معرفی و دانلود کتاب کاربرد اتوکد در معماری

عکس جلد کتاب کاربرد اتوکد در معماری
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اتوکد در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد اتوکد در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد اتوکد در معماری

فعالان حوزه‌ی معماری چنانچه بخواهند نقشه‌های مورد نظر خود را با یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای طراحی به انجام برسانند، می‌توانند سری به کتاب کاربرد اتوکد در معماری بزنند و با آموزش‌های مرحله‌به‌مرحله‌ی حسن حسن دوست همراه شوند. نویسنده در این کتاب حیطه‌ی نرم‌افزار و معماری، از انواع کارکردهای اتوکد در ترسیم نقشه تا تغییر مقیاس و نحوه‌ی خروجی گرفتن از آن را به‌سادگی برای مخاطبان شرح داده است.

درباره‌ی کتاب کاربرد اتوکد در معماری

نرم‌افزار اتوکد یک برنامه‌ی دو و سه‌بعدی است که در طراحی و اجرای پروژه‌های معماری به کار می‌رود. تمامی مراحل عمده‌ی پروژه‌های معماری را می‌توان با استفاده از همین نرم‌افزار به انجام رساند. اگر از دانشجویان رشته‌ی معماری هستید یا به‌طور حرفه‌ای در این حوزه اشتغال دارید، توصیه می‌کنیم برای شناخت یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزار‌های معماری، همین حالا کتاب کاربرد اتوکد در معماری را تهیه کرده و تا انتها با آموزش‌ها و راهنمایی‌های گام‌به‌گام نویسنده‌ی آن، حسن حسن‌ دوست، همراه باشید.

کتابی که پیشِ رو دارید، مجموعه‌ای غنی از آموزش‌های مرتبط با AutoCad را طی چهار فصل در اختیارتان قرار می‌دهد. در فصل نخست، نحوه‌ی نصب کردن نسخه‌ی 2014 این نرم‌افزار، تنظیمات ابتدایی آن، شیوه‌ی ساخت سیستم مختصات و ایجاد صفحه‌ای جدید در محیط اتوکد شرح داده شده است. در فصل دوم نیز ایجاد لایه‌های متناسب با پلان معماری در نرم‌افزار اتوکد، روش ایجاد پلان ساده، شیوه‌ی ترسیم در پلان معماری با توجه به اهداف پروژه و روش ترسیم در پنجره‌ی پلان معماری به‌طور کامل توضیح داده شده. نویسنده همچنین روش ایجاد نمای شمالی پلان، نحوه‌ی برش پلان، ایجاد ستون و شیوه‌ی هاشور زدن، همین‌طور نحوه‌ی فعال کردن نوار فرمان را بررسی کرده و آموزش داده است.

حسن حسن‌ دوست در سومین فصل از کتاب کاربرد اتوکد در معماری، شیوه‌ی اندازه‌گذاری‌های پروژه را در جهت‌های مختلف پلان تحلیل و آن را به‌طور دقیق بررسی کرده است. در فصل چهارم موضوعاتی همچون پرینت گرفتن از فایل نهایی پروژه، تغییر مقیاس نقشه در برنامه‌ی اتوکد، برخی از ترفندهای کاربردی اتوکد، نشان دادن موضوعات در صفحه‌‌ی اتوکد و مدت‌زمان ترسیم نقشه، مورد بحث قرار گرفته‌اند. در ادامه هم به موضوعاتی از قبیل حذف نقطه‌های موقت در ترسیم نقشه با اتوکد، Regen کردن فایل‌ها و موارد کاربرد Write Block در معماری پرداخته شده است.

اگر به هر دلیلی لازم است کار با نرم‌افزار اتوکد را به‌طور حرفه‌ای بیاموزید و مراحل ترسیم نقشه با این برنامه را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم خواندن کتاب کاربرد اتوکد در معماری را از دست ندهید. این کتاب حوزه‌ی معماری و نرم‌افزار را انتشارات موسسه‌‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب کاربرد اتوکد در معماری برای چه کسانی مناسب است؟

معماران و فعالان عرصه‌ی نقشه‌کشی ساختمان و معماری، می‌توانند برای آشنایی با یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای معماری و ترسیم نقشه، به کتاب کاربرد اتوکد در معماری مراجعه کرده و از آموزش‌های دقیق آن برخوردار شوند.

