معرفی و دانلود کتاب صوتی اینجا تیمارستان است: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 5

عکس جلد کتاب صوتی اینجا تیمارستان است: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 5
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینجا تیمارستان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اینجا تیمارستان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اینجا تیمارستان است: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 5

کتاب صوتی اینجا تیمارستان است مجموعه داستانی از خاطرات احمد پدرام، روان‌شناس بالینی، درباره‌ی اتاق درمان و مواجهه با بیماران است. پدرام در قالب داستان‌هایی کوتاه، جذاب و تأثیرگذار، تجربه‌های خود را از درمان بیمارانش بازگو کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی اینجا تیمارستان است

احمد پدرام، متخصص روان‌شناسی، در کتاب صوتی اینجا تیمارستان است، داستان‌های کوتاهی را از تجربیات خود از حدود سی سال فعالیت در بخش‌های روان‌پزشکی بیمارستان‌ها روایت کرده است. در گذشته، دارالمجانین، دیوانه‌خانه، تیمارستان و بسیاری الفاظ و القاب گاه ناشایستِ دیگر برای اشاره به محل نگهداری بیماران روانی به کار برده می‌شد. درمانِ روانِ انسان و بیماری‌ها و اختلالات آن، نه چندان که باید و شاید شناخته‌شده بود و نه به اندازه‌ی امروز اهمیت داشت. نگرش منفی به این حوزه باعث می‌شد تا افراد به علت شرم، تمسخر و کج‌فهمی‌های دیگران درصدد درمان خود برنیایند و عمری را به ناچار در رنج و عذاب زندگی کنند. روایت‌های این کتاب به مخاطب نشان می‌دهند که یاری گرفتن از روان‌شناس تا چه اندازه از اهمیت برخوردار است و چگونه می‌تواند زندگی بهتری را برای فرد رقم بزند.

پدرام در مقدمه‌ی کتاب صوتی اینجا تیمارستان است از رویکرد «قصه‌درمانی» و «کتاب‌درمانی» خود می‌گوید. پدرام در کودکی از دیدن بیماران روانی وحشت‌زده می‌شده است. به همین‌خاطر در بزرگسالی تصمیم می‌گیرد تا بر این ترسش غلبه کند و روان‌شناس شود. او اکنون با دیدن دیگر همکاران خود که دلسوزانه و متعهدانه، به درمان بیماران می‌پردازند، انگیزه‌ای مضاعف گرفته و تلاش می‌کند همگام با کارشناسان روان‌شناس، مربیان مددکاری، کاردرمان‌ها و دیگر کارکنان این قبیل مراکز، به درمان هر چه بهتر و مؤثر بیماران بپردازد.

کتاب صوتی اینجا تیمارستان است برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی اینجا تیمارستان است به تمامی علاقه‌مندانِ حوزه‌های روان‌شناسی و روان‌درمانگری و نیز طرفداران داستان‌های کوتاه توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی اینجا تیمارستان است: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 5 می‌شنویم

قبلاً آمده و حرف‌هایش را زده بود. اضطراب، دودلی، وسواس، داشتن انتظارات زیادی از خودش، شکوه از روزگار و بخت بد و انقلاب فرهنگی و پدر و مادر و دانشگاه و اوضاع بد و خلاصه اینکه نتوانسته بود تخصص خود را بگیرد. حالا اگرچه در طب جایگزین برای خودش اسم و رسمی داشت ولی حسرت داشتن عنوان «بورد تخصصی» یکی از دردهایش بود؛ اما مشکل عمده‌ی دیگر و در واقع اصلی‌اش، بیشتر در من دوگانگی خشم و تأسف ایجاد می‌کرد. از همسرش جدا شده بود، هم خودش ازدواج کرده بود و هم بعد از چند سال شنیده بود که همسرش ازدواج کرده است و حالا مدت‌ها بود که اشتغال فکری به همسر سابق پیدا کرده بود که چرا ازدواج کرده است و حتی برای وی پیام‌های مکرر می‌فرستاد و ابراز عشق می‌کرد و حتی درخواست اینکه طلاق بگیر و بیا دوباره با هم ازدواج کنیم. مرد به غیر از وسواس، تا حدودی «خودشیفته» بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

