معرفی و دانلود کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

عکس جلد کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

پیتر عطیه معتقد است می‌توانیم حتی با بالاتر رفتن سن تقویمی‌مان، کماکان جوان بمانیم. او در کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن بر راهکارهایی که به افزایش طول عمر و افزایش بازه‌ی سلامتی می‌انجامند تأکید می‌ورزد. این نویسنده نشان می‌دهد که چگونه خطر بروز بیماری قلبی‌عروقی را کاهش دهیم و با قاتلی به نام سرطان مبارزه کنیم. لازم به ذکر است کتاب حاضر از جمله آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن (Outlive: The Science and Art of Longevity) تفکر اشتباهِ پزشکی درمورد پیری را زیر سوال می‌برد. این کتاب رویکردی مبنی‌بر زندگی باکیفیت‌تر و طولانی‌تر ارائه می‌دهد؛ رویکردی که بر جلوگیری از بیماری‌های مزمن و افزایش سلامتیِ طولانی‌مدت تأکید دارد. دکتر پیتر عطیه (Peter Attia) تغذیه‌ی سالم، ورزش و خواب کافی را به‌عنوان راهکارهایی برای افزایش طول عمر و پیشگیری از پیری و بیماری مطرح می‌کند.

پزشکیِ مدرن با همه‌ی پیشرفتی که در زمینه‌های مختلف داشته، نتوانسته بیماری‌های ناشی از افزایش سن را درمان یا از آن‌ها پیشگیری کند؛ بیماری‌های قلبی، آلزایمر، سرطان و دیابت نوع دوم بیشترین سهم را در آمار مرگ‌ومیر دارند. مداخله‌های پزشکی در چنین مواردی، خیلی دیر دست به کار می‌شوند و یا طول عمر را به قیمتِ کاهشِ کیفیتِ زندگیِ فرد افزایش می‌دهند. پیتر عطیه به این چارچوب درمانی نقد وارد می‌کند و استراتژی شخصی‌تر و کارآمدتری را برای درمان و پیشگیری پیشنهاد می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

نویسنده در کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن به ما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای افزایش طول عمر و سلامتیِ خود نسبت به ویژگی‌های فردی به کار گیریم. او مؤثرترین دارو را برای افزایش طول عمر معرفی می‌کند و همچنین بر اهمیت بیوشیمی تغذیه تأکید می‌ورزد. پیتر عطیه توجه به سلامت عاطفی را در کنار توجه به سلامت جسمی، به‌شدت توصیه می‌کند.

به عقیده‌ی پیتر عطیه یکی از موانع اصلی در مسیر تلاش برای برخورداری از طول عمر این واقعیت است که مهارت‌های آموخته‌شده‌ی خودش و همکارانش در طول دوره‌ی آموزش پزشکی در مقابله با مرگ‌های سریع بسیار مؤثرتر از مرگ‌های آهسته عمل می‌کنند. آن‌ها در نجات جان آدم‌ها و حتی احیای بیماران روبه‌مرگ، توانایی‌های حیرت‌انگیزی نشان داده‌اند. بااین‌حال، در یاری‌رسانی به افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن -نظیر سرطان، بیماری قلبی‌عروقی، یا بیماری‌ عصبی- و رهانیدن آنان از چنگال مرگِ آهسته، به نحو قابل‌توجهی وامانده‌اند. پیتر عطیه می‌گوید ما توانسته‌ایم نشانه‌های این بیماران را تسکین دهیم و اغلب پایانشان را اندکی به تأخیر بیندازیم، اما ظاهراً قادر نبوده‌ایم تا همچون افرادِ دچارِ مشکلات حاد، این افراد را هم به حالت عادی‌شان بازگردانیم. مشکلْ تلاش نکردن پزشکان نیست. در پزشکی مدرن، برای هر یک از این بیماری‌ها کوشش‌های فراوانی صورت گرفته و به هرکدام منابعی باورنکردنی اختصاص داده شده است. اما پیشرفت‌های به‌دست‌آمده کمتر از میزان تلاش‌های انجام‌شده بوده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن در واقع به بررسی برخی سازوکارهای نهفته در روند پیری می‌پردازد و به چگونگی کارکرد مکانیسم‌های درونی هر یک از بیماری‌های دوران پیری نگاهی دقیق می‌اندازد؛ این بیماری‌ها چگونه و از چه زمانی آغاز می‌شوند؟ کدام نیروهای -درونی و بیرونی- محرک آن‌ها هستند؟ و مهم‌تر از همه چگونه می‌توان آن‌ها را به تعویق انداخت یا حتی به‌کلی از بروزشان پیشگیری کرد؟ این کتاب همچنین نگاه دقیق‌تری به بازه‌ی سلامتی خواهد داشت؛ یکی از آن اصطلاحات پرکاربردی که تمامی معنایش را از دست داده است. تعریف مرسوم بازه‌ی سلامتی، به عنوان دوره‌ای از زندگیِ عاری از بیماری و کم‌توانی، بسیار نارساست. آیا بیمار و خانه‌نشین نبودنمان به معنای سالم بودن ماست؟

