معرفی و دانلود رایگان کتاب از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید

عکس جلد کتاب از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید

کتاب از رهایی تا بالندگی، تألیف مارگارت اس. چیزولم و جان هنک به خوانندگان می‌آموزد که چگونه به چالش‌های زندگی واکنش نشان داده و با وجود تمام مشکلات، بهترین‌ها را برای خود فراهم کنند. نویسندگان با ذکر مثال‌های گوناگون و روایت تجربیات شخصی، مسیری را به سمت شکوفایی استعدادها و طی کردن پله‌های ترقی ارائه می‌دهند. زیرا باور دارند همه‌ی انسان‌ها لایق بهترین تجربیات‌اند. این کتاب جایزه‌ی نقره‌ی ناتیلوس را در سال 2022 از آن خود کرده.

درباره‌ی کتاب از رهایی تا بالندگی

همه‌ی افراد با مشکلاتی مواجه‌اند که زندگی را برای آنان سخت کرده. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان با پشت سر گذاشتن این چالش‌ها، به سمت شادی و آرامش ابدی قدم برداشت؟ مارگارت اس. چیزولم (Margaret S. Chisolm) و جان هنک (John Hanc)، با نگارش کتاب از رهایی تا بالندگی (From Survive to Thrive)، روش‌هایی را برای رسیدن به زندگی ایده‌آل، ارائه می‌دهند. این کتاب به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه میزان رضایت‌مندی خود را افزایش داده و بهترین‌ها را تجربه کند.

نویسندگان با اشتراک‌گذاری یک طرح آزمایش‌شده، راهکاری برای غلبه بر مشکلات و شکوفایی انسان‌ها ارائه می‌دهند. آن‌ها باور دارند که افراد باید بتوانند بهترین زندگی ممکن را داشته باشند و صرفاً به نیازهای پیش‌پاافتاده اکتفا نکنند. به همین خاطر توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان عادت‌های مثبت را تقویت کرده و واکنش‌های سازنده‌تری نسبت‌ به مشکلات داشت.

رویکرد کتاب پیش‌رو، کسب بیشترین رفاه در موقعیت‌های مختلف است و باور دارد که چالش‌های زندگی نباید مانع رسیدن به این خواسته شوند. کتاب حاضر، راه‌های رسیدن به رفاه و شادی را از چند منظر مورد بررسی قرار می‌دهد. بیماری، شرایط زندگی، رفتارها، خانواده، تحصیل و اجتماع، شماری از ارکان مورد بحث در کتاب از رهایی تا بالندگی‌اند. این اثر شامل مثال‌های متعددی از زندگی افراد واقعی است که با تجربیات زیسته‌ی نویسندگان درهم آمیخته. همچنین با طرح تمریناتی کارآمد به خواننده کمک می‌کند تا گام‌به‌گام به موفقیت نزدیک‌تر شده و پیشرفت‌های خود را ارزیابی کند.

در نهایت، مارگارت اس. چیزولم از افسردگی پس از زایمان خود صحبت می‌کند و از این طریق به مبحث بیماری‌های روانی وارد می‌شود. هدف او، اثبات این مسئله است که از دل بیماری و چالش‌های زندگی هم می‌توان به محرکی برای خلق یک زندگی ایده‌آل دست پیدا کرد. شایان ذکر است که تمام اصول پیشنهادی اثر حاضر بر اساس شواهد علمی به رشته‌ی تحریر درآمده و همواره نتایج درخشانی را رقم زده.

کتاب از رهایی تا بالندگی که اولین‌ بار در سال 2021 وارد بازار کتاب شد، توسط حورا شایسته‌ کیا به فارسی ترجمه شده و نشر خانه رود انتشار آن را بر عهده گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های سلامت جان هاپکینز

هدف انتشارات جان هاپکینز (Johns Hopkins University Press) که همسو با دانشگاه جان هاپکینز فعالیت می‌کند، آگاه‌سازی درباره‌ی جهان پیرامون است و در راستای تحقق این هدف، هرساله کتاب‌های متعددی با موضوعاتی نظیر سلامت، بهداشت عمومی، آموزش عالی، علوم انسانی و... به چاپ می‌رساند. مجموعه‌ی سلامت (A Johns Hopkins Press Health Book)، 92 جلد کتاب را شامل می‌شود که توسط اساتید و متخصصین برجسته‌ی سراسر دنیا به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. این مجموعه به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات ارزنده‌ای درخصوص موضوعات بهداشتی کسب کرده و از خود و دیگران بهتر مراقبت کنند.

جوایز و افتخارات کتاب از رهایی تا بالندگی

  • برنده‌ی جایزه‌ی نقره‌ی ناتیلوس در سال 2022
  • فینالیست جشنواره‌ی کتاب آمریکا در بخش کتاب‌های برگزیده‌ی حوزه‌ی سلامت روان‌

نکوداشت‌های کتاب از رهایی تا بالندگی

  • مطالعه‌ی این کتاب اکیداً توصیه می‌شود. به این خاطر که دکتر مارگارت اس. چیزولم، درک جامعی از بیماران و مسائل و نگران‌هایی که آن‌ها را درگیر می‌کند، دارد. (مایکل دی جیبسون از دانشگاه میشیگان)

  • مارگارت اس. چیزولم، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده. او با تلفیق مطالعات موردی و تجربیات شخصی خود، توضیح می‌دهد که زندگی پرثمر چیست و چگونه می‌توان به رضایت‌مندی رسید. من این اثر را به‌شدت توصیه می‌کنم. (جان اچ. هاروی از دانشگاه آیووا)

  • کتاب از رهایی تا بالندگی با نثری پرکشش و روایاتی گویا، تجربیات شخصی و تمرینات تعاملی، رویکرد تازه‌ای برای درک و بهبود بیماری‌های روانی ارائه می‌دهد. دکتر مارگارت اس. چیزولم، صریح و متقاعدکننده است و کتاب او با ارائه‌ی نگرشی حیاتی، خود را از سایر آثار مجموعه متمایز کرده. (فالون آر. گودمن از دانشگاه فلوریدای جنوبی)

کتاب از رهایی تا بالندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به تمام کسانی که خواهان تجربه‌ی زندگی بهتری هستند و می‌خواهند واکنش درست به چالش‌ها را بیاموزند، توصیه می‌شود.