4 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
استخدام
4 دقیقه
رضا دیوونه
4 دقیقه
فری
6 دقیقه
طنابِ دار
9 دقیقه
پیاز
6 دقیقه
کارد
9 دقیقه
مهاجرت به کشور خود
8 دقیقه
دور دور
10 دقیقه
قداره
5 دقیقه
حاجی کسی نمرده
10 دقیقه
سوگواری‌های مرموز - قسمت اول
6 دقیقه
ارتباط
13 دقیقه
بخوابم تا بیدار شوم
9 دقیقه
سوگواری‌های مرموز - قسمت دوم
7 دقیقه
هوشمند
4 دقیقه
اخلاص
12 دقیقه
مصیبت در مصیبت
6 دقیقه
دنیای معنوی
4 دقیقه
وسواس
3 دقیقه
مدیر مهربانی‌ها
6 دقیقه
جنون که در نمی‌زند
8 دقیقه
درویش
10 دقیقه
فیلم هندی
9 دقیقه
سفسطه یا جنون
5 دقیقه
خانم فرهنگی و اعتماد به نفس
9 دقیقه
ارتباط فامیلی
7 دقیقه
فیکس کردن بیمار
9 دقیقه
تنهایی
12 دقیقه
خانه‌ی دوست کجاست
8 دقیقه
صبوری ساده‌دلانه
6 دقیقه
شهر تیمارستان است
9 دقیقه
شرط ازدواج
10 دقیقه
فرزند مردگی
7 دقیقه
سوگواری
9 دقیقه
مهر بی مهری
5 دقیقه
بوی خودشیفتگی در من
9 دقیقه
پارک دوبل
12 دقیقه
دانشجوی شوهرم
6 دقیقه
دلنوشته‌های رنگ به رنگ
10 دقیقه
عاشقی
7 دقیقه
کمپ اسرای کنکور
7 دقیقه
سیگار
13 دقیقه
همه چیز سر جای خودش
11 دقیقه
اسباب بازی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اینجا تیمارستان است: مجموعه داستان‌های کوتاه از خاطرات یک روانشناس 5
نویسنده
راویمعین وصال، ویکتوریا براری، رضا بصیری، سحر حمیدی، محمد کربلایی، لیلی حمیدی
ناشر چاپیانتشارات خانه‌ی رود
ناشر صوتیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اینجا تیمارستان است

