معرفی و دانلود کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی

عکس جلد کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی

بروس بلیتز در کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی به مخاطبان می‌آموزد که چه‌طور می‌توان به روشی ساده و سریع تصاویر کارتونی رسم کرد و چهره‌ها را به صورت کاریکاتور‌هایی بانمک و جذاب درآورد. این کتاب منبعی مناسب برای مبتدیانی‌ست که به تازگی می‌خواهند طراحی کارتونی را بیاموزند.

درباره‌ی کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی

کاریکاتور شکلی منحصربه‌فرد از نقاشی و هنر است که از قرن‌ها پیش وجود داشته و خاستگاه آن به دوره‌ی رنسانس در ایتالیا باز می‌گردد. کاریکاتور در لغت به معنای اغراق کردن و به طور کلی به ترسیم یک طرح اغراق‌شده از ویژگی‌های فیزیکی و شخصیتی یک فرد گفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های خاص و مشخص کاریکاتور این است که اغلب کاریکاتوریست‌های می‌توانند با تحریف واقعیت در رسم برخی از ویژگی‌ها یا اغراق در بعضی از مشخصات تصویری خنده‌دار خلق کنند که در لایه‌های زیرین خود دارای پیام‌هایی عمیق است؛ این خصوصیت کاریکاتور اغلب در انتقادات سیاسی و تفسیرهای اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب می‌شود تاثیر پیام گوینده بیشتر شود و مفهوم منتقل‌شده، در ذهن مخاطب ماندگار گردد. اما تنها کاربرد کاریکاتور در سیاست و یا پیام‌های اجتماعی نیست. کاریکاتور یک نوع سرگرمی محبوب در میان مردم نیز هست و کاربرد آن را به وضح می‌توان در کارتونی‌های تلویزیونی و جشنواره‌های هنری مشاهده کرد.

معرفی و دانلود کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی

حال چطور می‌توان تبدیل به یک کاریکاتوریست شد؟ آیا برای شروع کاریکاتور باید از ابتدا، طراحی سیاه قلم و طراحی چهره و سایه‌زنی را آموخت؟ آیا می‌توان این هنر دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده را به صورت خودآموز یاد گرفت؟

بروس بلیتز ( Bruce Blitz) در کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی (How to Draw Blitz Cartoons) به تمامی سؤالات بالا پاسخ می‌دهد و به شما می‌آموزد که چطور می‌توان بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای از طراحی به شکلی سریع و آسان تصاویر کارتونی و زیبا خلق کرد.

این کتاب با دستورالعمل‌هایی ساده و آموزش‌های گام‌به‌گام و نکات کاربردی‌اش، منبعی مناسب برای مبتدیانی‌ست که قصد ورود به دنیای کارتونی را دارند و می‌کوشند تا مهارت‌های طراحی خود را ارتقا بخشند.

کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی به کوشش میلاد شیروانی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که قصد فراگرفتن طراحی به شیوه‌ی کارتونی را دارند، مناسب، جذاب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی می‌خوانیم

کاریکاتورها

شما شاید این نقاشی‌های خنده‌دار را در نقاط مختلف و نمایشگاه‌های گوناگون در مورد موضوع‌های مختلف دیده باشید. همچنین در مجلات، بیلبورد‌ها و صفحات روزنامه‌ها نیز از این نوع نقاشی بسیار دیده می‌شود. آیا می‌دانید آن‌ها چه نوع نقاشی می‌باشند؟ شاید آن‌ها را پرتره‌های نقاشی بنامید. زیرا با جزئیات بیشتری در مورد صورت کشیده شده‌اند و می‌توانید بهتر و دقیق‌تر آن‌ها را لمس کنید. بهترین راه حل برای کشیدن این نوع نقاشی‌ها که به کاریکاتور معروف هستند بهتر است یک تصویر واقعی را در مقابل خودتان داشته باشید و سپس سعی کنید تا ویژگی‌های آن تصویر را به نقاشی‌تان اضافه کنید و در این مسیر می‌توانید به‌راحتی با اندازه‌ها بازی کنید. سبک کاریکاتور هر هنرمند می‌تواند متفاوت باشد و با شرایطی خاص به تصویر می‌آید. به‌عنوان مثال نقاشی‌هایی که در صفحات روزنامه‌ها پیدا می‌کنید کمی سخت‌تر از آنچه که در لابی‌های هتل‌ها می‌بینید می‌باشند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
مداد
کاغذ
نشانگر‌ها
امتیاز قلم
منبع هنر
ویژگی‌ها
چگونه با روش "اینستا کارتونر" نقاشی کنیم؟!
حالات چهره
نقاشی بدن
نقاشی کودکان
حرکت!
دست‌ها
کاریکاتورها
چگونه تمرین کنیم
نمای کنار
ویژگی‌ها و ابزارهای جانبی بیشتر
حیوانات
پس‌زمینه‌ها
جعبه روشنایی
فرصت‌ها
کارتون‌های تبلیغاتی
تمرین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی
نویسنده
مترجممیلاد شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-600-8871-43-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی

برای دریافت کتاب آموزش طراحی کاریکاتور و شخصیت‌های کارتونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.