در بخشی از کتاب کاربرد اتوکد در معماری می‌خوانیم

لایه‌بندی یکی از مهمترین و ضروری‌ترین کارهای نقشه‌کشی در محیط نرم‌افزار اتوکد بوده و بدین مفهوم می‌باشد که قبل از ترسیم نقشه باید به تفکیک یک نقشه ساختمانی برای هر کدام از موضوعات نقشه مانند در _ دیوار _ پنجره و..... یک لایه به صورت جداگانه در نظر بگیریم که هر کدام از این عارضه‌ها در لایه مخصوص به خود قرار گرفته و توسط Manage لایه‌ها مدیریت شوند.

برای انجام دادن و درک مفهوم بهتر دستور لایه‌بندی به دو طریق می‌توان این کار را انجام داد که اولین حالت این است که در همان ابتدای کار در محیط اتوکد قبل از این که شروع به ترسیم نقشه نماییم، لایه‌های نقشه را متناسب با پلان معماری ایجاد کرده و در حین ترسیم هر کدام از لایه‌هایی که نیاز داریم نقشه را در لایه‌ها مخصوص به خود ترسیم نماییم و حالت دوم زمانی است که ما در همان ابتدای شروع ترسیم نقشه بدون ایجاد که لایه‌ای را ایجاد نماییم نقشه را ترسیم کرده و در انتهای کار لایه‌ها را ایجاد و هر کدام از عارضه‌ها را مانند در و دیوار و....... را در لایه مخصوص خود قرار دهیم. که در هر دو صورت کار مربوط به دستور لایه‌بندی انجام خواهد شد و تنها فرقی که حالت اول با حالت دوم خواهد داشت در این است که زمان حالت اولیه به مراتب بهتر از حالت دوم می‌باشد و از اتلاف وقت جلوگیری خواهد نمود و نقشه را سریع‌تر ترسیم خواهیم نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نحوه نصب کردن AutoCAD 2014
تنظیمات ابتدایی مربوط به محیط نصب شده اتوکد
نحوه ساختن سیستم مختصات
نحوه ساختن صفحه جدید در محیط اتوکد
فصل دوم: ایجاد انواع لایه‌ها متناسب با پلان معماری
نحوه ترسیم یک پلان معماری ساده 3 طبقه رو‌ی پیلوت با دستورات کاربردی اتوکد
تفاوت دستور Polyline با Line
نحوه ترسیم در پلان معماری متناسب با اهداف پروژه
نحوه ترسیم در پنجره پلان معماری متناسب با اهداف پروژه
نحوه ترسیم نمای شمالی از پلان
نحوه ترسیم برش از پلان
نحوه انواع روش‌های مساحت‌یابی و باندری نمودن
ترسیم ستون‌ها و هاشور زدن
نحوه نوشتن فونت‌های فارسی Kateb
نحوه Recovery نمودن فایل‌ها
نحوه کار با دستور Quick Select نمودن فایل‌ها
کاربرد دستورات در پروژه Extend - Fillet - Chamfer
فعال کردن نوار خط فرمان یا Command Line
فصل سوم: نحوه اندازه‌گذاری‌های پروژه در جهت‌های محتلف پلان و تنظیمات مربوط به آن
فصل چهارم: نحوه ایجاد پرینت‌های نهایی یا پلات‌های با ابعاد بزرگ و مقیاس‌بندی پروژه
چگونه می‌توانیم مقیاس نقشه معماری را در اتوکد تغییر دهیم
نحوه Hyperlink کردن عکس به نقشه
نحوه Purge کردن فایل‌ها در اتوکد
کلید‌ها و ترفند‌های کاربردی اتوکد
نمایش دادن موضوعات در صفحه اتوکد
نحوه مدت زمان ترسیم یک نقشه
حذف نقطه‌های موقت هنگام ترسیم در اتوکد‌های ورژن بالا
کاربرد دستور Write Block در معماری
Regen نمودن فایل‌ها
نحوه مختصات X, Y به سیستم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد اتوکد در معماری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-600-1246-42-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقشه کشی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد اتوکد در معماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد اتوکد در معماری

برای دریافت کتاب کاربرد اتوکد در معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.