معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مرده خورها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مرده خورها
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مرده خورها

خلاصه کتاب صوتی مرده خورها نوشته‌ی صادق هدایت، روایتی قدیمی از دو زنِ به اصطلاح «هوو» است که ساعاتی بعد از مرگ شوهر پیرشان، به خاطر گرفتن ارث و میراثِ بیشتر با هم درگیر می‌شوند. این کتاب با لحن و بیان عامیانه‌اش، تبدیل به طنز انتقادی شنیدنی‌ای شده که مخاطب را جذب خود می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی مرده‌خورها

صادق هدایت نامی آشنا در ادبیات معاصر ایران است. او را به همراه اشخاصی چون صادق چوبک، بزرگ علوی و محمدعلی جمال‌زاده، به عنوان پدران داستان‌نویسی نوین ایران می‌شناسند. نوشته‌های هدایت چند مؤلفه‌ی اصلی دارند که آن‌ها را از دیگر آثار موجود در ادب فارسی متمایز می‌کنند؛ مثلاً اینکه او علاوه بر داشتن حس میهن‌پرستی و ملی‌گرایی، منتقد سرسخت آداب و رسوم و فرهنگ‌های کهنه و مرتجعانه‌ای بود که در میان مردم رواج داشت. مناسبات مذهبی و خرافات نیز از دیگر مسائلی بودند که همواره به زیر تیغِ تیزِ انتقاد صادق هدایت می‌رفتند. نمونه‌ی یکی از این آثار انتقادی را در خلاصه کتاب صوتی مرده‌خورها می‌شنویم؛ قصه‌ای طنزآمیز که در حدود سال 1309 ایران رخ می‌دهد و در عین مضحک بودن، روایتی تلخ از حرص و طمع را نیز پیش چشمان مخاطب به تصویر می‌کشد. استفاده از ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات عامیانه‌ی قدیمی‌ و کوچه‌بازاری که امروزه کمتر میان فارسی‌زبانان به کار می‌رود، بر جذابیت این خلاصه کتاب افزوده و روایت استادانه‌‌ی شهین نجف‌زاده آن را تبدیل به تجربه‌ی شنیدنی جذابی کرده است.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مرده خورها

خلاصه کتاب صوتی مرده‌خورها داستان دو زن به نام‌های منیژه و نرگس است که همسران مردی به نام مش‌رجب هستند. مدتی می‌شود که مش‌رجب مریض‌احوال است و در خانه افتاده. تا اینکه روزی، حال مش‌رجب رو به وخامت می‌رود و سرانجام با آهی جگرسوز، جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند. دو هوو با ناله و شیون، به دنبال فراهم کردن مقدمات کفن و دفن می‌روند اما کوره‌ی اختلاف میانشان داغ و داغ‌تر می‌شود تا جایی که پیرزنی به نام بیبی‌خانم و همچنین مادر نرگس، برای میانجی‌گری پا پیش می‌گذراند. هر کدام از زن‌ها سعی می‌کنند سهمشان از مال و اموال نه‌چندان چشمگیر شوهرِ مرده‌شان را بیشتر کنند و برای پول خرج کردن برای مراسم ختم و خاکسپاری، مدام ناله می‌کنند و بهانه می‌آورند. بحث و درگیری میان آن‌ها بالا می‌گیرد تا اینکه ناگهان، با صحنه‌ای عجیب و بهت‌آور روبه‌رو می‌شوند...

خلاصه کتاب صوتی مرده‌خورها اثری از صادق هدایت است که توسط نشر صوتی نوین کتاب منتشر شده. گویندگی این اثر نیز با شهین نجف‌زاده بوده.

خلاصه کتاب صوتی مرده‌خورها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی با درون‌مایه‌ی طنزآمیز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مرده خورها می‌شنویم

بیبی خانم با دستمالی که در دستش بود دماغ گرفت و سرش را با حالت پرمعنی‌ای تکان داد. نرگس: «حالا دست پیش گرفته تا پس نیفته! همچین تنها تنها نرو قاضی. تا اون خدابیامرز زنده بود به خونش تشنه بودی، حالا یهویی عزیز شد؟ براش پستون به تنور می‌چسبونه! خب کمتر ننه من غریبم دربیار. بیبی خانم! خیر از جوونیم نبینم اگه بخوام دروغ بگم. من همش پرستاری مشتی رو می‌کردم. اون همش می‌خورد و می‌خوابید، حالا داره تو چشمم بهم نارو می‌زنه. یعنی من اون رو کشتم؟ چرا اون کسی اون رو نکشه که کلید و همه‌ی در و بند زیر دستش بود و در اتاق رو به روی من بست؟» منیژه: «چه فضولیا! کسی با تو حرف نمی‌زد مثل نخود آش خودت رو قاطی هر حرفی می‌کنی. می‌دونی چیه؟ اون ممه رو لولو برد. من دیگه مجیزت رو نمی‌گم.» بیبی خانم: «صلوات بفرستید. بر شیطون لعنت بکنید. نرگس خانم، شما برید بیرون.» نرگس گریه‌کنان از در بیرون رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مرده‌خورها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مرده خورها
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مرده خورها

احسان کریمی
۱۴۰۳/۱/۱۲
هم داستانش قشنگ بود و هم راوی داستان بسیاررررر عالی داستان رو تعریف کرد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مرده خورها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مرده خورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.