معرفی و دانلود کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول

عکس جلد کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول
قیمت:
۱۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول

کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول نوشته‌ی محمدرفیع ضیایی به شکلی مفصل و جامع به توضیح کاریکاتور و سبک‌های مختلف آن پرداخته و در ادامه بخشی از تاریخچه‌ی شکل‌گیری و رواج آن در کشورهایی از قبیل انگلستان، فرانسه و آلمان را بازگو می‌کند. از نکات جالب و قابل‌توجهِ این کتاب، تصاویر زیبا و کاریکاتورهایی است که در خلال متن‌ها آورده شده و به کشش اثر می‌افزاید.

درباره‌ی کتاب پرونده‌ی کاریکاتور - جلد اول

کاریکاتور از انواع نقاشی و هنر است که در آن سوژه‌ی موردنظر به شکلی مضحک و خنده‌دار ترسیم شده و درباره‌ی ایراداتش، بزرگنمایی صورت می‌گیرد. این هنر حتی خیلی پیش‌تر از روزنامه‌نگاری وجود داشته و قدمتش به اوایل تاریخ باز می‌گردد؛ اما سبک کاریکاتور به شکلی که اکنون رواج دارد، از ابتدای قرن هفدهم و در ایتالیا آغاز شده است.

معرفی و دانلود کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول

کتاب پرونده‌ی کاریکاتور که نوشته‌ی زنده‌‌یاد محمدرفیع ضیایی، کاریکاتوریست ایرانی، است به بازگو کردن تاریخچه‌ی کاریکاتور در جهان می‌پردازد. او که خود سال‌ها در زمینه‌ی کاریکاتور فعالیت کرده و با نشریات معتبری مانند کیهان، گل‌آقا و هزارقصه همکاری داشته است، در این کتاب کوشیده تا با توضیح کاریکاتور، سبک‌ها و تاریخچه‌ی آن، راه را برای تازه‌کاران و مبتدیانی که تازه قدم به این مسیر گذاشته‌اند، هموار کند.

کتاب پرونده‌ی کاریکاتور - جلد اول متشکل از هشت فصل می‌باشد که فصل اول و دوم آن به توضیح کاریکاتور، سبک‌ها، عملکرد و کاربرد آن در جوامع مختلف اختصاص یافته است. از فصل سوم، کتاب به طور تخصصی به تاریخچه‌ی کاریکاتور می‌پردازد که در مجلد اول، این تاریخچه مختص کشورهایی اروپایی از قبیل انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه و روسیه می‌باشد. محمدرفیع ضیایی در شروع هر فصل از تاریخ آن کشور و شرایط اجتماعی و فرهنگی‌اش سخن می‌گوید تا برای ادامه دیدگاهی واضح و روشن در اختیار خوانندگان قرار دهد. از نکات مثبت و قابل‌توجه این کتاب زبان شیوا، روان و طنز آن و تصاویر کاریکاتوری به کار رفته در صفحات کتاب است که به آن روح بخشیده و مطالعه‌اش را برای مخاطب دلنشین و خوشایند ساخته است.

این مجموعه کتاب دو جلدی توسط نشر سوره‌ی مهر به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پرونده‌ی کاریکاتور

مجموعه کتاب دو جلدی پرونده‌ی کاریکاتور نوشته‌ی محمدرفیع ضیایی است. در جلد اول این کتاب به تاریخچه‌ی رواج یافتن کاریکاتور در کشورهای اروپایی و در جلد دوم به رواج یافتن این سبک نقاشی در آمریکا، هند، کشورهای عربی، ترکیه و ایران پرداخته شده است.

کتاب پرونده‌ی کاریکاتور - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پرونده‌ی کاریکاتور که در زمینه‌ی تاریخ هنر است، برای تمامی علاقه‌مندان به این زمینه و همچنین فعالان سبک هنریِ کاریکاتور مناسب و مفید می‌باشد. به گفته‌ی نویسنده، مطالعه‌ی این کتاب به افراد تازه‌کاری که هنوز سبک خود در کاریکاتور را نیافته‌اند، کمک می‌کند تا به دیدی روشن برسند و تصمیم‌گیری برایشان ساده‌تر گردد.

در بخشی از کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول می‌خوانیم

کاریکاتور هنری است جدید و عجیب. جدید از این نظر که قدمت هنرهای دیگر چون نقاشی و یا معماری را نداشته و عجیب از این نظر که به‌نوعی زیباشناسی معتقد است که در حیطه زیبایی‌شناسی مرسوم جا نمی‌گیرد. ادبیات، به‌عنوان بخش نوشتاری، از سالیان گذشته همیشه مورد بحث دیگران بوده و بزرگانی آثار ادبی را به نقد کشیده‌اند. در دریافت‌های فلاسفه هم هر وقت به نقد و بررسی ادوات شوخ‌طبعی اشاره شده، بیشتر کاربرد این ادوات در ادبیات مورد نظر بوده است. هگل معتقد بود که مطایبه‌نویس باید از غنای معنوی معینی برخوردار باشد. به دریافت وی، مطایبه‌نویس باید مشتاق شناخت زندگی باشد. شاید اگر هگل می‌خواست درباره کاریکاتور هم صحبت کند، چنین کلماتی به کار می‌برد و این در صورتی بود که اصولا کاریکاتور را در قالب تعریف نوعی تجسم زیبایی‌شناسانه جای می‌داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
فصل دوم
فصل سوم: کاریکاتور در انگلستان
فصل چهارم: کاریکاتور در فرانسه
فصل پنجم: کاریکاتور در آلمان
فصل ششم: کاریکاتور در روسیه
فصل هفتم: کاریکاتور در اروپای شرقی
فصل هشتم: کاریکاتور در ایتالیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات552
زبانفارسی
شابک978-964-506-685-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول

برای دریافت کتاب پرونده کاریکاتور - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.