معرفی و دانلود کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس

عکس جلد کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس

کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس راهنمایی است جامع برای تازه‌کارانِ حرفه‌ی فیلمبرداری. سمیه پورمنفرد در این کتاب شرح کاملی از اصول فیلم‌برداری، انواع دوربین و تکنیک‌های فیلم‌برداری مجالس را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس

کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس به نگارش سمیه پورمنفرد، همه‌چیز را درباره‌ی فیلم‌برداری، از تاریخچه و اصول آن گرفته تا انواع دوربین‌ها و تکنیک‌ها، در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

سال‌هاست که فیلم‌برداری و عکاسی تبدیل به بخش مهمی از زندگی بشری شده. با پیشرفت تکنولوژی، فیلم‌برداری کاربردهای گسترده‌تری نسبت به قبل یافته است. فیلم‌برداری در دنیای امروز تجارت الکترونیکی و برندسازی محصولات و خدمات، نقش مؤثری در اقتصاد دارد که صاحبان تجارت برای پیشی گرفتن از رقبای خود، نیازمند اطلاعات بصری بیشتر جهت جلب مشتریان و سودآوری بیشتر هستند. این مسئله نقش تصویربرداری یا فیلم‌برداری را نه‌تنها به‌عنوان امری هنری، بلکه به شکل رسانه‌ای مؤثر در همه‌ی زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، هنری و.... از جمله تجارت و بازاریابی مشاغل گوناگون بااهمیت می‌سازد.

سمیه پورمنفرد در این کتاب، به‌طور اختصاصی بر فیلمبرداری از مجالس تمرکز می‌کند؛ شاخه‌ای از فیلم‌برداری که در سبک واقع‌گرایی یا ناتورالیسم قرار می‌گیرد و مجالسی مثل عروسی و نامزدی، سمینارهای علمی، محافل هنری، مناسبات سیاسی، خانوادگی و فرهنگی را شامل می‌شود. در نهایت، با برشمردن تکنیک‌ها و تجارب حرفه‌ایِ مورد استفاده در فیلم‌برداری از مجالس، هنر تصویربرداری را نه فقط به‌عنوان تکنیکی برای ثبت تصاویر، بلکه به مثابه‌ی‌ یک رسانه‌ی مهم تجاری در دنیای امروزی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس پیش از شروع فصل یک، فهرستی از واژگان تخصصی و اصطلاحاتِ فیلم‌برداری و تعاریف آن‌ها را ارائه می‌دهد و سپس در فصل یک به فیلم‌برداری و تاریخچه‌ی آن می‌پردازد. در همین فصل انواع فیلم از نظر رنگ، ظهور و اندازه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل دوم درمورد زیبایی‌شناسی در تصویربرداری صحبت می‌کند و فصل سوم در باب آشنایی با انواع دوربین، لنز و سنسور است. فصل چهارم شرح مفصی از اصول فیلمبرداری و تجهیزات ارائه می‌دهد و در نهایت، فصل پنجم بر تکنیک‌های فیلمبرداری از مجالس متمرکز است. در پایان کتاب اصطلاحات مشترک عکاسی و فیلم‌برداری، اصطلاحات تخصصی سینمایی و اصطلاحات صدابرداری آورده پیوست شده است.

کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس توسط انتشارات دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به فیلم‌برداران و علاقه‌مندان حوزه‌ی تصویر توصیه می‌شود.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید،‌ نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش تصویر در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

با سمیه پورمنفرد بیشتر آشنا شویم

سمیه پورمنفرد مؤلف حوزه‌ی فیلم‌برداری و متولد سال 1362 است. از تألیفات دیگر او می‌توان از کتاب‌های «اصول عکاسی و تکنیک‌های عکاسی از مجالس»، «تکنیک‌های حرفه‌ای ادیت عکس مجالس»، «تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس»، «شیوه‌های بازاریابی، کارآفرینی عکس و فیلم مجالس» و «اصول فیلم‌برداری حرفه‌ای با گوشی‌های موبایل» نام برد که همه‌ی آن‌ها توسط انتشارات دیباگران تهران منتشر شده‌اند