پیتر عطیه بازه‌ی سلامتی و افول آن را در قالب سه دسته‌بندی یا خط سیر عنوان می‌کند: نخستین دسته‌ی افولْ زوال شناختی است. سرعت پردازش ذهنی ما کاهش می‌یابد، دیگر نمی‌توانیم مشکلات پیچیده را با سرعت و سهولت سابقمان انجام دهیم و خاطراتمان شروع به کمرنگ شدن می‌کنند. دومین دسته‌ی افولْ زوال کارایی‌های جسمانی‌مان و درنهایت از دست دادن این کارایی‌هاست. شاید این وضع قبل یا بعد از زوال شناختی رخ دهد. و در نهایت، سومین و آخرین دسته‌ی افول از نظر پیتر عطیه، به سلامت هیجانی مربوط می‌شود. بر خلاف دیگر افول‌ها، این یکی تا حد زیادی مستقل از سن است. ریشه‌های ناخشنودی دوران میانسالی اغلب به خیلی قبل‌تر و سال‌های کودکی یا نوجوانی زندگی ما بازمی‌گردد. نحوه‌ی برخورد ما با چنین وضعی تأثیر عظیمی بر سلامت جسمانی، شادمانی و ماندگاری ما خواهد داشت.

در یک کلام، کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن با استفاده از تدابیری مثل ورزش و رژیم غذایی مناسب، درصدد است تا پیری را به تعویق بیندازد و بازه‌ی سلامتی را طولانی‌تر کند. پیتر عطیه با مثال‌های فراوان راجع‌به بیماران مختلف و تجربه‌ی خود در درمانِ آن‌ها، کتاب را همچون رمانی خواندنی کرده است. این کتاب را نشر نوین با ترجمه‌ی میثم همدمی در اختیار خوانندگان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز؛
  • کتاب منتخب آمازون؛
  • بهترین کتاب سال از نگاهِ ECONOMIST و BLOOMBERG؛
  • فروشِ بیش از یک میلیون نسخه؛
  • کتاب پرفروش ساندی تایمز.

نکوداشت‌های کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

  • این اثر در ردیفِ مهم‌ترین کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌اید، قرار خواهد گرفت. (استیون دی. لویت)
  • پیتر عطیه در کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن نگاهی دقیق و جامع به مبحثِ پیچیده‌ی طول عمر داشته است. این کتاب پر از تکنیک‌هایی است که کمک می‌کنند طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی کنیم. (سیدارتا موکرجی، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر)
  • چیزی که این کتاب را از سایر کتب با موضوع پیری، متمایز می‌کند، توجه به کیفیت زندگی از همه‌ی جهات -سلامت جسمی، عاطفی، روانی و معنوی- است. (هیو جکمن)

