معرفی و دانلود کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پیشرفته

عکس جلد کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پیشرفته
قیمت:
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پیشرفته

کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر - مهارت‌های پیشرفته، منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان دنیای شیرین انیمیشن به‌حساب می‌آید. اریک گلدبرگ، نویسنده‌‌ی کتاب، یدطولایی در تولید انیمیشن‌های بین‌المللی دارد. در نتیجه این کتاب به بحث‌هایی حرفه‌ای و مهارت‌هایی پیشرفته در انیمیشن‌سازی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر

کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر (Charachter Animation Crash Course)، را اریک گلدبِرگ (Eric Goldberg)، به رشته تحریر درآورده است. گلدبرگ، نامی شناخته‌شده در دنیای انیمیشن‌‌های بین‌المللی است. برای تعریف از این کتاب کافی است به این نکته اشاره کنیم که فرض نویسنده بر این بوده که خواننده‌ی این کتاب، اطلاعات لازم برای ساخت انیمیشن را در اختیار دارد و می‌خواهد هنر خود را ارتقا دهد. اطلاعات کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر، با توضیحاتی درباره‌‌ی نویسنده آغاز می‌شود و واژه‌های اختصاصی انیمیشن‌سازی را توضیح می‌دهد. سپس به فصل نخست می‌رسیم که پوزهای رفتاری را بررسی می‌کند. پورزهای رفتاری در راه‌رفتن‌ و دویدن، توقف‌های پویا، پوزهای رفتاری در یک صحنه بازیگری با یا دیالوگ‌دار، پوزهای رفتاری که از یک منبع خارجی برداشت شده‌اند و انیمیشن محدود، از بحث‌‌هایی است که در فصل نخست کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

اریک گلدبرگ در فصل دوم برای خواننده توضیح می‌دهد که یک بازیگری خوب در انیمیشن چیست؟. سومین فصل کتاب، بازیگری در انیمیشن 2 نام دارد. به تراک صوتی گوش دهید، بخش‌بندی، با تمام بدن کاراکتر بازی کنید، کاراکترتان را سه‌بعدی نگه‌دارید و ریزه‌کاری‌ها در متحرک‌سازی دیالوگ را می‌توان به عنوان اطلاعاتی نام برد که در فصل سوم کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر، پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. مباحث این کتاب در فصل چهارم، جدی‌تر می‌شود. نویسنده در این فصل به طراحی و ساختار کاراکتر می‌پردازد. ترسیم در انیمیشن، موضوع اصلی پنجمین فصل از کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر را تشکیل می‌دهد. ستون‌های بازیگری و دیالوگ، طرح‌بندی و صحنه‌پردازی، زمان‌بندی، فاصله‌گذاری، هم‌پوشانی در حرکت، انتقال وزن با بدن و ویژگی‌های مواد، از دیگر مباحثی است که اریک گلدبرگ در فصل‌های بعدی کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر، به تفضیل درباره‌ی آن‌ها توضیح می‌دهد.

اریک گلدبرگ، نویسنده‌ی کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر، دقت زیادی به انتقال تمامی مفاهیم حرفه‌ای انیمیشن‌سازی به مخاطب دارد. این دقت باعث‌شده تا بحث‌های پیچیده‌ای مانند همگامی لب با دیالوگ (Lip Sync)، متحرک‌سازی شکل‌ها، ترسیم‌های انعطاف‌پذیر برای کاراکترهای فیزیکی، متحرک‌سازی با موسیقی و تغییر فرم در برخورد نیز در ادامه این کتاب با توضیحاتی کامل و گویا، مطرح شود.

تمامی اطلاعاتی که به آن‌ها شاره کردیم با مثال‌هایی برای کاربر توضیح داده می‌شود. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که رویکردی پروژه‌محور دارد و مراحل پیشرفته انیمیشن‌سازی را گام‌به‌گام به مخاطب آموزش می‌دهد. حامد صفاری، ترجمه‌ی کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر را بر عهده گرفته است. جالب است بدانید صفاری، از انیمیشن‌سازی‌های مطرح ایران به حساب می‌آید. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و انتشار این کتاب را انجام داده است.

کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول متحرک‌سازی کاراکتر آموزش‌های حرفه‌ای برای انیماتورها دارد. در نتیجه مطالعه‌ی این کتاب را به افرادی که آموزش‌های ابتداییِ انیمیشن‌سازی را گذرانده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم. ناگفته نماند مطالعه‌‌ی این کتاب برای فعالان حوزه‌های مختلف انیمیشن‌سازی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پیشرفته می‌خوانیم

توقف‌های پویا: بسیاری از انیماتورها برای اینکه یک پوز را خوانا کنند از این تکنیک استفاده می‌کنند. این تکنیک در عین حال که پوز کاراکتر را متوقف می‌کند مقداری هم کاراکتر را زنده نشان می‌دهد. بخش مهمی از کاراکتر بجز یکی دو بخش از آن (مانند گوش، چشم، سبیل، حرکت ثانویه دست یا پا)، به صورت ردگیری یا روی طلق ثابت کشیده می‌شود. تکنیک دیگر «توقف پویا» اینست که کاراکتر را آرام‌تر به پوز وارد کنیم و به این ترتیب توقف مورد نظر بدست می‌آید. مثلا اگر قرار است کاراکتر به مدت 24 فریم متوقف شود ابتدا در فریم اول یک ترسیم شبیه (نزدیک) به فریم 24 یعنی همان پوزی که قرار است کاراکتر متوقف شود بکشید و بعد مابین آن‌ها را با میانی پر کنید. برای انیمیشن‌های رایانه‌ای حتی باید بیشتر از تکنیک‌های توقف پویا استفاده کنید وگرنه کاراکتری که برای چند فریم بی‌حرکت باشد مانند یک عروسک پلاستیکی مرده به نظر خواهد رسید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار کوتاه مترجم
درباره نویسنده
پیشگفتار نویسنده
تعریف واژه‌ها
بخش اول: ایده اولیه
فصل 1: پوزهای رفتاری
فصل 2: بازیگری در انمیشن 1 (ازکجا شروع کنیم)
فصل 3: بازیگری در انمیشن 2 (دیالوگ)
فصل 4: طراحی و ساختار کاراکتر
فصل 5: ترسیم در انمیشن
بخش دوم: تکنیک
فصل 6: X-sheet
فصل 7: طرح‌بندی و صفحه‌پردازی
فصل 8: زمان‌بندی
فصل 9: فاصله‌گذاری
فصل 10: یک فرو ریز داشته باشید
فصل 11: کشش و فشردگی
فصل 12: همپوشانی در حرکت
فصل 13: وزن، تعادل، توده، حجم
فصل 14: ویژگی‌های ماده
فصل 15: حالت‌های چهره
فصل 16: لیپسینک
فصل 17: متحرک‌سازی شکل‌ها
فصل 18: ترسیم‌های انعطاف‌پذیری برای کاراکترهای گرافیکی
فصل 19: متحرک‌سازی با موسیقی
فصل 20: ترفندها
بخش سوم: جمع‌بندی
سخن پایانی
ترجمه پشت جلد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول متحرک سازی کاراکتر: مهارت‌های پیشرفته
نویسنده
مترجمحامد صفاری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-124-918-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر

برای دریافت کتاب اصول متحرک سازی کاراکتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.