معرفی و دانلود کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

برای دانلود قانونی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) اثر جکی بیر و تری براوتون، مفهوم کوچینگ را در زمینه‌ی آموزش در مدارس بررسی می‌کند. به عقیده‌ی نویسندگان، یک کوچ معلم خوب با مهارت پرسشگری خود، دانش‌آموز را به چالش می‌کشد و سپس با توانایی گوش دادن فعالانه، به‌خوبی به او بازخورد می‌دهد. در پایان هر فصل تمریناتی برای معلمان وجود دارد تا به تقویت مهارت‌های خود بپردازند و از این طریق، دانش‌آموزانشان را به سوی شکوفایی نقاط قوت و توسعه‌ی فردی رهنمون سازند.‌

درباره‌ی کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

اگر می‌خواهید بدانید کوچینگ به‌طورکلی به چه معناست و معلم کوچ چه کسی است و چه ویژگی‌هایی دارد، کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) (The Perfect Teacher Coach) منبعی مناسب و جامع برای پاسخ به این سوالات است. جکی بیر (Jackie Beere) و تری براوتون (Terri Broughton) با دقت زیادی جهان‌بینی خود را درمورد بهره‌وری بیشترِ دانش‌آموزان با استفاده از روش کوچینگ توضیح می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

کوچینگ به‌طور گسترده‌ای در صنعت، ورزش، سیاست و آموزش برای افزایش بهره‌وری و حمایت از توسعه‌ی فردی و حرفه‌ای استفاده شده است. این فرآیند قدرتمند، حمایت از شخصی است که می‌خواهد به سمت هدفش حرکت کند. کوچینگ فرآیندی بلند‌مدت اسست و زمانی‌که به‌خوبی انجام شود، می‌تواند فرهنگ یک مدرسه را تغییر دهد و معلمان را در فرآیند بهبود مستمر دانش‌آموزان، توانمند کند. جکی بیر و تری براوتون نشان می‌دهند که معلمان چطور با استفاده از مهارت‌های یک کوچ می‌توانند دانش‌آموزان را نه‌تنها آموزش، بلکه پرورش دهند.

شاید بزرگ‌ترین دغدغه در نظام‌های آموزشی این باشد که دانش‌آموزان تنها بر دروس و کتاب‌ها متمرکزند و معلمان از آموزش مهارت‌های زندگی به آنان غافل می‌شوند. امروزه ما بزرگ‌ترها درک کرده‌ایم که بسیاری از ضعف‌هایمان در زمینه‌ی مهارت حل مسئله، مدیریت بحران، اعتمادبه‌نفس و... از فقدان آموزشی در این موارد نشأت می‌گیرند. بنابراین پیدایی یک شیوه‌ی آموزشی که مبتنی بر هدایتِ دانش‌آموزان در مسیر تقویت نیروهای درونی‌شان باشد، امری بس مهم و ارزنده است. کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) تشریح می‌کند که معلمان و مربیان می‌توانند با ایجاد فضایی امن و حمایتی، آموزش عمیق‌تر و مؤثرتری را ارائه دهند. این کتاب درباره‌ی تحقق رویایی است که سالیان سال در ذهن معلمان وجود داشته است. اما این تازه ابتدای راه است. معلمان برای وصول به این هدف باید مهارت‌هایی را در خود پرورش دهند؛ مهارت پرسشگری، مهارت گوش دادن فعال، مهارت ایجاد رابطه و مهارت بازخورد دادن. این‌ها عواملی هستند که دانش‌آموز را ترغیب می‌کند تا در ایده‌های خود کاوش کند، نقاط ضعف و قوت خود را بازشناسد و در جهت بهبود عملکردش قدم بردارد.

ایده‌های مطرح‌شده در کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) در نهایت افزایش یادگیری و انگیزه در دانش‌آموزان را به دنبال دارد و تفکر انتقادی آن‌ها را فعال می‌کند. این روند نه‌تنها به نفع دانش‌آموزان است، بلکه در معلمان نیز احساس رضایت شغلی عمیقی ایجاد می‌کند؛ چراکه اکنون آنان وظیفه‌ای بالاتر از آموزشِ صرف برای خود متصور می‌شوند؛ در واقع معلمان کسانی هستند که انسان‌هایی بهتر را تربیت می‌کنند.

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) توسط نشر گیوا چاپ و عرضه شده است. محمدرضا ترابیان اصفهانی و نوشین منیری منش وظیفه‌ی ترجمه‌ی کتاب را بر عهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

  • راه‌حل‌های کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)، ایده‌ی یک معلم کامل بودن را سهل‌الوصول می‌سازد. (فیل لاودی)
  • این کتاب نکات ظریفی را پیرامون مفهوم کوچ معلم ارائه می‌دهد. (الیزابت بارت)
  • این کتاب برای هر معلمی که در تلاش برای ارتقای کیفیت آموزشی خود است، ضروری شمرده می‌شود. (الیزا هالیس)

کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر معلمان و مربیان را به تکنیک‌ها و مهارت‌هایی مجهز می‌کند تا بتوانند بهترین شیوه‌ی آموزشی را در مقابل دانش‌آموزان اتخاذ کنند و در جهت شکوفا کردن پتانسیل‌های درونی آن‌ها گامی مفید و مؤثر بردارند.