جملات برگزیده‌ی کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

  • زمانی فرامی‌رسد که باید از بیرون کشیدن افراد از رودخانه دست برداریم؛ باید به بالادستِ رود برویم و دریابیم چرا آنان به درون رود سقوط می‌کنند. (اسقف دزموند توتو)
  • زمان مناسب برای تعمیر سقف وقتی است که خورشید در حال تابیدن است. (جان اِف. کندی)
  • دانشمندانی که با قواعد دیگران کار می‌کنند، بخت چندانی برای دستیابی به اکتشافات نو نخواهند داشت. (جک هورنر)
  • پزشکم به من گفت که از خوردن یک شام صمیمانه‌ی چهارنفره پرهیز کنم، مگر آنکه سه نفر دیگر هم در خوردن همراهی‌ام کنند. (اورسن ولز)

کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

مباحثِ پیرامونِ افزایش طولِ عمر برای هر شخصی جذاب و حیاتی به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید و عمری باکیفیت داشته باشید این کتاب را مطالعه فرمایید. کتاب مانایی همچنین منبع سودمندی برای پزشکان به حساب می‌آید.

در بخشی از کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن می‌خوانیم

با نگریستن به گذشته، اینکه چنین بی‌اعتنایی عظیمی، آن هم در یک محیط پزشکی، به خواب روا دانسته و حتی تقویت هم می‌شد، به‌شدت تکان‌دهنده به نظر می‌آید. تقریباً به این می‌مانْد که ما پزشکان را، در همان حال که مشغول کارند، به سیگار کشیدن و مصرف سنگین الکل تشویق کنیم. چنین قیاسی ابداً بیراه نیست؛ اکنون می‌دانیم که حتی صِرف یک شب بی‌خوابی می‌تواند به لحاظ کارکردی وضعیتی معادل با حالت مستی غیرقانونی حین رانندگی پدید آورد. مطالعات آشکار ساخته‌اند که کادر پزشکیِ محروم از خواب، به ویژه در قیاس با کادر برخوردار از استراحت مناسب، خطاهای پزشکی بسیار بیشتری مرتکب می‌شوند و مرگ‌ومیرهای فراوانی به بار می‌آورند. من هم یکی از چنین افرادی به حساب می‌آمدم. یکی از بدترین لحظات دوران دستیاری‌ام طی یک نوبت کاری طولانی‌مدت دیگر (با بیش از چهل‌وهشت ساعت بیداری مداوم) رقم خورد؛ من بعد از کنار زدن پرده‌ی اتاق عمل بیماری که قرار بود جراحی "کوله‌سیستکتومی" یعنی جراحی برداشتن کیسه‌ی صفرا به روش لاپاراسکوپی را بر او انجام دهم، به خاطر فشار خواب با صورت روی بیمار افتادم. خوشبختانه اتفاق بدی برای بیمار رخ نداد، اما یادآوری این خاطره هنوز هم تنم را می‌لرزاند.

