطور ۱۰ سال آخر عمرمون از کار افتاده نشیم؟ حداقل تا جایی که امکان دارهبا این که کتاب علمیه و تحقیقات و آزمایشات رو مبنای خودش قرار داده، اصلا خسته کننده نیست و بر عکس کاملا گیراست، چون مطالب رو در قالب داستان بیان میکنه یک ستاره هم کم کردم به این دلیل که اگه بخوای واقعا همه ش آزمایشاتی که گفته شده رو انجام بدی و هی وضعیت سلامتی خودت رو پایش کنی، احتمالا سلامت هیجانیت لطمه میبینه و دچار وسواس میشیدر آخر باید بگم قطعا این کتاب ارزش خوندن داره و روی زندگیتون تاثیر میذاره!
پری سامانی
۱۴۰۳/۱/۲۹
مانایی علم و هنر بلند زیستن، نوشته پیتر عطیه، کتابی در زمینه علم طول عمر و سبک زندگی سالم است. این کتاب به بررسی عواملی می پردازد که به افراد کمک می کند تا عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشند. نویسنده در این کتاب از یافته های علمی جدید در زمینه طول عمر و پیری برای ارائه راهکارهای عملی برای افزایش طول عمر استفاده می کند. نویسنده در این کتاب بر اهمیت سبک زندگی سالم در افزایش طول عمر تأکید می کند و به خواننده می آموزد که چگونه با ایجاد تغییرات جزئی در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و عادات رفتاری خود، می تواند طول عمر خود را افزایش دهد. کتاب طیف وسیعی از موضوعات مربوط به طول عمر را پوشش می دهد، از جمله علم پیری، ژنتیک، تغذیه، ورزش، خواب و استرس. کتاب با لحنی جذاب و خواندنی نوشته شده است که خواننده را تا انتهای کتاب مجذوب خود می کند. برخی از منتقدان معتقدند که راهکارهای ارائه شده در کتاب بیشتر برای افراد ثروتمند و دارای تحصیلات عالیه قابل دسترس است. برخی از خوانندگان معتقدند که کتاب فاقد یک برنامه عملی مشخص برای افزایش طول عمر است. برخی از منتقدان معتقدند که کتاب به اندازه کافی به جنبه های روانی طول عمر، مانند سلامت روان و معنویت، نمی پردازد. به طور کلی، مانایی کتابی خواندنی و آموزنده است که می تواند به افراد در درک عوامل مؤثر بر طول عمر و نحوه افزایش آن کمک کند. این کتاب به خصوص برای افرادی که به دنبال رویکردی علمی به افزایش طول عمر هستند و می خواهند با به دنبال رویکردی علمی به افزایش طول عمر هستند و می خواهند با ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی خود، به سلامتی و طول عمر خود بیافزایند می تواند مفید باشد.
نبی والی
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب فوق العاده ایی واز همه‌ی کسانیکه قدم به شناختن خودشون کردن، بنظرمن کتابیه که بشدت کمک کنه، البته مایی که تازه وارد مسیر شناخت شدیم باید بدونیم که فقط یک یادونویسنده کاملا جادویی ک همه چیزو بنویسن.... درواقع همه این بزرگان در واقع بنوعی حتی خواسته یا ناخواسته کتابای همو کامل می‌کنن وچون موضوعات درباب خودشناسی بشدت زیاد طوری که ما تمام عمرمون هم بشیم بخونیم باز میبینم هنوز دنیایی از مطالب هست ک تازه ما باید گرفتن موضاعات مختلف... تازه می‌فهمیم که هنوز چیز زیادی در موردخودشناسی نمی‌دونیم و آگاهی بیشتر این راه رو برای ما روشن میکنه و البته اینم بگم در خودشناس دردهایی به سراغ آدم