با مارگارت اس. چیزولم و جان هنک بیشتر آشنا شویم

مارگارت اس. چیزولم، استاد روان‌پزشکی، علوم رفتاری و معاون آموزشی دانشگاه جان هاپکینز است. از آثار او می‌توان به کتاب «ارزیابی سیستماتیک روان‌پزشکی» (Systematic Psychiatric Evaluation) اشاره کرد.

جان هنک، نویسنده و روزنامه‌نگاری است که در مؤسسه‌ی فناوری نیویورک به تدریس اشتغال دارد. او به‌ همراه مارگارت اس. چیزولم، کتاب از رهایی تا بالندگی را تألیف کرده.

در بخشی از کتاب از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید می‌خوانیم

هر یک از ما داستان زندگی مخصوص به خودمان را داریم. زندگی ما شامل مجموعه‌ای از شرایط و اتفاقات است که ممکن است شبیه به زندگی دیگران باشد اما با این وجود، متمایز از زندگی دیگران است. هر کدام از ما به نحوی زندگی خود را پیش می‌بریم و نیازها، علایق، اهداف، امیدها و رویاهای خاص خودمان را داریم. اگر شرایط خوب پیش برود، حس می‌کنیم که سکان زندگی‌مان را در دست داریم و به سمت اهداف‌مان حرکت می‌کنیم؛ اهدافی مانند ثروتمندشدن، یافتن امنیت، پیدا کردن شریک زندگی ایده‌آل و ایجاد خانواده‌ای که همیشه تصورش را می‌کرده‌ایم. اما ممکن است کشتی زندگی ما نیز مانند سایر کشتی‌ها با طوفان برخورد کند؛ یعنی شرایطی در زندگی به وجود آید که امید و رویاهای ما را به کلی نابود ‌کند و باعث آشفتگی و تضعیف روحیه ما ‌شود. گاهی وقت‌ها حس کرده‌ایم که کنترل زندگی از دست‌مان خارج شده است. این حس می‌تواند موقتی یا دائمی باشد اما معمولاً به معضل روانی جدی منجر نمی‌شود. تقریباً همه ما در برهه‌ای از زندگی این تضعیف روحیه را تجربه کرده‌ایم و معمولاً بدون زحمت زیادی می‌توانیم به حالت عادی بازگردیم اما اگر خودمان نتوانیم به‌تنهایی این کار را انجام دهیم به کمک یک متخصص نیاز داریم تا ما را به حالت عادی بازگرداند. به عبارت دیگر برای تغییر داستان زندگی‌تان به کمک و حمایت نیاز دارید.

غم و اندوه یکی دیگر از احساساتی است که در زندگی هر کس وجود دارد. مثلاً پس ازدست‌دادن عزیزی، تقریباً واکنش همه ما قابل پیش‌بینی خواهد بود. بی‌حسی عاطفی، ناباوری و مرور کردن خاطرات مکرر متوفی. این احساسات و افکار معمولاً با فوران‌های غم و اندوه و گریه همراه هستند (ما در روان‌پزشکی به این حالت «گودال» می‌گوییم). خواب، اشتها و فعالیت‌های روزانه ما نیز ممکن است تغییر کند. به مرور زمان، این احساسات آرام آرام محو می‌شوند و در پس ذهن ما جای می‌گیرند؛ حمایت دیگران و بازگشتن به فعالیت‌های روزمره بسیار مؤثر خواهند بود. روحیه‌مان دوباره تازه می‌شود و زندگی بالاخره به روال عادی باز می‌گردد. (همیشه ممکن است یک زخم عاطفی ماندگار وجود داشته باشد، به طوری که حتی سال‌ها بعد، خاطره‌ای از عزیز فقید ما ممکن است تا حدی ما را به درون گودال غم بکشاند).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه «کالوین ریپکن»
وقت بیدار شدن است!
فصل اول: در حال شکوفاشدن هستید؟
فصل دوم: نگرشی جدید برای درک معضلات روحی و روانی
فصل سوم: اولین قدم در مسیر شکوفایی
فصل چهارم: اهمیت تیپ‌های شخصیتی
فصل پنجم: نقش عادت‌ها در رفتار ما
فصل ششم: معضلات روحی و روانی به‌عنوان یک بیماری
فصل هفتم: چهار مسیر تکامل
فصل هشتم: نقشه راه شما برای حرکت به سمت بالندگی
فصل نهم: رشد و بالندگی در زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از رهایی تا بالندگی: با وجود همه معضلات روحی و روانی باز هم شکوفا شوید
نویسنده،
مترجمحورا شایسته کیا
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-7940-15-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از رهایی تا بالندگی

Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۴
این کتاب مناسب برای کسانی است که از مشکلات روحی و روانی رنج میبرند و راهکارهای عملی برای برون رفت از این بحران ارائه شده است.
Marjan Tehrani
۱۴۰۳/۱/۸
بسیار مفید و اثر گذار پیشنهاد میکنم مطالعه کنید دوستان.
سپاس کتابراه عزیز.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب از رهایی تا بالندگی

برای دریافت کتاب از رهایی تا بالندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.