حتی در آن دوران یعنی قدری کمتر از دو دهه قبل، ما اطلاعات نسبتاً اندکی درباره‌ی چراییِ خوابیدن، اتفاقات رقم‌خورده حین آن و میزان اهمیت خواب در عملکرد کوتاه‌مدت و سلامتی بلندمدتمان در اختیار داشتیم. اکنون می‌دانیم که بدهی مزمن خواب حتی از محرومیت حاد خواب هم قاتل موذی‌تری است. در محرومیت حاد خواب، علائم فقدان خواب با خوابیدن رنگ می‌بازند. مطالعات متعدد ارتباطی نیرومند میان خواب ناکافی (به طور متوسط، خواب شبانه‌ی کمتر از هفت ساعت) و پیامدهای نامطلوب سلامتی، از افزایش آسیب‌پذیری به سرماخوردگی گرفته تا مرگ بر اثر حمله‌ی قلبی، یافته‌اند. خواب ناکافی به نحو محسوسی افراد را به سوی کژکاری‌های سوخت‌وسازی و از جمله ابتلا به دیابت نوع 2 سوق می‌دهد و تعادل هورمونی بدن را بر هم می‌ریزد. وقتی به گذشته‌ام می‌نگرم، با خودم گمان می‌کنم چه‌بسا برخی از مشکلات سلامتی‌ام طی دهه‌ی سی‌سالگی عمرم در غفلتم از خواب ریشه داشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
پیش‌درآمد
بخش نخست
فصل 1: یک بازی طولانی: از مرگی سریع به سوی مرگی آهسته
فصل 2: پزشکی 3.0: تجدید نظر درمورد پزشکی در عصر بیماری‌های مزمن
فصل 3: هدف، راهبرد، تدابیر: نقشه‌ی راهی برای خواندن این کتاب
بخش دوم
فصل 4: صدساله‌ها: با مسن‌تر شدن، سالم‌تر می‌شوید
فصل 5: کمتر بخورید، بیشتر عمر کنید؟: دانش گرسنگی و تندرستی
فصل 6: بحران وفور نعمت: آیا ژن‌های باستانی ما قادرند با رژیم غذایی امروزی‌مان کنار بیایند؟
فصل 7: عقربه‌های ساعت: مواجهه با -و پیشگیری از- بیماری قلبی، مهلک‌ترین قاتل روی کره‌ی زمین
فصل 8: سلول فراری: راهی نو برای مقابله با قاتلی به نام سرطان
فصل 9: به دنبال خاطرات: آشنایی با بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های پیش‌رونده‌ی عصبی
بخش سوم
فصل 10: تفکر مدبرانه: تدوین چارچوبی از اصول که برای شما کارساز خواهد بود
فصل 11: ورزش: نیرومندترین دارو برای افزایش عمر
فصل 12: 101 تمرین: چطور برای مسابقات دهگانه‌ی صدساله‌ها آماده شویم
فصل 13: بشارت ثبات: بازآموزی نحوه‌ی پیشگیری از آسیب‌دیدگی
فصل 14: تغذیه‌ی 3.0: دیدگاه‌های متفاوت درمورد "زیست‌شیمی تغذیه"
فصل 15: زیست‌شیمی تغذیه در ورطه‌ی عمل: نحوه‌ی یافتن الگوی غذایی مختص به خودتان
فصل 16: بیداری: چگونه عشق ورزیدن به خواب، بهترین داروی مغز، را فرابگیریم
فصل 17: کار ما هنوز تمام نشده است: بهای گزافی که بابت نادیده گرفتن سلامت هیجانی‌مان می‌پردازیم
سخن آخر
قدردانی
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن
نویسنده،
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-622-5213-42-5
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

