معرفی و دانلود کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی

عکس جلد کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی

کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی تألیف یعقوب بی نیاز و خدادوست رستمی زاده، می‌کوشد اجزا و قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودروها را معرفی کند و کارکرد هر یک از آن‌ها را توضیح دهد. این کتاب آموزشی به انواع سیستم‌های سوخت‌رسانی مثل ریل مشترک، مستقیم، چند نقطه‌ای و دوگانه‌سوز می‌پردازد و توضیح می‌دهد که هر یک از آن‌ها به چه شکلی کار می‌کنند و چطور می‌توان عیوبشان را برطرف نمود.

درباره‌ی کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی

موتور را می‌توان به نوعی قلب خودرو دانست، زیرا تمام نیروی آن را تأمین می‌کند و آن را به حرکت درمی‌آورد. خود موتور با سوخت کار می‌کند و با کمک آن روشن می‌شود. پرسشی که احتمالاً مطرح می‌شود این است که سوخت چطور از باک به موتور می‌رسد و آن را به جریان می‌اندازد؟ در خودروها سیستمی تعبیه شده که وظیفه دارد بنزین را از باک بگیرد و با ترکیب هوا، وارد سیلندر کند تا عمل احتراق اتفاق بیافتد. این سیستم سوخت‌رسانی، به‌طورکلی به دو دسته‌ی کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می‌شود. تا دهه‌ی 1980، عمده‌ی خودروها کاربراتوری بودند. اما با پیشرفت موتورها و تغییر سیستم آن‌ها و همین‌طور برای کاهش آلودگی هوا، شیوه‌ی انژکتوری ابداع و گسترش یافت. انژکتورها ساختار پیچیده و تکامل‌یافته‌تری داشتند و می‌توانستند بنزین را به‌صورت ذرات ریز به درون سیلندر بریزند. این سیستم که حالتی منظم و کنترل‌شده‌تر داشت، کمک می‌کرد موتور بازدهی و عملکرد بیشتری از خود نشان دهد. امروزه تقریباً همه‌ی خودروها از همین شیوه‌ی سوخت‌رسانی استفاده می‌کنند. یکی از منابع مختصر و مفید برای آشنایی با انژکتورها، کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی تألیف یعقوب بی نیاز و خدادوست رستمی زاده است. این راهنما تمام اجزا و قطعات این سیستم را به‌دقت معرفی و بررسی می‌کند و کارکرد و وظایف هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهد.

سیستم انژکتور هم می‌تواند مکانیکی و هم الکتریکی باشد. انژکتورهای مکانیکی که مربوط به نسل اول این سیستم هستند، باوجود کارایی بهترشان نسبت به کاربراتورها، مشکلاتی هم داشتند. به همین خاطر در چند دهه‌ی اخیر، بیشتر خودروسازها به انژکتورهای الکتریکی گرایش پیدا کرده‌اند. سنسورهای گاز، هوا، فشار هوا، ضربه، دمای آب، دور موتور، اکسیژن، انژکتور، دلکو و کویل قطعات اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. این سنسورها اطلاعات و گزارش‌ها را جمع‌آوری کرده و به کامپیوتر ماشین می‌رسانند. پس‌ازآن کامپیوتر تصمیم می‌گیرد که چه میزان بنزین از طریق قطعه‌ی انژکتور به درون موتور تزریق شود. اما انژکتورهای الکتریکی بسته به نوع پاشش می‌توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند: پاشش سوخت مستقیم (GDI)، چندنقطه‌ای (MPFI)، تک نقطه‌ای، ریلی، کامینز و دوگانه‌سوز از مشهورترین و رایج‌ترین انواع انژکتورها به ‌حساب می‌آیند. یعقوب بی‌نیاز و خدادوست رستمی‌زاده در کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی همه‌ی این مدل‌ها را معرفی کرده و شیوه‌ی کارشان را تشریح می‌کنند. همین‌طور به مهم‌ترین عیوب و ایرادهای آن‌ها اشاره می‌نمایند و نحوه‌ی برطرف کردن آن‌ها را آموزش می‌دهند. بخش‌های پایانی کتاب نیز به عملکرد سیستم‌های هوا رسانی و گاز خروجی موتورهای انژکتوری اختصاص دارد و آن‌ها را بررسی می‌کند.

کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزشی به دانشجویان رشته‌ی مکانیک خودرو، تکنسین‌ها و دانش‌آموزان هنرستانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی می‌خوانیم

باک در زیر شاسی و پمپ انژکتور در روی شاسی در ارتفاع بالاتر نصب می‌گردد. از آنجایی‌که کار پمپ انژکتور یک پمپ فشار قوی است و برای کشیدن سوخت از باک طراحی نشده است؛ لذا ضروری است که سوخت توسط پمپ اولیه با فشار 1 تا 7 اتمسفر از باک کشیده شده و به کانال مکشی ارسال گردد؛ بنابراین پمپ اولیه در مدار فشار ضعیف این وظیفه را به عهده دارد که سوخت را از باک گرفته و با فشار گفته شده به فیلتر رسانده و پس از عمل فیلتراسیون (تصفیه) آن را به کانال مشترک پمپ انژکتور برساند.
در مدار فشار ضعیف سوپاپ سرریز به کار رفته که دارای یک پیستون و فنر است. وظیفه این سوپاپ ثابت نگه‌داشتن فشار در مدار اولیه و بخارات مدار و هواگیری احتمالی در آن برطرف می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سوخت و پدیده احتراق در موتورهای احتراق داخلی
فصل دوم: قوانین زیست‌محیطی و روش‌های تعیین آن‌ها
فصل سوم: آلاینده‌ها حاصل از احتراق و روش‌های بهینه‌سازی
فصل چهارم: سیستم‌های سوخت‌رسانی MPFI
فصل پنجم: سیستم‌های سوخت‌رسانی GDI
فصل ششم: سیستم‌های سوخت‌رسانی دوگانه‌سوز
فصل هفتم: سیستم‌های سوخت‌رسانی کامینز
فصل هشتم: سیستم‌های سوخت‌رسانی ریل مشترک
فصل نهم: سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتر واحدی و پمپ واحدی
فصل دهم: سیستم‌های هوارسانی موتورهای احتراق داخلی
فصل یازدهم: سیستم‌های گازهای خروجی موتورهای احترق داخلی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-218-478-0
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۴۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی

برای دریافت کتاب آموزش مهارت‌های شغلی: عیب یابی و تعمیر سیستم سوخت رسانی موتورهای احتراقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.