معرفی و دانلود کتاب مغز من در گذر زمان: چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟

عکس جلد کتاب مغز من در گذر زمان: چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز من در گذر زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز من در گذر زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز من در گذر زمان: چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟

تارا رضاپور و حامد اختیاری در کتاب مغز من در گذر زمان به بررسی مهم‌ترین تغییراتی پرداخته‌اند که با گذر زمان در مغز ایجاد می‌شود و می‌تواند روی عملکرد شما تأثیر بگذارد. در این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم فرآیندهای مغز انسان به شکل علمی توضیح داده شده است.

درباره‌ی کتاب مغز من در گذر زمان

متأسفانه بیشتر ما با این باور بزرگ شده‌ایم که مغز انسان در جوانی در اوج توانمندی خود قرار دارد، اما به مرور و با گذر زمان در دوران میان‌سالی و پیری رو به زوال می‌رود و توانمندی‌هایش کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که نتایج برخی پژوهش‌های دانشمندان در این زمینه نشان می‌دهد در برخی از افراد این توانمندی تا پایان عمر نسبت به دوران جوانی یکسان باقی می‌ماند.

تارا رضاپور و حامد اختیاری، در کتاب مغز من در گذر زمان، پیرامون مغز و تأثیر عوامل شناختی بر آن با شما سخن خواهند گفت. مغز ما به دلیل وجود میلیاردها سلول و بی‌شمار ارتباط بین‌سلولی از پیچیده‌ترین ارگان‌های بدن محسوب می‌شود که کنترل تمامی ارگان‌های دیگر را برعهده دارد و از کارکردهای آن باید به بروز احساسات، حفظ انسجام شخصیت، راه‌اندازی عملکرد حافظه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

شناخت ساختار مغز و کارکردهای آن به شما کمک می‌کند نسبت به توان مغزی‌تان حساسیت بیشتری نشان دهید و با داشتن یک سبک زندگی خوب، رژیم غذایی مناسب و خواب و فعالیت بدنی کافی به بهبود وضعیت مغزتان کمک کنید. در این میان نباید نقش ورزش‌های ذهنی و روابط اجتماعی را در پرورش قدرت مغز دست‌کم گرفت. فعالیت مستمر ذهنی کمک می‌کند از بروز بیماری‌هایی چون آلزایمر و پارکینسون پیشگیری کنیم.

امروزه دانشمندان با قطعیت می‌گویند که کاهش توان ذهنی از ویژگی‌های قطعی دوران سالمندی نیست و همه‌‌چیز به تلاش شما برای بر هم زدن این روند بستگی دارد. بیشتر ما درباره‌ی بیماری‌هایی چون آلزایمر، پارکینسون و سکته‌های مغزی اطلاعات کمی داریم و همین سبب شده بروز آن‌ها را به افزایش سن نسبت دهیم. خواندن کتاب مغز من در گذر زمان به شما کمک می‌کند نشانه‌های این بیماری‌ها را در سنین مختلف جدی بگیرید و برای از بین بردن این علائم از راهکارهای پیشگیرانه استفاده کنید. ضمن آن‌که در این اثر برای سوالاتی که در مورد عارضه‌‌های مغزی دارید، پاسخ‌های مناسبی پیدا خواهید کرد.

همان‌طور که اشاره شد این کتاب به زبانی ساده و با بهره‌گیری از دانش روز نوشته شده و از سوی انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است. اطلاعات موجود در این اثر به ارتقای توانمندی‌های شناختی مغز شما و حفظ این قابلیت‌ها کمک می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی باشگاه مغز

مجموعه‌ی باشگاه مغز در تلاش است که با ارائه‌ی پکیج‌های آموزشی متعدد که شامل تمرین‌های کاربردی هستند، افراد را با فرهنگ مراقبت از مغز و اهمیت آن و همچنین ورزش‌های متنوع مغزی آشنا کند. باشگاه مغز در دو حوزه بزرگسال و کودک فعالیت کرده و کتاب‌های خود را هماهنگ با فرآیندهای یادگیری هر دو گروه تألیف و منتشر می‌کند.

کتاب مغز من در گذر زمان مناسب چه کسانی است؟

اطلاعات موجود در این کتاب برای نوجوانان، جوانان و همه‌ی افرادی که به مطالعه در زمینه‌ی مغز علاقه دارند، مناسب خواهد بود.