وحید
۱۴۰۳/۱/۱۰
هدف دکتر عطیه کمتر این است که به شما بگوید چه کاری باید انجام دهید و بیشتر به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید چگونه به سلامت بلندمدت فکر کنید تا بهترین برنامه را برای خودتان به عنوان یک فرد ایجاد کند.
پس از مطالعۀ کتاب مانایی درخواهید یافت که:
• چرا آزمایش سالانۀ کلسترول به اندازۀ کافی در مورد خطر
واقعی مرگ ناشی از حمله قلبی به شما چیزی نمی‌گوید.
• اینکه ممکن است قبلاً به یک بیماری کبدی بسیار شایع و در عین حال تشخیص داده نشده مبتلا شده باشید که می‌تواند عامل بیماری‌های مزمن پیری باشد.
• چرا ورزش قوی‌ترین «دارو» برای افزایش طول عمر است.
• چرا باید رژیم‌های غذایی را فراموش کنید و به جای آن بر بیوشیمی تغذیه تمرکز کنید و از فناوری و داده‌ها برای شخصی‌سازی الگوی غذایی خود استفاده کنید.
• چرا تلاش برای سلامت جسمی و طول عمر، اما نادیده گرفتن سلامت عاطفی، می‌تواند نفرین نهایی همه باشد.
پیری و طول عمر بسیار مهم‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. سرنوشت ما سنگ تمام نگذاشته است. با نقشه راه مناسب، می‌توانید مسیر متفاوتی را برای زندگی خود ترسیم کنید، مسیری که به شما امکان می‌دهد بیشتر از ژن‌های خود زندگی کنید و هر دهه را بهتر از دهه قبل کنید.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب مانایی علم و هنر بلند زیستن دومین کتابی است که از تحقیقات نیویورک تایمز در مورد یافت راهکارهایی برای افزایش طول عمر انسان دیدم. در این کتاب نه تنها تلاش شده تا برای به تأخیر افکندن مرگ چاره جویی گردد بلکه سعی بر این بوده تا کیفیت زندگی نیز حفظ گردد و این دیرپایی با بیماری‌های حاد و مزمن همراه نگردد. نگاه متفاوت کتاب به مقوله پیری از نکات جالب آن است و اگر چه سعی دارد آنرا به تعویق اندازد اما مقوله پیری را مترادف و مقدمه مرگ نمی‌داند. مرگ در نظر محققان این کتاب به دو بخش دفعی و تدریجی دسته بتدی شده که تلاش‌ها برای اجتناب از مرگهای دفعی موفق و در نوع تدریجی چندان ثمر بخش نبوده. اگرچه سبک زندگی، تغذیه مناسب، خواب کافی، ورزش و تحرک، دوری از استرس، شاد زیستن از عوامل دیرپایی است اما ژنتیک هم بعنوان عاملی تعیین کننده در طول عنر و سلامت نقش دارد و کنترل آن دشوار است. با تشکر لز اطلاع رسانی کتابراه
الهام فتحی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب مانایی یک کتاب بسیار عالی برای علاقه مندان به رشته‌های پزشکی ومفید برای کسانی است که دوره‌های پزشکی را میگذرانند. موضوع کتاب درباره درست زندگی کردن، کیفیت زندگی در دوره‌های مختلف هرسنی است واینکه قبل از رسیدن به سن پیری باید تغذیه سالم، ورزش، ویک برنامه زندگی باکیفیت را اجراکرد تا طول عمری را مفید داشته باشیم. نویسنده کتاب دستیارجراح ودرمان پانکراس دریک بیمارستان به نام جان هاپکینز رامیگذراند، وتحقیقات بسیاری برای درمان بیمارها واینکه چطور جلوی تشکیل بیماری را بگیره. انجام داد. بنظر او (بایداز بیرون کشیدن ادمهایی که درروخانه بودند دست بکشیم وبه بالادست رود برویم تاعلت سقوط افراد را پیداکنیم.)
تلاش بسیاری کرد تا ریشه بیماری را کشف کنه وتاقبل ازاینکه دیر بشه وبیماردروضعیت مرگ بیفته راه بیمارنشدن را بدست بیاره
