معرفی و دانلود نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

عکس جلد نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر، داستان کسانی است که در یک حکومت دیکتاتوری، با دوراهی‌های اخلاقی دست و پنجه نرم می‌کنند. زیگفرید لنتس در چهار نمایشنامه‌ی موجود در این اثر از دیدگاهی فلسفی و با زبانی ساده و روان به جامعه، اخلاق و سیاست می‌نگرد. گفتنی است که او برای نوشتن نمایشنامه زمانه‌ی بیگناهان دو جایزه‌ی گرهارت هاپتمن و برمن را دریافت کرد.

درباره‌ی نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

آیا شما حاضرید برای نجات جان دیگران، خودتان را قربانی کنید یا برعکس، کسی دیگر را به کشتن دهید تا خودتان زنده بمانید؟ شاید تعداد انگشت‌شماری از آدم‌ها با چنین دوراهی سختی مواجه شوند. 9 شخصیت اصلی کتاب زمانه‌ی بیگناهان، در چنین شرایطی مجبور به تصمیم‌گیری هستند. زیگفرید لنتس برای نوشتن این اثر از یک افسانه‌ی چینی الهام گرفت. افسانه را چنین روایت کرده‌اند: 10 مرد هنگام طوفان به معبدی پناه می‌برند. آن‌ها با خود فکر می‌کنند حتماً گناهکاری در میان آنان وجود دارد؛ وگرنه خدا چنین عذابی را بر آن‌ها نازل نمی‌کرد. به همین دلیل برای پیدا کردن فرد گناهکار چاره‌ای می‌اندیشند. آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که هر ده نفر باید کلاه خود را جلوی دروازه بیاویزد. باد و طوفان کلاه هر کسی را که برد، آن شخص مقصر است و باید از معبد بیرون برود. بالاخره یک نفر از میان ده نفر گناهکار شناخته و بی‌رحمانه به داخل طوفان رانده می‌شود. اما صاعقه‌ای به معبد برخورد می‌کند و هر 9 نفر را از بین می‌برد. در پایان، تنها همان فرد «ظاهراً» گناهکار، زنده می‌ماند.

زیگفرید لنتس در ابتدا قصد داشت داستان زمانه‌ی بیگناهان را به یک رمان تبدیل کند؛ اما به‌زودی متوجه شد که این روایت برای تبدیل شدن به یک نمایشنامه مناسب‌تر است. بنابراین نمایشنامه‌ای رادیویی خلق کرد که از قضا، اولین نمایشنامه‌اش محسوب می‌شود.

معرفی و دانلود نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

بقیه‌ی قطعات کتاب زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر (Zeit der Schuldlosen und andere Stücke)، موضوعاتی شبیه به اولین نمایشنامه زیگفرید لنتس (Siegfried Lenz) دارند. نمایشنامه‌ی چهره با الهام از فیلم «دیکتاتور بزرگ» نوشته شده است. برونو مبارزی انقلابی بوده که شباهتی عجیب به رئیس‌جمهور دیکتاتور دارد؛ پس او را به‌عنوان بدل رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند.

سومین نمایشنامه‌ی خوانده‌شده در نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر، داستان روستاییانی نابیناست که علیه حکومت اعتراض می‌کنند. افرادی مأمور می‌شوند که شکایت مردم روستا را بررسی می‌کنند؛ اما در آن‌جا اسیر می‌شوند و دیگر امیدی به بازگشت ندارند.

آخرین اثری که آن را در نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر می‌شنوید، «همه‌ی جنگل‌بانان خوشحال نیستند» نام دارد. این نمایشنامه‌ی تک‌پرده‌ای در سال 1970 منتشر شده و درباره‌ی فریب و نیرنگ است.