S. A
۱۴۰۲/۹/۵
در واقع بیان خاطرات هست البته بطور بسیار خلاصه
اکثرا طرح موضوع هست بدون حتی اشاره‌ای به روش درمان
بنظرم نویسنده فقط خواسته آسیبها رابیان کند حتی ریشه آن‌ها نیز بیان نشده.
در فصل سو‌گواری‌های مرموز ۱ شنونده واقعا منتظر بیان نظر مادر هست موضوع به یکباره بدون هیچ نتیجه‌ای تموم میشه.
در فصل دوست
خانه‌ی کجاست نویسنده میگه: وشهرهایی که به زبان آوردنشان دهان را پر از گناه می‌کند!!! منظور نویسنده چیست؟ آیا ما در کشورمان شهرهایی خاص فسق وفجور داریم؟ این جمله بسیار مبهم است.
در فصل دور دور باز هم طبق روال جامعه، یک مادر مطلقه به بی بند وباری محکوم شده است وجریان طوری پیش می‌رود که انگار همه خانمهای بیوه مفسد هستند. این از نگاه یک روانشناس بسیار نکوهیده است.
در فصل تنهایی ومهاجرت به کشور خود شکست مهاجران به هر دلیل شخصی یا اجتماعی تعمیم داده شده و دکتر بر مذمت مهاجرت صحه گذاشته است. بنظر من باید ماجرا بیان شود و نتیجه گیری به خواننده واگذار شود. البته این بدان معنا نیست که بخواهم از مهاجرت طرفداری کنم ولی درحال حاضر شرایط اینگونه هست وگرنه کجا بهتر از میهنمان ایران؟؟؟
در فصل خانه‌ی دوست کجاست: ماجرای عجیب اینجاست که مادر به همراه دختر برای ویزیت معمولی رفته اونجا دختر عق می‌زند وبعد زایمان می‌کند!!!!
ومادر خبر نداشته دخترش بارداراست!!!
آیا ممکن است مادری از حالات دخترش ولو اینکه دو سه بار او را دیده باشد و از هم دور باشند بی خبر باشد؟؟؟
بنظرم این یک سرپوش هست از جانب مادر وخود را به بی خبری زدن!
در فصل پارک دوبل: نکته جالب که توجهم را جلب کرد موضوع چیه که همه پزشکان یا کسانی که نیاز به منشی دارند در نهایت یک ازدواج پنهانی یا آشکار با منشی خودشون دارند؟ واقعا ریشه آن چیست؟
حسین نیک گفتار
۱۴۰۳/۱/۶
سلام ودرود به اهالی کتاب
‌ کتاب صوتی اینجا بیمارستان است، پر است از حرفها و نکات گفته و ناگفته وبرای من تلنگری بود از بایدها و نبایدها در زندگی و حد و مرزها و خطوطی که گاهی بی مورد جابجا می‌شوند. من با بعضی از شخصیت‌های این کتاب که در واقع خاطرات دکتر پدرام هستندهمزات پنداری میکردم و بعضی از خم و
داستان‌ها برایم ۵ریب بود متعجب میشدم. نکته جالب این کتاب مستند و گزارش گونه بودن روایت‌های آن است که دکتر پدرام بسیار با ظرافت آن‌ها را چیدمان کرده است و در واقع یکنوع خط روایی نامحسوسی را ارائه کرده که هر شنونده منتظر روایت و داستان شخصیت‌ها و بیماران مطب دکترپدرام است. انتظاری شیرین و تلخ و در بیشتر مواقع دردناک. دکتر پدرام بسیار ساده و روان و به شایستگی درد وغم و مشکلات و شاید بی دردی مردم را بخوبی بیان کرده است که به نظر من می‌تواند برای کسانیکه در حوزه روانشناسی و خصوصا روانشناسی رفتاری فعالیت دارند کارآمد باشد. گوش کردن این کتاب رو به همه توصیه میکنم. من از شنیدنش هم عضه خوردم و هم لذت بردم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۷/۲۳
کتاب بیشتر شبیه گزارش هست تا داستان، مطالبی که ارایه شده گزارش افراد بیمار و روان رنجور هست و کمتر به علت این جریان هم پرداخته و حرفی هم از روش درمان این افراد بیان نشده. انتظار داشتم مثل کتابهای اروین یالوم ویا لوری گاتلیب باشه که به هیچ وجه مثل اون کتابها نبود، و این برای روانشناسها جذابیت ندارن این کتاب بیشتر معضلات جامعه رو بیان می‌کنه و بیشتر به آدم تلنگرمیزنه که به لحاظ روانی مواظب خودمون و اطرافیانمون باشیم. داستان سوگواری مرموز قسمت اول، معما گونه ماند.
و از داستان همه چیز سر جای خود، خوشم امد، روان‌درمانگر با زیرکی توانسته بود با مراجع ارتباط برقرار کنه.
گوش دادن به این کتاب رو پیشنهاد میکنم مخصوصا جوانها