آخرکتاب داروهایی که برای بیماران تجویز میشده را تحلیل وتوضیح میده
مطالعه این کتاب نه تنها برای یک پزشک بلکه برای افراد عادی هم مفیدهست اگرزندگی سالم میخواهند ازهمان دوران جوانی یک برنامه خوب وباکیفیت از تغذیه، ورزش، روح وروان سالم را برای خودشون داشته باشند وخیلی طبیعی است که نه تنها بیمار نمیشوند بلکه عمر طولانی تر وسالمتر از بقیه افراد خواهند داشت.
پری سامانی
۱۴۰۳/۱/۲۹
مانایی علم و هنر بلند زیستن، نوشته پیتر عطیه، کتابی در زمینه علم طول عمر و سبک زندگی سالم است. این کتاب به بررسی عواملی می پردازد که به افراد کمک می کند تا عمر طولانی تر و سالم تری داشته باشند. نویسنده در این کتاب از یافته های علمی جدید در زمینه طول عمر و پیری برای ارائه راهکارهای عملی برای افزایش طول عمر استفاده می کند. نویسنده در این کتاب بر اهمیت سبک زندگی سالم در افزایش طول عمر تأکید می کند و به خواننده می آموزد که چگونه با ایجاد تغییرات جزئی در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و عادات رفتاری خود، می تواند طول عمر خود را افزایش دهد. کتاب طیف وسیعی از موضوعات مربوط به طول عمر را پوشش می دهد، از جمله علم پیری، ژنتیک، تغذیه، ورزش، خواب و استرس. کتاب با لحنی جذاب و خواندنی نوشته شده است که خواننده را تا انتهای کتاب مجذوب خود می کند. برخی از منتقدان معتقدند که راهکارهای ارائه شده در کتاب بیشتر برای افراد ثروتمند و دارای تحصیلات عالیه قابل دسترس است. برخی از خوانندگان معتقدند که کتاب فاقد یک برنامه عملی مشخص برای افزایش طول عمر است. برخی از منتقدان معتقدند که کتاب به اندازه کافی به جنبه های روانی طول عمر، مانند سلامت روان و معنویت، نمی پردازد. به طور کلی، مانایی کتابی خواندنی و آموزنده است که می تواند به افراد در درک عوامل مؤثر بر طول عمر و نحوه افزایش آن کمک کند. این کتاب به خصوص برای افرادی که به دنبال رویکردی علمی به افزایش طول عمر هستند و می خواهند با به دنبال رویکردی علمی به افزایش طول عمر هستند و می خواهند با ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی خود، به سلامتی و طول عمر خود بیافزایند می تواند مفید باشد.
نبی والی
۱۴۰۳/۱/۱۸
کتاب فوق العاده ایی واز همه‌ی کسانیکه قدم به شناختن خودشون کردن، بنظرمن کتابیه که بشدت کمک کنه، البته مایی که تازه وارد مسیر شناخت شدیم باید بدونیم که فقط یک یادونویسنده کاملا جادویی ک همه چیزو بنویسن.... درواقع همه این بزرگان در واقع بنوعی حتی خواسته یا ناخواسته کتابای همو کامل می‌کنن وچون موضوعات درباب خودشناسی بشدت زیاد طوری که ما تمام عمرمون هم بشیم بخونیم باز میبینم هنوز دنیایی از مطالب هست ک تازه ما باید گرفتن موضاعات مختلف... تازه می‌فهمیم که هنوز چیز زیادی در موردخودشناسی نمی‌دونیم و آگاهی بیشتر این راه رو برای ما روشن میکنه و البته اینم بگم در خودشناس دردهایی به سراغ آدم میان مثلا یکیش بخاطر برخورد بدی بااحساسات پاکت... چون بی اطلاع بود بهش کم محلی میکردی وکودک درونمون هیچوقت فرصت پیدا نکرد تا خودشو بالا بکشه و دیدن دردها به همون شکل در یک قفسه کنار هم به زیبایی چیده وتو میتونی نام تک تکشون صدا بنی حتی بهشون دست بزنی بهشون سلا کنی وبگی که چقدر متاسفی بخاطر