معرفی و دانلود کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن: مقدماتی و پیشرفته

عکس جلد کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن: مقدماتی و پیشرفته
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن: مقدماتی و پیشرفته

کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن نوشته‌ی علی حمدی‌پور یک راهنمای جامع برای استفاده از این ابزار پرکاربرد است. سرنوشت بسیاری از رشته‌ها به پیشرفت‌های این دوربین کارآمد گره خورده؛ تاآنجاکه یادگیری آن برای مهندسان عمران و نقشه‌برداری ضروری است.

درباره‌ی کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن

انسان حیوان ابزارساز است و زندگی انسان مدرن و نیازهای اولیه‌ی او بیش از پیش به ابزار گره خورده است. ابزارآلات شکل رابطه‌ی انسان با طبیعت را تغییر داده‌اند، به‌طوری‌که امروز حتی کوچکترین گام‌ها با ابزارهای پیشرفته‌ی مهندسی برداشته می‌شوند. ساخت خانه یکی از نیازهای اولیه‌ی بشر است که در اولین مرحله نیاز به دستگاهی دارد که بتواند موقعیت ستون‌ها را تعیین و اجزای سازه‌ای و تیرها را طراحی کند. دوربین توتال‌استیشن (Total Station) دستگاهی پیچیده برای همه‌ی فعالیت‌های گفته‌شده است. این دوربین تنها در ساخت خانه کاربرد ندارد؛ مهندسان نقشه‌برداری برای اندازه‌گیری موقعیت و ارتفاع نقاط، تعیین مرزها و ایجاد نقشه‌های دقیق از آن استفاده می‌کنند. این ابزار همچنین برای ساخت پل، جاده و سد نیز کاربرد دارد. درحالی‌که به نظر می‌رسد حوزه‌ی کار دوربین توتال‌استیشن به مهندسی عمران و نقشه‌برداری محدود باشد، گفتن این نکته خالی از لطف نیست که باستان‌شناسان برای نقشه‌برداری از محوطه‌های باستانی و ایجاد مدل‌های سه‌بعدی از سایت‌های باستان‌شناسی از این دستگاه استفاده می‌کنند. ازآنجاکه این دوربین‌ها با استفاده از امواج الکترومغناطیسی قادر به اندازه‌گیری زوایای افقی و عمودی هستند، برای حفر چاه یا تخمین حجم ذخایر معدنی نیز کاربرد دارند.

علی‌رغم همه‌ی مزایای این دستگاه، شامل سرعت جمع‌آوری و پردازش داده، دقت بالای اندازه‌گیری و قابلیت حمل آسان، قیمت هنگفت آن برای بسیاری از اشخاص و سازمان‌ها مشکل‌ساز است. همچنین پیچیدگی کار با این دستگاه‌ها می‌تواند برخی را از کار با آن منصرف کند. البته این مشکل با بهره‌گیری از کتاب‌های راهنما، مانند کتاب حاضر، قابل حل است.

اگرچه یک مهندس نقشه‌برداری یا مهندس عمران نیاز دارد که کار با این دستگاه را به‌صورت عملی بیاموزد، اما کتاب علی حمدی‌پور راهنمای گام‌به‌گامی است که مخاطب را در استفاده از دستگاه و تکنولوژی‌های ملحق به آن، مانند نرم‌افزارهای مورد نیاز، حرفه‌ای می‌کند. کتاب در ده فصل و به ترتیب از آسان به سخت تدوین شده است. شما در فصول ابتدایی بدیهیات و تعاریف این حوزه را خواهید آموخت و در ادامه با مباحثی مانند «کاربرد دوربین توتال‌استیشن در پروژه‌های زیرزمینی» و «نقشه‌برداری پروژه‌های صنعتی» آشنا خواهید شد. در فصل دهم، که حسن ختام این کتاب است، شمایی کلی از نرم‌افزارهایی مانند Civil 3D، AutoCAD و Leica Geo Office به دست خواهد آمد. انتظار می‌رود پس از پایان کتاب علاقه‌مندان این حوزه و متخصصان به درک کلی از نحوه‌ی کار با توتال‌استیشن و کاربردهای آن نائل آمده باشند.

مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران با چاپ این کتاب، استفاده‌ی متخصصان از دستگاه توتال‌استیشن را تسهیل کرده است.

کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در رشته‌ی مهندسی عمران تحصیل کرده‌اید، این کتاب بهترین راهنما برای کسب مهارت جدید در حوزه‌ی تخصص شماست.

در بخشی از کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن: مقدماتی و پیشرفته می‌خوانیم

نقشه‌برداری عبارت است از: «حرفه، تکنیک، علم و هنر تعیین موقعیت دقیق نقاط روی، زیر و بالای سطح زمین و ارائه‌ی آن». تعیین موقعیت شامل مختصات سه‌بعدی نقاط و فواصل و زوایای بین آن‌هاست.

نقشه‌برداری با علوم ریاضیات، هندسه، مثلثات، آمار، آنالیز، فیزیک، الکترونیک، کامپیوتر، زبان‌های برنامه‌نویسی، علوم مهندسی، مدیریت و حقوق پیوند دارد و از خدمات و محصولات آنها استفاده می‌کند و متقابلاً به آن‌ها خدمات و محصولات ارائه می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مروری بر اصول و تعاریف نقشه‌برداری
فصل 2: آشنایی با انواع دوربین‌های نقشه‌برداری
فصل 3: مقدمات به‌کارگیری دوربین توتال‌استیشن
فصل 4: برنامه‌های کاربردی دوربین توتال‌استیشن
فصل 5: مدیریت برداشت با دوربین
فصل 6: اتصال دوربین به رایانه
فصل 7: اصول نگهداری و سرویس‌های لازم دوربین توتال‌استیشن
فصل 8: تهیه نقشه توپوگرافی به‌وسیله‌ی دوربین توتال‌استیشن
فصل 9: کاربردهای دوربین توتال‌استیشن در پروژه‌های نقشه‌برداری، عمرانی و صنعتی
فصل 10: نرم‌افزارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن: مقدماتی و پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-218-666-1
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن

برای دریافت کتاب آموزش نقشه برداری با دوربین‌های توتال استیشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.