معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی

عکس جلد کتاب صوتی یک زندگی
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک زندگی

کتاب صوتی یک زندگی اثری از دنیای ادبیات کلاسیک فرانسه و نوشته‌ی گی دو موپاسان است. نویسنده در این رمان عاشقانه، داستان زندگی زنی نجیب‌زاده به نام ژان را از نوجوانی تا میان‌سالی روایت می‌کند و قصه‌ی عاشق شدنش در سن کم را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی یک زندگی

گی دو موپاسان یکی از نویسندگان به‌نام فرانسه است که به واسطه‌ی آثار داستانی و محبوبش، در سرتاسر دنیا شناخته شده. او بر نویسندگان مهمی چون ویلیام سامرست موام، او. هنری، آنتون چخوف، هنری جیمز و ... تأثیر مشهود و غیرقابل‌انکاری گذاشته و بنا به هم‌دوره بودن، از نویسندگان معروفی چون امیل زولا، ایوان تورگنیف و گوستاو فلوبر نیز تأثیر پذیرفته است. در اکثر کارهای گی دو موپاسان، رد پای سبک ناتورالیسم به چشم می‌خورد.

دوران نوجوانی برای همه‌ی آدم‌ها، دوران عجیبی است. در این سال‌های پرتب‌وتاب که گذری از سال‌های کودکی و خامی به دوران بزرگسالی است، ذهن با مفاهیم تازه‌ای آشنا می‌شود که کل تجربه‌ی زیسته‌اش را متحول می‌کنند؛ مفاهیمی چون عشق، شهوت و میل به کشف کردن. ترکیب این سه که در سال‌های ابتدایی جوانی دائم در غلیان‌اند و لحظه‌ای فرد را به حال خود نمی‌گذارند، شور و حالی عجیب را رقم می‌زند.

کتاب صوتی یک زندگی (Une vie) اثر گی دو موپاسان (Guy de Maupassant) نیز داستانی از همین حس و حال شوریده و شعف‌انگیز را به تصویر می‌کشد. شخصیت اصلی این رمان، ژان لامار، دختر نوجوانی است که نسب اشرافی دارد و خانواده‌اش از بزرگان فرانسه محسوب می‌شوند. به سبب همین اصالت و خون اشرافی نیز در تربیت او، اصول و قوانین ویژه‌ای به کار بسته‌اند تا این دوشیزه‌ی جوان، به دور از هرگونه زشتی و گناه، به سن نوجوانی برسد و پاکدامن و شریف بار بیاید. پدرش بارون، او را از کودکی تحویل صومعه داده تا با پرورش پیدا کردن تحت نفوذ دیدگاه‌های مذهبی، به بانویی عفیف و نیک‌سیرت بدل شود. و حالا که او هفده ساله شده و از صومعه بیرون آمده، پدر آماده است تا او را به دل طبیعت ببرد. بارون می‌خواهد تا ژان با مشاهده‌ی طبیعت و خلقت خداوند، درس زندگی بگیرد و به بانویی شایسته بدل شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی یک زندگی

شش سال زندگی در صومعه با آنکه روح ژان را از هر گونه گناه و زشتی حفظ کرده، اما از طرفی باعث شده که او هیچ چیزی راجع به دنیای اطرافش نداند و بسیار خام باشد. پدر او را با فرستادن به صومعه منزوی کرده؛ به نحوی که در سال‌های تحصیلش در آنجا، نه او از دنیای بیرون خبری داشته و نه کسی این بیرون می‌دانسته که دخترک کجاست و چه می‌کند. حالا که ژان به هفده سالگی رسیده و از صومعه خارج شده، شوق فراوانی دارد تا جهان اطرافش را کشف کند و در این مکاشفه، دلبر و محبوبی برای خود بیابد. انرژی پرتب‌وتاب دوره‌ی نوجوانی در کنار حفره‌ی خالی‌ای که از زندگی بی‌دغدغه در صومعه درونش ایجاد شده، او را نسبت به احساساتی چون عشق، حریص کرده. دخترک مدام در خیالات خود پرسه می‌زند و رویای کسی را می‌بیند که با آمدنش قلبش را گرم می‌کند.