میان مثلا یکیش بخاطر برخورد بدی بااحساسات پاکت... چون بی اطلاع بود بهش کم محلی میکردی وکودک درونمون هیچوقت فرصت پیدا نکرد تا خودشو بالا بکشه و دیدن دردها به همون شکل در یک قفسه کنار هم به زیبایی چیده وتو میتونی نام تک تکشون صدا بنی حتی بهشون دست بزنی بهشون سلا کنی وبگی که چقدر متاسفی بخاطر کمبود وخیلی مسائل من شماهارو فراموش کرده بودم وبعد اونا رو در آغوش وبهشون قول بدیم که از این ب بعد همیشه باشون وقت داریم ودیگه نمیذاریم تنها یک گوشه منزوی بمونن و رشد نکنن که همین سبب ساز اعتمادبنفس ضیعفمون میشه هرچقدر بیشتر احساسات درونیمون بشناسیم مطمعنا بزرگترین کمکیه ک میتونیم بخودمن بکنیمو دراین روح و جسممونو به بهترین شکل پرورش بدیم خودمونو بخاطر گذشته ببخشم حتی که بامارفتارهای درستی وتازه میفهمم که اون طفلکیا هم تو مسائل و مشکلاتشون غرق بودن وکلی صدمه دیدن واونهاهم احتیاج به کمک دارن اما دردرجه اول هرشخص قدم اولش اینه باید بپذیره تسلیم شه اونوقت دوستان باکمال میل به کمک میان... ممنون از کتابراه
الهه آذر67
۱۴۰۳/۱/۱۰
نکته جالب کتاب این است که پیتر عطیه نه تنها به یافته‌های علمی استناد می‌کند، بلکه راهکارها و استراتژی‌های عملی برای پیاده سازی این دانش در زندگی روزمره را نیز ارائه می‌دهد. برای مثال، او توصیه‌هایی برای تنظیم الگوی خواب، انتخاب مواد غذایی مفید، شیوه‌های ذهن آگاهی، فعالیت‌های اجتماعی و حتی انجام کارهای داوطلبانه دارند که می‌تواند به داشتن زندگی طولانی تر و سالم تری منجر شود. در مجموع، کتاب «مانایی: علم و هنر بلند زیستن» فراتر از یک دید کلی، وارد جزئیات کاربردی شیوه‌ی زندگی سالم و طولانی می‌شود و با ارائه‌ی دیدگاهی جامع به مقوله‌ی طول عمر، منبعی عالی و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند عمری طولانی تر، سالم تر و معنادارتری داشته باشند.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب برای کسانی که میخواهند طول عمر همراه با سلامت داشته باشند مناسبت دارد. در بخشی از کتاب اطلاعات مفیدی درباره پیشگیری از حمله قلبی دارد. و بهداشت قلب و عروق را کمک میکند. رژیم غذایی خوب پرهیز از استرس کمک میکند که فرد قلب سالمتر داشته باشدانتخاب‌ها و عادات سبک زندگی که اکنون ایجاد می‌کنید می‌توانند تأثیر زیادی بر سلامت قلب شما در آینده داشته باشند. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، به طور ویژه مهم است که اکنون پایه و اساس یک برنامه پیشگیرانه سلامت قلب را بگذارید
ناصر وحیدی
۱۴۰۳/۲/۱۱
کتاب خیلی خوبیه، صرفا نیومده که چند تا رژیم غذای و ورزش رو معرفی کنه، بیماریهای مزمنی که در سنین بالا سبب فرتوتی و فوت میشوند رو معرفی کرده و چگونگی دچار شدن به این بیماریها که در طی سالها اتفاق میافتد رو بیان کرده و سپس با بینش دادن به ما در مورد این بیماریها و معرفجی راهکاری‌هایی برای بهبود جسمی و ذهنی خود کمک میکند خودمان در طول زمان دکتر خود باشیم و طول عمر خودمان را افزایش دهیم. ابتدا باید هدفتان طول عمر و زندگی سالم باشد، سپس این کتاب راهبرد و راهکار رسیدن به آن رو معرفی میکند.