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۷/۱
از جمله کتابهای بسیار عالی بود که شنیدم و انتظار نداشتم این چنین جذاب باشد. داستان‌های کوتاه که خواننده را به تامل وا میدارد هرچند گاه فقط توصیف است و نتیجه گیری نمی‌شود و نتیجه از طریق تامل خواننده به دست خواهد آمد. بیان تجربیات تلخ و شیرین نویسنده که همه بخشی از جریانات واقعی موجود در جامعه ما و هست. از همه زیباتر اعتقادات مذهبی جناب دکتر میباشد که خیلی به جا و به سادگی در جایی که لازم است مطرح می‌شود. این اعتقادات بخشی از فرهنگ و وجود ماست و برخلاف برخی نویسندگان که برای شباهت هرچه بیشتر آثار خود با نوشته‌های خارجی از بیان اعتقادات و حتی اسامی مذهبی یا ایرانی اجتناب می‌کنند. این کتاب اثری فاخر و تاثیرگذار بود.
لادن اسکندری
۱۴۰۲/۷/۱۶
روی جلد نوشته بود داستان کوتاه و تصور کردم کتابی که میشنوم شاید خاطرات یک روانشناس از بیماران روانی یا مراجعینش باشه و نحوه‌ی معالجه و کمک بهشون. در حالیکه فقط دلنوشته بود. شاید نویسنده روانشناس خوبی بودن ولی ما متوجه نشدیم. چون فقط بعضی مشکلات رو گفتن و هیچ کار درمانی‌ای توش بیان نشد بلکه شرح شخصی حالات روحی، اعتقادات شون و خوندن شعر و.. ‌ بود. حتی نتوانستم کتاب را کامل تمام کنم. مورد پسندم واقع نشد. زیرا برای خواندن شعر یا شنیدن حالات روحی و ضعف اعصاب و سستی احساس یک ادم معمولی به کتاب مراجعه نکرده بودم. انتظار آشنایی با یک روانشناس حرفه‌ای و نحوه‌ی کارش و مسایلش را داشتم.!
فائقه
۱۴۰۲/۶/۲۹
صدا پیشگی که عالی بود داستان‌ها هم عالی و البته تکان دهنده و واقعی داستان‌ها در مورد دکتر احمد پدرام هست که خاطراتش رو با چند بیمار روحی روانی تعریف میکنه وحتی در داستان پیاز اعلام میکنه از اینکه خانومی که از همسرش که استاد هست میخواد پیاز بخوره وبا بوی بد به کلاس برای تدریس بره وتعجب کرده و در از داستانی فوت بیمارش تاسف خورده دکتر پدرام عزیز به خاطر نوشتن این کتاب بهتون تبریک میگم بسیار خوب وعالی نوشتید و اجرای راوی‌ها هم بسیار خوب بود زندگیتون سبز وطولانی باشه والبته ۲۴شهریور تولدتون بود با چند روز تاخیر تولدتون مباارک
آمین
۱۴۰۳/۱/۹
خاطرات روانشناسی مردمی و درد آشنا از اولین روزهای استخدام تاکنون شامل طیف وسیعی از مراجعین و دردهایی که زندگی عادی شان را مختل کرده از وسواس گرفته تا سوگ عزیزی و نتیجه درونی کردن این دردها و داغهای مردم به دکتر قلب بیمار و بی‌خوابی است و اگر غیر از این بود تعجب داشت... سبک و نثر نویسنده زیبا و قلب وپراحساس بیانگر رئوف و اوج انسانیت نگارنده است، اجرا عالیست. البته بعضی داستان‌ها عجیب است ماجرای دختر دانشجو در کاشان... یا باغ اصغر آباد که در مطبوعات و سطح جامعه روایت دیگری داشت. آرزوی موفقیت و تندرستی برای دکتر پدرام عزیز
فرزاد رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من با این که از کتاب‌های صوتی خوشم نمی امد از این کتاب خوشم اومد و واقعا در زندگی بهم کمک‌های زیادی کرده من از هر کدوم از این داستان‌های کوتاه پند میگرفتم و در زندگی استفاده میکردم درباره خاطرات یک روانشناس است به نظرم نویسنده میخواسته با گفتن داستان‌های کوتاه درباره خودش کمی از علم روانشناسی را به ما بیاموزد برای من که جالب بود به نظرم اگه به روانشناسی علاقه دارید حتما این کتاب را گوش کنید ممنون و سپاسگزارم از نویسنده و گوینده این کتاب و ممنونم که این کتاب را رایگان در دسترس ما گذاشته اید تا گوش کنیم و لذت ببریم ممنون از کتابراه
سمیه شفیعی
۱۴۰۲/۱۲/۷
کتاب اینجا تیمارستان است کتاب داستانیه که ما با لحظه سخت از زندگی افراد همراه میکنه اگر روحیه بسیار حساس و شکننده دارید یا
