معرفی و دانلود کتاب اصول مدیریت

عکس جلد کتاب اصول مدیریت
قیمت:
۲۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول مدیریت

کتاب اصول مدیریت همان‌طور که از عنوانش پیداست، به شرح تمامی اقداماتی می‌پردازد که مدیر یک سازمان در جهت هدایت کارکنان بخش‌های مختلف سازمان و برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به اهداف آن، انجام می‌دهد؛ نویسنده‌ی این کتاب، سوزان کوئین، دانش‌یار دانشکده‌ی بیسنت، یکی از آکادمی‌های مدیریتی برتر آمریکا است. او در این کتاب با بهره‌گیری از نمونه‌های فرضی، مبانی و اصول مدیریت را به مدیران تازه‌کار و دانشجویان رشته‌های مدیریتی، توضیح می‌دهد.

درباره کتاب اصول مدیریت

بزرگ‌ترین چالش مدیران تازه‌کار در هر سازمانی، عدم آگاهی و درک عمیق مبانی مدیریتی است، اصولی که یک مدیر بدون به‌کارگیری آن‌ها، شرکت را به‌ سرعت به سمت بی‌نظمی، ناهماهنگی و در نهایت ورشکستگی می‌کشاند. همه‌ساله در موسسات و بنگاه‌های اقتصادی مختلف، افراد زیادی به رده‌های مدیریتی ارتقا می‌یابند که تقریباً هیچ علم و آگاهی‌ای در رابطه با نقش پرریسک و حساس‌شان در سازمان ندارند، بنابراین کتاب‌هایی که به تبیین تئوری‌های پایه‌ای و مهم می‌پردازند، می‌توانند راهنمای بسیار مناسبی برای این افراد و سازمان‌شان باشند.

کتاب اصول مدیریت (Management Basics) در این راستا نسبتاً خوب عمل کرده است. اگرچه در مقایسه با کتاب‌های هم‌دسته‌اش ممکن است کمی سطحی به‌نظر برسد، اما از لحاظ تشریح مطالب ابتدایی‌ای که یک مدیر تازه‌کار یا یک دانشجوی مدیریتی باید بداند، چیزی کم‌وکسر ندارد. حتی می‌توان گفت در برخی موارد از آن‌ها بهتر عمل کرده است. سوزان کوئین (Susan Quinn) از طریق تشریح چالش‌هایی شبیه به چالش‌های واقعی‌ای که مدیران جدید با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، درک اصول مدیریتی پیچیده را برای مخاطبانش راحت‌تر کرده و آن‌ها را برای روبه‌رو شدن با دغدغه‌های مدیریتی در کسب‌وکارهای واقعی، آماده می‌کند.

سوزان کوئین در کتاب اصول مدیریت در ده فصل به سرفصل‌های مهم مبانی مدیریت از جمله توصیف جایگاه و نقش مدیر در سازمان، برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف سازمان، سازمان‌دهی کارکنان و رهبری و کنترل سازمان، می‌پردازد.

کتاب اصول مدیریت توسط انتشارات کنکاش به چاپ رسیده است.

کتاب اصول مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مدیران تازه‌کار و دانشجویان رشته‌های مدیریتی، می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.

در بخشی از کتاب اصول مدیریت می‌خوانیم

بگذارید نمونه‌ای از بخش منابع انسانی (HR) را در نظر بگیریم. نقش آن‌ها کمک به مدیران و کارمندان در بخش خط در فعالیت‌های مربوط به منابع انسانی است. بنابراین بگذارید بگوییم که مدیر تولید یک جایگاه خالی دارد که باید پر شود. بخش مربوط به منابع انسانی کمک می‌کند تا توصیف شغلی ایجاد شود، برای این جایگاه تبلیغ شود، همه رزومه‌ها را دریافت می‌کند و به تماس‌های تلفنی پاسخ می‌دهد و مصاحبه‌های اولیه را برای غربال‌گری متقاضیان انجام می‌دهد. سپس 3 تا از بهترین متقاضیان را به مدیر بخش تولید معرفی می‌کنند، آنگاه او با آن سه نفر مصاحبه می‌کند. تصمیم نهایی در مورد استخدام افراد را مدیر بخش تولید می‌گیرد، زیرا این مدیر بخش تولید است که در نهایت باید با آن‌ها کار کند. بخش مربوط به منابع انسانی به مدیر تولید کمک می‌کند تا این جایگاه خالی را پر کند. در هر حال، بخش منابع انسانی نباید تصمیم نهایی را در خصوص استخدام بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد، آنگاه بخش منابع انسانی اعتبار خط را در نظر گرفته است، کاری که نباید صورت بگیرد. اگر بخش منابع انسانی تصمیم نهایی را در خصوص استخدام اتخاذ کند و اعتبار خط را در نظر بگیرد، آنگاه سازمان با انبوهی از مشکلات مواجه خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

1. اصول مدیریت - مورد مربوط به شرکت دریاهای آرام
2. شغل مدیر
3. برنامه‌ریزی - مورد مربوط به شرکت دریاهای آرام
4. برنامه‌ریزی در سازمان
5. سازماندهی - مورد مربوط به شرکت دریاهای آرام
6. سازماندهی سازمان
7. رهبری- مورد مربوط به شرکت دریاهای آرام
8. رهبری در سازمان
9. کنترل - مورد مربوط به شرکت دریاهای آرام
10. کنترل در سازمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول مدیریت
نویسنده
مترجمطوبی مردانی
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-600-136-631-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول مدیریت

برای دریافت کتاب اصول مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.