معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستانی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستانی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستانی

خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی اثری از جاناتان هایت، روان‌شناس و کارشناس اخلاق پرآوازه‌ی آمریکایی است. هایت در این کتاب پرفروش پس از کنکاش در مفاهیمی از قبیل خوشبختی، فضیلت و معنای زندگی، به‌روزترین و مهم‌ترین یافته‌های روان‌شناسی را با حکمت و فلسفه‌ی باستانی در هم آمیخته و راهنمایی کاربردی و روشن برای دستیابی به خوشبختی در اختیار شما قرار داده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

جاناتان هایت (Jonathan Haidt)، نویسنده‌ی کتاب فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis)، سال‌های طولانی از عمر خود را به پژوهش در حوزه‌های اخلاق و روان‌شناسی اختصاص داده است. مبدع نظریه‌ی ریشه‌های اخلاقی (Moral Foundations Theory) برای آنکه به یکی از بنیادی‌ترین پرسش‌های انسان درباره‌ی دستیابی به خوشبختی و شادی پاسخ دهد، به اقصی‌ نقاط جهان سفر کرده است. او طی مشاهدات متعدد خود و برخورد با فرهنگ‌ها و آداب‌ و رسوم گوناگون در سراسر جهان به این نتیجه رسید که هر فرهنگ و تمدنی، اصولی مشخص برای رسیدن به خوشبختی برای خود تعریف کرده است که تناقض چندانی با یافته‌های روز علمی و آزمایش‌های تجربی ندارد. این دستاورد او را به سمت کاوش در کتب مذهبی و مطالب حکمت‌آمیز جهان سوق داد و باعث شد تا در باورها و اصول باستانی به جست‌وجوهای بیشتری بپردازد. حاصل تجزیه‌ و تحلیل‌ها و بررسی‌های او به کتاب حاضر انجامید.

جاناتان هایت در خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی از اصول و ایده‌هایی می‌گوید که توسط اندیشمندان و بزرگانی مانند افلاطون، بودا و عیسی با هدف هدایت انسان به سمت خوشبختی و سعادت مطرح شده‌اند. به باور او در هر انسان دو بخش متمایز وجود دارد: بخش بدوی که غرایز اولیه‌ی او را در بر می‌گیرد و بخش تکامل‌یافته که تلاش می‌کند آن غرایز را کنترل و هدایت کند. هایت در کتاب خود نشان می‌دهد که تلاش بی‌رویه در کنترل غرایز و احساسات باعث می‌شود فرد به نگرانی و اضطراب دچار شود. بهترین راه مقابله و بیرون راندن استرس و نگرانی از وجود انسان، مراقبه و مدیتیشن است.

از دیگر مواردی که جاناتان هایت در خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی به آن پرداخته است می‌توان به تلاش او برای پاسخ دادن به این پرسش اشاره کرد که آیا خوشبختی و شادی، همان‌طور که بودا باور داشت، امری درونی در انسان است یا پدیده‌ای‌ست خارجی و وابسته به شرایط پیرامون وی؟ پاسخی که هایت به این پرسش می‌دهد این است که شادی و خوشبختی را باید در میانه‌ی راه جست‌وجو کرد بدین معنا که شادی در تعادل میان سطوح فیزیکی، اجتماعی و روانی انسان نهفته است. استعاره‌ی فیل و سواره‌اش نیز یکی دیگر از مفاهیم جالب‌توجهی است که توسط جاناتان هایت در خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی مطرح شده است. فیل استعاره‌ای از غرایز انسان است و سواره افکار و اندیشه‌های آگاهی‌دهنده و سازنده که نقش کنترل آن غرایز را بر عهده دارد و تنها با ارتباطی توأم با تعادل و کنترل فیل‌سوار بر فیل است که می‌توان احساس سعادتمندی و شادی را به‌راستی تجربه کرد.

خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی را به همت نشر جیحون، در همکاری با انتشارات آسمان نیلگون، با ترجمه‌ی فاطمه مختاری و خوانش فرزانه فائزی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب های صد خلاصه‌ی برتر

صد خلاصه‌ی برتر عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌های تأثیرگذار، پرفروش و معتبری است که به صورت خلاصه و صوتی منتشر شده‌اند تا دسترسی مخاطبان را به مطالب کاربردی و مفید آن‌ها ساده‌تر سازند. کتاب‌های مجموعه‌ی صد خلاصه‌ی برتر برای مخاطبانی که فرصت یا حوصله‌ی کافی برای مطالعه‌ی تمام مطالب یک کتاب را ندارند، شرایطی را فراهم آورده‌اند تا در زمانی کوتاه‌تر، از محتویات جالب‌توجه‌ترین، پرمخاطب‌ترین و به‌روزترین تازه‌های کتاب آگاه شوند و از مطالب آن‌ها بهره ببرند. «کفش‌باز»، «حافظه‌ی نامحدود»، «روش گرگ»، «کیمیاگر»، «مردی به نام اُوه»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «دنیای سوفی» از جمله آثاری هستند که در این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب فرضیه خوشبختی

  • انسانی، آرامش‌بخش و شوخ‌طبع... کتاب فرضیه خوشبختی به‌خوبی توانسته است بینش‌ و فرهنگ باستان را با روان‌شناسی مدرن در هم آمیزد. (کریستوفر هارت، نشریه‌ی تایمز)
  • گمان نمی‌کنم تاکنون کتابی را مطالعه کرده باشم که به‌خوبی فرضیه خوشبختی توانسته باشد برداشت ما از انسان را به این صراحت و سادگی بیان کرده باشد. (جیمز فلینت، نشریه‌ی گاردین)
  • فرضیه خوشبختی برترین و روشنگرانه‌ترین اثری‌ست که تا به امروز توسط جنبش روان‌شناسی مثبت به انتشار رسیده است. (دنیل نتل، نشریه‌ی نیچر)
  • توانایی آن را ندارم که کتاب فرضیه خوشبختی را آن‌طور که باید و شاید توصیف کنم. این کتاب یکی از بهترین و آگاهی‌دهنده‌ترین آثاری است که در زندگی‌ام مطالعه کرده‌ام. (جو روگان، مجری و پادکستر)
  • فرضیه‌ خوشبختی دقیق‌ترین و کامل‌ترین تحلیل‌ها را از سلامت روان در روان‌شناسی مثبت ارائه کرده است. پیشنهاد من به تمام افرادی که قصد دارند مفهوم خوشبختی و شادی را درک کنند این است که با مطالعه‌ی کتاب جاناتان هایت مسیر خود را آغاز نمایند. (مارتین سلیگمن، روان‌شناس برجسته‌ی آمریکایی و نویسنده‌ی کتاب روان‌شناسی مثبت)

خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به مطالب روان‌شناختی هستید و یافته‌ها و به‌روزترین مطالب مربوط به رشد شخصی و دستیابی به موفقیت و خوشبختی را دنبال می‌کنید، شنیدنِ خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستانی می‌شنویم

هزاران سال است که اندیشمندان بزرگ در مورد معنای زندگی تأمل کرده‌اند. یک روان‌شناس اجتماعی آمریکایی شاید این معما را حل کرده باشد: فرضیه‌ی خوشبختی؛ یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان، 2006، توسط جاناتان هایت. او روان‌شناسی معاصر را در پرتوی فلسفه‌ی جهان بررسی می‌کند. با بررسی آنچه اندیشمندان و دانشمندان بزرگ درباره‌ی تجربیات احساسی مانند سختی، عشق و لذت می‌گویند، هایت بهترین راه‌ها را برای افزایش شادی و رضایت در زندگی معرفی می‌کند. اکثر مردم خود را دارای یک خود واحد با خواسته‌ها و نیازها می‌دانند اما یکی از ایده‌های اساسی روان‌شناسی معاصر این است که ذهن به قسمت‌های مختلف تقسیم می‌شود. گاهی‌اوقات این قسمت‌های مختلف، مستقل از یکدیگر کار می‌کنند یا حتی با یکدیگر در تضاد هستند. یک فیل‌سوار را در نظر بگیرید. سوارکار مانند ذهن آگاه است که شامل تمام افکار و احساساتی‌ست که شخص از آن آگاهی دارد. فیل مانند ذهن ناخودآگاه است که گاهی‌اوقات سوارکار می‌تواند او را هدایت کند اما فیل نیز اراده‌ی قوی خود را دارد. گاهی برنامه‌های سوارکار و فیل با هم سازگاری ندارند. این مثال به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چرا تغییر عادات بد می‌تواند مشکل باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
نگاه اجمالی به کتاب
3 دقیقه
شخصیت‌های مهم
26 دقیقه
دیدگاه‌های کلیدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی: یافتن حقیقت مدرن در خرد باستانی
نویسنده
مترجمفاطمه مختاری
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی فرضیه خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.