کمبود وخیلی مسائل من شماهارو فراموش کرده بودم وبعد اونا رو در آغوش وبهشون قول بدیم که از این ب بعد همیشه باشون وقت داریم ودیگه نمیذاریم تنها یک گوشه منزوی بمونن و رشد نکنن که همین سبب ساز اعتمادبنفس ضیعفمون میشه هرچقدر بیشتر احساسات درونیمون بشناسیم مطمعنا بزرگترین کمکیه ک میتونیم بخودمن بکنیمو دراین روح و جسممونو به بهترین شکل پرورش بدیم خودمونو بخاطر گذشته ببخشم حتی که بامارفتارهای درستی وتازه میفهمم که اون طفلکیا هم تو مسائل و مشکلاتشون غرق بودن وکلی صدمه دیدن واونهاهم احتیاج به کمک دارن اما دردرجه اول هرشخص قدم اولش اینه باید بپذیره تسلیم شه اونوقت دوستان باکمال میل به کمک میان... ممنون از کتابراه
الهه آذر67
۱۴۰۳/۱/۱۰
نکته جالب کتاب این است که پیتر عطیه نه تنها به یافته‌های علمی استناد می‌کند، بلکه راهکارها و استراتژی‌های عملی برای پیاده سازی این دانش در زندگی روزمره را نیز ارائه می‌دهد. برای مثال، او توصیه‌هایی برای تنظیم الگوی خواب، انتخاب مواد غذایی مفید، شیوه‌های ذهن آگاهی، فعالیت‌های اجتماعی و حتی انجام که کارهای داوطلبانه دارند می‌تواند به داشتن زندگی طولانی تر و سالم تری منجر شود. در مجموع، کتاب «مانایی: علم و هنر بلند زیستن» فراتر از یک دید کلی، وارد جزئیات کاربردی شیوه‌ی زندگی سالم و طولانی می‌شود و با ارائه‌ی دیدگاهی جامع به مقوله‌ی طول عمر، منبعی عالی و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند عمری طولانی تر، سالم تر و معنادارتری داشته باشند.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب برای کسانی که میخواهند طول عمر همراه با سلامت داشته باشند مناسبت دارد. در بخشی از کتاب اطلاعات مفیدی درباره پیشگیری از حمله قلبی دارد. و بهداشت قلب و عروق را کمک میکند. رژیم غذایی خوب پرهیز از استرس کمک میکند که فرد قلب سالمتر داشته باشدانتخاب‌ها و عادات سبک زندگی که اکنون ایجاد می‌کنید بر می‌توانند تأثیر زیادی سلامت قلب شما در آینده داشته باشند. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، به طور ویژه مهم است که اکنون پایه و اساس یک برنامه پیشگیرانه سلامت قلب را بگذارید
سیدرضا موسوی فاضل
۱۴۰۳/۱/۱۳
فکرکنم کتابی عالی وجامعی باشه برای همه افرادی که بفکرسلامت روحی وجسمیشان هستن، بخصوص باکلمات وواژه‌های روان وسلیسی جهت پیشگیری ازبیماریهای خاموش وپنهان جسمی روشنگری میکنه وبهترین روشهای علمی راجهت عدم مبتلابه آن به مخاطب معرفی والقامیکنه. پیشنهادمیکنم حتمأمطالعه بشه وبرای اطلاعات عمومی وپزشکی خوب میتونه گزینه‌ای وبرترباشه. نکته قابل توجه اینه که بازبانی ساده مسائلی علمی وتخصصی رابیان کرده، واقعأکتابی قابل قبولی هستش ومطالع اون میتونه جلوگیری ازفاجعه‌های جسمانی انسان بکنه.
الهه حسین زاده
۱۴۰۳/۱/۲۸
این کتاب تجربه شخصی زندگی نویسندگان این کتاب هست پیتر عطیه با گفتن تمام اتفاقاتی که در بیمارستان رخ داده سعی میکنه ایرادات پزشکی رو بگه و در آخر کمک میکنه به خوانندگان کتاب تا عمر طولانی تری داشته باشند همون طور که میگه ادم ها زندگی رو ارزش میدونن نه مرگ رو پس باید تلاش کنن زندگی سالمی رو در کنار و عمر طولانی تجربه کنن واقعا کتاب عالی هستش برای خودم که از پزشکی اصلا اطلاعات نداشتم عالی بود البته من تا اواسط کتاب خوندم اینقدر اطلاعات مفید داشت برام
