معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد راهنمایی کاربردی برای آن دسته از دانشجویان فنی حرفه‌ای است که مایلند اطلاعاتشان در زمینه‌ی سرویس انواع خودرو را بالا ببرند و برای خود رزومه‌ای مناسب و حرفه‌ای بسازند.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو

یکی از اولین اصولی که معمولاً افراد پیش از رانندگی می‌آموزند، اصول نگه‌داری از خودرو و سرویس آن است. افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های آیین‌نامه می‌آموزند که چه هنگام باید روغن ماشین را تعویض کرد، لنت و روغن ترمز چه زمانی نیاز به سرویس دارند و هنگام جوش آوردن ماشین چه باید کرد؛ اما تمامی این اصول موارد اولیه و پیش‌نیاز کار کردن با ماشین هستند و به طور کلی اگر خودرو نیاز به سرویس و تعمیر داشته باشد، باید به تعمیرگاه‌های حرفه‌ای مراجعه کرد که معمولاً هم هزینه‌ای هنگفت بر دست رانندگان می‌گذارد.

اما آیا راهی هست که بتوان سرویس خودرو را به طور حرفه‌ای آموخت و مهارت و دانش خودرو را در این زمینه ارتقا داد؟ بله، داریوش فریدونی برزآباد در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو به طور حرفه‌ای و با زبانی ساده و شیوا به مخاطبان می‌آموزد که چطور می‌توان خودرو را سرویس کرد و از آن مراقبت نمود.

این کتاب که متشکل از یازده فصل است، از پایه‌ای‌ترین مباحث یعنی بهداشت و ایمنی کار و زمان‌بندی سرویس خودرو شروع به آموزش کرده و پله‌پله به سراغ مباحث مهم‌تر و حرفه‌ای‌تری مانند سرویس سیستم روغن‌کاری، سرویس سیستم خنک‌کننده و سرویس سیستم سوخت‌رسانی رفته است.

از عناوین فصول این کتاب می‌توان به «فناوری خودرو»، «نگهداری و مراقبت از خودرو»، «جدول‌بندی و کدبندی سرویس» و... اشاره کرد. یکی از نکات مثبت و قابل‌توجه کتاب استفاده از تصاویر و جداول در خلال توضیحات است که درک مطالب را برای خوانندگان آسان می‌نماید.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌کتاب افزایش مهارت‌های شغلی که توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده شامل مطالبی مفید و کاربردی برای دانشجویان و مربیان فنی حرفه‌ای است که می‌خواهند مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف به صورت علمی و حرفه‌ای بالا ببرند و برای خود رزومه‌ای قوی و مناسب بسازند. از کتاب‌های این مجموعه می‌توان از «دریل‌کار و اره‌کار» و «آموزش گام‌به‌گام پاوپوینت» نام برد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان و مدرسان دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان فنی حرفه‌ای و کار‌‌آموزان حیطه‌ی سرویس خودرو مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو می‌خوانیم

پس از تخلیه روغن قبلی همراه با تعویض فیلتر روغن با استفاده از فشار باد از ناحیه در قالپاق آخرین ذرات روغن در مجاری را نیز به سمت کارتر هدایت می‌کنیم؛ پس از بستن پیچ کارتر روغن جدید را داخل موتور می‌ریزیم و پس از مدتی (حداکثر 1-2 روز یا مسافتی کمتر از 100کیلومتر) روغن را تخلیه کرده و فیلتر روغن را عوض می‌کنیم و مجدد موتور را از روغن جدید پر می‌کنیم و در تعویض‌های عادی فقط از همان روغن استفاده می‌کنیم.

در حالی که موتور گرم است پس از خاموش کردن موتور قبل از آنکه روغن فرصت ته‌نشین شدن داشته باشد پیچ تخلیه روغن را باز می‌کنیم تا روغن کهنه تخلیه شود. اجازه دهید آخرین قطره‌های روغن (بعد از چند ساعت) از کارتر چکه کند که در تعویض‌روغنی‌ها این مدت به چند دقیقه تقلیل یافته که در این خصوص باید بدانیم آنچه در دقایق اول از کارتر خارج می‌شود روغن مستعمل همراه مقداری آب است؛ ولی آنچه مهم است خروج قطعات تراشیده شده از قطعات و دیگر مواد زائد است که قطره‌قطره و پس از زمان یاد شده از کارتر بیرون می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
تعاریف
فصل 1: ایمنی و بهداشت محیط کار
فصل 2: جدول‌بندی و کدبندی سرویس
فصل 3: سرویس سیستم روغن‌کاری
فصل 4: سرویس سیستم جرقه‌زنی
فصل 5: سرویس سیستم ترمز و چرخ‌ها
فصل 6: سرویس سیستم خنک‌کاری
فصل 7: سرویس سیستم سوخت‌رسانی
فصل 8: سرویس سیستم انتقال قدرت
فصل 9: تست با دستگاه
فصل 10: فناوری خودرو
فصل 11: نگهداری و مراقبت از خودرو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات291
زبانفارسی
شابک978-600-124-511-4
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۱۰۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس و نگهداری خودرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.