معرفی و دانلود کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول

عکس جلد کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول

آیا در اندیشه‌ی راه‌اندازی یک فروشگاه عطاری هستید؟ کتاب آموزش صفر تا صد کسب‌وکار عطاری - جلد اول نوشته‌ی امیر کریمی، هرآنچه را که شما در این مسیر باید بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب در سه جلد تهیه و تدوین شده است.

درباره کتاب آموزش صفر تا صد کسب‌وکار عطاری - جلد اول

ریشه‌ی واژه‌ی عطاری کلمه‌ی عطر است و دلیل این نام‌گذاری، عطر خاص گیاهان دارویی می‌باشد. تجارت گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه مردم جهان بوده و هست. به تجار این گیاهان عطار و به محل فروش آن‌ها عطاری گفته می‌شود.

تاریخچه‌ی استفاده از گیاهان دارویی به صده‌های قبل از میلاد مسیح و عصر بابلیان باستان بازمی‌گردد. پزشکان در آن دوران همراه ارتش به سرزمین‌های مختلف سفر می‌کردند و در آن جا اقدام به جمع‌آوری گیاهانی با خاصیت درمانی می‌کردند. در ایران نیز از زمانی که تمدن و شهرنشینی شکل گرفت از خواص گیاهان برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود. بالغ بر 2000 گونه‌ی گیاهی در ایران وجود دارد که خاصیت دارویی دارند و مردم از آن‌ها بهره می‌گیرند. اما چطور می‌توان یک فروشگاه عطاری را راه‌اندازی کرد؟ هرچند افتتاح عطاری چندان دشوار نیست‌، نیاز به دانش و آگاهی زیادی در زمینه‌ی این شغل دارد. امیر کریمی در کتاب آموزش صفر تا صد کسب‌وکار عطاری - جلد اول نتایج تجربیات خود در شغل عطاری را گردآوری کرده تا راهی میانبر پیش روی شما بگشاید. می‌توان ادعا کرد که پیش از کتاب حاضر هیچ کتابی به این موضوع، یعنی راه‌اندازی یک عطاری اختصاص داده نشده بود.

محصولات عطاری‌ها صرفاً جنبه‌ی درمانی ندارند؛ بلکه در مواردی که در ادامه ذکر می‌شود نیز کاربرد دارند: مواد غذایی همچون ژلاتین و نشاسته، مکمل‌های غذایی و ادویه‌جات همچون موسیر و دارچین، مواد بهداشتی همچون شامپو و صابون‌های گیاهی، محصولات مراقبت از پوست همچون روغن کرچک و روغن آرگان، محصولات مربوط به تناسب اندام همچون یونجه و قهوه سبز، انواع چای همچون چای سرخ و چای سبز، برخی خشکبار همچون مویز و زرشک و ...

تأکید نویسنده در جلد نخست این کتاب ارائه‌ی یک راهنما جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در مسیر افتتاح عطاری بوده است. فصول مختلف این کتاب به این موضوعات اختصاص داده شده‌اند: مزایای شغل عطاری، سختی‌های شغل عطاری، این کسب و کار را از کجا باید شروع کرد، ایجاد و ساخت یک قطب‌نما برای سهولت طی مسیر افتتاح یک عطاری، اجاره دکان عطاری، گیاهان و محصولات دیگر عطاری را از کجا باید تهیه کنیم، از هر کالا چقدر باید بخریم، چیدمان کالاها چطور باید باشد، چطور مواد را آسیاب کنیم، دستورالعمل ساخت ادویه‌جات ترکیبی، چطور قیمت کالاها و محصولات را تعیین کنیم، افتتاحیه، دفتر روزنامه و دفتر کل، آمارگیری سه ماهه و فصل داغ کسب و کار یک عطاری و ...

پیچیدگی‌های مدیریت یک عطاری، نویسنده‌ی کتاب حاضر را بر آن داشت که جلد دوم و سوم این کتاب را نیز به چاپ برساند. در دو جلد بعدی به این موضوعات پرداخته می‌شود: راهکارهای بازاریابی و فروش، ورود به حیطه بازاریابی آنلاین، مسائل مهم پیرامون خرید، گزینش پرسنل و مسائلی از این قبیل.

کتاب آموزش صفر تا صد کسب‌وکار عطاری - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی توصیه می‌کنیم که در فکر تأسیس یک فروشگاه عطاری هستند.

در بخشی از کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول می‌خوانیم

در هنگام جستجو برای اجاره فروشگاه، حتما در رابطه با انبار با کارشناس املاک صحبت نمایید. بعضی از فروشگاه‌ها دارای یک انبار هم هستند که مالک حتی اجاره‌ای را برای آن‌ها از شما اخذ نخواهد کرد. فروشگاه‌هایی که در نزدیکی مجموعه‌ای از چند فروشگاه مواد غذایی مثل نانوایی، میوه‌فروشی، لبنیاتی و پروتئینی واقع شده‌اند، برای کسب و کار ما بسیار مناسبند زیرا تجمع چنین فروشگاه‌هایی باعث جذب روزانه مشتریان می‌شود و ترافیک پایدار و قابل ملاحظه‌ای را در راسته یا مجتمع ایجاد خواهد کرد. درصورتی که تصمیم دارید در محلی که رقبای قدیمی در آن جا حضور دارند اقدام به افتتاح فروشگاه نمایید، اول حتما نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بررسی نمایید و ببینید آیا فروشگاه شما پتانسیل و توان رقابت با آنان را دارد یا خیر. افتتاح عطاری در مجتمعات بین راهی نیز ایده خوبی‌ست. زیرا عموما سر و کارتان با مسافران است و مسافران نیز آماده پول خرج کردن برای خرید محصولات خاص شهر یا فروشگاه شما هستند که به عنوان هدیه و سوغاتی برای خود و عزیزانشان ببرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تعاریف
فصل اول: مزایای شغل عطاری
فصل دوم: سختی‌های شغل عطاری
فصل سوم: از کجا شروع کنیم؟
فصل چهارم: قطب‌نمایتان را بسازید
فصل پنجم: اجاره دکان عطاری
فصل ششم: از کجا خرید کنیم؟
فصل هفتم: از هر کالا چقدر بخریم؟
فصل هشتم: چیدمان کالا
فصل نهم: چطور مواد را آسیاب کنیم؟
فصل دهم: ساخت ادویه‌جات ترکیبی
فصل یازدهم: چطور قیمت کالاها و محصولاتمان را تعیین کنیم؟
فصل دوازدهم: افتتاحیه
فصل سیزدهم: دفتر روزنامه و دفتر کل
فصل چهاردهم: آمارگیری سه ماهه
فصل پانزدهم: فصل داغ کسب و کار
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زرنوشت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-622-727943-6
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های گیاهان دارویی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول

حمیدجلالی
۱۴۰۲/۸/۱۵
کتابی خوبیه برای همه اونایی که می‌خوان عطاری بزنن
hadi khooshabi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بسیار پر کاربرد بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول

برای دریافت کتاب آموزش صفر تا صد کسب و کار عطاری - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.