آثاری که در نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر قرار گرفته‌اند، همگی درباره‌ی نظام دیکتاتوری آلمان نازی هستند. بیشترین آثار ادبی زیگفرید لنتس درباره‌‌ی نقش جامعه‌ی آلمان در ظهور نازیسم است. او همراه با نویسندگانی چون گونتر گراس و هاینریش بل، عضو گروه 47 بود. گروهی ادبی که دموکراسی و آزادی بیان را حق هر نویسنده‌ای می‌دانست و هنرمندان را تشویق می‌کرد بیشتر درباره‌ی آلمان نازی بنویسند. لنتس عقیده داشت که گذشته را باید همانطور که بوده پذیرفت و وقایع آن را صادقانه برای نسل‌های آینده بازگو کرد؛ حتی اگر شرم‌آور باشند. خود او نیز همواره سعی داشته در آثارش همین کار را انجام دهد.

انتشارات چتر فیروزه نسخه‌ی متنی این اثر را با ترجمه‌ی کیومرث علی‌خواه منتشر کرده است. گروهی از گویندگان با همکاری نشر جیحون، چهار نمایشنامه‌ی زیگفرید لنتس را به نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر تبدیل کرده‌اند.

جوایز و افتخارات نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

  • دریافت جایزه‌ی گرهارت هاپتمن برای نمایشنامه‌ی زمانه‌ی بیگناهان در سال 1961
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی برمن برای نمایشنامه‌ی رادیویی زمانه بیگناهان در سال 1962

اقتباس سینمایی از نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

توماس فانتل به همراه زیگفرید لنتس فیلمنامه‌ی زمانه‌ی بیگناهان را به نگارش درآورد. فریتز شرودر کارگردان نمایش صوتی این اثر، کارگردانی فیلم زمانه بیگناهان را نیز بر عهده گرفت.

نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نمایشنامه‌هایی با تم سیاسی و فلسفی، مخاطبان اصلی نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر هستند.

در بخشی از نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر می‌شنویم

هتلدار: فرماندار می‌خواهد با این کلک به چه برسد؟

دانشجو: کلک نیست. روش جدید فرماندار است. احتمالاً فکر می‌کند وجهه‌ی خودش را با این کار بهتر کند. کاری را که خودش می‌خواهد بکند، به‌عهده‌ی آدم‌های ساده و بی‌گناه می‌گذارد.

هتلدار: آخر برای چه؟ چه قصدی از این کار دارد؟

کنسول: این عادت بزرگان است. گاهگداری نشانمان می‌دهند حکومت کردن چقدر سخت است. برای همین، مدت کوتاهی قدرت را دست دیگران می‌دهند. مثلاً به دلقک دربارشان، پسر جاه‌طلبشان یا آدم‌هایی مثل ما. به‌عنوان مثال، اداره‌ی یک روز یک شهر یا اجازه‌ی صدور یک حکم را می‌دهند دست دیگران. این‌طوری به آن‌ها امکان خوبی می‌دهند خودشان را جلوی بقیه ضایع کنند. قدرت‌مدارها هیچ‌وقت به خودشان شک ندارند؛ ولی گاهی هوس می‌کنند به بقیه نشان دهند چه مسئولیت سختی به عهده‌شان است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
8 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
30 دقیقه
زمانه‌ی بی‌گناهان - صحنه‌ی یکم - قسمت اول
35 دقیقه
زمانه‌ی بی‌گناهان - صحنه‌ی یکم - قسمت دوم
24 دقیقه
زمانه‌ی بی‌گناهان - صحنه‌ی دوم - قسمت اول
30 دقیقه
زمانه‌ی بی‌گناهان - صحنه‌ی دوم - قسمت دوم
26 دقیقه
چهره - صحنه‌ی یکم
13 دقیقه
چهره - صحنه‌ی دوم
25 دقیقه
چهره - صحنه‌ی سوم
23 دقیقه
چهره - صحنه‌ی چهارم
27 دقیقه
چهره - صحنه‌ی پنجم
14 دقیقه
چهره - صحنه‌ی ششم
21 دقیقه
چهره - صحنه‌ی هفتم
40 دقیقه
چشم‌بند - صحنه‌ی یکم
31 دقیقه
چشم‌بند - صحنه‌ی دوم
29 دقیقه
چشم‌بند - صحنه‌ی سوم
24 دقیقه
همه‌ی جنگلبانان خوشحال نیستند، یک گفتگو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر
نویسنده
مترجمکیومرث علی خواه
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

برای دریافت نمایش صوتی زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.