معرفی و دانلود نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد: رمانی در فرم اجرایی

عکس جلد نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد: رمانی در فرم اجرایی
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد: رمانی در فرم اجرایی

کورمک مک کارتی در نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد به بنیان‌های تمدن غرب و جامعه‌ی آتئیستی محصول آن می‌تازد و در قالب گفت‌وگویی جذاب میان فردی کم‌سواد و یک استاد دانشگاه بی‌خدا، نتایج برخاسته از جهان‌بینی‌های مذهب‌گریز را مورد نقد قرار می‌دهد.

درباره‌ی نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد

یک برخورد حیرت‌انگیز در سکوی مترو نیویورک، دو غریبه را به خانه‌ی یکی از آن‌ها هدایت می‌کند تا در آنجا تصمیمی برای زندگی یا مرگ گرفته شود. پس از اینکه شخصیت «سیاه» شخصیت «سفید» را از پریدن جلو قطار و خودکشی نجات می‌دهد، آن‌ها به خانه‌ی «سیاه» می‌روند تا در مورد عمیق‌ترین مسائل بشری حرف بزنند. در طول مکالمه، هر کدام به گذشته‌ی خود بازمی‌گردند و منشأ جهان‌بینی‌های متفاوت خویش را کشف می‌کنند.

نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد (The Sunset Limited) به قلم کورمک مک کارتی (Cormac McCarthy) دو شخصیت از نژاد، خانواده و طبقات اجتماعی مختلف را نشان می‌دهد که با باورها و عقاید کاملاً متفاوت و زندگی‌ متمایز و حتی متضادی را از سر گذرانده‌اند. نویسنده با بی‌نام گذاشتنِ کاراکترهایش، آن‌ها را در دو دسته‌ی کلیِ سیاه و سفید می‌گنجاند. نقش سیاه را فردی سیاه‌پوست و نقش سفید را بازیگری سفیدپوست ایفا می‌کند.

نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد یکی از پرطرفدارترین آثار کورمک مک کارتی است که ابتدا در تئاترِ شیکاگو و سپس بر صحنه‌ی تئاتر نیویورک به اجرا درآمد. این نمایشنامه را به‌ خاطر عنوان فرعی آن، رمانی در فرم اجرایی (A Novel in Dramatic Form)، گاه به عنوان رمان نیز در نظر می‌گیرند. چیزی که در مورد آن شکی وجود ندارد این است که دو شخصیت بسیار متفاوت به هدف جست‌وجوی معنای زندگی، تعاریف خود را از ماهیت انسان، خدا، هستی، عدالت و ایمان به دست می‌دهند.

شخصیت سیاه در نمایشنامه‌ی قطار سانست لیمیتد، یک محکوم سابق با باورهای مسیحی است و شخصیت سفید یک استاد دانشگاه بی‌خداست که به‌ طرزی باورنکردنی ناامیدی و یأس بر زندگی‌اش چیره شده. سیاه نیز از زوایایی متحمل و در معرضِ ناامیدی و پوچی است، اما درصدد است قدرت ایمان را به این غریبه اثبات کند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد

کورمک مک کارتی در به تصویر کشیدن شکاف وجودیِ میان کاراکترهای نمایش و نوشتن دیالوگ‌هایی گیرا و ترغیب‌کننده به‌ خوبی ظاهر شده و مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌سازد. نشر صوتی جیحون این نمایش صوتی را با گویندگی هوتن شاطری‌پور و مهیار ستاری عرضه کرده است. نسخه‌ی متنی این نمایشنامه با ترجمه‌ی فرانک حیدریان، از سوی انتشارات دیدآور روانه‌ی بازار شده.

اقتباس سینمایی از نمایشنامه‌ی قطار سانست لیمیتد

در سال 2011، فیلمی به کارگردانی تامی لی جونز (Tommy Lee Jones) ساخته شده و فیلمنامه‌ی آن را کورمک مک کارتی نوشته است. تامی لی جونز نقش شخصیت سفید را بازی می‌کند و ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) بازیگر نقش سیاه است. گرچه فیلم به جایگاهی که سزاوارش بود، دست‌کم در میان منتقدین، دست نیافت، اما بازی بازیگران به‌ شدت مورد ستایش قرار گرفت.

نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد‌ برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به طرفداران نمایشنامه‌های فلسفی و دوست‌داران ادبیات مدرن آمریکا پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد: رمانی در فرم اجرایی می‌شنویم

- این یه‌جورایی آزمایش ایمانت به حساب می‌آد؟
- چی؟ تو؟
- بله، من.
- نه پروفسور. این که تو داری آزمایشش می‌کنی، ایمان من نیست.
- تو همه‌چیزو سیاه و سفید می‌بینی.
- گمونم سیاه و سفیده.
- به نظرم همین باعث می‌شه دنیا رو راحت‌تر درک کنی.
- تعجب می‌کنی اگه بدونی چقدر کم برای درک خدا وقت صرف کردم؟
- تو سعی می‌کنی خدا رو درک کنی.
- نه، من فقط سعی می‌کنم اون چیزی که اون از ما می‌خواد رو درک کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
مقدمه
32 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
30 دقیقه
قسمت سوم
35 دقیقه
قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی قطار سانست لیمیتد: رمانی در فرم اجرایی
نویسنده
مترجمفرانک حیدریان
راویهوتن شاطری پور، مهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد

برای دریافت نمایش صوتی قطار سانست لیمیتد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.