معرفی و دانلود کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پایه

عکس جلد کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پایه
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۶۱,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پایه

کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر اثری آموزشی در زمینه‌ی گرافیک و انیمیشن از انیماتور برنده‌ی جایزه، استیو رابرتز است که زبانی شیوا و نثری ساده دارد و برای علاقه‌مندان به یادگیری انیمیشن‌سازی مناسب است.

درباره‌ی کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر

کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر (Character Animation) که توسط استیو رابرتز (Steve Roberts) در سال 2012 منتشر شد، یک مجموعه‌ی آموزشی در باب روش‌هایی است که یک گرافیست یا انیماتور تازه‌کار برای به حرکت درآوردن شخصیت‌هایی که ساخته باید آن‌ها را به کار بگیرد. استیو رابرتز که از زبانی آسان‌فهم و نثری روان برای توضیحات عملی خود بهره برده، به کسانی که می‌خواهند روش‌های اصولی و قاعده‌ای این مدیوم بصری را فرا گیرند آموزش‌های خود را در این کتاب ارائه می‌دهد. این کتاب توسط مؤسسهd فرهنگی هنری دیباگران تهران با ترجمه‌ی حامد صفاری به زبان فارسی منتشر شده است.

نویسنده در کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر استیو رابرتز از سر فصل‌های گوناگونی برای گرافیست‌های جوان بهره برده است. اولین فصل این کتاب قصد دارد تا مخاطبان خود را با انیمیشن دوبعدی آشنا کند تا بعد از آشنایی با روش‌ها و ابزارهایی که برای ساخت انیمیشن دوبعدی وجود دارد، گرافیست‌ها را برای ورود به انیمیشن سه بعدی و تبدیل از دوبعدی به سه بعدی آگاه سازد. در یکی دیگر از فصل‌های کتاب استیو رابرتز اصول و قواعد کلی شخصیت انیمیشنی را به مخاطب توضیح می‌دهد. اینکه چگونه و با چه سیری باید یک شخصیت انیمیشنی را طراحی و آن را پرورش داد. چگونه خصیصه‌های حرکتی و شیوه‌هایی که رفتار می‌کنند را از ذهن به مرحله اجرا رساند.

در کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر، استیو رابرتزر برای مخاطبان خود توضیح و تشریح می‌کند که تکنیک‌ها و روش‌هایی که شخصیت‌ها و کاراکترهای متحرک انیمیشن حرکت می‌کنند چگونه است. به عنوان مثال او شیوه‌ی دویدن انسان، راه رفتن حیوانات، پرواز پرندگان و به طور کلی آناتومی و زبان بدن کاراکترهای متحرک را با نثری شیوا و روان بیان می‌کند. او همچنین موقعیت‌هایی را توضیح می‌دهد که ممکن است انیماتور بخواهد از دو یا چند شخصیت در یک نما بهره ببرد، پس اگر برای‌تان سؤال است که در چنین میزانسنی باید چگونه عمل کرد، استیو رابرتز برای‌ شما چگونگی ایجاد تحرک در چنین موقعیت‌هایی را نیز تشریح و آموزش خواهد داد. استیو رابرتز در آخرین فصل کتاب نیز شیوه‌های هم‌خوانی صدا، لب‌های کاراکتر و دوبله را آموزش می‌دهد. چراکه همانطور که فعالین این مدیوم هنری-رسانه‌ای آگاه هستند، این بخش مهم‌ترین ویژگی یک اثر در ایجاد احساس واقعی بودن انیمیشن در مخاطب است.

کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به گرافیست‌ها، انیماتورها و کسانی که می‌خواهند تکنیک‌های اصولی و پایه‌های متحرک‌‌سازی کاراکتر را آموزش ببینند پیشنهاد می‌شود

در بخشی از کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پایه می‌خوانیم

دو روش اصلی برای انجام انیمیشن وجود دارد. در روش سر راست هر فریم بلافاصله بعد از فریم بعدی ترسیم می‌شود و همین کار تا پایان انیمیشن ادامه می‌یابد (در انیمیشن‌های استاپ موشن و یا رایانه‌ای هم گاهی از همین روش فریم‌به‌فریم استفاده می‌شود.) در روش پوزبه‌پوز از تعداد کمتری فریم به نام کلید در موقعیت‌های مهم استفاده و مابین آن‌ها توسط فریم‌هایی (به نام میانی) که تبدیل موقعیت قبل به بعد را نمایش می‌دهد پر می‌شود. روش سر راست نتایج بسیار روان‌تر، زنده و فعال از حرکت به دست می‌دهد که برای تولید صحنه‌هایی از حرکت واقع‌گرا مناسب‌تر است ولی در مقابل حفظ نسبت‌ها و اندازه‌ها گاهی از کنترل خارج می‌گردد و ساخت پوزهای قابل قبول بسیار مشکل می‌شود. (این روش به‌تنهایی نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد.) روش پوزبه‌پوز برای صحنه‌های داستانی یا احساسی مناسب‌تر است که در آن‌ها ترکیب‌بندی و نسبت‌ها با محیط اطراف اهمیت بیشتری دارد. البته برای کسب بهترین نتیجه ترکیبی از هر دو روش استفاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با انیمیشن دوبعدی
فصل 2: ماده وانیمیشن اشیاء غیرمتحرک
فصل 3: ساختار یک کاراکتر ساده، مفصل‌بندی و تعادل
فصل 4: زمان‌بندی، پیش‌حرکت، فرارفت، دنباله‌روی و همپوشانی
فصل 5: قدم زدن و دویدن انسان
فصل 6: حرکت حیوانات چهارپا
فصل 7: حرکت مارها و ماهی‌ها
فصل 8: متحرک‌سازی پرندگان
فصل 9: متحرک‌سازی بازیگری و زبان بدن
فصل 10: بازیگری و حالت چهره
فصل 11: بازیگری درصحنه‌هایی شامل دو یا چند کارکتر
فصل 12: لیپسینگ: همخوانی لب‌ها با صدا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پایه
نویسنده
مترجمحامد صفاری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات459
زبانفارسی
شابک978-600-124-917-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک
۶۸۰۰۰ ۶۱,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر

عرفان ابراهیم بیگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب خوبی هست حتما استفاده کنید...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر

برای دریافت کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.