با نویسندگان کتاب مغز من در گذر زمان بیشتر آشنا شویم

دکتر حامد اختیاری از افراد فعالان در حوزه‌ی «نوروساینس و اختلالات شناختی مرتبط» است که نخستین مقاله‌ی علمی خود را در سال 2001 با عنوان «نقش کورتکس پره فرونتال در تصمیم‌گیری‌های خطرناک» منتشر کرد و پس از دفاع از پایان‌نامه‌اش در «مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران» (INCAS) مشغول به کار شد. او توانست بعدها در سال 2005 آزمایشگاه عصبی‌شناختی خود را راه‌اندازی کند.

دکتر تارا رضاپور در رشته‌های «ساخت اعضای مصنوعی» و «ارگونومی» به تحصیل پرداخته و در آزمون دکترای رشته «علوم‌شناختی» رتبه 2 را کسب نموده است. او اولین فردی بود که در مقطع دکترای روان‌شناسی شناختی کشور فارغ‌التحصیل شد.

در بخشی از کتاب مغز من در گذر زمان: چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟ می‌خوانیم

آلزایمر یکی از شایع‌ترین انواع دمانس‌های مغزی است که احتمال بروز آن با افزایش سن بیشتر می‌شود. برای بسیاری از افراد، آلزایمر تنها یک بیماری است که با اختلال حافظه همراه بوده و تنها شکایت بیمار، فراموشی و خوب کار نکردن حافظه است، اما حقیقت چیز دیگری است.

بیماران مبتلا به آلزایمر ممکن است حتی در همان سطوح اولیه‌ی بیماری در انجام فعالیت‌های معمول روزانه مانند رانندگی کردن و خرید روزانه مشکل پیدا کنند و حتی ممکن است تا حدودی صحبت کردن برایشان دشوار شود. مبتلایان به آلزایمر اختلالات خلقی پیدا می‌کنند و با پیشرفت بیماری دچار پرخاشگری، اضطراب و توهم می‌شوند. بیماری تا حدی پیش می‌رود که حتی انجام کارهای ساده‌ای مانند لباس پوشیدن و حمام کردن هم برای بیمار دشوار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مؤلفان
پیشگفتار
پله‌ی 1: مغز من از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
پله‌ی 2: کارکردهای شناختی چه هستند و چه اهمیتی دارند؟
پله‌ی 3: مغز من در گذر زمان چه تغییراتی می‌کند؟
پله‌ی 4: چگونه می‌توانم عملکرد شناختی خود را اندازه بگیرم؟
پله‌ی 5: چه زمانی مغز من نیاز به کمک دارد؟
پله‌ی 6: فراموشی عادی چه تفاوتی با از دست دادن حافظه در زوال عقل دارد؟
پله‌ی 7: اختلال خفیف شناختی چیست؟
پله‌ی 8: دمانس یا زوال عقل چیست؟
پله‌ی 9: آلزایمر چه علائمی دارد و چگونه درمان می‌شود؟
پله‌ی 10: پارکینسون چگونه بروز می‌کند و چه علائم اولیه‌ای دارد؟
پله‌ی 11: سکته‌ی مغزی چیست و چگونه سکته‌های پنهان عامل زوال عقل می‌شوند؟
پله‌ی 12: چرا بیماری افسردگی، در گذر زمان اهمیت دارد؟
پله‌ی 13: چرا دردهای مزمن در گذر زمان بروز می‌کنند؟
پله‌ی 14: آیا تنها با جریان الکتریکی می‌توانم مغزم را تحریک کنم؟
پله‌ی 15: آیا با ورزش کردن می‌توانم مغز خود را جوان نگه دارم؟
پله‌ی 16: چگونه می‌توانم مغز خود را ورزش دهم؟
پله‌ی 17: معنویت در گذر زمان چه اهمیتی برای مغز من دارد؟
پله‌ی 18: چرا کنترل احساسات در گذر زمان اهمیت پیدا می‌کند؟
پله‌ی 19: کدام‌یک در گذر زمان بهتر است: مغز اجتماعی یا مغز تنها؟
پله‌ی 20: احساس شادی و نشاط در گذر زمان برای مغز من چه فایده‌ای دارد؟
پله‌ی 21: بشقاب غذای مغز من در گذر زمان، نیاز به چه تغییراتی دارد؟
پله‌ی 22: مغز من در گذر زمان به چه میزان استراحت نیاز دارد؟
پله‌ی 23: رازهای جوان نگه داشتن مغز در گذر زمان چیست؟
پله‌ی 24: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز من در گذر زمان: چگونه توانمندی‌های مغز خود را در گذر زمان، حفظ و تقویت کنیم؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-6591-69-8
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز من در گذر زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مغز من در گذر زمان

برای دریافت کتاب مغز من در گذر زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.