اگر در صفحات این کتاب دنبال تسکینی برای روان خسته از مشکلات و اتفاقها هستید این کتاب مناسب شما نیست. در پایان میتونم بگم گاهی در زندگی با گره‌هایی مواجه میشیم که خودمون یا نه
افراد نا‌آگاه تنها نمیتونن باز کنن بلکه ممکن گره کورتر کنن در این بحران ها حتما به یک روان شناس یا روان پزشک آگاه و خبره و با اخلاق حرفه‌ای مراجعه کنید
نسرین کاویانی
۱۴۰۲/۷/۲۰
با سلام و درود کتاب رو کامل شنیدمبیشتر خاطرات یک روانشناس بود از بیمارانش با مشکلات روحی و روانی و مرکز درمانی که اونجا کار میکنه اتتظار داشتم راهکارهای درمانی هم ارائه کنه و برای بیمارانش روش درمان هم بگه و یه سری راهکارهای روان درمانی آموزش بده، ولی خب متاسفانه اینطور نبود، ایکاش نویسنده محترم در کارهای بعدی نکات آموزشی هم داشته باشهو هدفشون از نوشتن کتاب فقط انتقال خاطرات روزمره خودشون نباشه، صدای راوی خوب بود و هماهنگ با داستان ممنون از عوامل کتابراه.
Mozhgan
۱۴۰۲/۷/۶
اکثر ما آدمها به یه روان شناس یا روان پزشک نیاز داریم و با این شرایط سخت زندگی از دوران کودکی تا بزرگسالی دچار مشکلات روانی و روحی شدیم که با ادامه داشتن بیمار روحی نه تنها به خودمان بلکه به اطرافیان و به جسمان صدمه وارد میکنیم ودچار انواع بیماریهای جسمی می. شویم. بهترین درمان مراجعه به یک روان نه شناس مجرب است. داستانهای آقای پدرام تنها ریشه روان شناسی و درمانی داشت بلکه آدم را مشتاق کرد که حتما به روان پزشک مراجعه کند.
Masoud Mehdizadeh
۱۴۰۲/۷/۲۶
با درود. به وضوح مشهود هست که نویسنده کتاب در جایگاه اشتباهی ظاهر شده و در اصل ایشون نویسنده نیستن. شاید فقط یک روانپزشک باشند. و نظر من اینه که کلا این کتاب فقط یک محرک اجتماعی برا اعمال یک سری اعتقادات و ایدئولوژی هاست. هیچ محتوای آموزنده واقعی درون کتاب نبود. نظر من اینه که اینجور کتابهای رایگان رو مطالعه نکنید یا به ماهیتشون فکر کنید. چون وقت شما عزیزان رایگان نیست. پیروز باشید.
سعید فرجی
۱۴۰۲/۹/۸
کتاب خوب و قابل توجهی بود و با صدایی خوب و رسا بازخوانی شده بود
یک پیشنهاد برای نویسنده محترم جناب پدرام دارم و آن هم تغییر نام کتاب به:
«اینجا بیمارستان روانی است»
کلمه تیمارستان قبلاً و به اشتباه به مراکز نگهداری بیماران روانی گفته می‌شده و مدتها ست که بدرستی اصلاح شده است و بازگشت به اشتباه اصلاح شده ایراد دارد چرا که تیمار بیشتر برای حیوان کاربرد دارد و نه برای انسان
T.p.4119
۱۴۰۲/۸/۵
این کتاب خاطرات یک روانشناس در سال‌های گذشته است. این روانشناس قلم خوبی داره و مانند یک معلم ادبیات همه چیز رو شعر گونه بیان میکنه. هم از مشکلات روانشناسان و بیماران روانی میگه و هم دردهای مردم به اصطلاح عادی رو به تصویر می‌کشه. همدردی با درد مردم یکی از مشخصات بارز این نویسنده ی. راهکار قطعی و ثابتی درباره مشکلات مراجعین بیان نکرده ولی در ضمن داستان درسهایی به مخاطب میده که خالی از لطف نیست.
منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۹/۱
فوق العاده بود مثل داستان‌های مستند اطاق قرمز بود که هر اپیزود یه پرونده بیمار توضیح داده میشد و همینطور گریزی به احساسات و زندگی شخصی خود دکتر که راوی هم بودن
چندتا از اپیزودها منو واقعا تحت تاثیر قرار دادن
دکتر پدرام اگه مقداری اون بخش مذهبی معتقد رو انتقال نمیدادن خیلی بهتر از این به دلم می‌نشست ولی در کل پیشنهاد میکنم من از شنیدنش لذت بردم
مشاهده همه نظرات 91

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اینجا تیمارستان است

برای دریافت کتاب صوتی اینجا تیمارستان است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.