معرفی و دانلود کتاب احساسات کودک من (کتاب کار): تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان

عکس جلد کتاب احساسات کودک من (کتاب کار): تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب احساسات کودک من (کتاب کار): تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان

کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) نوشته‌ی فاطمه غنی‌پور، نشاط احمدی و حامد اختیاری، راهنمایی تعاملی در حوزه‌ی تربیت عاطفی کودکان است. توجه به احساسات، درک و مدیریت آن‌ها، مهارتی ضروری برای انسان است که زیربنای آن از کودکی شکل می‌گیرد؛ از‌این‌رو یادگیری ظرافت‌های تربیت عاطفی کودک امری حیاتی برای والدین محسوب می‌شود که کتاب نامبرده در این مسیر شما را یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

احساسات در همه‌ی انسان‌ها وجود دارد. بخش بزرگی از وجود ما با تجربه‌ی احساسات مختلف مفهوم پیدا می‌کند. این بدین معناست که نادیده گرفتن احساسات، مساوی‌ست با حذف بخش بزرگی از افکار و علت رفتارها که می‌تواند ما را از گرفتن تصمیمات آگاهانه دور کند. مهارت درک و مدیریت احساسات، ضرورتی انکارناپذیر است که باید در تربیت کودک گنجانده شود. بااین‌همه مهم است که قبل از آن والدین و معلمان، خود این مهارت را آموخته باشند.

کتاب احساسات کودک من نوشته‌ی فاطمه غنی‌پور، نشاط احمدی و حامد اختیاری، راهنمای روشنی برای آموزش مهارت‌های عاطفی به کودکان است. این کتاب که حاصل تلاش نخبگان پژوهشکده‌ی علوم شناختی و دانشگاه شهید بهشتی است، شامل توضیحات و تمرینات مکملی است که در کنار تصاویر جذاب و مفهومی، انواع احساسات و نحوه‌ی مدیریت آن‌ها را به کودک آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

کتاب احساسات کودک من به والدین، مربیان و کودکان می‌آموزد که داشتن احساسات امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است؛ تجربه‌ی احساساتی مثل خشم، غم ناامیدی و شادی چیزی نیست که در حدود کنترل انسان باشد، اما رفتاری که در پی آن احساس می‌آید ارادی و قابل‌کنترل است. بنابراین باید وجود هر حس را به رسمیت شناخت، اما نحوه‌ی مدیریت آن را نیز یاد گرفت. مهارت کنترل احساسات امری است که به طور ذاتی در انسان وجود دارد، ولی طبیعتاً پرورش آن از راه‌های درست، اثر پررنگی در داشتن آینده‌ای روشن و موفق برای فرد خواهد داشت.

کتاب احساسات کودک من نوشته‌ی فاطمه غنی‌پور، نشاط احمدی و حامد اختیاری، کتابی تعاملی است؛ به این معنا که روند کتاب همراه با حل تمریناتی است که نیاز به نوشتن، خط کشیدن و نقاشی کردن داخل صفحات کتاب دارد.

کتاب احساسات کودک من برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب احساسات کودک من نوشته‌ی فاطمه غنی‌پور، نشاط احمدی و حامد اختیاری، به والدین و مربیان کودک توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب احساسات کودک من (کتاب کار): تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان می‌خوانیم

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های عاطفی، مهارت کنترل عواطف است. در اینجا یادآوری این نکته ضروری به نظر می‌رسد که ایجاد احساسات اساساً غیرارادی و خارج از کنترل ماست، یعنی ما تصمیم نمی‌گیریم که شاد یا غمگین یا خشمناک باشیم، بلکه احساسات خودبه‌خود در درون ما ایجاد می‌شوند. بنابراین تجربه‌ی احساسات مختلف امری کاملاً طبیعی و بهنجار است، اما باید بین «احساس» و «رفتار» تمایز قائل شویم. درست است که احساس، غیرارادی و خارج از کنترل ماست، اما رفتاری که بر اثر احساس از ما سر می‌زند، کاملاً ارادی و قابل کنترل است. اگر ما در یک موقعیت به‌خصوص خشمگین می‌شویم، دست ما نیست، اما اگر هنگام خشم داد و فریاد می‌کنیم، رفتاری است که یاد گرفته‌ایم و در اثر تکرار در ما نهادینه شده است. این رفتار، قابل جایگزینی با رفتاری مثل تن‌آرامی یا تنفس عمیق است. بسیاری از مردم خشم را معادل داد و فریاد یا کتک زدن یا فحاشی می‌دانند، در حالی که خشم یک احساس است و داد زدن یا کتک زدن نوعی رفتار هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب احساسات کودک من (کتاب کار): تمرین‌هایی برای آموزش مهارت‌های مدیریت احساسات در کودکان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-989089-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب احساسات کودک من (کتاب کار)

برای دریافت کتاب احساسات کودک من (کتاب کار) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.