معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!: داستان کوتاه طنز

عکس جلد کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!: داستان کوتاه طنز
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!: داستان کوتاه طنز

کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! اثری از عزیز نسین، طنزپرداز برجسته و نویسنده‌ی پرکار و پرآوازه‌ی ترکیه است. نسین در این داستانِ کوتاه، داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که به دلیل روابطی که دارد، خود را برتر از سایر افراد می‌داند و می‌خواهد از زیر بار وظیفه‌ای اجتماعی شانه خالی کند.

درباره‌ی کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!

عزیز نسین (Aziz Nesin) در کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی راویِ داستانِ مردی است که گمان می‌کند روابطش با افراد بانفوذ،‌ می‌تواند او را از برخی مسئولیت‌هایی که در قبال دیگر افراد و اجتماع خود دارد، برهاند. نسین در این داستانِ کوتاه نیز مانند اغلب آثار خود، به موقعیت‌های برآمده از متنِ جامعه پرداخته و آن‌ها را با نگاهی آمیخته به طنز و مذمت به تصویر کشیده است. کوتاهیِ روایت هرگز مانعی برای عزیز نسین نبوده است و او، با تعداد واژگانِ اندک، حقایق و معانیِ بسیاری را ارائه می‌کند و این موضوع، برای کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! نیز صادق است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!

برتری روابط بر ضوابط از مظاهر بارزِ فساد در جامعه و پایه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی بیشتر است؛ نوعی بیماری اجتماعی که ابتلای گسترده به آن، مانعی در برابر پیشرفت جوامع و تحقق آرمان‌ها و اهداف آنان به شمار می‌رود. قوانین، ضامنِ امنیت و آرامش یک جامعه هستند و برای آنکه به بهترین شیوه اجرا شده و به هدف غایی خود یعنی استقرار ثبات و آسایش دست یابند، همگان باید خود را ملزم به رعایت آن بدانند و این امر تنها با برابر بودن تمام افراد جامعه در برابر قانون میسر است. عزیز نسین که خود از فرهنگی شرقی برخاسته، به‌خوبی به این موضوع آگاه است که گاه انعطاف‌پذیری قانون در برابر برخی افراد بیشتر است و چشم‌پوشی‌ها و مزایای خاصی به جهت روابط و جایگاهِ ویژه‌ی آنان، به این افراد تعلق می‌گیرد. نسین این موضوع را به‌شیوایی و با لحنی آکنده از طنز و نکوهش، در کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! به تصویر کشیده است.

تبحر فوق‌العاده‌ی عزیز نسین در بیانِ خاطره‌گونه‌ی روایاتش و طنز پنهانی که در واژه‌های او وجود دارد، مخاطبان را از هر زبان و پیشینه‌ی فرهنگی با خود همراه می‌سازد اما تشابهات فرهنگی بسیاری که ترکیه با ایران دارد، شنیدنِ آثار عزیز نسین را برای فارسی‌زبانان و ایرانیان جذاب‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و البته برانگیزاننده‌تر ساخته است. عزیز نسین مانند همیشه درصدد است تا حقایق تلخ و کاستی‌های فردی، فرهنگی و اجتماعی را در قالبی مضحک و تمسخرآمیز ترسیم کرده و خنده‌های معناداری را از مخاطب خود دریافت کند.

کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! را نشر گیوا با ترجمه‌ی عذار مهاجر گزی و خوانش حسین نصیری به انتشار رسانده است.

کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! به تمام علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه خارجی، مخاطبان ادبیات طنز و طرفداران آثار عزیز نسین پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!: داستان کوتاه طنز می‌شنویم

مرد لاغر اندام می‌خواست جوابشو بده که پاسبان گفت:

- تمام شد برادر. بی‌خود ناراحت نشین. یک سوءتفاهمی بود که تمام شد. بفرمایید روی صندلی بشینید.

بعد هم پاسبان کمک کرد و بچه‌ها را روی صندلی نشاند. از ماشین پیاده شد و به راننده دستور حرکت داد.

- آقای راننده راه بیفت. آقایان را معطل نکن.

پاسبان با زرنگی و کاردانی سروته قضیه را درست کرده بود ولی هنوز صدای مرد لاغراندام توی گوشش صدا می‌کرد. با خودش گفت: «حیف!! اگر این بابا یک مسافر معمولی بود، طور دیگه‌ای رفتار می‌کردم!!»

با همان ناراحتی به طرف مینی‌بوسی که آن طرف‌تر ایستاده بود و آماده‌ی حرکت بود، رفت و یقه‌ی یک مسافر دهاتی را گرفت و گفت:

- از روی این صندلی پاشو برو روی اون صندلی بنشین.

مسافر بدون این که حرفی بزند از جایش بلند شد و رفت جایی که پاسبان نشان داده بود نشست.

چون عصبانیتش برطرف نشد به یک مسافر دیگر گفت:

- تو هم برو دو تا صندلی عقب‌تر بنشین.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!: داستان کوتاه طنز
نویسنده
مترجمعذرا مهاجرگزی
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!

معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۸/۴
داستان ساده‌ای که خیلی خوب مشکلات جامعه و سو استفاده افرادی که از موقعیت و جایگاه شون رو نشون میده کاشکی ما هم نویسنده‌های این شکلی داشتیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی!

برای دریافت کتاب صوتی هیچ غلطی نمی‌تونی بکنی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.