در بخشی از کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) می‌خوانیم

در ده سال گذشته، سیستم‌های ارزیابی، اغلب چیزی بیش از یک تمرین کاغذی بودند که اغلب با اثربخشی محدود دیده شده‌اند و گاهی اوقات نیز به‌عنوان تحمیل خودسرانه‌ی اولویت‌های‌ مدرسه به معلمان، از طریق اهداف شخصی‌شان تلقی شده است. تا همین اواخر، روش معمول به این صورت بود که به جز مدیر و معلم ارشد، هیچ کس اجازه‌ی دیدن اهداف را نداشت. این اهداف اغلب در یک گفتگوی عجولانه، سالی یک بار مورد مذاکره قرار می‌گرفت و سپس در پرونده‌ای قرار می‌گرفتند تا به‌عنوان بخشی از یک بررسی سالانه بایگانی شوند. پس هیچ چیز تغییر نکرد و اهداف برآورده نشدند زیرا تحت نظارت نبودند و بدتر از همه این که هیچ کودکی از آن بهره‌مند نشد.

این رویه باید تغییر می‌کرد (و تغییر هم کرده است). آفستد اکنون می‌خواهد که مدیریت عملکرد مؤثر باشد و از رهبران انتظار دارد که اقدامات سریع و قاطعانه‌ای را با توجه به بی‌کفایتی موجود انجام دهند. همچنین این امر در متمایز شدن معلمان خوب، کارساز است و سران را تشویق کرده است تا پیشرفت مقیاس دستمزد «ناکافی» یا «رضایت‌بخش» برخی از معلمان را به هم مرتبط کنند و از استانداردهای معلمان 2012 برای توجیه آن استفاده کنند.

اما این موضوع به معلمانی که در حال تلاش هستند کمکی نمی‌کند. آن‌ها از این فرآیند احساس سرخوردگی و بی‌انگیزگی خواهند کرد. این کار به آن‌ها کمک نمی‌کند که تمرین خود را بهبود بخشند یا بهترین یادگیری را ارائه دهند. به دانش‌آموزان آن‌ها نیز کمکی نخواهد کرد. با این وجود، این موضوع که آیا مدیریت عملکرد (از جمله افزایش پرداخت) باعث بهبود مستمر معلم و در نتیجه مدرسه می‌شود یا خیر، فشاری از جانب Ofsted است که همچنان در حال گزارش‌دهی در این خصوص می‌باشد. اما فرآیند مدیریت / ارزیابی عملکرد هنوز بسیار نادر است و اغلب آن‌قدر جدا از کار روزمره‌ی تدریس است که نمی‌تواند به‌طور مؤثر بر عملکرد تأثیر بگذارد.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با نظام آموزش و پرورش
ستایش و تکریم کوچ معلم توانمند
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کوچینگ چیست؟
مقدمه‌ای کوتاه بر کوچینگ
تداوم کوچینگ
دستورالعمل / فشار پایان پیوستار!
مربی
منتور
معلم در نقش کوچ
فصل دوم: چه چیزی یک کوچ معلم را «عالی» می‌کند؟
چه کسی می‌تواند کوچ معلم باشد؟
ویژگی‌های یک کوچ معلم «توانمند»
محل کنترل
منبع کنترل درونی
زبان امکان
سوالات خوب
ایجاد رابطه
گوش دادن سطحی (ظاهری)
گوش دادن محاوره‌ای (گفت و شنودی)
گوش دادن فعال
گوش دادن عمیق
مشکل ارائه و موضوع اساسی
نکات گوش دادن فعال
فصل سوم: مزیت و برتری کوچینگ، برای مدیریت عملکرد
استفاده از مدیریت عملکرد؛ به‌عنوان چارچوبی بزرگ در بهبود آموزش
کوچینگ در شرایط مدرسه
نکات مهم برای حمایت از کوچینگ و جواب گرفتن از مراجعان
استاندارد معلمان، آموزش و پرورش و از بین بردن شکاف
ارتباط کوچینگ با تدریس «فوق العاده» چگونه است؟
استفاده از استانداردهای معلمان در کوچینگ
کوچینگ در کجا به مدیریت عملکرد می‌رسد؟
مشاهدات کوچینگ به منظور پشتیبانی هدفمندتر
دریافت بازخورد دانش‌آموز
فصل چهارم: ایجاد فرهنگ کوچینگ
چالش
نمونه‌ی یک جلسه‌ی کوچینگ
ایجاد و حفظ فرهنگ کوچینگ
رهبری رهبران (میانی)
دانش‌آموزان به‌عنوان کوچ
کوچینگ به‌عنوان آموزش و تدریس به‌عنوان کوچینگ
مشاهده‌ی دروس- مشاهدات کوچینگ
نمره‌گذاری روش تدریس مشاهده‌شده
در یک نگاه
فصل پنجم: مهارت پرسش‌گری
سوالات کوچینگ
سوالات کاربردی
سوالات بسته، به منظور رسیدن به نتیجه‌گیری
فصل ششم: ساختار یک جلسه‌ی کوچینگ
جلسه‌ی اول: ساختاردهی تعامل و مشارکت کوچینگ
منابع / واقعیت
ایده‌ها / راهبردها
تمرین کوچینگ
فصل هفتم: نهادینه شدن فرهنگ کوچینگ در بلندمدت
کوچینگ در نقش توسعه‌ی فردی معلم
مدیریت اجرایی
پروژه‌های اقدام‌پژوهی
رهبری یادگیری- چه کاری باید انجام دهید؟
بازخورد دانش‌آموز به‌عنوان کوچ
دانش آموزان به‌عنوان کوچ
پیوست‌ها
منابع مورد استفاده و مطالعات آتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)
نویسنده،
مترجممحمدرضا ترابیان اصفهانی، نوشین منیری منش
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-366-099-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل)

برای دریافت کتاب معلم در نقش کوچ (معلم کامل) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.