معرفی و دانلود کتاب کنترل و مدیریت

عکس جلد کتاب کنترل و مدیریت
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل و مدیریت

کتاب کنترل و مدیریت نوشته‌ی تارا رضاپور و حامد اختیاری، ترکیبی از تمرین‌ها و راهکارهای علمی برای تقویت قدرت ذهن و پرورش حافظه‌ی کودکان و نوجوانان است. این کتاب که از مجموعه‌ی «باشگاه مغز» است، اثر مثبتی بر روی ارتقا عملکرد ذهن دارد.

درباره‌ی کتاب کنترل و مدیریت

مغز انسان پیچیده‌ترین عضو بدن اوست که از قوی‌ترین ابررایانه‌ها نیز بهتر عمل می‌کند. عملکرد مغز به قدری پیشرفته است که همچنان در قرن بیست‌ویکم و با وجود پیشرفت چشمگیر علم، بخش قابل‌توجهی از آن ناشناخته باقی مانده است. مغز زندگی ما را مدیریت می‌کند و قوی نگه داشتن آن اهمیتی حیاتی دارد. خوشبختانه، این بافت غیرعضله‌ای درست مثل عضلات بدن قابل تربیت است و می‌شود از طرق مختلف آن را تقویت کرد.

کتاب کنترل و مدیریت نوشته‌ی تارا رضاپور و حامد اختیاری، راهنمایی جامع برای تربیت و تقویت مغز است. این کتاب در کنار تمرین‌های ذهنی فراوان و به چالش کشیدن ظرفیت مغز، اطلاعاتی مفصل از مشکلات مختلف مغز و همچنین راهکارهایی مناسب برای حل آن‌ها داده است. این کتاب جلد چهارم از مجموعه کتاب‌های باشگاه مغز انتشارات مهرسا است. برای خواندن کتاب‌های این مجموعه، نیازی به رعایت کردن توالی خاصی نیست و شما می‌توانید مطالعه را از هرکدام از اعضای این مجموعه شروع کنید. کتاب کنترل و مدیریت شامل شانزده پلّه یا مرحله است که در هرکدام به یکی از جنبه‌های خاص حافظه، توجه، تصمیم‌گیری و حل‌مسئله پرداخته و تمریناتی متناسب با آن ارائه داده شده است.

کتاب کنترل و مدیریت در پله‌ی اول اصول پایه‌ای باشگاه مغز را تعریف می‌کند. کتاب از پله‌ی دوم تا ششم به ابعاد مختلف توجه می‌پردازد که شامل توجه منعطف، توجه درونی، توجه منفی و توجه مثبت است. کتاب در پله‌ی هفتم در مورد مهار پاسخ توضیح می‌دهد و پله‌ی هشتم مطالب فصول قبل را مرور می‌کند. پله‌ی نُهم تا یازدهم کتاب، انواع مختلف حافظه، از جمله حافظه‌ی بلندمدت، هیجانی و آینده‌نگر، را بررسی می‌کند. کارکردهای اجرایی موضوع پله‌ی دوازدهم کتاب است و دو پله‌ی بعدی یعنی پله‌ی سیزدهم و چهاردهم به تصمیم‌گیری و حل مسئله اختصاص دارد. دو پله‌ی نهایی کتاب، مرور و جمع‌بندی‌ای از مطالب ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که پاسخنامه‌ای برای تمرینات نیز در انتهای کتاب آورده شده است.

پیشنهاد می‌شود برای اثربخشی بهتر، حل تمرینات کتاب در فواصل زمانی منظمی صورت بگیرد.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی باشگاه مغز

مجموعه کتاب‌های باشگاه مغز که توسط انتشارات مهرسا به چاپ و نشر رسیده، شامل کتاب‌هایی با مضمون پرورش ذهن و حافظه است. این کتاب‌ها تمرینات متنوعی در راستای تقویت مغز ارائه می‌دهند که برای کودکان مفید است. «مغز پولادین من»، «توجه و تمرکز»، «حافظه و یادگیری» و... از عناوین این مجموعه هستند.

باشگاه مغز کنترل و مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب باشگاه مغز کنترل و مدیریت نوشته‌ی تارا رضاپور و حامد اختیاری، برای کسانی که به موضوع پرورش ذهن و حافظه علاقه دارند مناسب است.

(حجم این کتاب بیشتر از 20 مگابایت است. لطفاً قبل از خرید نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب کنترل و مدیریت می‌خوانیم

به باشگاه مغز، کنترل و مدیریت خوش آمدید. همان‌طور که از عنوان این کتاب مشخص است، در این مجموعه به آموزش مهارت‌هایی می‌پردازیم که هدفشان بهبود آن دسته از عملکردهای مغزی است که در کنترل افکار، هیجانات و رفتارهایمان و در نهایت گرفتن تصمیمات بهتر به ما کمک می‌کنند. ما در باشگاه مغز، کنترل و مدیریت به دنبال آن هستیم که شناخت بهتر و بیشتری از آنچه در مغزمان می‌گذرد، به دست آوریم. این اصل مهم که فراشناخت نام دارد، به ما کمک می‌کند
تا بتوانیم پیوند نزدیک‌تری میان آموزه‌های این کتاب و فعالیت‌های روزمره برقرار کنیم. مغز سالم، لازمه‌ی زندگی شاد، هدفمند و معنادار است. عوامل متعددی عملکرد مغز را تحت تأثیر قرار می دهند و از کیفیت زندگی ما می‌کاهند. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: مصرف مواد مخدر و داروهای متعدد پزشکی، ابتلا به بیماری‌هایی مانند افسردگی و آلزایمر، رژیم غذایی نامناسب، کم خوابی و انزوای اجتماعی.

فهرست مطالب کتاب

پله‌ی اول: اصول پایه‌ای باشگاه مغز کنترل و مدیریت
پله‌ی دوم: توجه و حافظه
پله‌ی سوم: توجه منعطف
پله‌ی چهارم: توجه درونی
پله‌ی پنجم: توجه منفی
پله‌ی ششم: توجه مثبت
پله‌ی هفتم: مهار پاسخ
پله‌ی هشتم: مرور (1)
پله‌ی نهم: حافظه‌ی بلندمدت
پله‌ی دهم: حافظه‌ی هیجانی
پله‌ی یازدهم: حافظه‌ی آینده‌نگر
پله‌ی دوازدهم: کارکردهای اجرایی
پله‌ی سیزدهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله (1)
پله‌ی چهاردهم: تصمیم‌گیری و حل مسئله (2)
پله‌ی پانزدهم: مرور (2)
پله‌ی شانزدهم: جمع‌بندی
پاسخ‌نامه‌ی تمرین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل و مدیریت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-600-9890-34-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل و مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل و مدیریت

برای دریافت کتاب کنترل و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.