این سادگی و شور عاشقانه چندان در دل ژان، شخصیت اصلی کتاب صوتی یک زندگی محبوس نمی‌ماند؛ زیرا با پیدا شدن سروکله‌ی یک دوست خانوادگی، رویاهای کودکانه‌اش رنگ حقیقت به خود می‌گیرند. ژولیان ویکوند، پسر خوش‌قیافه‌ی یکی از خانواده‌های اشرافی آن اطراف است که به واسطه‌ی طبع گرم و معاشرتی‌اش، جایش را در دل خانواده‌ی لامار باز کرده. رفت‌وآمدهای پی‌درپی ژولیان به خانه‌ی آن‌ها، باعث شده تا خیال ژان لحظه‌ای از فکر ژولیان در امان نباشد و به همین سادگی، درگیر عشق شود.

ژان، دختر جوانی که هیچ از دنیا نمی‌داند، درگیر عشقی شده که می‌رود تا سرنوشتش را تغییر دهد. محبوبیت ژولیان در چشم پدر و مادر ژان عاقبت کار خودش را می‌کند و یک روز بی‌آنکه دخترک از اتفاقی که در جریان است مطلع باشد، او را به نامزدی ژولیان درمی‌آورند. گرچه این وصال سهل و بی‌دردسر ژان را مست عشق کرده، اما وصلت با مردی که پیش از نامزدی حتی نام کوچکش را نمی‌دانسته، می‌تواند برایش عاقبتی پیش‌بینی‌نشده داشته باشد...

کتاب صوتی یک زندگی با تلاش محمدرضا پارسایار به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی ندا پوریان بوده است. نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات فرهنگ معاصر، ناشران این اثر هستند.

کتاب صوتی یک زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک فرانسه و داستان‌های عاشقانه، مخاطبین اصلی این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی یک زندگی می‌شنویم

ژان زندگی دل‌انگیز و آزادش را آغاز کرد. کتاب می‌خواند، خیال‌بافی می‌کرد و تک‌وتنها در آن حوالی می‌گشت. با گام‌های آهسته، غرق در رویا، در راه‌ها پرسه می‌زد یا جست‌وخیزکنان از دره‌های کوچک و پرپیچ‌وخمی که دسته‌گل‌های خودرو چون شنلی زرین آن‌ها را پوشانده بودند می‌گذشت. عطر تند و دلپذیر گل‌ها که در گرما دوچندان می‌شد، چون باده سرمستش می‌کرد و صدای امواج دوردست غلتان در ساحل، روحش را می‌نواخت. گاه از بی‌حالی بر علف‌های پرپشت تپه‌ای دراز می‌کشید و گاه زمانی که در خم دره‌ای از میان گودی علف‌زار بخشی از دریای آبی درخشان در نور آفتاب را با بادبانی در افق می‌دید، شوقی بی‌پایان به سان نزدیکی اسرارآمیز گام‌های خوشبختی وجودش را فرا می‌گرفت. در صفای این دیار باطراوت و در آرامش این افق‌های مدور، عشق به تنهایی در ژان ریشه می‌گرفت و آن‌قدر سر تپه‌ها می‌نشست تا خرگوش‌های کوچک وحشی، جست‌وخیزکنان از کنار پایش می‌گذشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
42 دقیقه
یک
18 دقیقه
دو
40 دقیقه
سه
44 دقیقه
چهار
40 دقیقه
پنج
47 دقیقه
شش
61 دقیقه
هفت
30 دقیقه
هشت
29 دقیقه
نه
39 دقیقه
نه ـ قسمت دو
19 دقیقه
ده
41 دقیقه
ده ـ قسمت دو
61 دقیقه
یازده
21 دقیقه
دوازده
34 دقیقه
سیزده
29 دقیقه
چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک زندگی
نویسنده
مترجممحمدرضا پارسایار
راویندا پوریان
ناشر چاپیانتشارات فرهنگ معاصر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک زندگی

حدیث محمودی
۱۴۰۳/۲/۶
باسلام وخسته نباشید
خواندن رمان یک زندگی فقط سرگرم کننده بود خالی از هیجان وشور برای شنیدن ادامه داستان من پیشنهاد نمدهم برای کسانی که دنبال شنیدن یک داستان یا قصه هیجان انگیز هستند با این حال از راوی بسیار متشکرم خیلی مسلط بودند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک زندگی

برای دریافت کتاب صوتی یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.