مهدی کرمی
۱۴۰۳/۱/۲۱
به ما هوشیاری میده که صرفا عمر بلند بدون بازه سلامتی نه تنها خوب نیست بلکه میتونه اواخر عمر ملال آور هم باشه الگوهای رفتاری ما نقش به سزایی در بهبود نمودار بازه سلامتی و طول عمر ماداشته باشه (درگذشته زیاد شنیده بودم که انسان‌ها سلامتی شان را صرف پول درآوردن می‌کنند و بعد ثروتشان را جهت بازیابی سلامتی که اغلب هم ناموفق و منجر به طول عمر بیشتر و بازه سلامتی و پایداری پایین میشود،) این کتاب باعث شد درک بهتری از این مساله پیدا کنم و همچنین هوشیاری در الگوهای رفتاری
آنیل قلی پور
۱۴۰۳/۲/۱۴
تا وقتی زندگی هست، امید هم هست. _ مارکوس تولیوس سیسرو «آخر چرا باید بیشتر عمر کنیم؟» این پرسشی بود که برخی از دوستانم، وقتی درمی یافتند به ترجمۀ کتاب حاضر مشغولم، با لحنی معترضانه از من می‌پرسیدند. به راستی چرا ما باید خواستار زندگی طولانی تری باشیم؟ بخش بزرگی از جوانانمان دلسردند؛ اندوه قلب‌های ما را یک به یک فتح می‌کند؛ هوایمان آلوده است؛ جنگل هایمان می‌سوزند و رودها و دریاچه هایمان به سوی خشکی می‌تازند. با این اوصاف، اساساً چرا باید زنده بمانیم؟ اول این این کتاب
سیدرضا موسوی فاضل
۱۴۰۳/۱/۱۳
فکرکنم کتابی عالی وجامعی باشه برای همه افرادی که بفکرسلامت روحی وجسمیشان هستن، بخصوص باکلمات وواژه‌های روان وسلیسی جهت پیشگیری ازبیماریهای خاموش وپنهان جسمی روشنگری میکنه وبهترین روشهای علمی راجهت عدم مبتلابه آن به مخاطب معرفی والقامیکنه. پیشنهادمیکنم حتمأمطالعه بشه وبرای اطلاعات عمومی وپزشکی میتونه گزینه‌ای خوب وبرترباشه. نکته قابل توجه اینه که بازبانی ساده مسائلی علمی وتخصصی رابیان کرده، واقعأکتابی قابل قبولی هستش ومطالع اون میتونه جلوگیری ازفاجعه‌های جسمانی انسان بکنه.
الهه حسین زاده
۱۴۰۳/۱/۲۸
این کتاب تجربه شخصی زندگی نویسندگان این کتاب هست پیتر عطیه با گفتن تمام اتفاقاتی که در بیمارستان رخ داده سعی میکنه ایرادات پزشکی رو بگه و در آخر کمک میکنه به خوانندگان کتاب تا عمر طولانی تری داشته باشند همون طور که میگه ادم ها زندگی رو ارزش میدونن نه مرگ رو پس باید تلاش کنن زندگی سالمی رو در کنار عمر طولانی تجربه کنن واقعا کتاب عالی هستش برای خودم که از پزشکی اصلا اطلاعات نداشتم عالی بود البته من تا اواسط کتاب خوندم و اینقدر اطلاعات مفید داشت برام
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب دکتر عطیه برای متخصصان پزشکی و هر کسی که به طور جدی به دنبال اطلاعات مستدل در مورد چگونگی زندگی سالم و طولانی‌تر است نوشته شده است. به‌عنوان فردی که سال‌ها در حال مطالعه و تمرین سلامت و طول عمر بوده است، این کتاب را آموزنده و جالب دیدم. دکتر عطیه نمونه‌های زیادی از موفقیت افراد و همچنین تشریح تلاش‌های بلندپروازانه خود برای آماده شدن برای یک زندگی طولانی و سالم ارائه می‌دهد.
Sama ‌
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب خوب و مفیدی بود که میتونه در حوزه پزشکی بسیار کمک کننده باشه همچنین بسیارآگاهی رو بالا میبره و در خصوص افزایش سلامت و طول عمر راهکارهای خوبی ارائه داده که میتونه بسیار موثر و مفید واقع بشه؛ راهکار‌هایی ازجمله اینکه چطور بیماری قلبی و سرطان و... رو کاهش بدیم و موضوعات دیگه. درکل کتاب خوبی بود و برای هر کسی که خواستار عمر طولانیه توصیه میشه.
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۱
نویسنده در این کتاب سعی دارد با واکاوی امراض و راهکارهای مراقبتی، طول عمر بیشتر را به مخاطبین هدیه بده، ین کتاب نه تنها برای عموم مناسبه بلکه برای پزشکان هم میتونه راهنمایی مدون خوبی باشه، چون نکات خوبی و جامعیدر این کتاب عرضه شده. با مطالعه این کتاب به سلامت جسم و روح خودم و خوانواده بیشتر حساس و پیگیر شدم. برای من مثل یک مرجع محسوب میشه.
