معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ

عکس جلد کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ

کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ تألیف وحید جوکار، تقریباً تمام آنچه را که برای پرورش شترمرغ و فعالیت حرفه‌ای در این حوزه نیاز دارید، از شیرِ مرغ تا جان آدمیزاد، در اختیارتان می‌گذارد. این کتاب کاربردی، اصول پرورش شترمرغ را با ارائه‌ی جزئیات و بعضاً مطالعات موردی و آمار و ارقام شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ

شترمرغ از دیرباز مورد توجه و اقبال ویژه‌ی بشر بوده است. از گوشت شترمرغ در تهیه‌ی غذا، از پوسته‌ی تخم شترمرغ و همین‌طور پرهای آن در ساخت زینت‌آلات و وسایل تزئینی استفاده می‌شده است. اقبال گسترده‌ی آدمیان به پرهای شترمرغ تا بدان‌جا پیش رفت که این‌ گونه‌ی جانوری را با کاهش شدید جمعیتش مواجه ساخت، و تنها در بخشی از آفریقای جنوبی شمار شترمرغ‌های اهلی‌شده، افزایش قابل‌توجه داشت. تجارت پرِ شترمرغ به‌ویژه پرهای بال این پرنده، تجارت سودآوری بود که حدود 50 سال رونق داشت اما با آغاز جنگ‌جهانی اول در سال 1914، دچار رکود شدیدی شد.

امروزه، از تقریباً تمام قسمت‌های این پرنده‌ی پرفایده استفاده می‌شود. صنعت پرورش شترمرغ به‌تدریج با تنوع‌بخشیدن به محصولاتِ آن، رشد قابل‌توجهی پیدا کرد و در سراسر جهان گسترش یافت و پیش‌بینی می‌شود پیشرفت این صنعت همچنان ادامه داشته باشد. اثر حاضر؛ کتاب پرورش شترمرغ تألیف وحید جورکار است که از سیر تا پیاز پرورش شترمرغ برایتان می‌گوید.

کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران که ناشر تخصصی کتب علمی دانشگاهی، علوم پایه و به‌ویژه علوم کامپیوتر و انفورماتیک است، منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ برای کسانی که در حوز‌ه‌‌ی پرورش شترمرغ فعالیت می‌کنند و همچنین دانشجویان دامپزشکی و علوم دامی مناسب و مفید است.

در بخشی از کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ می‌خوانیم

1- کروزول‌ها

مشتقات اسید کرسیلیک دارای خواص ضد‌ویروسی و ضد‌باکتریایی قوی هستند و می‌توان از آن‌ها برای ضد عفونی سطح زمین استفاده نمود. کروزول‌ها عموماً ارزان قیمت هستند. نباید از آن‌ها جهت ضد‌عفونی ظروف غذا و آب‌خوری استفاده نمود. همچنین برای ضد عفونی جوجه‌کشی و محوطه پرورش جوجه‌ها نباید از خانواده کروزول‌ها استفاده کرد.

2- فنل‌ها

این مواد به صورت ترکیب با مواد شوینده با کاربرد دوگانه گندزدایی و ضد‌عفونی در بازار موجود است. فنل‌ها ویروس‌کش‌های قوی هستند و تأثیرات زیادی بر روی باکتری‌ها، خصوصاً باکتری‌های گرم مثبت دارند. برخی از ترکیبات تجارتی فنل‌ها دارای دوره ماندگاری طولانی هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه منشا و تکامل شترمرغ
فصل دوم: آناتومی و فیزیولوژی شترمرغ
فصل سوم: رفتارشناسی شترمرغ
فصل چهارم:ساختمان‌ها، تأسیسات و تجهیزات پرورش شترمرغ
فصل پنجم: بهداشت و بیماری شترمرغ
فصل ششم: جوجه‌کشی شترمرغ
فصل هفتم: پرورش شترمرغ (جوجه و مولد)
فصل هشتم: تغذیه‌ی شترمرغ
فصل نهم: محصولات شترمرغ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-124-491-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش دام و طیور، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ

برای دریافت کتاب آموزش جامع پرورش شترمرغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.