در بخشی از کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس می‌خوانیم

فیلم‌های مختلف دوربین، دارای حساسیت‌های مختلف در برابر شدت و ضعف نور هستند؛ به همین خاطر بر روی فیلم‌های خام آزمایشی صورت می‌گیرد که به آن حساسیت‌سنجی گویند. هدف، بررسی تأثیر نور در وضعیت‌ها و شدت‌های مختلف، بر امولسیون فیلم است. در این آزمایش، قطعه‌ای از فیلم نگاتیو، که به آن نوار آزمون می‌گویند در معرض نوری که شدت آن به‌تدریج اضافه می‌شود، قرار می‌گیرد و با استفاده از دستگاهی به نام حساسیت‌سنج یا سنسیتومتر میزان حساسیت را اندازه می‌گیرند. به این اندازه شاخص نوردهی گویند. ویژگی‌ها و مشخصات هر فیلم خام به فیلم‌بردار کمک می‌کند تا بتواند در موقعیت‌های مختلف، به کارایی بهتری از فیلم خام و درنهایت به تصویری مطلوب‌تر دست یابد. البته امروزه استفاده از فیلم‌های خام منسوخ شده و جای آن را تکنولوژی دیجیتال و دوربین‌هایی با سنسورهای حساس به نور گرفته است، اما اصول اولیه بر همین مبنا استوار است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
فیلم‌برداری و تاریخچه‌ی آن
فیلم‌برداری چیست و تاریخچه‌ی آن
انواع فیلم از نظر رنگ
انواع فیلم یا نگاتیو از نظر ظهور و چاپ
قطع فیلم یا اندازه‌ی فیلم یا نگاتیو
فیلم‌بردار یا تصویربردار کیست؟
فصل دوم
زیبایی‌شناسی در فیلم‌برداری یا تصویربرداری
زیبایی‌شناسی چیست؟
فصل سوم
آشنایی با انواع دوربین فیلم‌برداری
دوربین چیست و تاریخچه‌ی پیدایش آن
جمع‌بندی مختصری از تاریخچه‌ی دوربین فیلم‌برداری و موارد مربوط به آن
انواع لنز دوربین
سنسور چیست؟
ابعاد سنسورها
تنظیم نور دوربین
انواع دوربین فیلم‌برداری
انواع دوربین فیلم‌برداری براساس قطع
منظور از P1080 ،4K ،FULL HD چیست؟
تفاوت فیلم‌برداری با دوربین DSLR و CAMCORDER
انواع لنز دوربین
انواع لنز دوربین دیجیتال
فصل چهارم
اصول فیلم‌برداری،تجهیزات و انواع آن
اصول اولیه در فیلم‌برداری
ارتباط نور و فیلم‌برداری
رنگ چیست؟
مثلث نوردهی
نورسنجی
نورسنجی دوربین‌های دیجیتال
فاصله‌ی کانونی و عمق میدان
عناصر ترکیب‌بندی
قانون یک‌سوم
تجهیزات فیلم‌برداری
انواع فیلتر از نظر جنس
کاربرد فیلترها
تصویربرداری یا فیلمبرداری از سوژه‌ی متحرک
روش‌های فیلم‌برداری از مجالس
انواع نما یا پلان سینمایی در فیلم‌برداری مجالس
فصل پنجم
تکنیک‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری از مجالس
فیلم‌برداری از مجالس
تکنیک‌های حرفه‌ای فیلم‌برداری از مجالس
انواع مجالس جهت فیلم‌برداری
نکات کاربردی فیلم‌برداری مجالس
سخن پایانی
پیوست
اصطلاحات مشترک عکاسی و فیلم‌برداری
اصطلاحات صدابرداری
فرهنگ اصطلاحات و واژگان تخصصی سینمایی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-600-124-901-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۳۳,۳۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس

برای دریافت کتاب اصول فیلمبرداری با رویکرد فیلمبرداری مجالس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.