میلاد حسین پور
۱۴۰۳/۱/۱۱
این که توصیه‌های کتاب تا چه حدی قابل استناد هست رو کاری ندارم. سوالم اینجاست که تا چه حد قابلیت اجرا و نتیجه دهی داره. قبلا در مورد سبک زندگی ژاپنی‌ها که باعث میشه طول عمر و امید به زندگی شون بیشتر بشه یه چیزایی شنیده بودم. به نظرم این دو تا مورد رو میشه تلفیق کرد و به نتیجه خوبی رسید. چرا که مورد دوم امتحانش رو پس داده و بسیار ملموس تر هست
شیلا جلیلیان
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب به خصوص برای کسانی که تصورات غلطی از سن و رابطه‌ی آن با سلامتی دارند می‌تواند مفید باشد. اما به عنوان یک مترجم باید بگویم متاسفانه، ترجمه عنوان کتاب ایراد فاحشی دارد و longevity به معنای افزایش طول عمر، یا عمر طولانی داشتن است که به اشتباه بلند زیستن ترجمه شده است. در حقیقت عنوان کتاب "علم و هنر داشتن زندگی طولانی" است.
امیرقرمزچشمه
۱۴۰۳/۱/۱۱
با تشکر از کتابراه به جهت تنوع درارائه کتابهای مفید در نوروز.. و بالا بردن آگاهی هموطنانم... کتاب فوق مملو از ارایه دیدگاها و نظرات تحقیقی و علمی میباشد. که دراین زندگی تجاری. صنعتی و پراسترس داشتن سلامتی و زندگی سالم و اگاهانه برای هرشخص وجامعه مفید میباشد. کتاب فوق رابه همه خوانندگان توصیه و حتی بصورت هدیه الزامی میدانم.
Hadi Mehr Nia
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتابی جالب و کاربردی متناسب با شرایط روز جامع چون با عملی کردن توصیه های این کتاب می توانیم بسیار بلندتر از زمان تعیین شده توسط ژن هایمان عمر کنیم. نویسنده دکتر پیتر عطیه یکی از برترین متخصصان طول عمر جهان توسط این کتاب راهبردی علمی برای افزایش طول عمر و بهبود سلامت جسمانی، شناختی و هیجانی ارائه داده است.
مژده احمدی
۱۴۰۳/۱/۱۰
معرفی کتاب مانایی اثر پیتر عطی ها و به تحقیقات انجام‌شده روی ژن‌ها، سبک زندگی، تغذیه و محیط اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با درک بهتر این عوامل، طول عمر بالقوه را افزایش داد. سپس در فصل‌های بعدی، به‌طور مفصل به مهم‌ترین عادت‌ها و رفتارهایی که بر سلامتی و طول عمر تأثیر می‌گذارند، پرداخته می‌شود.
Zahrarostami
۱۴۰۳/۲/۱۵
یکی از موارد مشترک بین تمام جوامعی که طولانی عمر کردند فعالیت فیزیکی و روابط اجتماعیه این دو مورد هم کمیت هم کیفیت زندگی را ارتقا میده ما با یک جهش سریع خیلی از زیستن سنتی دور شدیم و چیزی که با روابط و فعالیت میتونیم بدست بیاریم الان داریم هزینه میکنیم در اتاق درمان و روانشناس و فیزیوتراپی
نگار ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۲
سلام خدمت نویسنده محترم این کتاب
فوق العاده بود هدف دکتر عطیه کمتر این است که به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید و بیشتر به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه به سلامت بلندمدت فکر کنید تا بهترین برنامه را برای خودتان به عنوان یک فرد ایجاد کند. پس از مطالعۀ کتاب مانایی درخواهید یافت
شیما شم
۱۴۰۳/۱/۱۰
با رعایت اصول ساده که تو این کتاب گفته و گذشتگان ما رعایت میکردند طول عمر بیشتر میشه مثل کم خوری و سالم خوری و ساعت خواب و بیداری که بارز ترینشون هست و امروزه کمتر رعایت میشه. موارد دیگه مثل ژن و... هم بیان کرده که دخیل هستند. در کل ارزش خوندن داره و حالت داستانی هست
مهناز عزیززاده
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب خیلی خوبیه چون روش صحیح غذا خوردن و بلد نیستیم عادتهای بد غذایی و اینکه چی برامون مفید هست و چه مقدار بخوریم رو نمیدونیم همین روشهای غلط و حتی رژیم نادرست بهمون لطمه میزنه واقعا طول عمر مفید داشتن و سلامت زندگی کردن کار بلدی میخواد و این کتاب راهنمای خوبیه ممنون
Hojat Norouzi
۱۴۰۳/۱/۱۰
او به تحقیقات انجام‌شده روی ژن‌ها، سبک زندگی، تغذیه و محیط اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با درک بهتر این عوامل، طول عمر بالقوه را افزایش داد. سپس در فصل‌های بعدی، به‌طور مفصل به مهم‌ترین عادت‌ها و رفتارهایی که بر سلامتی و طول عمر تأثیر می‌گذارند، پرداخته است
لیلا علی اکبر آهوان
۱۴۰۳/۲/۱۵
نویسنده خیلی وارد جزئیات شده و جزء به جزء مطالب و آمارها را توضیح می‌دهد. اگر مخاطب این کتاب دانشجویان پزشکی یا محققان باشند شاید اینهمه توضیحات به دردشان بخورد ولی مخاطب عام قطعا از اینهمه طول و تفصیل خسته می‌شود. باید خلاصه تحقیقات را ارائه می‌داد.
