معرفی و دانلود کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی

عکس جلد کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی

کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی نوشته‌ی کریس دلانی، 25 ابزار را به کوچ‌ها معرفی می‌کند تا به‌وسیله‌ی آن‌ها کسب‌وکار خود را بهینه سازند. تکنیک‌های معروفی مانند چرخ زندگی، GROW، و چند تکنیک NLP، سریع‌ترین راه‌هایی هستند که به زعم نویسنده، به افراد سازمان‌ها کمک می‌کنند به بالاترین حد از پتانسیل‌ها و توانایی‌های خود دست یابند.

درباره‌‎ی کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی

کوچینگ امروزه تبدیل به یکی از روش‌های کارآمد و مؤثر تربیت منابع انسانی هر سازمان و شرکتی شده است. مدیران و رهبران هوشمند از تکنیک‌های کوچینگ برای رساندن نیروهای انسانی خود به حداکثر بهره‌وری استفاده می‌کنند. اما این روش با راه‌های سابقِ افزایش بهره‌وری تفاوت عمده‌ای دارد. یک کوچ به نیروی کار به‌مثابه‌ی یک انسان نگاه می‌کند و نه یک ماشین. یک مدیر – کوچ با در نظر گرفتن شرایط روانی افراد سازمان و پتانسیل‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، سعی در به‌شکوفایی‌رساندن سازمان و افرادش دارد. کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی تمام آنچه را مدیران باید برای سرپا نگه داشتن تجارت خود و به جلو راندن آن بدانند، در اختیارشان قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی

کریس دلانی (Chris Delaney) «چرخ زندگی» را به‌عنوان یکی از مشهورترین ابزار کوچینگ معرفی می‌کند. تمرین چرخ زندگی به مراجعان کمک می‌کند تا به تمام جنبه‌های زندگی‌شان بنگرند و هر کدام را به نوبه‌ی خود در نظر بگیرند. در نتیجه، آن‌ها می‌توانند ببینند که چه چیزی متعادل نیست. تکنیک بعدی مدل GROW نام دارد که مجموعه‌ای از سؤالات کوچینگ است. این مدل با طرح مجموعه‌ای از پرسش‌ها، تفکر مراجعان را به سمت مثبت سوق می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا به اهدافشان دست یابد. GROW یکی از معروف‌ترین تکنیک‌های هدف‌گذاری شمرده می‌شود. برخی دیگر از تکنیک‌ها «درک احساسات»، «دایره‌ی تعالی»، «مقیاس استرس» و «تمرین دونات» نام دارند.

کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی راه‌وروش‌هایی را در اختیار کوچ‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند در روحیات مراجعان خود دقیق شوند، احساسات انسانی آن‌ها را درک کنند و از حداکثر توانایی‌هایشان در مسیر رشد شخصی و حرفه‌ای بهره ببرند. همه‌ی ما نقطه‌ضعف‌ها، مهارت‌ها، کیفیت‌ها و ترجیحات شخصیتی داریم. راز موفقیت هرکس در این است که بداند در چه چیز مهارت بیشتری دارد. در بسیاری موارد افراد خود را کمتر از آن می‌پندارند که واقعاً هستند. کوچینگ به افراد کمک می‌کند تا به خود جوان‌ترشان نگاهی بیندازند و دستاوردهای دوران نوجوانی خود را بسنجند. سپس با برجسته کردن نقاط قوتی که فراموش کرده‌اند، به مهارت‌های خود آگاه ‌شوند و به سوی بهتر شدن قدم بر‌دارند. آگاهی به تغییرات مثبت به انسان‌ها نشان می‌دهد که چگونه در حال رشد و یادگیری هستند و چگونه به جلو حرکت می‌کنند.

کریس دلانی یکی دیگر از راه‌های ساده‌ی سنجیدن میزان موفقیت مراجعان را یادداشت خاطرات روزانه می‌داند. دفترچه خاطرات علاوه‌بر ثبت روند پیشرفت، کمک می‌کند تا افراد نهانی‌ترین احساسات خود را روی کاغذ بیاورند. این دفترچه همچنین به تشخیص الگوهای احساسات مثبت و منفی کمک می‌کند. به‌طورکلی همه‌ی ما آدم‌ها هرروزه در حال رشد و یادگیری هستیم و می‌توان گفتن هیچ دو روزی از زندگیمان یکسان و شبیه به هم نیست. آگاهی به این روند صعودی و گاه نزولی، ما را قادر می‌سازد که نقشه‌ای ترسیم کنیم و مطابق با آن پیش برویم تا به بهترین نسخه از خودمان نزدیک شویم و بیشترین کارآیی را برای زندگی شخصی خود و سازمانی که در آن کار می‌کنیم داشته باشیم.

کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی با ترجمه‌ی محمدرضا ترابیان اصفهانی، از سوی نشر گیوا روانه‌ی بازار شده است.

کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هم به مدیران و هم به کارمندان کمک می‌کند تا حداکثر سود و بهره‌وری را برای سازمان خود به ارمغان بیاورند.

در بخشی از کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی می‌خوانیم

برای مراجع توضیح دهید

ایجاد تغییرات، پیشرفت طبیعی در زندگی است و به شما کمک می‌کند تا شاداب و باانگیزه بمانید. وقتی می‌خواهید تغییری ایجاد کنید، ابتدا باید از خود بپرسید چرا می‌خواهید تغییر ایجاد کنید؟

بسیاری از مراجعان کوچینگ به من خواهند گفت که «تصمیم اشتباهی گرفتند ... کاش می‌توانستند زمان را به عقب برگردانند.» معمولاً وقتی اشتباه می‌کنیم دچار بدبینی می‌شویم اما همه‌ی ما از اشتباه کردن درس می‌گیریم. اشتباه کردن چیز خوبی است. آلبرت انیشتین زمانی گفت: «هر کس که هرگز اشتباه نکرده هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است.» راز این قضیه این است که از گذشته‌یتان درس بگیرید و به آینده‌یتان بنگرید و زندگیتان را در زمان حال زندگی کنید.

هر اشتباهی (فرصت یادگیری) که احساس می‌کنید مرتکب شده‌اید، باید به گذشته نگاه کنید و به یاد داشته باشید که باید انتخاب می‌کردید. شما با شرایط دانش و تجربیات خود در آن زمان خاص (که با تجسم درد یا لذت بازنمایی می‌شد) دست به انتخاب زدید. شما این انتخاب را کردید و از آن درس گرفتید. این تجربه‌ی جدید به شما فرصت یادگیری جدیدی داد و با این تجربه و دانش جدید و با توجه به انتخاب‌های مشابه دوباره می‌توانید تصمیم جدید آگاهانه‌تری بگیرید؛ این‌طور نیست؟

تمرین برای مراجع

بیایید با استفاده از این فرصت به زندگی شما همان‌طورکه اکنون هست نگاه کنیم. همه‌ی ما بخش‌هایی از زندگیمان را دوست داریم و همه‌ی ما چیزهایی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را تغییر دهیم. گاهی اوقات تا زمانی که به درون خود نگاه نکنید حتی نمی‌دانید چه چیزهایی را درباره‌ی خود دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید.

فهرست مطالب کتاب

چرخ زندگی
تکنیک GROW
درک احساسات
حیوانات
از کدام ویژگی من خوشتان می‌آید؟
خاطرات روزانه
چگونه به دنیا نگاه می‌کنیم؟
تغییر باورهایتان
باورهای محدودکننده‌ی شما چیسیت؟
ایجاد اعتمادبه‌نفس
کارت‌های تعهد
تابلوی تصویر
تکنیک دایره‌ی تعالی
حذف خودگویی‌های منفی
تقویت‌کننده‌ی موسیقی
آیا تصویری که از خودتان در آینده دارید، می‌تواند به شما کمک کند؟
موقعیت‌های ادراکی
مقیاس استرس
فهرست آرزوها
ده هزار ساعت
تمرین دونات
مقیاس‌گذاری
مأموریت شما چیست؟
اشتباهات - بهترین راه برای یادگیری؟
استعاره‌ها احساسات دارند
قسمت دوم: صلاحیت‌ها و شایستگی‌های کوچینگ تیمی
مقدمه
یکپارچه‌سازی شایستگی‌های اصلی کوچینگ ICF
شایستگی شماره‌ی 1: کوچ، ذهنیت کوچینگ ایجاد می‌کند
شایستگی شماره‌ی 2: کوچ، ذهنیت کوچینگ ایجاد می‌کند
شایستگی شماره‌ی 3: کوچ توافق‌ها را ایجاد و حفظ می‌کند
شایستگی شماره‌ی 4: کوچ اعتماد و امنیت را ترویج می‌کند
شایستگی شماره‌ی 5: کوچ همواره در صحنه حضور دارد
شایستگی شماره‌ی 6: کوچ فعالانه گوش می‌دهد
شایستگی شماره‌ی 7: کوچ موجب برانگیختگی آگاهی تیم می‌شود
شایستگی شماره‌ی 8: کوچ رشد مراجع را تسهیل می‌کند
شایستگی‌های کوچینگ تیمی ICF
شایستگی 1: نشان دادن عملکرد اخلاقی
شایستگی 2: تجسم ذهنیت کوچینگ
شایستگی 3: ایجاد و حفظ توافق‌ها
شایستگی 4: ایجاد اعتماد و ایمنی
شایستگی 5: حفظ حضور
شایستگی 6: گوش کردن فعالانه
شایستگی 7: برانگیختن آگاهی
شایستگی 8: تسهیل رشد مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی
نویسنده
مترجممحمدرضا ترابیان اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-622-366-088-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی

برای دریافت کتاب ابزارها و تکنیک‌های کوچینگ فردی و سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.