معرفی و دانلود کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

عکس جلد کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

کیتی فرگوسن در کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها پرتره‌ای متفاوت، جذاب و تماشایی از یکی از برجسته‌ترین چهره‌های جهان علم ترسیم می‌کند؛ دانشمندی که با وجود محدودیت‌های جسمی بسیار، یکی از پرآوازه‌ترین چهره‌های کیهان‌شناسی و فیزیک به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

مغزی سرشار از نبوغ و شگفتی در تنی تکیده و رنجور روی صندلی چرخدار مخصوص؛ بی‌شک این کلمات شما را به نامی پرآوازه در جهان رهنمون می‌سازد: استیون هاوکینگ. دانشمند نامداری که برای بسیاری از مردم نماد نبوغ است. کیتی فرگوسن در کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها (Stephen Hawking: An Unfettered Mind) اقدام ستایش‌برانگیزی در تبدیل هاوکینگ به یک انسان تمام‌عیار انجام می‌دهد؛ انسانی که مانند هریک از ما آمیزه‌ای از نقاط منفی و مثبت را به‌طور همزمان در شخصیت خود دارد. او به سراغ زندگی شخصی هاکینگ و دستاوردهایش در اخترفیزیک می‌رود و خوانندگان را با جنبه‌های مختلف زندگی او آشنا می‌کند. نقش جین هاوکینگ در زندگی استیون را نمی‌توان دست کم گرفت. کسی که در بحرانی‌ترین لحظات بیماری در کنار او بود و فرگوسن در بخش‌هایی از این کتاب به شرح جزئیات این حضور پرداخته است.

فرگوسن برای نگارش این کتاب از نزدیک و بدون واسطه با هاوکینگ کار کرد. از این رو این بیوگرافی نکات جزئی و دقیقی را درباره‌ی شخصیت این فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته برای ما روشن می‌سازد. از نبوغ ریاضی هاوکینگ گرفته تا شوخ‌طبعی هوشمندانه‌ی او، کتاب‌های محبوبش در حوزه‌های مختلف و اقداماتی که در زمان حیات خود برای معلولان انجام داد. کیتی فرگوسن در این زندگی‌نامه به عیوب و نقاط ضعف هاوکینگ نیز می‌پردازد: سرسختی بیش از حد و در برخی موارد آزاردهنده، ناسپاسی در مقابل کسانی که به او کمک‌های بسیاری کردند، و رفتارهایی که در نظر فرگوسن از علاقه‌ی بیش از حد هاوکینگ به کانون توجه بودن ناشی می‌شده است. بدین ترتیب خواننده‌ی این کتاب با پرتره‌ای جامع و تمام‌وکمال از هاوکینگ مواجه می‌شود که ترسیم‌کننده‌ی آن، کیتی فرگوسن، می‌کوشد هیچ نقطه‌ای را از وجوه تاریک و روشن آن پوشیده باقی نگذارد.

نقص‌ها و محدودیت‌های جسمی استیون هاوکینگ که بخشی جدانشدنی از زندگی او را تشکیل می‌دادند و در این کتاب به‌تفصیل به آن‌ها پرداخته شده، چشم‌انداز خیره‌کننده و جهان‌بینی گسترده‌ای را از جهان پیرامون به ما ارائه می‌کند که حتی برای کسانی که کمترین علاقه‌ای به کیهان‌شناسی ندارند نیز می‌تواند الهام‌بخش باشد. انتشارات مازیار ترجمه‌ی رامین رامبد را از این اثر تهیه و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

  • فرگوسن در این کتاب توضیحات جالب و مفیدی را از پشت صحنه‌ی موفقیت‌های هاوکینگ ارائه می‌دهد. (واشنگتن پست)

  • فرگوسن در توضیح تئوری‌های هاوکینگ، دنیای رقابتی آکادمیک پیرامون او و سبک فکری متمایزش، زندگی‌نامه‌ی درخشانی ارائه داده است. (لورا میلر)

  • اثری هوشمندانه و خواندنی. کیتی فرگوسن در نوع خود شگفت‌انگیز عمل کرده است. او نه‌تنها ایده‌های هاوکینگ را توضیح می‌دهد، بلکه زمینه‌های پدید آمدن آن‌ها را نیز بررسی می‌کند. (سارا لیپینکات، لس‌آنجلس تایمز)

  • فرگوسن موضوعات عمده‌ای را که هاوکینگ در حرفه‌ی خود بررسی کرده است، با بیانی شیوا توضیح می‌دهد و با استفاده از تماس شخصی نزدیک با او و خانواده‌اش پرتره‌ای دقیق از او خلق می‌کند. برداشت دلسوزانه و آگاهانه‌ی فرگوسن در مورد فردی که دانش بشری را در مقابل احتمالات غنی کرده است، اثری عالی در اختیار ما قرار داده است. (جورج الیس)

  • کیتی فرگوسن شرح کاملی از زندگی هاوکینگ و همچنین مجموعه‌ی کارهای خارق‌العاده‌ی او در کیهان‌شناسی ارائه می‌دهد. او در نگارش این اثر استعدادی از خود نشان می‌دهد که کتاب را برای ما به یک متن خواندنی تبدیل می‌کند. فرگوسن توضیحات بسیار واضحی را پیرامون ابعاد مختلف زندگی شخصی و حرفه‌ای هاوکینگ در اختیار ما قرار می‌دهد. (گرگ جیمیسون)

کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه پیرامون زندگی و شخصیت یکی از پرآوازه‌ترین چهره‌های دنیای فیزیک، ریاضیات و کیهان‌شناسی علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با کیتی فرگوسن بیشتر آشنا شویم

کیتی فرگوسن در تگزاس متولد شد و در نیویورک تحصیلات خود را تکمیل کرد. او سال‌ها به‌عنوان یک نوازنده‌ی حرفه‌ای و موفق به فعالیت پرداخت. فرگوسن در سال 1986 به انگلستان نقل مکان کرد و در طول دوران اقامت خود در آنجا سخنرانی‌ها و سمینارهای بسیاری را در گروه ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری دانشگاه کمبریج ارائه داد.

در بخشی از کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها می‌خوانیم

با نگریستن به استیون هاکینگ، خاموش در صندلی‌ چرخدارش در حالی که یکی از دانشجویان پژوهشی‌اش متن سخنرانی وی را می‌خواند، هیچ یک از کسانی که او را می‌شناختند به فکرشان خطور نکرده بود که او گزینه‌ای نویدبخش برای جلوداری در چنین ماجراجویی نیست. ولی بیش‌تر شنوندگان می‌دانستند که فیزیک نظری برای هاکینگ، گریزگاهی است از زندانی به مراتب دل‌مرده‌تر از آزمایشگاه‌های کوندیش قدیمی. از زمانی که دانشجوی دکتری در ابتدای دهه‌ی دوم عمرش بود، او با ازکارافتادگی خزنده‌ و چشم‌انداز مرگ زودرس به سر برده بود. هاکینگ دچار آمیوتروفیک لترال اسکلروسیس (سخت‌شدگی جانبی با تحلیل‌رفتن ماهیچه) بود، که در آمریکا به بیماری لو گریگ معروف است، برگرفته از نام بِیسمن یکم تیم بیسبال نیویورک یانکی، که از آن بیماری درگذشت. پیشرفت این بیماری در مورد هاکینگ آهسته بوده است، ولی در زمانی که استاد لوکاسی شد، دیگر نمی‌توانست راه برود، بنویسد، خودش غذا بخورد، یا اگر سرش به پایین می‌افتاد بلندش کند. حرف‌زدنش بریده‌بریده و تقریبا نامفهوم بود، مگر برای چند نفری که او را خیلی خوب می‌شناختند. او سخنرانی لوکاسی خود را به دشواری با دیکته‌کردن پیشاپیش متن آماده‌ کرده بود، تا دانشجویش بتواند آن را بخواند. ولی هاکینگ، بی‌تردید، ناتوان نبود و نیست. او ریاضیدان و فیزیکدانی است فعال، کسی که برخی حتا در آن هنگام هم برجسته‌ترین پس از اینشتین می‌خواندندش. استادی لوکاسی موقعیتی به غایت معتبر در دانشگاه کمبریج به شمار می‌رود، که سابقه‌اش به 1663 باز می‌گردد. دومین دارنده‌ی این کرسی، سر آیزاک نیوتون بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: 1942 تا 1975
1: در جستجوی نظریه‌ی همه چیز 1980
2: اهداف ما چیزی نیست جز توصیفی کامل از جهانی که در آن به سر می‌بریم
3: برابر با هرچیزی!
4: فهمیدن این که بیماری درمان‌ناپذیری دارم، که شاید در عرض چند سال بکشدم، کمی بهت‌آور بود
5: پرسش بزرگ این بود، آیا آغازی در کار بوده یا نه؟
بخش 2: 1970 تا 1990
6: در گذشته‌ی ما یک تکینگی هست
7: این آدم‌ها حتما خیال می‌کنند که ما عادت داریم شاهانه زندگی کنیم
8: معمولا دانشمندان فرض می‌کنند که ارتباطی یگانه بین گذشته و آینده، علت و معلول، هست. اگر اطلاعات از دست رود، دیگر این ارتباط وجود ندارد
9: شانس بسیار اندکی هست ‌که یک گیتی، حیاتی مانند مال خودمان را درست کرده باشد
10: در همه‌ی سفرهایم، کاری نکرده‌ام که از لبه‌ی جهان بیفتم
11: تا به آخر لاک‌پشت
بخش 3: 1990 تا 2000
12: حوزه‌ی بچه گیتی‌ها در نوزادی
13: آیا پایان فیزیک نظری در دید‌رس است؟
14: دوست دارم در بین حلقه‌های فیلم مسئله‌های فیزیک حل کنم
15: «فکر می‌کنم از بخت خوبی برای پرهیز از آرماگدون و دوران تاریکی نو برخوردار باشیم»
16: به نظرم واضحه
17: افق گسترش‌یابنده‌ی امکان‌پذیری‌ها
18: پدرجون چرخ داره
19: همواره من به سمتی تا حدی متفاوت رفته‌ام
20: من استیون هاکینگ هستم: فیزیکدان، کیهان‌شناس و به نوعی رویا‌پرداز
فرهنگ اصطلاحات: (فارسی - انگلیسی)
واژه‌نامه: (انگلیسی - فار سی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها
نویسنده
مترجمرامین رامبد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-6043-18-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها

برای دریافت کتاب استیون هاوکینگ: ذهنی رها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.