آمنه اکبری
۱۴۰۳/۱/۱۳
عالی بود با بیان مطالب علمی به صورت خاطره وبیانی زیبا و دل نشین، خواننده را مشتاق با عمل به توصیه‌های پزشکی میکند، همسرم ادمی است که معمولا در مورد توصیه‌های غذایی و پزشکی و جملات انگیزشی مقاومت میکند ولی مطالب این کتاب را پذیرفت و این بخاطر بیان مؤثر این کتاب بود
bahram balegh
۱۴۰۳/۱/۱۲
مانایی آرزوی هر انسانی است. بعد از فوت مادرم و یکسال بعد پدرم تازه فهیدم که فرزندان چقدر به پدر و مادر نیازمندند. والدینی که سالم باشند و از زندگی لذت ببرند دنیا را محیطی زیبا هم برای خود و صد البته برای بچه هایشان میسازند. شاد باشید وسالم وپرانرژی
Yasaman
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب «مانایی: علم و هنر بلند زیستن» فراتر از یک دید کلی، وارد جزئیات کاربردی شیوه‌ی زندگی سالم و طولانی می‌شود و با ارائه‌ی دیدگاهی جامع به مقوله‌ی طول عمر، منبعی عالی و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند عمری طولانی‌تر، سالم‌تر و معنادارتری داشته باشند.
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب فوق العاده‌ای درجهت حفظ سلامتی هست. الگو‌های مناسبی بیان شده راهکار‌ها و مثال‌های خوبی آورده شده. فقط نکته‌ای که هست برای لاغری و بدنسازی نکات بیشتری نیاز هست و باید تخصصی مطالعه کزد. صرفا جهت سلامتی می‌توان بسیار از این کتاب بهتره گرفت
khusraw Shaida
۱۴۰۳/۱/۱۳
داکتر عطیه در ارتباط به اینکه چطور می‌توانیم از این زندگی که باارزش‌ترین نعمت الهی است استفاده نموده ومتوجه صحت وسلامتی خود باشیم، وکدام نقاط را درنظر بگیریم تا به طول عمر خود از نظر فعالیت حجرات وانساج بدن بیافزایم، رهنمایی‌های موثر دارد.
Hasti
۱۴۰۳/۱/۱۱
نویسنده این کتاب به رفتارهای مفید برای سلامت و طول عمر اشاره میکنه انواع رژیمها ورزش یک الگوی صحیح برای زندگی با کیفیت ارائه میده برای خواندن بار علمی و تجربه مفیدی داره کتاب خوبی است برای حفظ بهداشت ذهن جسم و زندگی بهتر
Pani malak
۱۴۰۳/۱/۱۱
نویسنده این کتاب به رفتارهای مفید برای سلامت و طول عمر اشاره میکنه انواع رژیم‌ها ورزش یک الگوی صحیح برای زندگی با کیفیت ارائه میده برای خواندن بار علمی و تجربه مفیدی داره کتاب خوبی است برای حفظ بهداشت ذهن جسم و زندگی بهتر...
Nafas
۱۴۰۳/۱/۱۱
واقعا خیلی ممنونم از نویسندگان این کتاب که به شکل روان، راهکارهای مراقبتی را برای سلامتی افراد تهیه کرده‌اند تا بتوانیم با روش‌های ساده و ترفندهای نه چندان سخت، سلامتی خود را حفظ و دربرابر بیماری‌ها و ویروس‌ها مبارزه کنیم.