مهدی کرمی
۱۴۰۳/۱/۲۱
به ما هوشیاری میده که صرفا عمر بلند بدون بازه سلامتی نه تنها خوب نیست بلکه میتونه اواخر عمر ملال آور هم باشه الگوهای رفتاری ما نقش به سزایی در بهبود نمودار بازه سلامتی و طول عمر ماداشته باشه (درگذشته زیاد شنیده بودم که انسان‌ها سلامتی شان را صرف پول درآوردن می‌کنند و بعد ثروتشان را جهت بازیابی که و سلامتی اغلب هم ناموفق منجر به طول عمر بیشتر و بازه سلامتی و پایداری پایین میشود،) این کتاب باعث شد درک بهتری از این مساله پیدا کنم و همچنین هوشیاری در الگوهای رفتاری
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۱/۱۱
کتاب دکتر عطیه برای متخصصان پزشکی و هر کسی که به طور جدی به دنبال اطلاعات مستدل در مورد چگونگی زندگی سالم و طولانی‌تر است نوشته شده است. به‌عنوان فردی که سال‌ها در حال مطالعه و تمرین سلامت و طول عمر بوده است، این کتاب را آموزنده و جالب دیدم. دکتر عطیه نمونه‌های زیادی از موفقیت افراد و همچنین تشریح تلاش‌های بلندپروازانه خود برای آماده شدن برای یک زندگی طولانی و سالم ارائه می‌دهد.
Sama ‌
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب خوب و مفیدی بود که میتونه در حوزه پزشکی بسیار کمک کننده باشه همچنین بسیارآگاهی رو بالا میبره و در خصوص افزایش سلامت و طول عمر راهکارهای خوبی ارائه داده که میتونه بسیار موثر و مفید واقع بشه؛ راهکار‌هایی ازجمله اینکه چطور بیماری قلبی و سرطان و... رو کاهش بدیم و موضوعات دیگه. درکل کتاب خوبی بود و برای هر کسی که خواستار عمر طولانیه توصیه میشه.
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۱
نویسنده در این کتاب سعی دارد با واکاوی امراض و راهکارهای مراقبتی، طول عمر بیشتر را به مخاطبین هدیه بده، ین کتاب نه تنها برای عموم مناسبه بلکه برای پزشکان هم میتونه راهنمایی مدون خوبی باشه، چون نکات خوبی و جامعیدر این کتاب عرضه شده. با مطالعه این کتاب به سلامت جسم و روح خودم و خوانواده بیشتر حساس و پیگیر شدم. برای من مثل یک مرجع محسوب میشه.
میلاد حسین پور
۱۴۰۳/۱/۱۱
این که توصیه‌های کتاب تا چه حدی قابل استناد هست رو کاری ندارم. سوالم اینجاست که تا چه حد قابلیت اجرا و نتیجه دهی داره. قبلا در مورد سبک زندگی ژاپنی‌ها که باعث میشه طول عمر و امید به زندگی شون بیشتر بشه یه چیزایی شنیده بودم. به نظرم این دو تا مورد رو میشه تلفیق کرد و به نتیجه خوبی رسید. چرا که مورد دوم امتحانش رو پس داده و بسیار ملموس تر هست
شیلا جلیلیان
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب به خصوص برای کسانی که تصورات غلطی از سن و رابطه‌ی آن با سلامتی دارند می‌تواند مفید باشد. اما به عنوان یک مترجم باید بگویم متاسفانه، ترجمه عنوان کتاب ایراد فاحشی دارد و longevity به معنای افزایش طول عمر، یا عمر طولانی داشتن است که به اشتباه بلند زیستن ترجمه شده است. در حقیقت عنوان کتاب "علم و هنر داشتن زندگی طولانی" است.
مشاهده همه نظرات 154

راهنمای مطالعه کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن

برای دریافت کتاب مانایی: علم و هنر بلند زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.