محسن طاهری
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتابی کاربردی و دارای اطلاعات مفید جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، الزایمر، دیابت و سرطان‌ ولی وجود اصطلاحات علمی باعث می‌شود که عوام خوب نتوانند از کتاب بهره لازم راببرند. ولی در مجموع برای من مفید بود.
ebrahim akrami
۱۴۰۳/۱/۱۲
به نظرم مهمترین نتیجه‌ی خوندن این کتاب اینه که به این فکر بیوفتی که برای بالابردن کیفیت و کمیت عمر باید تلاش کرد و هدف داشت. و این کتاب‌به خوبی‌اهمیت این مطلب رو بیان کرده و راهکارهایی ارائه داده
ارجمند هدایتی
۱۴۰۳/۱/۱۱
هنر و علم درست زیستن و نوع نگرش ما نسبت به زندگی خوب یکی از خواسته های این کتاب است و اینکه زندگی ما دست خوش چه عواملی هستند که سالها دغدغه فکری ما بوده. حال راحلی وجود دارد بهتر زندگی کنیم
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۱۱
به زیبایی بیان شده که برای عمری طولانی و به دور ماندن از گزند بیماری‌های مزمن و سرطان باید خلاقانه و هنرمندانه از دانش و علم پزشکی استفاده کنیم، راهکارهای تیتربندی شده هوشمندانه تنظیم و ارائه شده‌اند.
رضا عابدین پور
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب مانایی، در واقع داره برای افزایش طول عمر و بهبود سلامت جسمانی، راهکارهایی ارائه می‌ده. شاید با عملی کردن توصیه‌های این کتاب بتونیم مسیری متفاوت داشته باشیم و شاید زندگی بلند تری داشته باشیم
تینا
۱۴۰۳/۱/۱۰
شاید شما هم مثل من از پیر شدن بترسید با خوندن این کتاب نظرتون و نوع نگاهتون به زندگی تغییر میکنه و بهتون راهکار میده گه دیرتر پیر بشیداین کتاب یه کتاب پرفروشم هست و این یعنی مطالب خوبی داره
Saba
۱۴۰۳/۲/۸
قطعا همه در زندگی خود دچار مشکلاتی می‌شوند و مجبور هستند با آن‌ها سر و کار داشته باشند کتاب خوبی مانند ایم کتاب می‌تواند چگونه راه رهایی از مشکلات را به خواننده آن بیاموزد
کاربر sha
۱۴۰۳/۱/۲۹
خوب بود به ما می‌آموزد که چطور سالم بمانیم و زندگی خوبی را برای خود و همنوعانمون رقم بزنیم. از عمر و بودن خود بهینه استفاده کنیم و برای جامعه و مخلوقات خدا مفید و کمک کننده باشیم
یاسر نوروزی
۱۴۰۳/۱/۱۳
این برای من خیلی مفید بود من واقعا از خوندن کیف کردم و کلی رشد کردم امیدوارم برای دیگر دوستان هم مفید باشه برای من که فوق العاده بود.
صرفاً برای امتیاز گرفتن در کلاب
لیلا بهرامی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب بسیار آموزنده‌ای است تحقیقات فراوانی را مورد مطالعه قرار داده
وسعی دارد مسایل و بیماریها را از ریشه بررسی کند و خلاصه اینکه تغذیه سالم وکم خوری باعث سلامت طول عمر میباشد
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتابی مفید که هم مطالب حوزه رو روانشناسی رو پوشش میده و هم به دستاوردهای روز پزشکی در حوزه طول عمر میپردازه، مرسی از کتابراه برای این هدیه نوروزی
فهیمه صالحی
۱۴۰۳/۱/۲۱
در بعضی شرایط مثل من کتاب کمک می‌کند که لایف استایل زدگیتان را بهتر کنید خیلی از باور‌های نادرست را اصلاح میکند و شما را برای زندگی بهتر آماده میکند
اسماعیل نجفی
۱۴۰۳/۱/۱۴
کتاب مانایی برای کسانی که می‌خواهند همیشه سالم و تن درست باشند عالی است زیرا که با کارکرد تمام اعضای بدن خود آشنا می‌شوند و هر نوع تغذیه استفاده نمی‌کنند
Nasib Z
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب به زبان ساده توسط یک پزشک متخصص بیان میکنه که برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، آلزایمر و سرطان چه کارهایی انجام بدیم
منصوره سلیمانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
هنوز کامل نخوندم اما تا اینجای کار بسیار عالی و آموزنده بود پیشنهاد می‌کنم حتما این کتاب ارزشمند رو مطالعه کنید.
از کتابراه نهایت تشکر را دارم.
1 2 3 4 >>